A Hyundai elképesztő tempóban próbálja behozni lemaradását a konkurensekkel szemben. A baj az, hogy a súlyemelői erőfeszítés már az autókon is meglátszik.
Régi kérdés, hogy sportos autóban van-e helye dízelmotornak. A BMW már letette a voksát az M550d-vel, de úgy néz ki, a Mercedes tuningrészlegénél másként gondolkodnak.
A Maserati eddig egyetlen luxuslimuzint kínált, a Quattroportét, amely valahol félúton volt az 5-ös és a 7-es BMW, vagy ha úgy tetszik, a Mercedes E és S osztály között. Most azonban változtatnak a stratégián: egy helyett két modellt mutatnak be, amely méretben is pontosan passzol majd a konkurenciához.
A Morgan 1955 óta szinte változatlan formában gyártja könnyű, favázas sportkocsijait, de a műszaki tartalmukat folyamatosan korszerűsítik. A csúcsmodell, a Plus 8 annak idején a legjobban gyorsuló utcai autók egyike volt, aztán évekre eltűnt, hogy most új német motorral térjen vissza.
Az egyszerre fantáziátlan és csúnya Micra, a semmitmondó Note és a nagyon szűk réteg számára elfogadható Juke után nem maradt sok remény, hogy a Nissan előáll valami emészthető, netán minőségi benyomást keltő kisautóval. A Genfi Autószalonra szánt új tanulmányból azonban lendületes és jó arányú autó lehet, ha megéri a szériagyártást.
A Volkswagen csoport márkái eddig nemigen készíthettek hátsókerék-hajtású modelleket, megfelelő szabvány műszaki alapok nélkül. A Porsche révén azonban változik a helyzet: a Panamera platformját alakítják át úgy, hogy egyszerű legyen újrahasznosítani.
A legsikeresebb francia F1-es pilóta, Alain Prost az idén harmadik bajnokságát szerezte meg a Trophée Androson. A korábbi kettőt még Toyota Aurisnak látszó versenygéppel zsebelte be, de a legutóbbit már a Dacia színeiben.
A G70-nek nevezett gép ismerős lehet azoknak, akik tavaly ősszel figyelemmel kísérték a Tokyo Motor Show újdonságait. Ott még Regina néven mutatták be, de ami még lényegesebb, csak mostanra döntötték el, hogy gyártásba küldik.
A hollandiai gyár sorsa évek óta kérdéses, de a Mitsubishi csak most jutott el odáig, hogy bejelentse a Nedcar telep bezárását. Az 1500 alkalmazott még reménykedhet, hogy a következő egy évben valaki átveszi a céget, amelyet a japánok gyakorlatilag ingyen adnának.
Mialatt mindenki a Beetle új TDI változatának debütálását várja, a német JE Design készített egy csomagot a már meglévő kétliteres TFSI-hez. A csomag egy látványos külső frissítésből és egy 40 lóerős teljesítmény-növelésből áll.
Öt hónap telt el azóta, hogy a Skoda Frankfurtban bemutatta a MissionL-t. Annak ellenére, hogy az autó alaposan felkeltette az internet autós honlapjainak figyelmét, szeptember óta új információ nem került nyilvánosságra vele kapcsolatban, így még azt sem tudni, hogy miként illeszkedhet majd a márka termékpalettájába.
Apróbb frissítésen esett át a Citroen két személyszállító kisbusza, a Berlngo és a Jumpy. A két modellről újdonságairól egyelőre csak a gyári fotók árúlkodnak, bemutatásukra Genfig kell várni.
107 évvel azután, hogy Vaclav Laurin és Vaclav Klement megalkották a Skoda első autóját, a cseh gyár kvasinyi üzemében elkészült a tizennégymilliomodik Skoda autó.
Egy pokolian erős, 700 lóerős változattal rukkolt elő a német Edo nevű tuningcég a Panamera Turbo S-hez. A komoly módosításokon átesett modell teljesítménye még így is elmarad a cég korábban bemutatott 750 lóerős, Moby Dick névre keresztelt Panamerájától.
Bemutatta legújabb munkáját, az új Mercedes-Benz AMG CLS63 módosítását a japán Wald International tuningcég.
A Mercedes Citannak hívja, de valahogy túlságosan ismerősek a vonalai. Ezt az autót eredetileg Kangoonak hívták, és csak az orra volt más.
Az autógyártók néha kikacsintanak más járműkategóriák felé is. Az, hogy kerékpárokat árusítanak, ma már bevett szokás, de a Volkswagen most a télre játszik rá a legújabb GTI feliratos csodával.
A piac kényszeríti az autógyárakat, hogy hat-hét év után lecseréljék egy-egy modelljüket, de ez nem jelenti, hogy az ilyen régebbi modellek automatikusan a kukába kerülnek. Van, hogy egyszerűen folyatódik a gyártás, és az öregebb modellt az alacsony ár adja el, de gyakoribb, hogy a típus eltűnik a szemünk elől – hogy aztán valahol másutt bukkanjon fel, más néven.
Maranellóban hírhedt szigorral vigyáznak rá, hogy a Ferrari név még csak véletlenül se kerüljön összefüggésbe hozzá méltatlan járművekkel. Az anyacég utasítására mégis egyszerű marketing-eszközzé lett az F1-es csapat: a Jeep Grand Cherokee SRT8 európai népszerűsítésében segítenek.
A Kia a Soul bemutatása után mintha félbehagyta volna az efféle fiatalos autók fejlesztését. Még volt egy erőtlen próbálkozás egy pick-up tanulmánnyal, amit ugyan szeretett a közönség, de a válság elfújta a projektet. Úgy néz ki, most felveszik a fonalat a fejlesztők, méghozzá egy mokány háromajtós Soul származékkal.
A Chrysler már a Mercedes irányítása alatt elképesztő összegeket nyelt el, és a csődeljárás után sem javult sokat a helyzet, de most már kezdenek látszani a Fiat menedzsment átszervezésének eredményei. Mindezt ráadásul úgy sikerült elérni, hogy az új modellek még nem is kerültek piacra.
Bár más alapokra épül, mint a háromajtós 500-as, az 500L stílusában egyértelműen a sikeres kistestvért követi: lényegében úgy próbálják tálalni, mint a retro-kisautó célszerűbb megfelelőjét.
Ahogy eddig is sejteni lehetett, ez az első fronthajtású Mercedes, ami autónak néz ki, és nem összezsugorított kisbusznak. Az Audi A3-asnak és az 1-es BMW-nek valódi kihívója akadt.
Az amerikai Hennessey Performance szélsőséges tuning-autóiról híres, és a Viper és a Corvette mellé most egy újabb sportkocsit vesznek fel az átalakításra szánt modellek közé. A McLaren MP4-12C-hez eddig még senki nem nyúlt hozzá komolyan, de csak idő kérdése volt, hogy a tuning-specialisták ráharapjanak a típusra.
Ritkaság, hogy egy autógyár megmutatja, milyen vasdarabokra építi következő, még el sem készült autóját, de az MQB platform lényegében a Volkswagen, sőt, az egész cégcsoport jövőjét testesíti meg.