Szigorúan véve a Tesla sem tesz mást ilyenkor, csak ígéreteket tesz, és prototípust mutogat, hiszen 2020 őszéig a Model Y-ból sem láthatjuk a szériaváltozatot. És úgy néz ki, ezt a Porsche megpróbálja utánacsinálni: mutattak néhány vázlatot és részletfotót a gyártásra szánt Taycanról.
Egyre több információ kering arról, hogy az idén érkező F Corsa legerősebb változata elektromos hajtást kaphat.
Sokkal nehezebben engedik el az Audi TT-t, mint azt elsőre gondoltuk. A napokban - ha vérző szívvel is - belengették a Golf-alapú Audi beszántását, most azonban úgy tűnik, van esély a típus túlélésére. Mellette viszont az Audi R8 jövője se biztos.
Már az előző Bond-moziban is egyedi autót készítettek a produkció számára: a DB10, a későbbi V8 Vantage prototípusa kifejezetten a filmhez készült. Ugyanígy készül valami a következő folytatás számára is – a legfontosabb különbség, hogy James Bond újabb Aston Martinja már elektromos lesz.
A villanyautó-gyártási kötelezettség Kínában évről évre szigorúbb lesz, így egyre több gyártó igyekszik olcsó elektromos modelleket piacra dobni. Valószínűleg így született a BYD Auto új modellje, az E1 is, amely úgy néz ki, mint egy korai Toyota Aygo és egy első generációs Smart Forfour törvénytelen gyereke.
A Volkswagen csoport vezérigazgatója elmondta, hogy bár a cég villanyautó-offenzívájának alapja az I.D. típus lesz, amely méretben és használati értékben a VW Golf megfelelője, már most dolgoznak egy elérhetőbb modellen.
A legfrissebb hírek szerint a Tesla kereskedések fele mégis megmaradhat. Ám ennek köszönhetően durván 3%-kal növelik a drágább modellváltozatok árát.
A Suzuki Vitara és a használt német prémiumok országából nehéz ezt átérezni, de a nyugati újautós piacot komolyan felizgatták a kis villanyos prémiumok. Ennek élmeccse egyelőre két olyan márka között alakul, amelyek nevéről az ezredfordulón még egy feltaláló és a sportos Volvók jutottak eszünkbe.
A Genfi Autószalonon állítják ki a Q4 E-tront, amely egyelőre csak egy tanulmányautó, de azt ígérik, hogy 2020 végén már gyártásba is kerülhet valami hasonló. A típuson egyébként az látszik, hogy az Audi tervezői kezdik érezni az elektromos hajtás adta új lehetőségeket, így az E-tronnál kisebb modell szokatlanul tágas belül.
Bár gyorsan nő a villanyautók száma világszerte, még mindig csak a teljes autóállomány néhány ezrelékét teszik ki. És erről nem csak a hiányos infrastruktúra tehet, hanem az új technológiák ára is.
Készül egy tisztán elektromos Ford, aminek magasan lesz a hasa és tele lesz a Mustang stílusjegyeivel. Ezt már egy ideje tudjuk, de a Ford ügyvezetőjének hála már azt is, hogy úgy megy majd, mint a pokol.
A Volkswagennél az idén indul a nagy villanyautó-hadjárat, és ez nyilván nem csak a cégcsoport névadó márkájára igaz.
Talán a Tesla legerősebb ígérete válik most valóra: 35 ezer dollárért adnak teljes értékű villanyautót. De meglepetés is van, készül egy kicsit drágább alapváltozat is, kicsivel nagyobb hatótávval – alighanem ez a szoftveres butítás nélküli alapkivitelű Model 3-as.
A Polestar az 1-es számú modellt, az erős és elegáns kupét bevallottan csak beetetésnek szánta. Valójában a Polestar 2 a cég első, nagyobb sorozatú gyártásra szánt típusa.
Úgy néz ki, a Porschénél nem vacakolnak az átmenettel: a márka legnépszerűbb modelljét váltják le egy villanyautóval, nyilván azzal a reménnyel, hogy az eladások a váltás ellenére tovább szárnyalnak majd. Bátor húzás, az egyszer biztos.
A világ villanyautós megváltásába a Seat is bekapcsolódni látszik, legalábbis erre utal, hogy bemutatták a Minimo nevű szerzetet. Ha nagyon röviden szeretnénk jellemezni, akkor ez nem más, mint egy Renault Twizy korszerűbb formatervvel, és oldalablakokkal.
A Porsche Lipcsében fogja gyártani kisebbik SUV-je, a Macan elektromos hajtású változatát - számolt be a német Der Spiegel lap a sportkocsikat gyártó vállalat felügyelő bizottságának egy 2018 végi döntését idézve.
A német kormány az elektromos cégautók után járó adókedvezmények meghosszabbítását tervezi, hogy erősítse a tisztább járművek iránti keresletet - közölte Olaf Scholz német pénzügyminiszter egy vasárnap megjelent nyilatkozatában.
Drágább lesz mint egy Audi E-tron vagy egy alap Tesla Model X, várhatóan mégis szétkapkodják majd a Swind restaurátorcsapatának kis szériáját: száz darab klasszikus Minit pakolnak ki, aztán pakolnak bele sok kortárs extrát és villanyhajtást.
A Tesla legutóbbi szoftverfrissítésében két fontos újdonság aktiválódott a Model S, 3 és X típusokban. Mindkettő valamilyen formában a biztonsághoz köthető.
Emmanuel Macron 700 millió eurós támogatási csomagot jelentett be, amivel a franciaországi villanyautózást kívánják támogatni.
Még tavaly ősszel jelentette be az Abt, hogy a Volkswagen haszonjárműveiből maga fejleszt elektromos hajtású változatokat. Az e-Transportert az idei Genfi Autószalonon is kiállítják, és erre az alkalomra némi optikai tuninggal is kiegészül a csomag.
A Mercedes az Audihoz képest is viszonylag lassan indítja be első villanyhajtáshoz tervezett típusának gyártását. Az EQC ugyan már tavaly bemutatkozott, de gyártani csak az idén kezdik a Mercedes brémai gyárában, valamikor az év második felében.
Nem titok, hogy az Audi teljes elektromos modellsorozatot tervez piacra dobni, és a Q4 lehet ennek az első, viszonylag megfizethető árú tagja. Márciusban tanulmányautóként láthatjuk, a gyártásra érett változatát két évvel későbbre ígérik.
A Rivian első prototípusait tavaly ősszel láthatta a közönség Los Angelesben, de azzal, hogy a Mitsubishi egykori gyára a kezében van, ez a villanyautó-márka egy kicsivel komolyabbnak tűnik, mint a többi hasonló, a földből hirtelen kinövő vállalkozás.