Tisztelt Vámszakértő.
Magyar-román kettős állampolgár vagyok. Jelenleg Romániában élek, tervezem a végleges költözést Magyarországra. Van egy autó a nevemen, Romániában van forgalomba írva, biztosítás, műszaki vizsga rendben 2014-végéig. Kérdésem az lenne, hogy mik a feltételei annak, hogy ezt az autót Magyarországon korlátlanul tudjam használni?
Köszönöm a segítségét.
Üdv, Róbert
Tisztelt Róbert!
Amennyiben a lakóhelye és az életvitelszerű tartózkodási helye is Magyarországon lesz, úgy a járművet a továbbiakban már nem használhatja román rendszámmal, vagyis Magyarországon kell regisztráltatnia és forgalomba helyeztetnie. Az autót addig tudja a büntetés kockáztatása nélkül román rendszámmal itthon használni, ameddig a lakóhelye és az életvitelszerű tartózkodási helye is Magyarországon nem lesz!
Tisztelettel!
Váradi Mihály igazságügyi vámszakértő
Tsztelt Totálvám!
Családi rokonunk költözik haza Magyarországra, több évtizedes svájci tartózkodás után. Hazahozta az 1996-ban Svájcban vásárolt és alig használt Volvo 850-esét, amelyet szeretne átadni nekem. Tekintettel arra, hogy Svájcban a rendszám személyre és nem autóra szól, a Volvo rendszámát leadta, az autó nincs forgalomban, jelenleg a vizsgáztatását / forgalomba helyezését intézik. A tulajdonos rokon úgy tudja, hogy egy évig elidegenítési kötelezettség terheli, azaz nem adhatja el az autót. A kérdésem az lenne, hogy ebben a kostrukcióban megoldható-e, hogy az autónak -- akár az egy év lejárta előtt is -- én legyek az üzemben tartója, illetve hogy ennek mi lenne az ügymenete.
Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm: Nagy Balázs
Tisztelt Balázs!
Az autót a rokon vám- és áfa-mentesen tudta vámkezelni hazatelepülőként. Azonban a vám- és áfa-mentes vámkezelés feltétele az egy éves elidegenítési korlátozás. Ez annyit jelent, hogy ez alatt az idő alatt a tulajdonos sem tulajdonba, sem használatba nem adhatja a járművet más részére! Az üzembentartói bejegyzés sem lehetséges az Ön nevére, sőt ha szó szerint nézzük, akkor a jármű használata sem megengedett más részére! Amennyiben ez mégis megtörténik és a vámhatóság tudomására jut, úgy utólag a vámot és az áfa-t kamatostul meg kell fizetnie!
Tisztelettel!
Váradi Mihály igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Totálvám!
Szeretnék Svájcból behozni egy Audi A4 benzines autót, ami 2002-2004-es évjárat közötti, és az értéke nem haladná meg a kb. 4000 Eur-t. A kérdésem, hogy kint Svájcban ha mint magánember megvásárolok egy ilyen autót, akkor kell-e az eladónak megfizetett áfán kívül (mivel nincs adószámom) valamit fizetnem, vám és egyéb költségekre gondolok.
Válaszukat előre is köszönöm. Attila
Tisztelt Attila!
A vásárlás előtt célszerű meggyőződnie arról, hogy az autó motorja legalább EURO4-es, mivel EU-n kívülről behozott autókat csak EURO4-es, vagy jobb motorral lehet vámkezeltetni és forgalomba helyeztetni itthon. Amennyiben behozható az autó, úgy a vámkezelés során 10%-os vámot és 27%-os áfa-t kell fizetnie. A vám 0%-os, amennyiben a svájci vámhatóságtól EUR1 származási bizonyítványt tudnak intézni az autóra, és azt az itthoni vámkezeléskor bemutatja. A fizetendő regisztrációs adó összegét itt tudja megnézni: Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesülete Az egyéb költségek összege kb.: 60-80 000 Ft
Tisztelettel!
Váradi Mihály igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Totálvám!
Egy új autót szeretnénk behozni az USA-ból, ezzel kapcsolatban kerestem meg Önöket.
A behozni kívánt autó típusa:
(Új) 2011 Toyota Sienna
Limited
AWD
7 - Passenger
3.5L
V6
szín: Predawn Gray Mica
Érdeklődni szeretnék az autó behozatalához kapcsolódóan fizetendő vám, regisztrációs adó és egyéb fizetendő tételek összegéről?
Esetleg a szállítási költség, biztosítás nagyságrendjéről tudnak információval szolgálni?
Köszönettel,
Anita
Tisztelt levélíró!
Az autó után 10%-os vámot és 25%-os áfa-t kell fizetnie a vámkezeléskor.
A forgalomba helyezéshez regisztrációs adót is kell fizetnie, ennek összege 400 000 forint.
A szállítási költségről és biztosítási díjakról sajnos nem tudok tájékoztatást adni.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Vámszakértő!
Tartósan EU-n kívüli országban dolgozóként szeretnék itthon, Magyarországon új autót vásárolni importőrtől, vagy szalonból. Egy Mitsubishi Lancer a kiszemelt jószág. Kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e, s ha igen, hogyan, vám, áfa és regisztrációs adó megfizetése nélkül megvenni az autót úgy, hogy természetesen azonnal külföldre vinném és ott kerülne regisztrálásra?
Tisztelettel:
Ferenc
Tisztelt Ferenc!
Az autót csak abban az esetben lehet vám és áfa-mentesen megvásárolni, ha az vámraktárban van, és még nem történt meg az EU-s szabad forgalomba helyezése (természetesen regisztrációs adó fizetés ekkor szóba sem kerülhet). Ebben az esetben az autó vámraktárbeli tulajdonosa egy kiviteli vámeljárás keretében egy export számlával feladhatja az Ön külföldi lakóhelye szerinti címre Önnek az autót, miután Ön, vagy valaki más kifizette az autó eladási árát. Mivel korábban még forgalomba nem helyezett autóról van szó, ezért a kivitel nem lehetséges lábon, az szerintem csak trélerrel történhet!
Önnek a kinti címe szerinti országban vámkezeltetnie kell a járművet, és ott bizonyára forgalomba is tudja helyezni.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Azzal a kérdéssel szeretnék önhöz v. önökhöz fordulni, hogy Szlovákiából szeretnék egy 50cm3 Jawa 220.100 Típusú Segéd motorkerékpárt behozni az országba. Kolárovo-ból Komárom-ig jogosítvány nélkül eltolhatom-e a motort, természetese kísérő jönne velem! Melyik országhatárnál fizessem be a gumi adót ill. a motorkerékpár árának a 25%-át, akkumlátorral nem rendelkezik a motor.
Tisztelt levélíró!
Az 50 ccm-es motorkerékpárt itthon még nem kell rendszámmal ellátni. A motort a határon szabadon át tudja hozni - nincs vámhatár az EU-s tagországok között. A motor tulajdonjogának igazolásához Önnél kell lennie a számlának, vagy egy adásvételi szerződésnek. A motorral itthon a Közlekedési Hatósághoz kell mennie, ahol az alvázába egy jelölést helyeznek el.
A motor után környezetvédelmi termékdíjat nem kell fizetnie, mivel magánimportban érkezik be a jármű. Segéd-motorkerékpár esetén az áfa-t is külföldön kell megfizetnie. Itthon nem kell áfát fizetnie.Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Váradi úr!
Bobcat 763 típusú, 1998-2001-es évjáratú, csúszókormányzású gépet szeretnék behozni (behozatni) az USA-ból. A segítségét kérném abban, hogy milyen költségekkel számolhatok a vételáron kívül. A gépet nem szeretném forgalomba helyeztetni, mivel közúti forgalomban nem vesz részt (nem tudom, hogy ez megoldható-e).
Köszönettel: Tomi
Tisztelt Tamás!
Mivel a jármű munkagépnek minősül, így nem kell forgalomba helyeztetnie - amennyiben mégis szeretné használni közúton, úgy el lehetne gondolkodni azon, hogy lassú járműként esetleg kaphatna-e rendszámot.
A vámkezelés 0%-os vámtétellel történhet. A vámkezelésnél azonban 25%-os áfát kell fizetnie.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt szakértő!
Az EU területéről szeretnék behozni egy 1993-as évjáratú Opel Frontera terepjárót. Külföldön 5 személyes tehergépkocsiként van vizsgáztatva. A kérdésem az, hogy Magyarországon forgalomba helyezhető-e tgk-ként? Az eladó ugyanis ezt állítja, viszont sok helyen olvastam, hogy csak a '96 utáni autókat lehet így behozni.
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy ha egy autó külföldön megkapta a tgk minősítést, akkor ezt itthon is automatikusan elfogadja a hatóság, vagy muszáj valamilyen szemlére/vizsgálatra/besorolásra vinni az autót?
Köszönettel:
Tamás
Tisztelt Tamás!
EU-n belüli behozatal esetén más nincs évjárati korlátozás. Amennyiben a jármű a vásárláskor forgalomban van és itthon megfelel a műszakin, úgy forgalomba helyezhető.
A kinti minősítés nem kötelező érvényű itthon. Ennek megfelelően javasolom, hogy a behozatal előtt tájékozódjon a Közlekedési Hatóságnál a jármű minősítésével (TGK, vagy SZGK) kapcsolatban.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
T. Totálvám!
Egy hibrid autót vettem Németországban, ismerőstől. Az autót lábon hazahoztam, az előzetes műszaki vizsgán és a regadó kifizetésén már túl vagyok, kérdésem: az okmányirodában el fogják-e fogadni a tisztán német nyelvű adásvételit és az autó papírjait vagy erre kötelező fordítást csináltatnom? Ha igen akkor az adásvételi mellett mely okmányokat kell még lefordíttatnom és ezt megtehetem-e bármelyik hivatalos fordítónál vagy mindenképpen az országos fordító és fordításhitelesító irodához kell vinnem? (A közlekedési hatóság és a VPOP is elfogadta a német nyelvű szerződést és okmányokat)
Köszönettel: Outlaw
Tisztelt levélíró!
Tudomásom szerint az okmányirodában kétnyelvű adásvételi szerződés, vagy a külföldi adásvételi hiteles fordítása szükséges. A forgalmi okmányokat tudomásom szerint nem kell lefordíttatni.
Javasolom, hogy a költséges fordítás előtt érdeklődjön a kiszemelt okmányirodában!
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Több éves amerikai tartózkodás után haza kívánunk költözni és terepjárónkat Magyarországon, az aktuális szabályoknak megfelelően gázos üzeműre (ill. vegyes üzeműre) alakítanánk.
Kérdésem az, hogy ezzel a regisztrációs adó valóban drasztikusan lecsökkenthető-e, illetve hogyan oldható ez meg ha a vámhivatalon mint benzines üzemű autóként jelenik meg a belépéskor. Feltételezem, hogy vám és ÁFA mentesnek fog számítani a jármű.
Tisztelt levélíró!
Hazaköltözőként a járművet vám- és áfa-mentesen tudja vámkezelteni.
A regisztrációs adót azonban meg kell fizetnie. A vegyes üzemű autókra - amennyiben az nem minősül hibrid (elektromos - belsőégésű jármű keveréke) járműnek - nincs regisztrációs adó kedvezmény.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Üdv!
Szeretnék vásárolni Németországból egy BMW E36-ost, 97 körüli évjárattal, 1.6 ost.
Napok óta bújom az internetet és mindig más információt találok a költségekkel kapcsolatban. Eddig én ezeket a költségeket véltem felfedezni: regisztrációs adó, átírás, műszaki, környezetvédelmi adó, és adó.
Ezek vannak csak? Nem egyszerű az biztos. Tudna mondani egy hozzávetőleges forgalombahelyezési árat az 1500 Euro-s, BMW 316i E36-hoz?
Köszönettel:
Gábor
Tisztelt Gábor!
A forgalomba helyezéshez itthon regisztrációs adót kell fizetnie. Ennek összegét itt tudja megnézni: EUvonal - Regisztrációs adó kalkulátor
Az adó összege egyébként kb.:
EURO2-es motor esetén: 340.000,- Ft
EURO3-as motor esetén: 250.000,- Ft
Az egyéb költségek összege kb.: 80-90.000,- Ft-ot tesznek ki (műszaki, eredetiségvizsga stb.)
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Totálvám!
Jelenleg CK rendszámú autó vásárlása esetén mi a teendő?
Köszönettel:
Zoltán
Tisztelt Zoltán!
A korábban CK-s rendszámmal rendelkező szgk. megvásárlása esetén és normál rendszámmal történő forgalomba helyezéshez regisztrációs adót kell fizetni.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Totalvam!
Angliában üzemelő motorkerékpáromat szeretném Magyarországon regisztrálni, és érdekelne a dolog folyamata es járulékos költségei! A motor adatai: Harley-Davidson XLH 1200. Első forgalomba helyezés: 1993.08.02, valamint érdekelne, hogy törvényes-e Magyarországon a mérföld skálás sebességmérő óra, a hatsó tengely mögé rögzített rendszámtábla, illetve a screaming eagle 2-es kipufogó dob?!
Gábor.
Tisztelt Gábor!
A motor magyarországi forgalomba helyezése esetén fizetendő regisztrációs adó összege kb.: 32.000,- Ft. Az egyéb költségek összege kb.: 60-70.000,- Ft-ot tesz ki.
Műszaki jellegű kérdéseivel kérem, hogy a műszaki vizsgáztatást végző Közlekedési Hatósághoz szíveskedjen fordulni.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Váradi úr!
Osztrák cég ausztriai alkalmazásában, de Magyarországon élek és dolgozom. Milyen feltételekkel használhatom az osztrák rendszámú céges autót szabályosan? (Használhatom-e egyáltalán?)
Üdvözlettel:
Lajos
Tisztelt Lajos!
Az osztrák cég tulajdonában lévő járművet Ön a cégvezető írásos megbízása, meghatalmazása stb. alapján használhatja Magyarországon és az EU-ban is osztrák rendszámmal.
Az írásos anyagot a járműben tartsa, hogy közúti ellenőrzés során be tudja mutatni.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Uram!!
Az Államokbol szeretnék egy VW CC 2000 automata 2010 évjáratú autót hazavinni.
5 éve éllünk Floridában es hazaköltözünk.
Itt bejegyzett céggel rendelkezünk. Kérdésem a következő lenne: mekkora anyagi terhet jelentene nekem az otthoni forgalomba helyezés? És Floridai rendszámmal hasznalhatnám-e az autót?
Üdvözlettel
L Molnar.
Tisztelt levélíró!
Hazaköltözés esetén a járművet vám, és áfa-mentesen tudja itthon vámkezeltetni. A járműnek az eredeti lakóhelyén legalább 6 hónapja a tulajdonában kell lennie!
Az autó után fizetendő regisztrációs adó összegét itt tudja megnézni: EUvonal - Regisztrációs adó kalkulátor
Az egyéb költségek összege kb.: 80-90.000,- Ft-ot tesz ki.
A járművet USA rendszámmal csak az ideiglenes hazautazása idején használhatja akkor, ha az állandó tartózkodási helye az USA-ban van bejelentve (és ez a korábbi magyar állandó lakóhelye szerinti jegyzőnél is be van ez jelentve). Az ilyen ideiglenes behozatal időtartama nem lehet hosszabb 6 hónapnál.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Szerkesztö ur!
A közeljövöben véglegesen haza fogok települni Svédországból. Szeretném az autómat is magammal hozni. Melyek azok a követelmények amiket teljesíteni kell ahhoz, hogy a jármű magyar rendszámot kaphasson. Mik a költségek ezekkel kapcsolatban? Az autó egy VW Touran 2.0 TDI, 2005-ös évjáratu, részecskeszűrővel ellátva.
tisztelettel László
Tisztelt László!
Az autó itthoni forgalomba helyezéséhez regisztrációs adót kell fizetnie. Ennek összegét itt tudja megnézni: EUvonal - Regisztrációs adó kalkulátor
Amennyiben a behozatalkor érvényes forgalmi engedélye van, és itthon megfelel a műszaki vizsgán, akkor forgalomba helyezhető (EU-n belüli behozatal esetén nincs évjárati és EURO korlátozás)
Az egyéb költségek összege kb.: 80-90.000,- Ft
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Kedves Totálvám!
Az alábbi kérdéssel fordulok hozzátok:
Milyen adó ill. vámszabályok vonatkoznak autóvásárlásnál arra a személyre aki magyar állampolgár de már több éve kint tartózkodik Németországban? Segítségeteket és a választ előre is köszönöm!
Üdv
Adam
Tisztelt Ádám!
EU-n belül nincsenek vámhatárok, ezért nem értelmezhető a vámszabályokra vonatkozó kérdése.
Az adózási szabályok az adóztatandó ügylet, tevékenység függvényében változhatnak. Az ügylet, tranzakció helye, vagy az adózó állampolgársága függvényében is változhatnak.
Konkrét kérdésre tudok Önnek pontos választ adni az adózási kérdésére.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Váradi Úr!
A bátyám több mint 3 éve eletvitelszeruen kint tartózkodik (el, dolgozik) az alábbi kérdésekre szeretnek választ kapni:
– Ténylegesen a regisztrációs adó megfizetése alól mentesül-e az, aki 3 év életvitelszerű külföldi tartózkodás után egy személygépkocsit importál Magyarországra?
– Ammenyiben a batyam mint magánszemély megvásárolja a a hasznaltkocsit van-e kikötés, hogy nem adhatja el az autót bizonyos időn belül harmadik személynek?(jelen esetben nekem)
– Nem gond-e, hogy Mo-ról még nincs kijelentkezve? (viszont Németo-ban is be van jelentkezve - így nem teljesen szabályosan – jelenleg két elsődleges lakcíme is van)
Válaszát, segítséget, idejét előre is köszönöm
Tisztelettel
Ádám
Tisztelt Ádám!
A regisztrációs adó fizetési kötelezettség alól nincs mentesség ezen a címen.
Nincs korlátozás az eladásra vonatkozóan.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Vámszakértő!
Feleségem bátyja (magyar állampolgár) pár éve életvitelszerűen Mexikóban él, viszont évente egyszer kétszer hazalátogat 2-3 hétre. Ilyenkor nagyon kellene neki itthon egy autó, és mivel Mexikóban autócsere előtt áll, felmerült, hogy nem adja el a régi autóját (2007-es Mitsubishi), hanem hazaküldi Mo-ra és amikor szüksége van rá, akkor használja. Az autón mexikói rendszám lenne, az azzal kapcsolatos biztosítást, egyéb terheket továbbra is Mexikóban fizetné.
Milyen papírokkal használhatná ezt az autót itthon? Felmerülhet bármilyen probléma a hatóságok részéről?
Esetleg érdemes/lehet rá itthon kötelező biztosítást kötni, hogy egy esetleges baleset esetén könnyebb legyen az ügyintézés?
Közvetlen hozzátartozói használhatnák-e ezt az autót és milyen feltételekkel?
Segítségét előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Péter
Tisztelt Péter!
Az autó mexikói rendszámos EU-n belüli ideiglenes használatára csak a magyarországi hazautazás idejére - egyszerre maximum 6 hónapra - volna lehetősége a felesége bátyjának.
Az autót a visszautazás után vissza, illetve ki kell vinnie az EU-ból.
A járművet mexikói rendszámmal Önök még akkor sem vezethetik, amikor a felesége bátyja itthon tartózkodik.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Vámszakértő!
Szeretnék behozni egy Mitsubishi Galant VR4-es (2.5l turbo) típusú autót Angliából alkatrésznek, majd a motort és a hajtásláncot átépíteni a saját autómba (2.5l szívó). Infomrmációim szerint ilyen esetben nem kell megfizetnem a regisztrációs adót. Valóban így van ez?
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv.
Zsolt
Tisztelt Zsolt!
A motorcserével kapcsolatban javasolom, hogy a vásárlás előtt érdeklődjön a Közlekedési Hatóságnál. Egyébként amennyiben a régi és az új motor között olyan eltérés van, ami az új motorral magasabb regisztrációs adót eredményezne, úgy az adókülönbözetet meg kellene fizetnie. Az Ön esetében a két motornak azonos a lökettérfogata, az eltérés csak a turbófeltöltőben, és abban lehet, hogy az újabb motor fiatalabb, ezért annak EURO besorolása nem lehet rosszabb, mint a régi motornak. Ezért regisztrációs adó fizetési kötelezettsége ha ezek megfelelnek a valóságnak nem keletkezik.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Vámszakértő!
Szeretnék Németországból egy BMW 520d-t venni 2006-os évjáratú, 120kW-os autó. Azt szeretném kérdezni, hogy milyen feltételei/költségei vannak a behozalatának, regisztrálásának stb. Illetve, hogy működik a vámrendszám használata/feltételei, meddig lehet használni, hogyan lehet beszerezni?
Üdv,
József
Tisztelt József!
A német ideiglenes rendszám tudomásom szerint általában 30 napig érvényes.
Ennek részleteiről és költségeiről kint tud érdeklődni (esetleg az eladótól).
Itthon az autó után regisztrációs adót kell fizetnie. Ennek összegét itt tudja megnézni: EUvonal - Regisztrációs adó kalkulátor
Az egyéb költségek összege kb.: 80-90.000,- Ft.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt illetékes!
A családom tulajdonában van egy skóciai Astra. Kinti lakcímmel rendelkezik, de az ittartózkodás alatt lejárt a műszaki a kocsin. Magyarországon ezt meg lehet-e újíttatni és ha igen akkor milyen feltétellel?
Üdv: Feri
Tisztelt Ferenc!
A műszaki vizsgát csak a jármű nyilvántartás helye szerinti országban - jelen esetben Skóciában - tudja megoldani.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Jó napot!
Kérdésem elég alapvető, de megbízható forrást keresek. Alkatrészautó (személyautó) behozatala milyen anyagi vonzatokkal jár, illetve van-e különbség, amennyiben lábon hozom be?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelt Levélíró!
EU-n belül az autó alkatrészként történő behozatala esetén itthon nincs fizetési kötelezettsége. Az autót behozhatja lábon is.
Fontos azonban, hogy a bontás során tartsa be a környezetvédelmi szabályokat, előírásokat - olajleeresztés, akkumulátor, gumiabroncs és egyéb hulladékok kezelése stb. során.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Tisztelt Mihály!
Édesapám Ausztriában dolgozik, és az egyik munkatársának van egy kb. 15-20 éves Kawasaki motorkerékpárja, amit elad.
A kérdésem, hogy milyen papírok szükségesek a motor megvásárlásakor, mind az ausztriai, mind a magyarorszagi hatóságok felé az adásvételről ill. a magyarországi forgalombahelyezéshez mik szükségesek, milyen díjak, adók, ill. egyéb anyagi vonzatai vannak? Kérem, ha lehet, részletes választ kérek, mert nemigen vagyok járatos ezekben az ügyekben.
Válaszát előre is köszönöm.
Tisztelettel:
Norbert
Tisztelt Norbert!
A vásárlásról adásvételi szerződést kell kötni. Ezt célszerű német és magyar nyelven is elkészíteni.
Itthon az adásvételi mellett a motor érvényes forgalmi okmányaira van szüksége a forgalomba helyezéshez.
Itthon a Közlekedési hatósághoz kell mennie először a műszaki vizsgáztatás miatt. Ezt követi a vámhatóságnál a regisztrációs adó ügyintézés, majd az okmányirodában a forgalomba helyezés.
A fizetendő regisztrációs adó összegét meghatározza a motor évjárata és hengerűrtartalma.
Az egyéb költségek összege kb.: 30-50 000 Ft körül alakul.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
USA-ból hazatelepülve milyen költségekkel hozhatom Magyarországra az autómat? Vám, ÁFA, reg. adó stb.?
Tisztelt levélíró!
Hazatelepülőként - a vámmentességi feltételeknek megfelelve (hazatelepülés előtt legalább 6 hónapja tulajdonban lévő jármű) - vám, és áfa-mentesen tudja vámkezeltetni a járművet. A forgalomba helyezéshez regisztrációs adót azonban kell fizetnie.
Az egyéb költségek összege kb.: 80-90.000,- Ft.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő
Németországban vennék egy lakóautót, amit Z-rendszámmal nyáron Olaszországban használnék. Ezután vagy eladom vagy jövő tavasszal Magyarországon forgalomba helyezem.
Kérdéseim:
Működőképes-e az ötlet ill. egy 25-28 éves lakóautó esetén milyen regisztrációs költségeim lesznek a Z rendszám és a végleges forgalomba helyezés esetén?
Köszönöm a választ!
Tisztelt levélíró!
Az autó ideiglenes német rendszámmal történő hosszabb távú használatát nem tudom, hogy meg tudja-e oldani (a rendszám általában 30 napig érvényes).
Magyar Z rendszámot nem tud kérni a járműre.
A regisztrációs adó összegét itt tudja megnézni: EUvonal - Regisztrációs adó kalkulátor
Az autó motorja nagy valószínűséggel 4-nél rosszabb környezetvédelmi osztályba tartozik.
Az egyéb költségek összege kb.: 80-90.000,- Ft körül alakul.
Tisztelettel!
Váradi Mihály
igazságügyi vámszakértő