Hiába lesz hónapról-hónapra egyre inkább sokszereplős a villanyautó-piac, a norvégok továbbra sem tudnak lekattanni a Tesláról. A júniusi eladások még az erősen Tesla-fan országhoz képest is érdekesen alakultak. Hála a Model 3-nak.
A kínai hatóságok úgy döntöttek, hogy 2020 december végéig meghosszabbítják az elektromos- és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) vásárlásakor az adómentességet, amit 2018 elején vezettek be.
Ahogy a korábbi Teslák, a Model 3 is kiváló passzív biztonságot mutat. Erre utal az EuroNCAP töréstesztje is, ahol a Long Range RWD, azaz a nagy hatótávú, hátsókerék-hajtású kivitelt vizsgálták.
A Porsche lassan jut el a Taycan bemutatásáig. Most például a majdnem kész autót viszik ide-oda a világban. Az első állomás Kínában volt, pontosabban Shanghaiban, ahol a Porsche saját pályáján ment vele Li Chao, aki egyike az ázsiai Carrera kupa kínai versenyzőinek.
A hír nem hivatalos, a CNBC közölte néhány Tesla alkalmazottra hivatkozva. Állítólag a Fremont-i üzemtől nem messze működik a titkos akkumulátor-labor. Azt egyelőre nem tudni, hogy egy ilyen fejlesztés hogyan befolyásolná a Tesla, és akkumulátor-gyártó partnere, a Panasonic kapcsolatát.
Július 1-jétől az új típusjóváhagyási számmal rendelkező elektromos autókat kizárólag hangkibocsátó eszközzel felszerelve lehet forgalomba hozni egy európai uniós rendelet hatására. A szabályozás célja, hogy a ma még szinte zajtalan járművek észlelése a jövőben könnyebb legyen - hívta fel a figyelmet a határidőre az EY üzleti tanácsadó közleménye.
Hollywood leghíresebb osztrákja is beállt azok közé, akik Kaliforniában a villanyautókat népszerűsítik. Ez azok után mindenképp érdekes, hogy néhány évtizede ő csinált divatot a polgári kivitelű Hummer H1-esből.
Bár egyelőre nagyon kevés villanyautó fut az utakon, töltőszabványból már most sokkal több van a szükségesnél. A japán autógyártók és áramszolgáltatók kifejlesztették a Chademo-csatlakozót, az európai és amerikai autógyárak a CCS nevű megoldást támogatják, a Teslának is van saját szabványa a Supercharger hálózathoz, Kínában pedig egy GB/T nevű megoldás terjed.
A kihívás évek óta adott: megmutatni, hogy a BMW is tud olyan erős és gyors villanyautót gyártani, mint a Tesla Model S. Most megmutatták, hogy van ilyesmijük, igaz, egy darabig még biztosan nem megy gyártásba.
A BMW két évvel előrehozta annak az ígéretének a határidejét, amely szerint 25 elektromosított modellel jelentkeznek. Ez már nem 2025-ben, hanem 2023-ban esedékes, de Klaus Frölich fejlesztési igazgató szerint ez nem hozza nehéz helyzetbe a cég szakembereit.
Két éve hallottunk először a kezdeményezésről: az Eindhoveni Műszaki Egyetemen indult fejlesztés célja egy nagyobb mennyiségben előállítható, az eddigieknél hatékonyabban működő elektromos autó előállítása volt. A Lightyear One azóta odáig fejlődött, hogy legalább egy kézzel fogható prototípus már elkészült.
A tény, hogy dolgoznak egy ilyen típuson, rég nem titok. Tanulmányautóként be is mutatták már majdnem két éve, de hogy igazán megtérüljön az erőfeszítés, ahhoz 2020 elején kell elkezdeni a gyártást.
Alighanem a nyereséges működés fenntartására való törekvés egyik áldozata lett a Tesla Model 3 talán legélhetőbb kivitele.
A szlovákiai Nagyszombaton és a spanyolországi Vigo városban fogja gyártani hibrid és elektromos autóihoz az akkumulátorokat a francia PSA-konszern. Ezzel egy időre függetlenedhetnek a franciák az ázsiai beszállítóktól, de idővel újabb üzemekre lesz szükségük.
Láthatóan nagyon igyekeznek a Hondánál valamiképpen a figyelem középpontjában tartani a cég első villanyautóját. A feladat már csak azért sem egyszerű, mert láthatóan alig közölhetnek műszaki adatokat a típusról.
A Tesla több modellt is ígér, de úgy néz ki, az elmúlt hónapok változtattak a bemutatás fontossági sorrendjén. Elon Musk, a Tesla alapítója a legutóbbi tulajdonosi közgyűlésen jelezte, hogy a Tesla pickupját már az idén nyáron szeretnék megmutatni.
Az Audi amerikai részlege jelentette be, hogy mintegy 1600 E-tron villanyautót hív vissza, amelyek közül 540-et már leszállítottak. Az ok egy hibás tömítés, amely érzékeny helyre engedhet nedvességet.
Városi mindenesnek szánja új önvezető modulját a Scania. A most bemutatott NXT-nek van egy első és egy hátsó modulja, e kettő közé lehet pakolni sok mindent a buszfülkétől a hulladékgyűjtőig.
Az abszolút rekordtól nagyon messze, de sokkal a korábbi villanyos pályacsúcs előtt futott körbe a Nordschleifén a Volkswagen rekordhajhászatra épített villanyprototípusa, az ID. R. Az új rekord hírét már megírtuk, a fedélzeti videót még nem mutattuk. A VW feltette vágatlanul, szóval tessék, ez lenne Romain Dumas 6:05,336-os köre:
A Volkswagen ugyan nem adja olcsón a Golf méretű ID.3-at, és az sem egyértelmű, hogy villanyautó-viszonylatban jó vételnek számít, viszont 20 ezren már rászánták az ezer eurós foglalót, hogy elöl álljanak a sorban, amikor elkezdődik a gyártás.
A Toyota ugyan egyértelműen lemaradt a villanyautó-fejlesztésben, de úgy néz ki, mindent megtesz a cég, hogy felzárkózzon. A 2016 végén felállított villanyautó-fejlesztő részleg jövőre elkészül első autóival, és már egy szabvány platformon is az utolsó simításokat végzik.
Közepes és nagy méretű személyautók, illetve kompakt szabadidő-autók alapjait fejleszti közösen a két gyártó, jelentősen csökkentve így egymás számára a fejlesztés költségeit.
Azok után, hogy a Škoda bemutatta az elektromos Citigót, már nem nagy meglepetés, hogy a Seat kínálatában is megjelenik ugyanaz az autó, Mii Electric néven. Ugyanakkor a márka szempontjából nem túlzás történelmi pillanatról beszélni, hiszen ez itt az első szériamodelljük tisztán elektromos hajtással.
Ahogy április végén megígérte a VW Sport, az elmúlt bő hónapot a Nürburgring körrekordjának megjavításával töltötték. Az átdolgozott ID.R célja a villanyautós rekord megdöntése volt, és ez össze is jött.
A Mercedes és a BYD Auto közösen alapította a Denza márkát, és öt éve gyártják már a fura, egybeszabott ötajtóst, amely műszaki szempontból az épp kifutó Mercedes B osztály elektromos változatán alapul. Ez a modell azonban viszonylag drága, ezért nem is igazán lett népszerű: a legjobb évében 4600-at tudtak eladni belőle, tavaly pedig 1900 talált gazdára. Ám ez nem jelenti, hogy a márkának ne lenne jövője, sőt.