Az autó gyártója a motorolajjal kapcsolatban három dolgot ír elő.
Az egyik maga a teljesítményszint/viszkozitási osztály/ gyártói előírás. (Pl. ACEA A3 5W40, vagy VW 505.01)
A második, hogy rendszeresen szükséges ellenőrizni az olajszintet, míg a harmadik a csereperiódus hossza. Ez utóbbit szinte minden esetben nem csak kilométerben adják meg, hanem időben is, mely minden esetben "vagy" kapcsolatot jelent.
Tehát ha azt látjuk, hogy 30.000 km / 24 hónap akkor az azt jelenti, hogy ha két év alatt nem megyünk 30 000 km-t az olajat akkor is cserélni szükséges. A motorolaj sok összetevőt tartalmaz. Ezeket üzem közben számos hatás éri. Némely ezek közül nem áll le attól, hogy az autó áll. (Ilyen pl. az oxidáció).
A lényeg, hogy a csereperiódust szükséges betartani és figyelni nem csupán a kilométerre, hanem az eltelt hónapokra is. Ez lehet kevesebb, általában 12 hónap is.