2021. október 13., 17:38 Módosítva: 2022.01.10 13:12
474

Az autó gyártója a motorolajjal kapcsolatban három dolgot ír elő.

Az egyik maga a teljesítményszint/viszkozitási osztály/ gyártói előírás. (Pl. ACEA A3 5W40, vagy VW 505.01)

A második, hogy rendszeresen szükséges ellenőrizni az olajszintet, míg a harmadik a csereperiódus hossza. Ez utóbbit szinte minden esetben nem csak kilométerben adják meg, hanem időben is, mely minden esetben "vagy" kapcsolatot jelent.

Tehát ha azt látjuk, hogy 30.000 km / 24 hónap akkor az azt jelenti, hogy ha két év alatt nem megyünk 30 000 km-t az olajat akkor is cserélni szükséges. A motorolaj sok összetevőt tartalmaz. Ezeket üzem közben számos hatás éri. Némely ezek közül nem áll le attól, hogy az autó áll. (Ilyen pl. az oxidáció).

A lényeg, hogy a csereperiódust szükséges betartani és figyelni nem csupán a kilométerre, hanem az eltelt hónapokra is. Ez lehet kevesebb, általában 12 hónap is.

  • Minden az olajokról! Mesterkurzus 2021.10.17-én, 14 órától az Olajdokival a Parkoló Parádén a 3-as fogadóban!
    Előadás a motorok és a motorolajok mélylélektanáról. Hogyan épül fel az olajnyomás? Az olaj útja a motorban. Kell-e más viszkozitású olaj télire? A leggyakoribb kérdések kivesézése. A végén kérdezhettek élőben is a dokitól!