Egyre inkább úgy tűnik, hogy búcsút inthetünk az Audi hagyományos, belső égésű motorral hajtott sportautóitól. Helyettük inkább készítenek egy hárommotoros villanyszörnyet.
Telis-tele az internet különböző fantáziarajzokkal, ahol rajongók, vagy ügyesebb formatervezők rajzolnak át már meglévő autótípusokat. Ezekből legtöbbször nem lesz valóság, nem úgy mint a Tesla Roamer lakóautó esetében.
A becélzott darabszám közel húsz százalékával, 10 ezer 500 darabbal kevesebb E-Tront gyárthat idén az Audi a beszállítója miatt. Az akkumulátorokat szolgáltató LG Chem akasztja meg jelentősen a villanyterepjáró termelését a belga sajtó szerint.
... egy C-HR. A napokban zajló Sanghaji Autószalonon állt ki vele a Toyota. Külsőre szinte teljesen ugyanaz a C-HR, amit itt ismertünk, de a hajtása ennek már full elektromos. Egyelőre csak Kínának jut belőle.
Ahogy korábban megígérte, az Aston Martin kifejlesztett egy tisztán elektromos típust a Rapide alapjain, amelyet gyártani is fognak. A hajtásláncot a Williams Advanced Engineering segítségével fejlesztették ki, de mivel a típus alapja a benzines Rapide volt, rákényszerültek néhány szokatlan megoldásra.
Egy villanyautó nézhet ki jól, ezt a Tesla már bizonyította. A Genesis Mint ennél tovább is megy: egyszerre vonzó, és nagyon más, mint amit megszoktunk.
A Volkswagen az idei évre ígérte az első szériagyártású I.D. villanyautót, de közben még bővítik a tanulmányautók körét is, amelyek révén felvázolják, hogy milyen választékra számíthatunk. Eddig zömmel kisebb méretű modelleket mutattak, az I.D. Roomzz tanulmány az első igazán nagy testű elektromos járművük.
Az Audi Sanghajban mutatta be legújabb tanulmányautóját, amely egy távolabbi jövőképet vázol fel. Elektromos, önvezető, skandinávosan egyszerű, és a hangsúlyozottan zöld. Viszont semmit nem tartalmaz a mai Audik sportos, kényelmes és pazarló karakteréből.
Egész pontosan 1119 napig, 95 ezer kilométeren át volt úton egy holland volkswagenes, hogy elektromossá alakított Golfjával beírja magát az autós rekorderek közé. Amszterdamból ment el sok kitérővel Sydney-be – ennél hosszabb villanyautós túráról nem tudni.
Korábban már írtunk róla, hogy a Volvo felvásárlásán túl, egy teljesen elektromos márka bevezetésével is igyekszik kilépni a nemzetközi piacra a kínai Geely. Most már azt is tudjuk, hogy mi lesz a márka neve, és mekkora lesz az első modell hatótávja.
Óriási léptékben zöldíti buszflottáját a 2024-es olimpiáig Párizs. A város tömegközlekedését működtető RATP vállalat a héten bejelentette: 400 millió eurós keretösszegből vásárol elektromos buszokat a flotta dízeles buszai helyére.
Bár az elsők között dobott piacra elektromos autókat a Renault, az utóbbi években újabb fejlesztésekről alig hallottunk ezen a téren. A K-ZE szériaváltozata azonban valami új.
A 2020-as év nehéz lesz az autógyártóknak: ekkor vezetik be a jelenleginél sokkal szigorúbb, 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagértéket, ami 4 liter alatti benzinfogyasztást jelent. Könnyítésként az 50 g/km-nél alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású autók duplán számítanak az első évben, és 2022-ig több, mint egyszeres szorzóval. És itt jön a képbe a Tesla, amely Észak-Amerikában is szép összeget húz a hagyományos autógyártóktól a null-emissziós kreditekért.
Az egy töltéssel megtehető hatótáv villanyautóknál széles határok közt változhat a használat körülményeitől függően. Ám az a tapasztalat, hogy míg a gyárak sokszor a számukra legkedvezőbb adatot közlik, az Egyesült Államok Szövetségi Környezetvédelmi Hivatalának (EPA) mérései közel esnek a valóságban is elérhető értékekhez. Ezért érdekes, hogy a gyáriak által 400 km-es hatótávúnak mondott E-tron esetében mit mértek.
Egyelőre a Nikkei híréből tudunk a tervről, amely szerint a Toyota mindenki számára ingyenesen hozzáférhetővé tenné mintegy 20 ezer szabadalmaztatott műszaki megoldását, amely a hibrid hajtással kapcsolatos.
Persze ez is csak olyan marketing-királyság, mint a leggyorsabb hétüléses SUV körrekordja a Nürburgringen: jól hangzik, de nagyon messze van a valódi csúcsteljesítménytől.
Colorado után Kínában is kinézett egy megmászandó hegyet a Volkswagen a hegyi felfutókra fejlesztett célgépe, az I.D. R számára. Pikes Peak után a Mennyország Kapuja a cél, de van egy kis baj: itt nincs referencia rekord, amit meg kéne verni.
Egyértelmű, hogy a villanyautó-fejlesztés, ami egyelőre – és valószínűleg még éveken át – csak viszi a pénzt, de megtérüléssel nem kecsegtet, minden autógyártónak komoly teher, de a kisebbeknek, amilyen a BMW és a Mercedes, arányaiban még nagyobb, mint a VW csoporthoz, a Renault-Nissanhoz vagy a PSA-hoz hasonló óriásoknak.
A villanyautók terjedésének egyik kellemetlen problémája, hogy az óriási, sokcellás akkumulátor-csomagok zárlata esetén előfordulhat olyan tűz, amelynek az oltása akár napokat is igénybe vehet. Ám úgy néz ki, Hollandiában erre is lett megoldás.
A Bloomberg értesülései szerint azt tervezik, hogy megfelezik a támogatás összegét, a támogatásra jogosult autóktól pedig 150 helyett 250 km hatótávot várnak el.
Az i3-astól eltekintve kevés, piacképesnek tűnő villanyautót mutatott eddig a BMW, pedig dolgoznak ilyeneken, mint most kiderült, nem is egyen.
Kínában soha nem látott méretű kampány folyik a környezetbarát közlekedésért. Tavaly az új energiával hajtott járművekből, amelyek döntő többsége tisztán elektromos, 1,256 millió fogyott, ami egyértelműen világrekord. Csakhogy a kínai sajtó szerint az eladott járművek egy jelentős részének minősége siralmas.
A General Motors (GM) pénteken bejelentette: 1,8 milliárd dolláros beruházást hajt végre és 700 új munkahelyet hoz létre az Egyesült Államokban.
Az információ nem csupán pletyka: Olivier Francis, a Fiat marketingigazgatója beszélt az újdonságról, és eléggé meredek dolgokat is mondott.
A Tesla ismét rejtett tartalékokat szabadít fel legkisebb típusában. A Model 3 egy szoftverfrissítésnek köszönhetően lesz nagyobb teljesítményű.