Kedves Vámszakértő!
Szerb állampolgár vagyok. Szegeden szeretnék új autót vásárolni, majd Szerbiába áthozni, vagyis itthon bejegyezni. Kérdésem, hogy kérhetek-e áfa nélküli számlát, vagy visszaigényelhetem-e az áfát.
Előre is köszönöm.
Kedves Kérdező!
Két lehetősége van.
Az egyik, amikor nettó áron vásárolja meg az autót. Akkor a kereskedőnél kitöltenek egy áfa-visszaigénylő lapot, amit a határon lebélyegeztet, és visszaküldi a kereskedőnek. Ő ezzel tudja visszaigényelni az áfát.
A másik megoldás, hogy a vételkor kifizeti az áfát is. Ugyanúgy kitöltik a visszaigénylő lapot, majd lepecsételteti a határon. Ezt visszajutatja a kereskedőnek egy bankszámlaszámmal együtt, és akkor Önnek fogják közvetlenül visszautalni az áfa összegét.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Nagy-Brittaniában dolgozom és élek, és szeretnék autót venni itt kint. Ha hazaköltözünk, milyen kötelezettségünk van a bejelentésre Magyarországon, ha ott is szeretnénk használni?
Tisztelettel:
T. Tímea
Kedves Tímea!
Az autó használatához először regisztrációs adót kell fizetni, amit az autó paraméterei határoznak meg. Új autó esetén (6 hónapnál fiatalabb vagy 6000 km-nél kevesebbet futott) 20% áfa fizetési kötelezettsége is van. A regisztrációs adó megfizetése után le kell műszakiztatni az autót a Nemzetközi Közlekedési Hatóságoknál, majd az okmányirodában juthat hozzá az új forgalmi engedélyhez és a magyar rendszámhoz.
Kérem, vegye fontolóra azt is, hogy amíg kint él, kinti autót használ, ha hazaköltözik, kint eladja azt az autót, és vesz itt egy ittenit. Gondolok itt a jobb- és balkormány problémájára, vagy a hazaköltözés utáni forgalomba helyezés nehézségeire: pl. fényszórócseréket kell végezni az itthoni forgalomba helyezés előtt.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
2007.03.20-án vásároltunk egy kínai motorkerékpárt Magyarországon kereskedőtől. Szeretnénk forgalomba helyezni (rendszámozni). A kapott papír alapján 2006-os gyártású. Kérdezném, mennyibe kerül a regadó, illetve a forgalomba helyezés.
Köszönettel:
Zoltán
Kedves Zoltán!
Segédmotor-kerékpárt vett, vagy egy 600-as versenymotort???
Az Ön által közölt információ nem elegendő a regisztrációs adó meghatározásához. A motor paramétereitől függ a regisztrációs adó, amit a regisztrációsadó-kalkulátor segítségével Ön is könnyedén ki tud számolni ezen a weboldalon. A műszaki vizsga kb. 40 000-50 000 Ft körül van.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Mivel a képlettel továbbra sem boldogulok, a példa ellenére sem (gyenge voltam matekból), kérdezném, hogy 1998-as 1,6-os benzines Euro 2-es autóra mennyi a regadó?
Kedves Kérdező!
Ehhez sajnos nem matekra, hanem adatokra van szükség. Ezen az oldalon könnyedén, mindenféle képlet nélkül ki tudja számolni a regisztrációs adó összegét. A rendelkezésemre álló adatok alapján nagyságrendileg 1 millió Ft adó fizetésére számíthat.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Köszönöm korábbi válaszát. Volna még kérdésem, például hogy akkor nem kell a muzeális minősítés, elég az oldtimer-vizsga a regisztrációs adó alóli mentességhez? És ha például veszek egy 30 éves autót külföldről, és nincs oldtimeres minősítése, csak utólag csináltatom meg (x időn belül) Magyarországon, kell-e regadót fizetni?
Üdvözlettel:
Tamás
Kedves Tamás!
A muzeális minősítés egyenlő az oldtimer-vizsgával. A muzeális minősítés, vagyis az oldtimer-vizsga megszerzése esetén nem kell regisztrációs adót fizetni. Egy OT rendszámos autó esetében nem kell súlyadót se fizetni, egyedül kötelező biztosításra van szükség, ami éves szinten kb. 20 000 Ft.
A muzeális minősítő vizsgára előre be kell jelentkezni, elérhetőségeket, időpontokat, a vizsga feltételeit és még több információt a www.mavamsz.hu weboldalon találhat.
Ha a vizsga előtt Ön nem szeretné magyar rendszámmal használni az autót, akkor nem kell regisztrációs adót fizetnie. A behozatal és a vizsga közötti idő nincsen megkötve (például egy restaurálás évekig tarthat). A muzeális minősítés díja 25 000 Ft, utána jön a műszaki vizsga, ami kb.70 000 Ft, forgalmi engedély+rendszám kb. 20 000 Ft. Ha a járművet külföldön is szeretné használni, akkor a FIVA minősítést ajánlom. Ez olyan, mint a muzeális minősítés, csak nemzetközileg elismert. Az ára kb. 40 000 Ft. Itt viszont csak restaurált, hibátlan szépségű autókat engednek át.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Szeretnék vásárolni Ausztriában egy 0 km-es új VW Golf 5-ös 1.4 TSI autót (160 LE), forgalomba helyezve még nem volt. A motor, azt hiszem, Euro 4-es. Kérdésem: milyen módon lehet itthon forgalomba helyezni, mennyi rá a regadó, illetve milyen egyéb költség terhel engem?
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:
Tamás
Kedves Tamás!
A megadott adatok alapján kb. 350 000-400 000 Ft regisztrációs adót kell fizetni. Ezenkívül 20% áfát kell fizetni a számlán szereplő összeg után.
A forgalomba helyezés menete:
1. Befárad a járművével a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, ahol a műszaki vizsga lesz. Ez kb. 80 000 Ft.
2. A műszaki vizsgán kapott dokumentummal, az adásvételi szerződéssel, a számlával és az innen már letöltött regisztrációsadó-adatlappal befárad az egyik Vám- és Pénzügyi Hivatalba. Ehhez az eljáráshoz szükséges egy bizonyos VPID szám, ami egy regisztrációs szám, az ehhez szükséges adatlap megtalálható a www.vam.hu weblapon. Végül itt tudja befizetni a regisztrációs adót is.
3.Az itt kapott okmánnyal már lehet menni az okmányirodába, ahol a forgalmi engedélyt, a törzskönyvet és a rendszámot lehet intézni. Ez kb. 20 000 Ft.
Ha túl van a sok papírmunkán és a sok-sok hivatalon, akkor gratulálok a kitartásához és persze a szép új autójához.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Szeretnék egy 1976-os Fordot Magyarországra vinni Kanadából. Azt szeretném megkérdezni, hogy forgalomba tudom-e helyezni, es hogy milyen illetékeket kell fizetnem rá, ha van mód a behozatalra.
Köszönettel:
Krisztián
Kedves Krisztián!
Mivel az autó 30 évesnél idősebb, így OT (oldtimer) rendszámmal tudja forgalomba helyezni a járművet. Ennek feltétele a Muzeális Minősítés. A behozatalkor 10% vámot, 20% áfát kell fizetni, regisztrációs adót azonban nem. A Muzeális Minősítésre való felkészítés ideje és ára az autó jelenlegi állapotától függ. A vizsga díja 25 000 Ft, a forgalomba helyezési díj 70 0000-80 000 Ft. Okmányirodában forgalmi engedély+rendszám kb. 15 000 Ft.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Néhány kérdéssel fordulnék Önhöz. Angiában dolgozom, júliusban haza szeretnék menni Magyarországra, és egyúttal hazavinnék egy 1999-es VW Passat gépkocsit (1,9-es motorral). Mindössze két évre mennék haza tanulni, egy ismerősöm addig Angliában fizetné a biztosítást és minden egyebet.
Ilyen esetben mi a teendőm? Kell-e regisztrációs adót fizetni? Ha igen, mennyi lenne? Vagy egyáltalán miért kell fizetnem?
Válaszát előre is köszönöm:
Levente
Kedves Levente!
Mivel Anglia EU-s tagállam, a behozatal során nem kell vámot fizetni. Regisztrációs adó fizetése csak abban az esetben szükséges, ha itthon magyar rendszámmal szeretné használni. Abban az esetben, ha az Ön ismerőse valóban fizeti Angliában a biztosítást, adókat rendszeresen, akkor itthon angol rendszámmal használhatja.
Amire figyelnie kell, hogy ha az autónak lejár a műszaki vizsgája, azt is csak kint tudja meghosszabbítani.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Angliából hoznék be egy 1997-es Ford Probe GT 16V 1998 cm3 személyautót. Szeretném megtudni, mik a költségei (regadó és egyéb költségek).
Kedves Érdeklődő!
Regisztrációs adóval kell számolni, ha magyar rendszámmal szeretné használni az autót. A megadott adatok alapján kb. 150 000-200 000 Ft-ra kell számítani. Az autó forgalomba helyezési költsége kb. 70-80 000 Ft. Más költség nem merül fel, mivel Anglia uniós tagország, ezért vámot nem kell fizetni.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Szeretnék érdeklődni, hogy mi van abban az esetben, ha külföldi (román) állampolgárnak szeretnék eladni egy autót, aki külföldön is lakik. Forgalmi engedélyt, törzskönyvet kiadhatom-e?
Kedves Levélíró!
Mivel a jármű rendelkezik forgalmi engedéllyel és törzskönyvvel, feltételezem, hogy használt autóról van szó. Magyarországon ki kell vonni az autót a forgalomból, mivel csak a rendszám leadása után tudja megszüntetni az autó biztosítását és adófizetési kötelezettségeit. A forgalomból kivonáshoz szükséges az adásvételi szerződés. A vevő „Z” rendszámot tud igényelni az autó lábon történő hazaszállítása esetén.
Az is lehetséges, hogy magyar rendszámmal viszik haza, de ehhez szükséges egyfajta bizalom Ön és a vevő között, mert a vevőnek ebben az esetben vissza kell küldenie Önnek a rendszámot, a forgalmi engedélyt és a törzskönyvet.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Érdeklődni szeretnék, hogy ha Svájcból szeretnék behozni egy törött autót, mennyi vámot kell fizetni. Az autó jelentősen sérült, de mivel egy barátomé, ingyen adja oda. Az autót egyben szeretném elhozni, és itthon szeretném az alkatrészeket felhasználni.
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Az autóra 10% vámot és 20% áfát kell fizetni. Ha az ismerős ingyen odaadja, javaslom, akkor is produkáljanak egy szerződést, ami után jön a vám és az áfa, mert ha a Vámhivatal állapítja meg az értéket, lehet, hogy az magasabb lesz.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Olyan kérdéssel fordulnék Önökhöz, hogy 2006-ban importáltam egy Euro 3-as autót, és most lehetőségem nyílik olyan korszerűsítésre, amitől a motor környezetvédelmi besorolása megváltozik Euro 4-re. Arra lennék kíváncsi, hogy erre lehet-e igényelni valamilyen támogatást, vagy pedig visszaigényelhetem-e a regisztrációs adó Euro 3 – Euro 4 besorolás közötti különbözetét.
Köszönettel:
Márton
Kedves Márton!
Sajnos nem tudom pontosan, hogy milyen járműről beszélünk, ezért csak annyit tudok mondani, hogyan kell kiszámolni. Meg kell nézni, hogy jelenleg mennyi lenne a regisztrációs adó (mostani díjakkal) az autóra, majd meg kell nézni, hogy a korszerűsítés után mennyi lenne. Ha kevesebb, mint amit 2006-ban befizetett, akkor visszaigényelheti a különbözetet, de ha esetleg több, mint amit befizetett, akkor pedig be kell fizetni a különbözetet.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Egy 1976-os BMW 2002-es autót szeretnék behozni az USA-ból restaurálás céljából. A kérdésem az lenne, hogy milyen tételekre kell számítanom. Gondolom, a 10%-os vám + 20% áfa elkerülhetetlen, de azt mire vetik ki?
A kocsi ára nagyjából 1000 USD körül van… A teljes restaurálás után szeretném természetesen itthon használni, de ez előreláthatólag csak évek múlva fog megtörténni, akkor milyen költségek merülhetnek fel?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
Attila
Kedves Attila!
A 10%-os vám és a 20%-os áfa valóban elkerülhetetlen. 10% vámot és 20% áfát a számlaérték és a fuvardíj után kell fizetni. A Vámhivatal vámértékvizsgálatot rendelhet el, ha az autó állapotához képest kevésnek tartják a vételárat, és akkor ők szabják meg a vám alapját.
Mivel az autó 30 évnél idősebb, javaslom, hogy a restaurálás után vigye el az autóját Muzeális Minősítésre. Ennek ára kb. 25 000Ft. A Muzeális Minősítésről még többet megtudhat ezen a weboldalon. A minősítés megszerzése után el kell vinnie műszaki vizsgára, és OT rendszámmal forgalomba tudja helyezni az autóját. Ennek ára kb. 70 000 – 80 000 Ft. Az OT rendszám miatt semmilyen hátrányt nem szenved, sőt, előnye, hogy nem kell adókat fizetni utána, és az éves biztosítási díja kb. 15 000 Ft lesz.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Érdeklődnék, hogy nem mindennapos használatra 25-30 év közötti, nagy köbcentis autó (Chevrolet Suburban) behozatalához nincs-e kedvezményes regisztrációs adó? Esetleg youngtimer-vizsgával?
Előre is köszönöm a segítségét.
Kedves Érdeklődő!
Sajnos se kedvezményes regisztrációs adó, se youngtimer-vizsga nem létezik. A biztosítóknál van youngtimer kategória, ami kedvezményes biztosítást nyújt a 25 évnél idősebb autóknál. Azt javasolnám Önnek, hogy keressem egy legalább 30 éves autót, és akkor oldtimer-vizsgával, OT rendszámmal tudja itthon használni. Ilyen esetben nem kell regisztrációs adót fizetni.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Olvastam a "Jobbkormányos autó magyarországi forgalomba helyezése" című válaszát, és egyetlen dolgot szerintem kifelejtett a felsorolásból. Az EU-ban ugye az amerikai gyakorlattól eltérően a lámpák 10 fokkal felfelé világítanak, tehát nem vízszintesen, mint az USA-ban. A jobbkormányos autó lámpája a forgalmi rendből adódóan nem jobbra, hanem balra felfelé világít 10 fokkal, mivel a táblák ott vannak az út bal oldalán. Tehát szerintem a vizsgán a jobbkormányos autó csak egy lámpacsere után mehetne át, amely során kicserélik a lámpatesteket olyanokra, amelyek jobbra világítanak felfelé 10 fokkal. Hasonlóan cserére szorulnak értelemszerűen az amerikai autók vízszintesen világító lámpái is.
Kedves Hozzászóló!
Köszönöm a kiegészítést. Valóban igaza van. Ha a lámpát nem lehet beállítani, akkor lámpatestcserére van szükség, hogy a műszaki vizsgán átmenjen.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Román cégem vett egy büfékocsit Magyarországon, most viszem ki rárakatni a román rendszámot. A kérdésem az lenne: kell-e a határon valamiféle papírokat kitölteni, illetve átmehetek-e kis határátkelőhelyen úgy, mint eddig? A büfékocsin "z" jelű rendszám van.
Válaszát köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
A határon semmiféle papírt nem kell kitölteniük, és bármelyik határátkelőhelyen át tudnak menni. A büfékocsi összes okmányával kell rendelkezniük (forgalmi engedély, zöldkártya, biztosítás), és az adásvételi papír is legyen Önöknél, így gond nélkül át tudnak lépni a határon.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Azt szeretném kérdezni, hogy jobbkormányos autót üzembe tudok-e helyezni Magyarországon. És megközelítőleg mik a költségek?
Tisztelettel:
János
Kedves János!
Jobbkormányos autót forgalomba lehet helyezni Magyarországon. Mivel sajnos nem írta le az autó adatait, ezért nem tudok pontos költségeket mondani.
Az autót el kell vinni műszaki vizsgára, aminek a költsége kb. 50 000 Ft. Ha a szerződés nem az Ön nevére szól, hanem valakitől a behozatal után megvette az autót, akkor eredetiségvizsgálat kell, ami köbcentitől függ: 1400 cm3-ig 12 500 Ft, 2000 cm3-ig 18 500 Ft, 2000 cm3 felett 20 000 Ft. Ezenfelül áttírási költséggel is számolni kell, ami kb. 20 000 Ft. Ha a szerződés az Ön nevére szól, akkor ezek a költségek nincsenek.
A forgalomba helyezés utolsó lépése az okmányirodában történik, ahol 12 000 Ft-ért kiválhatja a forgalmi engedélyt és 8500 Ft-ért a rendszámot, valamint a rajta lévő matricákat. Mindezek azonban csak a regisztrációs adó befizetése után jöhetnek. A regisztrációs adó az autó korától és hengerűrtartalmától függ.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Hogy lehet egy 4 kW teljesítményű, 505 cm3-es dízel járműre regadót kérni? Amikor be lett hozva, akkor itt a honlapon és az 1990-es KÖHÉM rendelet szerint segédmotor, a papírja szerint l2-es kategória.
Üdv:
aláírás
Kedves Érdeklődő!
A regisztrációs adó mértéke az Ön mopedautójára kb. 180 000Ft. A http://www.vam.hu/viewBase.do?elementId=3558&modulId=3 weblapról le tudja tölteni a "regisztrációs adó adatlapot", amely kitöltése után be kell fáradni a lakhelye szerinti Vám- és Pénzügyi Hivatalba, ahol személyesen be is tudja fizetni a regisztrációs adót.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
A kérdésem a következő lenne: van egy autóm Angliában, és ha hazakoöltöznék, mennyibe kerülnének a kocsihoz az otthoni papírok (regadó, forgalomba helyezés stb.)? Az autó Mercedes CLK 230.
Válaszát előre is köszönöm:
Péter
Kedves Péter!
A regisztrációs adó mértékét az autónak 3 fő tulajdonsága határozza meg:
1. gépjármű műszaki tulajdonsága: hengerűrtartalom (minél nagyobb, annál magasabb a regadó), benzin- vagy dízelüzemű, ill. 2 vagy 4 ütemű
2. környezetvédelmi osztályba sorolása
3. első forgalomba helyezésének dátuma
Nagyságrendileg kb. 600 000-800 000 Ft regisztrációs adóra kell számítani. A forgalomba helyezés kb. 60 000-70 000Ft. Ha új vagy 6 hónapnál fiatalabb, ill. 6000 km-nél kevesebbet futott járműről van szó, akkor áfát is kell fizetni.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Kérdésem, hogy jelenleg az USA-ból behozott hibrid gépkocsik után fizetendő-e termékdíj, ha igen, kb. milyen összegben. Változatlan-e jelenleg a 10% vám, 20% áfa, 190 000 Ft regadó?
Köszönettel:
Mihály
Kedves Mihály!
Igen, az USA-ból behozott hibrid gépkocsik után is fizetendő a termékdíj. Ezt a gumiabroncsok, az akkumulátor és a hűtőközeg után kell fizetni. A gumiabroncs 110 Ft/kg, akkumulátor 112 Ft/kg, a hűtőközeg 907 Ft/kg, így kb. 10 000 – 15 000 Ft termékdíjra lehet számítani.
A 10% vám, a 20% áfa (az áfa alapja: nettó kinti vételár + vám + termékdíj együttes összege) és a 190 000 Ft regisztrációs adó változatlan.
Ezeken kívül még a műszaki vizsga és a forgalomba helyezés költségére kell számítani, ami kb. 70-80 ezer forint.
Üdvözlettel:
KeSMustang
500 ezer forint, személyes használatra
Áfa, regadó, gyártmány, évjárat
Milyen költségekkel jár?
Amerikai lakosok vagyunk
Milyen kiadásokkal kell számoljak?