Hírek

Elektromos autó
2019. február 10., 00:04 Módosítva: 2019.07.10 14:29
429

Hetek óta tartja a heti ötezer fölötti gyártási tempót a Model 3 (a Bloomberg számlálója szerint hatezer alatt is régen járt már), ami őrületesen magas termelési számnak számít egy villanyautónál a Kínán kívüli világban. Ezzel a tempóval másfél év elég volt neki, hogy a valaha volt legjobban fogyó villanyos legyen az USA-ban, ide értve a plug-in hibrideket is. Nem semmi, de az az igazán szép, ahogy ez a gyors élre törés a lenti grafikonon kinéz.

Model-3-Performance-Red-Turn-2
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 9., 13:50 Módosítva: 2020.09.03 12:57
537

A BMWBlog értesülései szerint úton van a 7-es BMW elektromos változata.

2
Fotó: BMW / BMW
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. február 1., 10:09 Módosítva: 2019.07.10 14:38

A szabvány MQB padlólemez attól olyan hatékony, hogy autók milliói épülnek a közös alkatrészek köré minden évben. Villanyautó-gyártásban azonban nem számíthat ilyen nagyságrendű eladásokra a Volkswagen, hacsak meg nem osztja a drágán kifejlesztett technikát.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 25., 13:04 Módosítva: 2019.07.10 14:43
145

Eredetileg úgy volt, hogy a Taycan évi 20 ezer példányban készül majd, de már most, egy évvel a bevezetés előtt úgy döntöttek, ennek a kétszeresére készülnek fel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 23., 12:23 Módosítva: 2020.09.03 12:58
121

Hiába kapható évek óta az e-Golf és a Renault Zoe, a legjobban mégis a Nissan Leaf fogyott az előző évben Európában a tisztán elektromos modellek közül.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 19., 17:45 Módosítva: 2019.07.10 14:46
64

Nincs pénz az ingyen ebédre, így már nem kapnak kedvezményt az ajánlókóddal vásárló Tesla tulajdonosok.

1
Fotó: Tesla
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 15., 18:06 Módosítva: 2020.09.03 12:58
53

A Nissan nem újonc a villanyautó-üzletben – a Leaf az egyik legrégebbi használható, sorozatgyártású elektromos személyautó – épp ezért meglepő, hogy most mintha ők is a Tesla formátumának másolásával próbálkoznának.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 14., 14:01 Módosítva: 2020.09.03 12:59
19

Az első képen korszerű megjelenésű szedán látható, amely állítólag aerodinamikai szempontból is igazán jól sikerült. Hivatalosan Geely, viszont a stílusában nem túl meglepő módon van valami a Volvóéból.

geelyelectric.png
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 11., 07:07 Módosítva: 2019.07.10 14:53
87

A Model S-ből és Model X-ből már nem marad más, csak a legnagyobb akkumulátorral gyártott változatok. Aki olcsóbb modellt akar, a jövőben kénytelen lesz beérni a Model 3-assal.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 9., 11:55 Módosítva: 2019.06.25 11:46
460

A korábbi ígéreteknek megfelelően a CES-en, Las Vegasban bemutatták a második generációs Nissan Leaf nagyobb hatótávú, e-Plus jelzésű változatát. Ez a gyári adat szerint 364 km-t tehet meg egy töltéssel, és jobban is megy, mint az alapkivitel.

Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 6., 10:01 Módosítva: 2019.07.10 14:56
207

Egy ideje már Norvégia a mintaország, ha a villanyautózás terjedéséről esik szó. Évek óta messze az átlag fölött veszik arrafelé a villanyosokat, de 2018-ban már közel minden harmadik ott eladott új autó volt elektromos. Ez még Norvégiában is új rekord. 

DSCF6370
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 4., 10:41 Módosítva: 2019.07.10 14:57
114

A Polestar bevezetéséhez a jól sikerült Volvo Concept Coupé terveit használták fel, de az így létrejött Polestar 1 szuper-hibrid, a gyáriak sem tagadják, csak kirakat. Megélni nem ebből szeretne a cég, hanem az olyan típusokból, mint a Polestar 2.

polestar2tsr
Távolról sincs vége, olvasson még
2019. január 1., 15:00 Módosítva: 2019.07.10 14:59
128

Végre olyan tempóban pörög a gyártás, ahogy annak kell, van hát mivel büszkélkedni. A Tesla rögtön be is kamerázott egy Model 3-ast, illetve annak csupasz vázát, majd végigküldte a gyártósoron. Abból lett ez a timelapse, amin lépésről lépésre berendezik a belteret. 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. december 5., 06:21 Módosítva: 2019.06.25 11:03
117

A WLTP mérési ciklus alkalmazása már kötelező, de maga a mérés még annyira új, hogy az azt felügyelő szervezet munkatársai sem biztosak a dolgukban. Ez derült ki legalábbis a Hyundai Kona Electric és a Kia e-Niro esetéből. A két, műszakilag közeli rokonságban álló modellt, úgy néz ki, együtt mérték, így ugyanazt a hibás módszert alkalmazták az egy töltéssel megtehető hatótávolságuk meghatározásánál.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. október 4., 17:21 Módosítva: 2019.06.25 11:47
234

Az e-Tron Sportback minden kétséget kizáróan az újkori Audi-történet egyik legfontosabb modellje lesz, hiszen ez az első, tisztán elektromos, nagy sorozatú gyártmánya márkának. Párizsban mégsem emiatt állták annyian körbe, hanem ugyanazért, amiért a hannoveri haszonjármű-kiállításon az új Mercedes Actros nyergesvontatót: mert nincs külső visszapillantó tükre.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. szeptember 8., 11:05 Módosítva: 2019.06.25 11:47
187

Úgy tűnik kezd beérni Elon Musk terve, és a hatásosan felépített márkanév mögött egy igazi, tömeggyártásra is képes autógyár kezd kirajzolódni. A Tesla ugyanis augusztusban közel 18 ezer Model 3-at adott el Amerikában.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. július 23., 11:39 Módosítva: 2019.06.25 11:47
105

Nem lett gyorsabb, nem kapott szárnyakat és nem lett pusztítóbb a hangja se, mégis megkapta a Nismo nevet a Nissan nemrég frissített villanyautója, a Leaf sportosított változata.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. május 25., 17:27 Módosítva: 2019.06.25 11:49
36

Egész pontosan nem tudni, hogy kinek volt vagy lesz ez jó, de a Nissan készített egy tető nélküli Leafet, nagyon furcsa, óriási hátsó üléstámlákkal. Gyártani egyelőre nem tervezik, bár épp a Nissantól származik az utóbbi évtizedek egyetlen négyajtós széria-kabriója.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. május 1., 10:53 Módosítva: 2019.06.25 11:49
86

Oroszországot egy ideig még elkerüli a villanyautó-láz. Ezt már az ország geológiai adottságaiból megfejtené egy valamire való elemző, de hogy átlag nagyjából heti egy villanyautót vegyenek egy 146 milliós piacon, az még a józan várakozásokat is alulmúlja – gondolhatnánk, pedig ez már előrelépés. 

leaf 23p
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. április 17., 12:06 Módosítva: 2019.06.25 11:49
323

A villanyautókban használt Li-ion akkumulátorok egyik legkellemetlenebb hibája, viszonylag magas árukon túl, az energiatároló képesség csökkenése a használat során. Ám egy új felmérés szerint a folyamat a használattal egyre lassabb lesz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. április 3., 11:05 Módosítva: 2019.06.25 11:50
160

A Nissan érdekes lépésre szánta el magát: forgalomban szeretnék tartani az első generációs Leafeket, így kifejezetten olcsón kínálnak hozzájuk felújított akkumulátorokat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. február 27., 11:57 Módosítva: 2019.06.25 11:03
162

Néhány nappal a Genfi Autószalonra tervezett élő premier előtt megtartotta az elektromos Kona online bemutatóját a Hyundai. Nemcsak a technika változott a benzinesekhez képest, kicsit átformálták a kis crossover arcát is a koreaiak.

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 9., 11:28 Módosítva: 2019.06.25 11:12
30

A Fisker annak idején nagyjából ugyanakkor kezdett sportos hibrid négyajtósa, a Karma gyártásába, amikor a Tesla Model S is piacra került. Ám a cég még azelőtt kifogyott a pénzből, hogy kiderült volna, a piac befogadja-e a látványos, de komplikált modellt. Azóta a Tesla befutott, Henrik Fisker pedig újra próbálkozik egy másik típussal, amely sokkal inkább a Model S receptjét követi.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. november 16., 11:55 Módosítva: 2019.06.25 11:12
86

Ha van baj a Chevrolet Bolt-Opel Ampera-e párossal, az az egyterű-forma. Hiába célszerű, ha mára kiment a divatból. Észak-Amerikában és Európában is a szabadidő-autókat keresik a legtöbben, így nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, a GM elektromos modelljével egy kicsit mellélőttek. Ám úgy látszik, már rádöbbentek a hibára.

bolt cov
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. szeptember 7., 17:36 Módosítva: 2019.06.25 11:14
24

Az EuroNCAP legutóbbi törésteszt-sorozatában kilenc modell vett részt. Az új Ford Fiesta, a Jeep Compass, a Kia Picanto, a Kia Rio, Mazda CX-5, a Mercedes C osztály Cabriolet, az Opel Ampera-e, az Opel Grandland X és a Renault Koleos.

Távolról sincs vége, olvasson még