Nincs egy éve a piacon a GM elektromos modellje, amely Észak-Amerikában Chevrolet Bolt, Európában Opel Ampera-e néven fut, de már kiderült egy nagyon kellemetlen hiba, amely eddig néhány száz autónál bukkant fel. Az akkumulátort felügyelő elektronika ugyanis időnként rossz hatótáv-adatokat közöl a fedélzeti számítógéppel, így előfordulhat, hogy az autó megáll, pedig elvileg még több tíz kilométert el kellene mennie.
Kénytelen volt meghosszabbítani a kényszerszabadságot a michigani Orion Township gyárban a General Motors. Villanyautóból ugyanis komoly a túltermelés, úgy tűnik, túlzottan optimista becslések alapján lőtték be a kapacitást.
Az amerikai biztosítók által pénzelt IIHS töréstesztjén kiválóan szerepelt a Chevrolet Bolt – vagy ahogy nálunk forgalmazzák, az Opel Ampera-e – mégsem kapta meg a Top Safety Pick+ minősítést.
A villanyautók ára alapján eddig is sejthettük, hogy az akkumulátor nem olcsó egy ilyen járműhöz, de most az is kiderült, hogy pontosan mit kérnek egy ilyen csomagért. Ám a GM szerint ennek nincs sok jelentősége, de még nincs elég tapasztalat, hogy biztosak lehessenek ebben.
A Peugeot-Citroën az elsők között kezdett villanyautókat kínálni Európában, de a legtöbb ilyen modell külső segítséggel készült. Ám a Citroën márka igazgatója szerint 2020-ra elkészülnek egy saját fejlesztésű, szériagyártású villanyautóval.
A 2017 közepe optimista céldátum, sőt, 2018-nak is inkább a végére érdemes várni az idén bemutatott Model 3-at a Morgan Stanley elemzője szerint. És ez még semmi, Adam Jones szerint lesznek, akik hat évvel az előrendelés után kapják meg a kis Teslát.
A Nissan Leaf a kisebb akkumulátorral csendben eltűnik a kínálatból, a nagyobb akkucsomagért viszont magasabb árat kell fizetni.
Ahogy korábban már bejelentették, a Chevrolet Boltot az Opel forgalmazza majd Európában, sima jelvény- és feliratcserével, Ampera-e néven. Most az is kiderült, hogy az idei Párizsi Autószalonra már elhozzák az ötajtós villanyautó forgalmazásra kész változatát.
Az LG Chem vagy 25 autógyártónak szállít Li-ion akkucsomagokat, és úgy tűnik, a következő években jelentősen nő majd a kereslet. Ezért döntöttek egy új gyár felépítése mellett, amely a lengyelországi Wroclawban működik majd.