Hetek óta tartja a heti ötezer fölötti gyártási tempót a Model 3 (a Bloomberg számlálója szerint hatezer alatt is régen járt már), ami őrületesen magas termelési számnak számít egy villanyautónál a Kínán kívüli világban. Ezzel a tempóval másfél év elég volt neki, hogy a valaha volt legjobban fogyó villanyos legyen az USA-ban, ide értve a plug-in hibrideket is. Nem semmi, de az az igazán szép, ahogy ez a gyors élre törés a lenti grafikonon kinéz.
A BMWBlog értesülései szerint úton van a 7-es BMW elektromos változata.
A szabvány MQB padlólemez attól olyan hatékony, hogy autók milliói épülnek a közös alkatrészek köré minden évben. Villanyautó-gyártásban azonban nem számíthat ilyen nagyságrendű eladásokra a Volkswagen, hacsak meg nem osztja a drágán kifejlesztett technikát.
Eredetileg úgy volt, hogy a Taycan évi 20 ezer példányban készül majd, de már most, egy évvel a bevezetés előtt úgy döntöttek, ennek a kétszeresére készülnek fel.
Hiába kapható évek óta az e-Golf és a Renault Zoe, a legjobban mégis a Nissan Leaf fogyott az előző évben Európában a tisztán elektromos modellek közül.
Nincs pénz az ingyen ebédre, így már nem kapnak kedvezményt az ajánlókóddal vásárló Tesla tulajdonosok.
A Nissan nem újonc a villanyautó-üzletben – a Leaf az egyik legrégebbi használható, sorozatgyártású elektromos személyautó – épp ezért meglepő, hogy most mintha ők is a Tesla formátumának másolásával próbálkoznának.
Az első képen korszerű megjelenésű szedán látható, amely állítólag aerodinamikai szempontból is igazán jól sikerült. Hivatalosan Geely, viszont a stílusában nem túl meglepő módon van valami a Volvóéból.
A Model S-ből és Model X-ből már nem marad más, csak a legnagyobb akkumulátorral gyártott változatok. Aki olcsóbb modellt akar, a jövőben kénytelen lesz beérni a Model 3-assal.
A korábbi ígéreteknek megfelelően a CES-en, Las Vegasban bemutatták a második generációs Nissan Leaf nagyobb hatótávú, e-Plus jelzésű változatát. Ez a gyári adat szerint 364 km-t tehet meg egy töltéssel, és jobban is megy, mint az alapkivitel.
Egy ideje már Norvégia a mintaország, ha a villanyautózás terjedéséről esik szó. Évek óta messze az átlag fölött veszik arrafelé a villanyosokat, de 2018-ban már közel minden harmadik ott eladott új autó volt elektromos. Ez még Norvégiában is új rekord.
A Polestar bevezetéséhez a jól sikerült Volvo Concept Coupé terveit használták fel, de az így létrejött Polestar 1 szuper-hibrid, a gyáriak sem tagadják, csak kirakat. Megélni nem ebből szeretne a cég, hanem az olyan típusokból, mint a Polestar 2.
Végre olyan tempóban pörög a gyártás, ahogy annak kell, van hát mivel büszkélkedni. A Tesla rögtön be is kamerázott egy Model 3-ast, illetve annak csupasz vázát, majd végigküldte a gyártósoron. Abból lett ez a timelapse, amin lépésről lépésre berendezik a belteret.
A WLTP mérési ciklus alkalmazása már kötelező, de maga a mérés még annyira új, hogy az azt felügyelő szervezet munkatársai sem biztosak a dolgukban. Ez derült ki legalábbis a Hyundai Kona Electric és a Kia e-Niro esetéből. A két, műszakilag közeli rokonságban álló modellt, úgy néz ki, együtt mérték, így ugyanazt a hibás módszert alkalmazták az egy töltéssel megtehető hatótávolságuk meghatározásánál.
Az e-Tron Sportback minden kétséget kizáróan az újkori Audi-történet egyik legfontosabb modellje lesz, hiszen ez az első, tisztán elektromos, nagy sorozatú gyártmánya márkának. Párizsban mégsem emiatt állták annyian körbe, hanem ugyanazért, amiért a hannoveri haszonjármű-kiállításon az új Mercedes Actros nyergesvontatót: mert nincs külső visszapillantó tükre.
Úgy tűnik kezd beérni Elon Musk terve, és a hatásosan felépített márkanév mögött egy igazi, tömeggyártásra is képes autógyár kezd kirajzolódni. A Tesla ugyanis augusztusban közel 18 ezer Model 3-at adott el Amerikában.
Nem lett gyorsabb, nem kapott szárnyakat és nem lett pusztítóbb a hangja se, mégis megkapta a Nismo nevet a Nissan nemrég frissített villanyautója, a Leaf sportosított változata.
Egész pontosan nem tudni, hogy kinek volt vagy lesz ez jó, de a Nissan készített egy tető nélküli Leafet, nagyon furcsa, óriási hátsó üléstámlákkal. Gyártani egyelőre nem tervezik, bár épp a Nissantól származik az utóbbi évtizedek egyetlen négyajtós széria-kabriója.
Oroszországot egy ideig még elkerüli a villanyautó-láz. Ezt már az ország geológiai adottságaiból megfejtené egy valamire való elemző, de hogy átlag nagyjából heti egy villanyautót vegyenek egy 146 milliós piacon, az még a józan várakozásokat is alulmúlja – gondolhatnánk, pedig ez már előrelépés.
A villanyautókban használt Li-ion akkumulátorok egyik legkellemetlenebb hibája, viszonylag magas árukon túl, az energiatároló képesség csökkenése a használat során. Ám egy új felmérés szerint a folyamat a használattal egyre lassabb lesz.
A Nissan érdekes lépésre szánta el magát: forgalomban szeretnék tartani az első generációs Leafeket, így kifejezetten olcsón kínálnak hozzájuk felújított akkumulátorokat.
Néhány nappal a Genfi Autószalonra tervezett élő premier előtt megtartotta az elektromos Kona online bemutatóját a Hyundai. Nemcsak a technika változott a benzinesekhez képest, kicsit átformálták a kis crossover arcát is a koreaiak.
A Fisker annak idején nagyjából ugyanakkor kezdett sportos hibrid négyajtósa, a Karma gyártásába, amikor a Tesla Model S is piacra került. Ám a cég még azelőtt kifogyott a pénzből, hogy kiderült volna, a piac befogadja-e a látványos, de komplikált modellt. Azóta a Tesla befutott, Henrik Fisker pedig újra próbálkozik egy másik típussal, amely sokkal inkább a Model S receptjét követi.
Ha van baj a Chevrolet Bolt-Opel Ampera-e párossal, az az egyterű-forma. Hiába célszerű, ha mára kiment a divatból. Észak-Amerikában és Európában is a szabadidő-autókat keresik a legtöbben, így nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, a GM elektromos modelljével egy kicsit mellélőttek. Ám úgy látszik, már rádöbbentek a hibára.
Az EuroNCAP legutóbbi törésteszt-sorozatában kilenc modell vett részt. Az új Ford Fiesta, a Jeep Compass, a Kia Picanto, a Kia Rio, Mazda CX-5, a Mercedes C osztály Cabriolet, az Opel Ampera-e, az Opel Grandland X és a Renault Koleos.