Ritkaság, hogy egy autógyár megmutatja, milyen vasdarabokra építi következő, még el sem készült autóját, de az MQB platform lényegében a Volkswagen, sőt, az egész cégcsoport jövőjét testesíti meg.
Lassan nincs olyan, magára valamit is adó luxusautó-gyártó, amely ne kínálna 250 lóerő körüli teljesítményű hathengeres dízelmotort, de a dízelesítés élharcosai már egy lépcsővel feljebb léptek. A BMW ugyan beelőzött az M50d motorral, amely három turbóval 381 lóerőt és 740 Nm-t hoz ki három literből, de az Audi legújabb szuperdízele sincs sokkal lemaradva.
A magyar újautó-piac a válság kitörése óta nincs nagy formában – ehhez képest meglepő mértékű növekedésről tanúskodnak a januári számok. Egyetlen hónap adataiból persze még a szakértők sem mernek messzemenő következtetéseket levonni, sőt, óva intenek: valószínű, hogy a növekedés átmeneti jellegű.
A B-Maxot tavaly már megmutatta a Ford, de akkor még tanulmányautónak hívták. Úgy tűnik, a közönség jól fogadta a Fiesta alapú gépet, mert a gyártásra kész változat csak néhány részletében tér el a korábbi koncepció-autótól.
Egyelőre az egyetlen meglevő modellt, a Fortwo-t újítják fel, de ez várhatóan csak az előszele a kisautó-márka jelentős továbbfejlesztésének.
A lengyel FSO közel egy évtizedes vergődés után tavaly adta be végleg a kulcsot, miután leállították a Chevrolet Aveo bérgyártását. A munkásokat elbocsátották, de a szerszámok maradtak, és úgy néz ki, most új érdeklődő bukkant fel a láthatáron.
Azt tudtuk, hogy a Skoda Citigo kisautónál az egyszerűség volt a fő tervezési elv, de azt nem gondoltuk, hogy látványos igénytelenségekig mennek a tervezők. És ez most nem az egyszerűsített formatervre vonatkozik, hanem a primitív részletmegoldásokra.
Amióta csak gyártják, a Mercedes terepjárója osztrák termék – részben a fejlesztést is a Steyr végezte annak idején – de úgy hallani, Stuttgartban fontolgatják, hogy elköltöztessék a gyártást Grazból Kecskemétre. Az elsődleges cél persze az, hogy a Mercedes olcsóbban jusson a kész autókhoz, ezért hozták fel ezt a lehetőséget a Magna-Steyrrel folyó tárgyalások során.
A csődeljárás előtt a Chrysler majdnem megölte a Vipert, de a Fiat első döntései közt volt a brutális kétüléses fejlesztésének újraindítása. A harmadik generáció hamarosan elkészül, és a bevezető kampány indítása gyanánt néhány fényvonalból álló előzetest mutattak.
A BMW megmutatta az új DTM versenygép végleges változatát, amellyel az idén már éles bevetésen vesznek részt. A szponzorok színeinek megfelelő kék-zöld-fehér festés elég meglepő – inkább arra számítottunk, hogy a megszokott egyszerű fehérben, gyári versenycsíkokkal látjuk majd a pályán a gépeket – de ami alatta van, az ígéretesnek tűnik.
Nagyon gyors autót könnyű készíteni, de olyat, ami hibátlan vezetési élményt nyújt, már korántsem. Az előbbi célra kiváló a turbófeltöltés, hiszen különösebb erőlködés nélkül duplázható vele a teljesítmény, viszont az élményautó-gyártás nagyágyúi nem hisznek a kipufogógáz hajtotta kompresszorban.
Az eddig jórészt csak virtuális fotókról ismert új Fiat modellel kapcsolatban eddig sötétben tapogatóztunk, de most kiszivárgott néhány lényeges adat, amely segít elhelyezni az autót az olasz gyártó palettáján.
Nehéz eldönteni, hogy elborult álmodozók-e a Huet testvérek, vagy próféták – mindenesetre olyan sportkocsit vázoltak fel, ami sokak számára vonzó lehetne. Az egyetlen baj, hogy még ők sem tudják, valaha elkészül-e.
Egy ideje már lógott a levegőben, most viszont biztossá vált: Indiába viszi az új Defender gyártását a Tata. Az indiai óriáscég nem titkolta indokait, miszerint az előállítás költségeit szeretné csökkenteni az áttelepüléssel.
Érdekes kémfotók érkeztek olvasónktól, a tiroli Kühtai városkából. Balázs, aki egy szállodában dolgozik az osztrák sítelepülésen, egy mérnökből álló vendégcsoport autójára lett figyelmes.
Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését – tájékoztat a márka importőre, a Porsche Hungaria.
Január 23-án beköszöntött Kínában a sárkány éve, melynek apropóján a Rolls-Royce bejelentette: elkelt az összes abból a speciális kiadásból, melyet erre az alkalomra készítettek a Phantomból.
Bemutatta saját hibrid sportautó koncepcióját, a Vittoriát az Umberto Palermo Design a Katari Motorshow-n.
Tizenkét évvel az után, hogy a Toyota megkezdte hibridei terjesztését az európai piacon, büszkén közölték, hogy nem rég eladták a 400 000. hibridjüket a kontinensen.
Az elmúlt hónapok bizalomvesztése után egy hosszú út vár most a GM-re, hogy visszaszerezze a Chevrolet Volt megtépázott hírnevét. Ahogy arról már többször beszámoltunk, az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) vizsgálatot indított a Volt ügyében, miután az egy rutin töréstesztet követően lángra kapott.
A kétüléses pick-up korábban primitív munkagépnek tűnt – le sem tagadhatta volna rokonságát az egyszerű és olcsó Albeával. Az új generáción, pontosabban az Adventure felszereltségű kivitelen mindent bevetettek, hogy a cementeszsák-szállítás helyett egy jó raftingolás jusson az eszünkbe róla.
Az Egyesült Államok legfontosabb sporteseményének tartják az amerikai futbal-bajnokság döntőjét, a Super Bowlt, amelyet lényegében egy egész ország néz élőben a televízióban. Az autógyárak már évek óta tülekszenek, hogy a legjobb reklámhelyeket kapják a közvetítésben, sőt, egyfajta verseny is kialakult a gyártók közt a legeredetibb, legérdekesebb hirdetés képzeletbeli címéért.
Tavaly még a név körüli vitával hívta fel magára a figyelmet a maláj tulajdonú csapat, az idén viszont – már Caterham néven – elsőként mutatják be vadiúj versenyautójukat. A CT01 tényleg borzalmasan néz ki, de ettől még lehet ütőképes.
Lassan érvénybe lép a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó korlátozások, így a legerősebb autók gyártói is kénytelenek takarékosabb modelleket bemutatni. Ennek köszönhető, hogy egyre komplikáltabb feltöltőrendszerekkel igyekeznek kétarcúvá tenni a motorokat: alacsony fordulatszámon takarékos, magasabb régiókban bestiálisan erős, összességében mégis jól kezelhető gépek elkészítése a cél.
Az autótervezés manapság olyan szorosan követi a divatot, hogy ha nem látszik a jelvény, néha azt is nehéz megmondani, melyik márka termékét látjuk éppen. A kémfotókon látható gép is ilyen – sokminden lehetne, Ford, Toyota, Mazda, vagy akár valami kínai csoda. Valójában egyik sem, de ezt mi is csak véletlenül tudjuk.