Mindig jó független formatervezők munkáit nézni. A lelkes amatőrök és a valamelyest profibbak sokszor meglepték már az autóstársadalmat. Ezúttal Oroszországból, egy Alex Imnadze nevű dizájnertől érkezett egy adag látványterv erről az egyelőre névtelen modellről, melyet ő Lamborghininek szán.
Pénteken megkapta a legújabb pápamobilt XVI. Benedek. Az M osztályra épült, egyedi kialakítású autót a Daimler igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója, Dieter Zetsche adta át a római katolikus egyházfőnek a Vatikán udvarán.
A kínai Yema Auto mindenkit elkápráztatott másolási képességével, amikor kicsit több mint egy éve, a Csengdui Autószalonon bemutatta három modellből álló klónseregét. Azokról az autókról eddig nem érkezett hír, és már azt hihettük, egy zúzdában, vagy egy sötét raktárban végezték.
A Mazda legnagyobb problémája, hogy nem ad el elég autót, a CX-3 azonban javíthat a helyzeten. Az új modell a Mazda 2-es alapjaira épül, így viszonylag elérhető áron gyárthatják – így éves szinten akár több százezer példány eladására is van remény.
Két hét még a maja időszámítás vége, amiről sokan gondolják, hogy véget vet ma ismert világunknak, de a Fiat nem ezért építtette meg a Föld talán legnagyobb Pandáját. Az egyedi jármű a Panda 4x4 változat reklámozásához készült, és az, hogy durván néz ki, nem elég erős kifejezés a jelenség leírására.
A Chevrolet nagykocsija, a Malibu ugyan csak az idén jelent meg, de a kereskedők és a szaksajtó is igen rosszul fogadta. Több összehasonlító teszten is utolsó lett, és úgy néz ki, a kritikák az eladásokban is tükröződnek. A General Motors ezért most bejelentette, hogy egy év múlva megérkezik a felújított változat.
Egyelőre ugyan alaposan álcázva, de az újságíróknak is megmutatták a Lexus legkisebb négyajtósát még a hivatalos bemutató előtt. Kiderült az is, hogy Európa igényei már nem sokat számítanak a japánoknak.
Amióta túladott luxusautó-márkáin, a Ford nem igazán erős szereplő a prémium-modellek piacán. Egyedül a Lincoln márka maradt, amellyel helyt állhatnának, de ez is csak Észak-Amerikában létezik, és lényegében a Ford tömegmodellek drágább felszereltségű, kissé áttervezett modelljeit kínálja. Arra azonban így nincs sok esélyük, hogy felvegyék a versenyt az európai, japán és koreai konkurenciával.
A Volkswagen ígérgeti ugyan egy ideje az egyliteres fogyasztású autót, de a dolgok jelenlegi állása szerint abból aligha lesz hétköznapi használati tárgy. Az Eco Up! viszont nagy műszaki hókuszpókuszok és csillagászati árak nélkül is igen olcsó fenntartási költségeket kínál.
Már-már óvodás csúnya vagy párbaj alakult ki a Nissan és a Fiat között a Fiat 500e Los Angeles-i bemutatója kapcsán. A fura az, hogy a japánok egy ki sem mondott kritikára ugrottak.
Az igazi öregautó-megszállottak hörögve kapkodnának levegőért a látványtól, pedig a Gullwing America Mercedese és Ferrarija a maga módján igazi műremek. Az amerikai cég persze nem az eredeti oldtimereket építi át, ahogy első pillantásra tűnik - sokkal inkább újrateremti a legendás autókat, de már korszerű formában.
A Daimler az 1990-es évek végén repülőgép-ipari részlege, a DASA révén alapító tagja lett az EADS-nek, egy nemzetközi cégnek, amely repülőgépek (Airbus, Eurofighter), rakéták (Ariane) és műholdak fejlesztésével foglalkozik. Most azonban úgy döntöttek, megszabadulnak ettől az érdekeltségüktől, és a továbbiakban az autógyártásra koncentrálnak.
A Maserati eddig nemigen foglalkozott a motorválaszték felesleges dagasztásával: az összes modellbe ugyanannak a V8-asnak a különféle változatai kerülnek. Ez azonban egyértelmű versenyhátrány a németekkel szemben: az Audi, BMW és Mercedes minden modelljéhez tucatnyi motort kínál. Az olaszok most felzárkóznak: rögtön két motorral érkezik az új Quattroporte.
Csak idő kérdése volt, hogy a kínai autóipar komolyan megpróbáljon kitörni a nemzetközi piacra. Az eddigi gyenge próbálkozások után itt egy erősebb: a Qoros korszerű autókat ígér, nem is egyet. Az első vázlatok ígéretesek, bár eddig sem a formatervvel volt a legnagyobb probléma.
Bár régóta pletykálják, hogy a BMW logikusabb elnevezés-rendszerre váltana, ezek a fotók az első bizonyítékai annak, hogy a változtatás a közeljövőben meg is történik. A lényege az, hogy a kupé modellek páros sorszámot kapnak a kisebb modelleknél is. Ahogy az 5-ös alapú kupé a 6-os sorszámot viseli, a 3-as kupé a 4-es számot kaphatja.
A Dacia egytípusos, szuperolcsó márkának indult, de mára egész komoly palettát hoztak össze, szedánnal, ötajtóssal, pick-uppal, egyterűvel és terepjáróval. Egy dolog hiányzik még, valami dögös, sportos, fiatalos modell – az angol képviselet szerint megérné egy ilyet is készíteni.
Tíz helyett ugyan csak nyolchengeres az új RS6, amelyet kombi karosszériával láthatunk először, de semmivel sem tűnik vértelenebbnek, mint az elődje, sőt.
Úgy néz ki, a Suzuki és a Fiat együttműködését a Volkswagen sikeresen megtorpedózta, de a Mazda szívesen házasodna az olasz gyártóval. A lelkesedés érthető: a Fiat a Chryslerrel a háttérben tőkeerős fejlesztési partnernek tűnik, amely segíthet a Mazdának a túlélésben.
Alig pár nappal ezelőtt, szombaton futott bele Stump Bandi a misztikus Kia-karavánba. Tudtuk, hogy már Budapesten vannak a koreai luxuslimuzinok, hiszen a Mafilm udvarában már le is kapta őket egyik olvasónk. Ott állt a K9 és kistestvére, a K7 is. Előbbi hetes BMW-méretű, hátsókerekes, utóbbi méretben az Optima fölé helyezett, mondjuk A6-os Audi méret, elsőkerék-hajtással. Az összehasonlítás nem véletlen, hiszen a K7-K9 stílusjegyei leginkább egy német prémium-formaterv-koktélra emlékeztetnek. Negyven deka BMW, negyven deka Audi, a maradék Kia. A K7 motorválasztéka a 201 lóerős 2,4 literes négyhengerestől a 3 ill. 3,3 literes V6-osig terjed (270 ill. 295 lóerő). A Genesis/Equus hátsókerekes platformra épülő K9 alapmotorja a 3,8-as hathengeres de hogy komolyan gondolják a dolgot, azt mi sem mutatja jobban, mint a 4,6 és ötliteres V8-as (390 és 435 lóerővel).
Tessék, nézzék csak meg Stump Bandi fotóit, akad ott az Optima-K7-K9 mellett más is. Leginkább egy Ford Explorer, a márkajelzés helyén egy liliommal vagy kukoricaszárral. A rebadging egyedi módja, az biztos. Bennfentes információnk szerint az autókkal (és nem az autókról) forgatnak filmet Budapesten és környékén.
A karaván csak egy pillanatig időzött, nem is gondoltuk, hogy alig pár nap múlva ismét viszontlátjuk a K7-est, igaz, nem éppen szalonállapotban egy márkakereskedés telephelyén.
A K7 jobb eleje szemlátomást megfáradt, az ablakmosó-folyadék megmenekült. Bármilyen szorosan is kötődik a formaterv a német konkurenciához, azt el kell ismerni, hogy élőben az autó egyáltalán nem néz ki rosszul, pedig ilyen erővel akár nézhetne is. De nem. A K7 lapos és nyúlánk, a tetővonal szép és finom ívvel ereszkedik a csomagtartó felé.
Az autó a nagy V6-ossal és vajszínű bőrrel szerelt változat, természetesen a nyolcsebességes automataváltóval szerelve. Odabent nagy képernyő, fémnek látszó fém és éppen elfogadható mennyiségű dekorbetét- és csík. A bal első ülésre dobott koszos rendszám és egyéb kacat kicsit fájt a szemnek, mert bármennyire is kopó-fogyóeszköz, akkor is egy új, bőrkárpitos autó.
Nem tudni, hol és mi történt vele, a kicsit taknyos utakon akár cifra dolgokra is képes egy 300 lóerős, elsőkerekes autó, de az is bőven belefér, hogy valaki elbambult és nekiment. Talán sosem tudjuk meg, de a lényeg az, hogy kíváncsian várjuk. Akár egy összehasonlító tesztre is.
Shanshan Du a General Motorsnál dolgozott 2005 januárjáig, mérnöki munkakörben, de amikor kiderült, hogy megszűnik az állása, úgy döntött, kárpótolja magát az elveszett állásért.
A brit Warranty Direct tette közzé a tíz legritkábban elromló autó listáját. Saját adataik alapján rangsoroltak, hisz a cég kiterjesztett garanciát árul. Így rengeteg adat gyűlt össze, amelyekből nem volt nehéz rangsort felállítani az 1997 óta Nagy-Britanniában futó autók megbízhatóságát felmérni.
A Mercedes legújabb fronthajtású modelljét mindennel ellátták, amire a rendőrségi munkához szükség lehet, de ennyi nem volt elég. Jelenleg ez az A osztály egyik legerősebb változata – igaz, már nem sokáig.
Manapság presztízskérdés, hogy egy luxusautó-gyártó kínáljon tizenkét hengeres modellt. Mindegy, hogy célszerű-e vagy sem, az Audi, a BMW és a Mercedes csúcsmodelljéből is létezik ilyen kivitel. Ám úgy néz ki, lassan véget érhet a V12-esek korszaka.
A közlekedési hatóság (NKH) és az autósport szövetség (MNASZ) együttműködésének köszönhetően megkezdődhetett a sportrendszámok magyarországi bevezetése. Ez azután vált szükségessé, hogy a korábban a versenyautókon használt próbarendszámok használatának feltételeit alaposan megszigorították, és ezzel ellehetetlenült több szakág – elsősorban a rali és a tereprali – legális működése.
Érdekes módon egy kínai oldalon jelent meg a kép, amely az F70-es néven is ismert új szupersportkocsit ábrázolja – legalábbis állítólag. Gyanús, hogy a kínaiaknak valahogy sikerült megszerezniük egy katalógus-fotót a járműről.