A Smart évek óta ugyanazzal az egyetlen autóval kénytelen megjelenni minden autószalonon. A For Two látható volt már mindenféle színben és mintával, de így, öt évvel a bemutató után már azt gondoltuk volna, kifogytak az ötletekből a németek. Hát nem: hívtak egy divattervezőt, hogy csináljon valami izgalmasat a kisautóból.
Az autók biztonságát minősítő szervezet, az EuroNCAP őszi tesztsorozata érdekes meglepetést hozott. A vizsgált tizenöt autóból tizennégy hibátlan, ötcsillagos eredményt produkált, a Dacia Lodgy egyterű viszont hármat. Ezzel azt az érzést keltik, hogy a román-francia gép fele olyan biztonságos, mint a konkurencia, de közelebbről vizsgálva az eredményeket ez legalábbis megkérdőjelezhető.
Azt hitték, a CTS Wagon segít majd Európában vásárlókat szerezni a Cadillacnek, de tévedtek. Így alighanem hosszú időre eltűnnek a kombik az amerikai márka kínálatából.
Úgy néz ki, nem csak üres beszéd volt, hogy a Toyota komolyan versenyezne a Mercedes házi tuningcégével, az AMG-vel. Erre hozták létre a TMG tuning-márkát, amelyet most, a Lexus LS sportváltozatával vezetnek be.
Forgalomjelző digitális táblákat helyez ki a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKK Közút több főút mellé; a kijelzőkön a Duna-hidakhoz eljutáshoz szükséges időt jelzik majd.
A BKK az MTI megkeresésére kedden azt közölte: az M1-M7 autópálya közös szakaszán és a 6-os számú főút bevezető szakaszán, valamint kapcsolódó főútjain, a Budafoki úton és a Szerémi úton helyeznek el ilyen kijelzőket, illetve a hozzájuk kapcsolódó kamerás megfigyelésre, járműazonosításra és számlálásra alkalmas "intelligens végpontokat". A kijelzőket az év végéig elhelyezik.
Ausztrália legerősebb rendőrautója ez a fehér Ford, amelyet kifejezetten autópályán való üldözéshez készítettek.
A BMW és a Coupé szavak együttes említése valamiféle nyúlánk, sportos kétajtós képe rémlik fel a fejünkben – vagyis eddig így volt. Ám a Los Angeles Auto Show-n bemutatnak valamit, ami kicsit sem emlékeztet erre a képre: az i3 Coupét.
Első pillantásra valami ismeretlen versenyautó-prototípusnak tűnik, pedig ez egy utcai használatra szánt autó, amelyet épp csak megvillantottak Monacóban. Egyelőre sok a tisztázatlan részlet, de úgy néz ki, az osztrákoknak komoly terveik vannak.
Svájcban nem kedvelik a gyorshajtókat: már eddig is elképesztő bírságokra számíthatott, aki átlépte a megengedett tempót. Most azonban tovább szigorítják a szabályokat, így nem csak horribilis bírságot, de börtönbüntetést is kaphatnak a szabályszegők.
Három szabvány padlólemezt alakít ki a Ford – ezekre épül majd az egész világon árusított típusok zöme. Így ugyan nem merészkednek odáig, mint a Volkswagen, amely szinte az összes autóját ugyanazokra az alapokra helyezi éppen, de azt mondják, ez nem is lenne jó.
A teljesítmény-versenyben láthatóan nincs megállás. A Bugatti még alig több, mint ezer lóerővel kezdte, de a konkurensek ettől mind megőrültek. A Koenigsegg legújabb kreációja, a One:1 állítólag 1250 és 1350 lóerő közti teljesítményt ad le, és az ára is ennek megfelelő lesz.
A fantasztikus elképzelés a magától közlekedő autóról lassan megvalósul, de úgy tűnik, a leendő vásárlóknak egyelőre nem igazán tetszik. Tízből négy ember kerek perec elutasítja, további négy pedig az árát sokallja.
Bár sokáig nagyon sikeres volt a Peugeot 206-os, Európában az idén tavasszal végleg leállították a gyártását. Ezek után meglepő, hogy van a világnak egy olyan szeglete, ahol most ismét újdonságként köszönthetik a tizennégy éves modell egy változatát.
Volt idő – több mint egy évtizede – amikor a RAV4 tarolt világszerte, hisz más nemigen kínált hasonló gépet. A terepjáró jó tulajdonságait kínálta, azok hátrányai nélkül, így hamar népszerű lett, ám manapság már túl sokan kínálnak hasonlót. A Toyota modellje viszont sokat vesztett jellegzetes bájából az elmúlt két modellváltás során, így ma már csak egy a sok hobbiterepjáró közül.
Tulajdonképp saját magának csinál konkurenciát a Volkswagen az új Borával, igaz, nem nálunk, hanem Kínában. Meglepő, hogy ráadásul régi műszaki alapokra épül a típus – ennek ellenére egész korszerű hatást kelt.
A Bloomberg értesülése szerint, jelentősen lassítani kényszerűl a Ford, a B-Max gyártási ütemén, mivel az Egyesült Királyság autópiacát kivéve, minden európai országban kevesebbet rendelnek a fiatalos kompakt egyterűből. A gyárhoz közeli értesülések szerint, a cég romániai üzemében a tervezett napi 500 darab helyett, csupán 250-et állítanak majd elő az átállás után ebből a típusból.
Olasz és indiai vállalatok egymást túllicitálva harcolnak a brit luxusautógyártó Aston Martin 50 százalékos tulajdoni hányadáért. A tárgyalásokat jól ismerő források szerint, az autógyártó jelenlegi tulajdonosa, a kuvaiti Investment Dar csütörtökön még az olasz Investindustriallal kötött megállapodást az Aston felének értékesítéséről. Az indiai Mahindra and Mahindra azonban pénteken magasabb ajánlatott tett, így továbbra is eldöntetlen a 98-éves luxusautógyártó sorsa.
A Honda 2010-ben mutatta be az ötajtós Briót, melyet tavaly kezdtek árusítani – elsősorban Thaiföldön és Indiában. A kiskocsi mintájára most szedánt is készítettek a japánok, ezt szintén a fejlődő országoknak szánják.
A Nissan az új generációs NV200 egyterűt szánja Barcelona új taxijának, ezzel a modellel lendítenék fel a katalán fővárosban működő üzemüket is.
A Jaguar 2009-ben, a költségek csökkentésének érdekében állította le akkori legkisebb modellje, az X-Type gyártását. A típus elvesztése nem volt nagy érvágás a brit márkának, hiszen a Ford Mondeo alapjaira épülő Jaguar nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, nem hozta a várt eladásokat.
Időről időre felröppennek a pletykák arról, hogy a BMW elkészítheti a hetvenes-nyolcvanas évek legendás sportkocsijának, az M1-esnek az utódját. A találgatásokat rendre cáfolják a bajorok, de továbbra sem zárható ki teljes biztonsággal az új szupersportautó érkezése.
A Bentley SUV-jának sem a neve, sem a formája nem tetszik a népnek, nincs mese, lépni kell.
Brutális erejű dízel-hibrid elkészítését fontolgatja az Audi – a szupersportautót az R8 fölé, a modellpaletta csúcsára pozícionálnák. Az Audi fejlesztési igazgatója, Wolfgang Dürheimer szerint a meggyőző teljesítmény és az alacsony fogyasztás a vásárlókat is meggyőzheti.
Nagyjából mindenki el tud képzelni egy az A3-ból kialakított szedánt, de a fotó, azért az mégis más.
Ennyi nem elég, két új autómárkát indít útjára a Toyota 2013-ban.