A Daciának egyelőre kevés a komoly ellenfele: a többi gyártó nem megy olyan alacsonyra árban – és egyes alkatrészek leegyszerűsítésében sem – mint a Renault román márkája. A vetélytársak azonban évek óta ígérgetik, hogy bemutatják saját olcsó modelljeiket. Most a Ford is csatlakozik ehhez a kórushoz.
Árverésre kerül a James Bond-filmek több emléktárgya, köztük a 2008-as A Quantum csendje című filmben használt Aston Martin DBS, és egy Z28 roadster.
Az Audi leleplezte az RS5-ös legújabb változatát, amely lényegében egy vászontetőben különbözik az eddig gyártott változattól. A Cabrio mindent örökölt a kupétól, régi vágású, de hangulatos motorját is.
A Mustang eddig amerikai specialitás volt, és az elmúlt két generáció a gyökerekig nyúlt vissza múltidéző formáival és erőteljes motorjaival. Ám a Ford ebből is világautót csinálna, legalábbis erre utal a vezérigazgató ígérete.
Nem véletlen persze, hogy Benedek pápa két ilyen furgont használhat a jövőben. A Renault ajánlotta fel a speciálisan átalakított járműveket – azért épp a Kangoo lett az alap, mert ez az egyetlen típus, amelybe elektromos hajtásláncot szerelnek, és elég nagy, hogy pápai járműnek is megfeleljen.
A Cadillac, amely egykor egyeduralkodója volt a limuzin- és temetési jármű-piacnak Észak-Amerikában, ám az utóbbi években teljesen kiszorult, most az XTS két új változatával próbál visszatérni. Egy sofőrös limót és egy parádés koporsószállítót mutattak be a napokban, amelyekkel a Lincoln Town Car hegemóniáját szeretnék megtörni.
Már akkor is hitetlenkedve hümmögtünk, amikor azt hallottuk, hogy a Focus is megkapja az 1 literes Ecoboost turbómotort, de kiderült, hogy a kompakt karosszériához még bőven elég az Év Motorja. A Mondeo viszont vagy másfél számmal nagyobb. A Fordnál azonban láthatóan nem aggódnak emiatt: megújuló nagykocsijukba beépítik az apró háromhengerest.
A Mitusbishi az elmúlt években elvesztette korábbi pozícióit a legfontosabb piacokon, így lassan belátták, kell valami, ami ismét nagy tömegek számára teheti vonzóvá a japán márkát. Ez a feladat tornyosul az új Mirage előtt, amelyet a Párizsi Autószalonra is elhoznak a japánok.
Lassan a Ford legöregebb modelljei voltak a Transit-Tourneo család tagjai. Most egyszerre mutatták meg az utódokat, amelyek közül hármat még soha nem láttunk.
Könnyen lehet, hogy az autóvásárlás állami támogatása Kínában visszafelé sül el: úgy tűnik, a helyi gyártók teret vesztenek nemzetközi versenytársaikkal szemben, méghozzá meglepő tempóban.
Elsőre furán hangzik, hogy ezzel az ezer köbcentis háromhengeressel verték meg a Nürburgring Nordschleifén a Ferrari Enzót, a Pagani Zondát és a Lamborghini Aventadort, de egyáltalán nem mindegy, hogy mibe építik be az apró turbómotort.
A Mazda tervezőinek alaposan elsült a keze, amikor az új 6-ost rajzolták, és nem csak szedán szerepelt a tervek között. Gyakorlatilag egyszerre jelenik meg a négyajtós a kombival, amely Európában számíthat komolyabb népszerűségre.
Az Opelnél nagyon belejöttek a névadásba. Van már Adam nevű kisautójuk és Mokka nevű mini-SUV-juk, és most egy újabb ismeretlen név tűnik fel: a Cascada.
Úgy látszik, a Ford is igyekszik egységes arculatot kialakítani összes autója számára: mostantól a Mondeo és a Focus arca bambul vissza a Fiesta orráról is. De nem ez lesz az egyetlen változtatás.
Ahogy azt a korábbi hat generációt ismerve sejteni lehetett, a Volkswagen tervezői igyekeztek megőrizni a slágermodell karakterét, csak annyit változtattak rajta, hogy egyértelmű legyen: ez már egy következő generáció. Ezúttal egy kis szögletességet vittek a formákba, viszont a felszín alatt szinte egyetlen csavar sem maradt a régi.
A W222 jelzésű Mercedesnek egyszerre kell a Maybachok, és az eddigi S osztályok helyébe lépnie, így a gyáriak mindent elkövetnek, hogy mire megjelenik, mindenki a feszült várakozás állapotába kerüljön. Ennek érdekében most az S osztály oldalnézetének vonalait mutatták meg – azokat az éleket, amelyek meghatározzák az autó alapvető karakterét.
Ahogy arról már hónapokkal ezelőtt szó volt, a National Electric Vehicle Sweden (NEVS) vásárolta fel mindazt, ami a Saabból maradt: a gyártósorokat, a feljesztőközpontot, a névhasználat jogát, egyszóval a pótalkatrész-gyártáson kívül mindent. A svéd bejegyzésű vállalat mögött távol-keleti befektetők állnak, akik – ahogy a cég nevéből is következik – elektromos autót gyártanának a 9-3-as alapjain.
A német rendőrségnél előfordulnak villámgyors járőrkocsik – a sebességkorlátozás nélküli autópályák országában nincs is ebben semmi furcsa – de az új M5-ös BMW először öltött egyenruhát. Ez lehet a legdurvább elfogóautók egyike, még odaát is.
Az már biztos, hogy Oroszországban bevezetik az Acura márkát, és így arra is nagyobb az esély, hogy hamarosan nálunk is kaphatók lesznek a Honda luxusautói.
Az új GTI csupa bevált alkotóelemből áll össze: a 208-as karosszériájába a BMW-eredetű 1,6 literes turbómotort építik, amely ebben a formájában épp kerek 200 lóerős. Papíron tehát tudja, amit kell – a kérdés, hogy sikerült-e elérni azt az összhangot, amitől egy gyors autót élvezet lesz vezetni.
Az Audinál még tartja magát a régi iskola: az RS5-ösben még a pörgős V8-as szívómotorok egyikét használják, és úgy hallani, ugyanez a gép kerül a nyitott változatba is, amelyet napokon belül bemutatnak.
Bár a többség vágyaiban a BMW-k brutálisan erős motorokkal szerepelnek, a flottavásárlókra és taxisokra is gondolnak Münchenben. Nekik készülnek a 114d, a 316i és a 320i EfficientDynamics modellek, amelyek kifejezetten hétköznapi használatra szánt autók.
Németország népautó-márkája már a 60-as években elkezdte a terjeszkedést: 1966-ban az Audit, 1969-ben pedig az NSU-t kebelezték be. A folyamat azóta tart: évtizedről évtizedre újabb márkákat szerez magának a Volkswagen, amely maga már nem is készít népautókat – ezt a feladatot más márkák látják el. Most azonban azt mondják, elég a felvásárlásból, hisz 12 még gombócból is sok, nem hogy autó- motorkerékpár- és teherautó-márkából.
A jövő márciusi Genfi Autószalonon mutathatja be következő generációs G-sorozatát az Infiniti. A japán luxusmárka Mercedes-platformra építkezne, és a hajtásláncot is a németektől kölcsönözné – így készíthetnek sportosabb és gazdaságosabb autókat.
Igazán nagy dobásra készült a Bentley, amikor elhatározta, hogy szabadidőautóval bővíti kínálatát. A nagy igyekezetben azonban olyan giccses, ízléstelen autóvá faragták az EXP 9 F-et, hogy azt már bemutatásakor a Genfi Autószalon legrondább autója – korántsem megtisztelő – címmel illette a sajtó.