Messze nem ott tart az elektromos autózás, ahol a korábbi tervek szerint ma már tartania kéne Németországban, ezért a kormány meghosszabbítja az elektromosautók vásárlását ösztönző programját, amellyel akár 4000 euró (1,3 millió forint) támogatást lehet szerezni új elektromos autó vételéhez - jelentették be pénteken Berlinben.
Elektromos, emeletes és a jelek szerint egész szériaállapotban van a Hyundai napokban bemutatott új busza. Neve még nincs, a paramétereit viszont már elárulták a koreaiak.
Az már tavaly sem volt kérdés, amikor az E-tron GT tanulmányt bemutatták, hogy a cél a szériagyártás. Most, a védjegy-eljárás miatt nyilvánosságra került vázlatokon azonban az is látszik, mennyire volt végleges a tanulmány formája.
Miközben az újabb típusok fejlesztése is zajlik, amilyen a Model Y vagy az új Roadster, a CNBC értesülései szerint a Teslánál a Model S megújítása is közel áll a megvalósuláshoz, az őszre várható.
Május 28-ától egy hónapig csak tesztelik a megoldást, addig jelképes, 10 forintos díjat számítanak kWh-nként, de már most 99 forintos egységárról hallani.
A Honda SCMS-nek hívja a külső visszapillantókat leváltó rendszerét, ami szó szerinti fordításban az oldalsó kameratükör rendszer kifejezés fordítása.
Még mindig nem kizárt, hogy elkaszálják az i8-at ahogy van, de egyre valószínűbbnek tűnik, hogy lesz utódja, az pedig egyre több pletyka szerint már villanyos lesz és nem hibrid.
A Škoda bemutatta a Citigoe iV nevű elektromos autóját. Ez ránézésre nem tér el nagyon a benzines változattól, viszont az elektromos hajtáslánc itt többet tud, mint a testvérmodell, a VW Up! villany-változatáé.
A Honda elektromos kiskocsiját eddig csak prototípusként mutatták be, de az eddig sem volt titok, hogy a japán cég a szériagyártásra készül 2020 elejétől. A napokban pedig elkezdték fogadni a foglalókat is, igaz, egyelőre csak négy országban.
Elon Musk e-mailben tájékoztatta a munkatársait, hogy ha nem tesznek valamit, hamarosan elég forró lesz a talaj.
Úgy látszik, ma repkednek a milliók. A Rolls-Royce 14 milliós piknikezője, és a Bentley 74 milliós könyve után itt az egymillió dolláros (~292 millió forintos), elektromos Jaguar E-Type.
Az újdonság neve Bolt Nano, elektromos, és egymás mögött szállíthat két embert. Ha minden a tervek szerint halad, jövőre már gyárthatják is.
A Volkswagen ugyan nem készíti el legkisebb modelljeinek utódait, az aktuális Up! és testvérei még kulcsszerepet játszanak a kínálat átalakításában. Ennek a folyamatnak a részeként mutatkozik be a Škoda Citigo elektromos változata is.
Az üzlet részleteiről egyelőre keveset tudni, de annyi biztos, hogy a Hyundai-csoport 80 millió eurót fizet, és ezért cserébe a Rimac segít kifejleszteni egy szériagyártásra alkalmas, nagy teljesítményű elektromos hajtásláncot, és ezt többféle járműben fel is használják majd.
Egy konkrét ütemtervvel állt elő Eric Garcetti Los Angeles-i polgármester a város közlekedésének következő évtizedeiről. A villanyautókra és a tömegközlekedés fejlesztésére építi LA jövőjét a tervezet.
Az ID.3 forgalmazását Tesla mintára olcsó autófoglalással indította a Volkswagen, és egy nappal a foglalási rendszer ünnepélyes elindítása után azt jelezték, hogy 10 ezer ID.3 1st-re már le is csaptak.
A villanyautó-akkumulátor egyelőre méregdrága, de a termelés felfutásával talán olcsóbb lehet. Nyilván erre számít a Volkswagen is, amikor 20 ezer eurós villanyautót tervez.
A holland VW képviselet alighanem tévedésből tett közzé egy videót – azóta persze leszedték – onnan származnak a képek. Úgy néz ki, május 8-án még nem lesz teljes leleplezés, így, csíkosban láthatjuk az autót.
Ez a fura szerzet hivatalosan a Volkswagen tanulmányautója, amely lényegében egy e-Golf, amelyről eltávolították a karosszéria nagy részét. Így menetszél és eső ellen nem véd, viszont a lényeg nagyszerűen látható, sőt, egy tablet segítségével igazi ismeretterjesztő eszközzé változik az autó.
Eljött ez a nap is, Brémában elindították az első kifejezetten villanyautónak tervezett Mercedes, az EQC gyártását. Elvileg ez lesz a legolcsóbb elektromos SUV Németországban, bár nem az első naptól: kezdetben egy, az alapárnál bő 13 ezer euróval drágább változatot lehet majd megvásárolni.
Bár a végleges modellt még nem is láttuk, május 8-ától, azaz szerdától már le lehet foglalózni a Volkswagen ID-t. A VW első tömeggyártásra készülő villanyautójának valamiféle limitált kiadású változatát kapják, akik az első közt fizetik be a foglalót.
A Tesla alapmodelljei is viszonylag jól használhatónak tűnnek, a gyári adatok szerint a Standard változat is elmegy egy töltéssel 354 kilométert, ráadásul a viszonylag szigorú EPA szabvány szerint mérve. Ezért igazán meglepő, hogy most megjelent egy 150 km-es hatótávú változat, bár ez csak Kanadában lesz kapható, és minden jel arra mutat, hogy egyetlen példányt sem terveznek eladni belőle.
A rekordra még nem mentek rá, de már túl vannak az első nordschleife-i tesztkörökön az I.D R-rel a Volkswagennél. A mérnökök begyűjtöttek egy rakat adatot, most elvonulnak feldolgozni, aztán a nyáron visszajönnek a rekordkísérletre.
Úgy néz ki, a Volkswagen a Golf-méretű, elektromos I.D. típust, amelyet május elejétől lehet majd megrendelni, áron alul hozza forgalomba a gyártó, de erre igen jó okuk van.
Maga a tény, hogy a Tesla 2019 első három hónapját veszteséggel zárta, nem okozott meglepetést. Ám korábban 69 centes veszteségről volt szó részvényenként, a valóságos érték 2,9 dollár lett, vagyis összesen 702,1 millió dollár három hónap alatt.