Úgy tűnt, a BMW a Mini és a Rolls-Royce felvásárlásával be is fejezte a márkák felhalmozását, de a legújabb pletykák szerint a német gyártó is érdeklődik a De Tomaso maradéka iránt. Az olasz céget fénykorában a Ferrari és a Lamborghini ellenfeleként tartották nyilván, és a BMW hátterével újra az lehetne.
Egyelőre csak tanulmány az LF-CC, de nincs miért kételkednünk benne, hogy gyártani fogják. A Lexus először próbálkozik elérhető árú kétajtóssal, de a tervezők érzik, merre érdemes elindulni.
Egyetlen magányos Ferrarit látni is élményszámba megy, nem is beszélve több százról. Most azonban sikerült megdönteni az egy helyszínen jelen levő Ferrarik számát: Silverstone-ban közel ezer jött össze, ami világrekordnak számít.
A Dacia választék eddig kicsit szedett-vedett benyomást keltett: a Franciaországban tervezett Logan és a Brazíliából származó Sandero egész más stílust képviselt. Ez azonban nem marad így: a román márkánál is megkezdték az egységes arculat bevezetését, ami a Logan-Sandero páros egyidejű cseréjével lát napvilágot.
Az Audi idén júniusban, Le Mans-ban mutatta be első dízelmotoros S-modelljét, az SQ5 TDI-t. Az SQ5-be háromliteres, V6-os biturbó-dízel került, melynek legnagyobb teljesítménye 313 lóerő, csúcsnyomatéka 650 newtonméter.
A holland Huet Brothers igazi retró sportkocsi terveit készítette el. A kétüléses, hátsókerék-hajtású autó Coupé névre hallgat, formavilága az ötvenes évek olasz, illetve angol sportautóit idézi, műszaki megoldásai viszont megfelelnek napjaink elvárásainak.
A károsanyag-kibocsátás, és a fogyasztás csökkentése érdekében egyre több autógyár tervezi kisebb motorok gyártását. A BMW Párizsban mutatja majd be a Concept Active Tourer tanulmányt, melybe háromhengeres benzinmotorok kerülhetnek, de a pletykák nem kerülték el az M3-ast sem.
A koreai Ssangyong Motors nem titkolt szándéka, hogy végre olyan modellt alkosson, mellyel Európában is labdába rúghat. A megoldást a hobbiterepjárókban látják – erről tanúskodik a XIV-1 és XIV-2 tanulmány is.
A Bentley határozottan halad az új formairányzat kialakítása felé, ennek részeként pedig máris lecserélték a formatervezési igazgatót, Dirk van Braeckelt. Helyére Luc Donckerwolke érkezik, aki az Octaviától a Gallardóig, több sikermodellen bizonyított már.
Megmutatta a 2013-as modellévre szánt CR-Z-t a Honda. Bár a japánok csak a Párizsi Autószalonon leplezik le a frissített hibrid kupét, néhány gyári fotóból és egy közleményből kiderül, hogy a megújuló modell kívül szolidan, míg a motortérben komolyabban változik majd.
Fehér és fekete változat biztosan lesz az új Mercedes BLS-ből, melyet többnyira Győr és Kecskemét térségében látnak rendszeresen olvasóink, illetve a Nagyvárad téren kollégánk, Ender Gábor. Mint látni fogják, a gyári tesztpilóták néha olyan merészek, hogy csoportosan rajzanak ki ebédelni, dacolnak a próbarendszámos autókat érő rendszeres rendőri ellenőrzésekkel, csak a mérésnek és a tapasztalatgyűjtésnek élnek.
A Mini stílusa sokaknak tetszik, de jóval kevesebbeknek felel meg az autó praktikus értéke. Ezen a problémán segíthet az új modell, legalább részben.
A Mercedesnél már lemondtak a Maybachról, de a Smartról még nem. A márka megújítására készülnek, hátha egy újabb nekifutásra sikerül nyereséget kifacsarni a kisautó-márkából.
Valószínűleg az autó-reklámok történetének egyik legügyetlenebb reklámja az, amelyben a BMW megpróbálta meggyőzni a világot arról, hogy a kormányzott kereket hajtani marhaság. Ez ugyan bő egy évtizede volt, mégis ide kívánkozik, hisz a BMW most mutatja meg első, fronthajtású padlólemezre épülő autócsaládjának prototípusát.
A Kia már az első Cee'd háromajtós változatát is igyekezett sportosabb hangulatúvá tenni, mint az ötajtóst, és most is hasonlóképp jártak el. A Pro_Cee'd külön mutatkozik be, és az azonos alapok ellenére vagy háromnegyedrészt teljesen más a formaterv.
A Lamborghini bejelentette, hogy 1491 Gallardót hív vissza egy konstrukciós eredetű hiba kijavítása érdekében. Az egyszerű szivárgásból könnyen lehet nagyobb probléma.
Ha valaki netán kételkedne benne, hogy a rendőrség keményen dolgozik a közrend fenntartásán, most megbizonyosodhat róla, hogy nem henyél a szerv. A Somogy Megyei Rendőr-főkapitányság teljes szélességében lezárja az M7-es autópálya Budapest felé vezető szakaszát a 109-es kilométerszelvénynél, hogy mindenkit igazoltasson, aki arra jár.
Bár soha nem ment még ilyen gyengén az üzlet a PSA csoportnak, a fejlesztés nem állhat le – sőt, ezúttal a kínálat bővítése is szóba jöhet. A 2008-as apró szabadidő-autó lesz, amely akár sikerekre is számíthat, Európán kívül akár Dél-Amerikában és Kínában is.
A Golf GTI eddig afféle középutat képviselt a sportos kompaktok között: sem a legerősebb, sem a leggyorsabb nem volt, inkább a tökéletes hangolás megtalálására helyezték a hangsúlyt. A teljesítmény-megszállottaknak a Golf R-t kínálták. Most azonban készül egy olyan GTI változat, amely ha erőben nem is, gyorsulásban lenyomhatja a konkurenciát – sőt, a Golf R-t is.
A Párizsi Autószalonon leplezik le a Terra elnevezésű tanulmányautót, amelyről nehéz eldönteni, hogy miért lett ilyen – egy biztos, nem a gyönyörködtetés volt a cél.
A legsportosabb Peugeot, az RCZ kupé is eljutott a kötelező felújításig, és megkapta a cég új egyen-arculatát. A végeredmény legalábbis megkérdőjelezhető.
Az idé már a harmadik Mini generáció bemutatására kerülhet sor, bár a változások elsősorban az autó műszaki tartalmát érintik, nem a formát.
Évekkel ezelőtt bemutatták az első dízelmotoros Porsche személyautót, de a Cayenne-be épített V6-os a bő két tonnás szabadidő-autóban messze nem nyújtja azt a dinamikát, amit a Porsche név hallatán várnánk. Talán ezért egészítik ki a kínálatot egy jóval erősebb, V8-as dízelmotorral.
A franciák számára igazi rémálom 2012. Hatalmas veszteséget hozott az első félév, és csak hosszabb távon várható bármiféle javulás.
A francia gyártó idegen vizekre evickél a Párizsi Autószalonon – az Onyx tanulmány dögös kétülésesnek ígérkezik középmotorral, és Lamborghini-formákkal.