Tíz évvel a Bentley 2003-as Le Mans-i sikere után egyre biztosabb a brit luxusmárka visszatérése a versenysportba. A Continental GT3-as fejlesztése a hírek szerint rendben zajlik, de a korábban emlegetett V12-esről sajnos lemondtak a munkálatok alatt.
Az Audi a hírek szerint Le Mans-i huszonnégy órás verseny június 22-23-i hétvégéjére tartogatja az R8 GT Plus bemutatását. Spyder-változat is készülhet, de várhatóan korlátozott példányszámban adják ki az eddigieknél is erősebb R8-asokat.
A nagy autógyártók olykor előrukkolnak tőlük szokatlan termékekkel – ilyen volt tavaly ősszel a Shelby kerékpárja is, de korábban a BMW, a Mercedes, a Peugeot, a Honda és a Volvo is próbálkozott hasonlóval. Ezúttal a Porschén volt a sor, igaz, ők négy keréken alkottak.
Az Alfa Romeo 2011-ben mutatta be a 4C koncepcióját – hosszú idő után újra vérbeli sportkocsival jelentkezett az olasz gyártó, és már akkor tudni lehetett, hogy a márka szempontjából igen fontos szerepe lehet. A sorozatgyártásra szánt változatot idén tavasszal, Genfben állították ki, most pedig már a gyártást is megkezdték – a Maseratikat összeszerelő modenai üzemben.
A Ford amerikai luxusmárkájának, a Lincolnnak a vezetői már a tavalyi év végén is megemlítették, hogy céljuk a márka vevőkörének tágítása – elsősorban a fiatalok felé nyitnának, hogy csökkenthessék vásárlóik átlagéletkorát, mely jelenleg 65 év.
Jövőre lesz harminc éves az Audi valaha volt legkeményebb sportautóinak egyike, a legendás Sport Quattro. A németek az ünnepi alkalomra elkészítenék a modell utódát, melyet akár már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutathatnak.
A Volkswagen wolfsburgi gyárában a napokban elkészült a harmincmilliomodik Golf. Az európai autógyártás legnépszerűbb típusa a Toyota Corolla és a Ford F-széria után a harmadik olyan autó, amely átlépte a harmincmilliós határt.
Megjött végre a négyes BMW. A hármas alapjaira épült kétajtós kupé laposabb formával és hosszú orral hozza a megcélzott sportos irányvonalat. Már az árát is tudni.
A Goodwood Festival of Speed-re építette meg a Toyota házi tuningrészlege, a TRD a GT86 sportkocsi akár versenyzésre is alkalmas változatát. A Griffon Project végeredménye annak ellenére is igen ígéretes, hogy a motor teljesen gyári kivitelű maradt.
Bár hónapok óta hallani a Peugeot Pikes Peak programjáról, és az ehhez készített félelmetes autóról, az érdemi tesztelés csak most kezdődött. Sebastian Loeb, a rali-világbajnokság korábbi egyeduralkodója most járt először a pályán, de úgy néz ki, már elsőre is nagyon gyorsnak bizonyult.
Az nem titok, hogy a Mercedes lényegében egyszerre fejleszti az egyes modellek AMG változatait a többi, kevésbé kihegyezett kivitellel. Az S osztály esetében is így van ez, sőt, most kiderült, hogy már a gyártás is beindult, csak a bemutató van hátra.
Épp csak bemutatták a Peugeot legújabb modelljét, a 2008-ast, amely lényegében egy újabb négyméteres szabadidő-autó, de a Peugeot a kezdeti keresletre alapozva máris megduplázza a gyártást. És ezt nem valamiféle kincstári optimizmussal magyarázzák, hanem független elemzők előrejelzéseivel.
Ha csak a puszta számokból indulunk ki, úgy tűnik, a BMW az amúgy nem különösebben népszerű villanyautókból is képes lehet slágert csinálni. Nem ez az első eset – a kupétetős szabadidő-autóban sem hitt senki, míg a BMW össze nem dobta az X6-ost, hogy aztán nagyot arasson vele.
Ez az első eset, hogy a Toyota valamelyik vezetője nyíltan beszél a Supra utódlásának lehetőségéről. Takeshi Uchiyamada, a japán autógyártó következő elnöke, akit napokon belül beiktatnak, úgy fogalmazott, nagyon szeretné, ha elkészülne egy, a GT86-nál jóval komolyabb Toyota sportkocsi.
Görögországról mostanság leginkább az államcsőd fenyegető veszélye kapcsán hallhattunk, de úgy tűnik, ez sem akadályozza meg, hogy sportkocsi épüljön az országban.
Dél-Karolina állam hatóságai vizsgálják annak lehetőségét, hogy bevezessék az e-papír alapú elektronikus rendszámtáblákat a megszokott fémlapok helyett. A rendszám a hatóságok munkáját segítené azzal, hogy jelezné, ha az autóval valami nincsen rendben.
A Renault eddig kizárólag 75 és 90 lóerős kiviteleket készített a Clio negyedik generációjából, leszámítva a 200 lovas RS kivitelt, ám mostanra elkészült a két véglet közti kellemes átmenet, a Clio GT.
Szuperkellemetlen visszahívást kellett hirdetnie az Aston Martinnak: egy gyártási hiba miatt a V8 és V12 Vantage, a Virage, a Rapide és a DB9 modellek gázpedálja egyszerűen letörhet normál használat közben.
A képeket ugyan a gyár adta ki, de ezen kívül semmilyen részletet nem árultak el a nyolcfényszórós gépről, sőt, a részleteket is igyekeztek eltüntetni némi örvénymintás álcafóliával. Néhány fontos részlet azonban enyiből is kiderül.
Az autógyárat átadni sokféleképpen lehet. Ezrek munkájának gyümölcse érik be ilyenkor, még akkor is szükség van egy ilyen ünnepélyes pillanatra, ha tudjuk: az új, négyajtós Audi A3-asokat már egy ideje gyártják. De most már az egész dolog hivatalossá vált.
Bár még nem érezzük, hogy elkopott volna az Insignia formája, az Opel már csak kötelességtudatból is változtatott a csúcsmodell megjelenésén egy keveset. A beavatkozás persze nem túl mélyre ható, hisz legfeljebb két-három évre szólnak.
A Honda láthatóan kezd magára találni a 2008-as válság utáni különös, dermedt állapotból. Európában is jönnek az újdonságok – az 1,6 literes dízelmotor és a Civic formás kombi-változata – de nem csak mifelénk próbál erősíteni a japán márka. Kínában például vadonatúj típus érkezik a hónap végén: a Cridert kifejezetten az ottani vásárlók igényeire szabták.
A Suzukira rossz idők járnak világszerte: az Egyesült Államokból már kivonult a márka, de több piacot nem adhat fel, ha hosszabb távon is versenyben akar maradni. Most Európában próbálnak beleerősíteni: a vadiúj SX4 után állítólag egy kompakt szabadidő-autó érkezik, amely a Renault Captur, a Nissan Juke, az Opel Mokka és a Fiat 500XL közvetlen vetélytársa lehet.
Aligha túlzás, hogy az M3-as történetében az E46-oson alapuló CSL az egyik legjobban sikerült kompromisszum. Nem csoda, hogy komoly rajongótábor alakult a típus körül, amelyben már-már versenyautókra jellemző műszaki megoldásokat használtak a tervezők.
A Volkswagen alapvetően önrelkámozási célból építette meg az 1 literes fogyasztású autót, amelyből néhányat gyártanak is, de úgy hallani, a koncepció drasztikus leegyszerűsítéséből valami sokkal érdekesebb születik a közeljövőben.