Érdekes módon egy kínai oldalon jelent meg a kép, amely az F70-es néven is ismert új szupersportkocsit ábrázolja – legalábbis állítólag. Gyanús, hogy a kínaiaknak valahogy sikerült megszerezniük egy katalógus-fotót a járműről.
Új, dízel-elektromos hibrid motor hajtja az Egererdő Zrt. által működtetett Szilvásváradi Erdei Vasút felújításon átesett mozdonyát - adta hírül hétfőn a heol.hu Heves megyei hírportál.
Az új motor, amelynek technológiája hasonló a Forma-1-ben is használt KERS-hez (Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer), egy fél évszázados Rába dízelmotort váltott le - közölte a honlap, amelynek információi szerint a Cummins típusú motort azt követően építették be a Szalajka-völgyben közlekedő MK48-as lokomotívba, hogy teljes felújításon esett át a mozdony.
Talán az 5-ös Gran Turismo az egyetlen olyan BMW, amelyet még a márka hírneve sem tud eladni – ennek ellenére a BMW már fejleszti az egy számmal kisebb ferdehátúját a 3-as sorozatból, amelyet most álcázás nélkül sikerült lefotózni.
A Lamborghini az idei Pekingi Autószalonon már bemutatta szabadidőautóját, az Urust, mely műszaki alapjait tekintve szoros rokonságot mutat a Volkswagen Touareggel. Az olaszok a sorozatgyártásra szánt változat elkészítését nem kapkodják el, a crossoverre néhány évet még biztosan várni kell.
A Jaguar Párizsban már megmutatta az új F-type roadstert, az XFR-S-szel pedig az M5-ös BMW-nek is hadat üzent, de úgy tűnik, a britek nem érik be ennyivel. A közeljövőben négy újdonság érkezhet, több kategóriát is megcéloznának.
A Mercedes idén nyáron már bemutatta az új A-osztályt, mely elődjéhez képest igen komoly változáson ment keresztül – látszik, hogy a németek komoly reményeket fűznek hozzá. Az ősszel aztán a gyári sportváltozatról, az A45 AMG-ről is adott ki információkat és képeket a gyár, az autót szinte leplezetlenül mutatták meg a közönségnek.
A Volkswagen Phaeton következő generációja 2015-ben mutatkozik majd be, és az ígéretek szerint szakít a márkára jellemző egységes arculattal. A jelenlegi modellpalettának szinte minden tagja a Volkswagen Golf formatervét követi, ez pedig Klaus Bischoff, formatervezési igazgató szerint nincs rendjén.
Negyven és hetven kilométer hosszúságú dugóban toporogtak az autósok szombaton Oroszország egyik legfontosabb autópályáján, amely Szentpétervárt köti össze Moszkvával.
Az évtized végére a legnagyobb prémium kategóriás autógyártóvá válna az Audi. Ehhez a Mercedest és a BMW-t is át kell majd lépnie az ingolstadtiaknak.
Vettel egyedi FX-e után egy újabb Formula–1-es kötődésű Infiniti készülhet az utakra. A közelmúltban a Red Bull Racing névadó szponzorává előlépett luxusmárka a versenycsapat szakembereivel közösen fejlesztene egy nagy teljesítményű változatot valamely modelljéből.
Hosszas huzavona után elfogadta a kárpótlásként ajánlott összeget a kínai autóút közepén álló házban lakó házaspár, így lebontották az épületet.
Bizonytalan időre kénytelen teljesen leállítani a Karma gyártását a Fisker Automotive, az autó akkumulátorait szállító cég csődje miatt. A termelés várhatóan addig szünetel, amíg a beszállítót nem értékesítik.
A Toyota luxusmárkája korábban alaposan megütötte a bokáját a kétajtós SC kupéval, így 2010-ben inkább feladták a küzdelmet. Hiányzik azonban egy olyan, igazán látványos, mégis elérhető modell a palettáról, amely versenyre kelhetne például a 6-os BMW-vel vagy a Jaguar XK-val. Így a japánok elkezdtek dolgozni egy új típuson a szeptemberben bemutatott LF-CC tanulmány alapjain.
Pontosan még nem vázolta terveit a Skoda, de a legújabb pletykák szerint legalább két új szabadidő-autón is dolgoznak már, persze a Yeti utódján kívül.
A NASCAR Észak-Amerika legnépszerűbb autósportja – természetes, hogy a detroiti gyártók fontosnak tartják a részvételt. Ezúttal a Chevrolet mutatta be új versenyautóját, az SS-t, amely egy még nem létező sorozatgyártmány nevét viseli.
Megjelent a kormány honlapján annak a rendeletnek a tervezete, amely a roncsautók kezelését hivatott szabályozni a jövőben. A feladat teljes egészében az adott autómárka gyártójára, illetve helyi forgalmazójára hárul.
Egy különös harcjármű ötletével jelentkezett a brit BAE Systems, a világ egyik legnagyobb hadfelszerelés-gyártója. A GCV HED egy felderítő harckocsi volna dízel-elektromos hibrid hajtással, amely állítólag sokkal jobban gyorsulna, és vagy 10-20%-kal kevesebbet fogyasztana hagyományos meghajtású megfelelőjénél.
Hat éve a Volkswagen még úgy vélte, jó ötlet egyetlen modellel kiváltani a Golf és a Passat nyitott változatait. Akkortájt még nagy divat volt az összecsukható keménytető, és egy ilyen modell kifejlesztése nem volt olcsó. Így az Eos bemutatása érthető is volt, ám a keménytetős kabriók időközben kimentek a divatból.
Bár a Jaguar sokkal kisebb bármelyik német luxusautó-gyártónál, azért a legfontosabb kategóriákban igyekeznek lépést tartani az Audiva, BMW-vel és Mercedesszel. Ezúttal a sportos nagykocsik kategóriájában mutattak valami újat: az XFR-S-t, amelybe erősebb motor került, mint eddig bármelyik négyajtós Jaguarba.
Egy kedves olvasónknak tűntek fel a vadiúj járőrkocsik Szombathelyen - az első példányok ma érkeztek meg a helyi rendőrségre.
A Honda Európában ugyan már nem kínál nagy luxusautót, de a cég luxusmárkája, az Acura Észak-Amerikában bemutatta a nálunk korábban Legendként ismert modell utódját, az RLX-et.
A Porsche lassan a modellválaszték felújításának végéhez ér. A 911-es, a Cayenne és a Boxster után új modellel váltják le a Caymant – a csukott, középmotoros, közepes árú sportkocsit – is. A változások nagyobb részével már találkozhattunk a Boxsteren, de azért akadnak különbségek is.
A Toyota már a RAV4 negyedik generációját mutatja be, és mostanra teljesen megváltozott a típus szerepe a kínálatban. Az egykori butikosné-autóból mára komoly családi crossovert faragtak, amely a generációváltások során teljesen elvesztette egykori könnyed, kedves karakterét. A gyáriak szerint a piac igényei is folyamatosan változnak – ezért lett a negyedik generáció még nagyobb, tágasabb, komolyabb jármű.
A Smart évek óta ugyanazzal az egyetlen autóval kénytelen megjelenni minden autószalonon. A For Two látható volt már mindenféle színben és mintával, de így, öt évvel a bemutató után már azt gondoltuk volna, kifogytak az ötletekből a németek. Hát nem: hívtak egy divattervezőt, hogy csináljon valami izgalmasat a kisautóból.
Az autók biztonságát minősítő szervezet, az EuroNCAP őszi tesztsorozata érdekes meglepetést hozott. A vizsgált tizenöt autóból tizennégy hibátlan, ötcsillagos eredményt produkált, a Dacia Lodgy egyterű viszont hármat. Ezzel azt az érzést keltik, hogy a román-francia gép fele olyan biztonságos, mint a konkurencia, de közelebbről vizsgálva az eredményeket ez legalábbis megkérdőjelezhető.