Kedves Vámszakértő!
Hibrid Toyotát szeretnék behozni Amerikából. Két kérdésem lenne:
Ha amerikai állampolgárságú unokatestvérem nevén van, használhatom-e az autót amerikai rendszámmal, átírás nélkül?
Ugyanezt az autót itthon akarom üzembe helyezni, behozatalkor milyen költségekre számíthatok?
Köszönettel:
László
Kedves László!
Abban az esetben, ha az unokatestvére nevén van az autó, akkor átírás nélkül 6 hónapig használható Magyarországon amerikai rendszámmal. Amennyiben több időről van szó, akkor forgalomba kell helyezni a járművet. A forgalomba helyezéshez a regisztrációs adó megfizetése szükséges, ami hibrid autók esetében 190 000 Ft. Ezenkívül 10% vámot és 20% áfát kell fizetnie. A műszaki vizsga és a forgalomba helyezés költsége kb. 70-80 000 Ft.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Következő a helyzet: Vásárolni szeretnék egy autót (Mercedes-Benz W124, 3000 cm3, 24 szelep, 220 LE), viszont még nincsen jogosítványom, így ha jól tájékozódtam, nem tudom a saját nevemre megkötni a kötelező biztosítást. Hogy lehetne ezt megoldani?
Arra gondoltam, hogy édesapám nevére kötöm meg a kötelezőt, de az autót az én nevemre íratom… vagy ez nem megoldás? Körülbelül fél év múlva meglesz a jogosítványom, és nincs kedvem (magyarán: pénzem) átíratni utána még egyszer.
Köszönöm.
Kedves Levélíró!
Nem jól tájékozódott, mivel Ön gond nélkül a saját nevére is meg tudja kötni a biztosítást. A jogosítvány nem feltétele a kötelező biztosítás megkötésének. Semmi más dolga nincs, csupán befáradni egy biztosítóhoz, aláírni a papírokat, és máris biztonságban érezheti autóját.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Mennyi regisztrációs adóra számíthatok egy 2006-os Chrysler 300C autónál? A motor 2700 köbcentis, az USA-ból szeretném behozni.
Kedves Kérdező!
Mivel ez az autó elég fiatal, és nem is kis köbcentis, a regisztrációs adó elég nagy. Kb. 2 millió Ft regadóra lehet számítani.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Kb. 4 millió forint értékű autót hoznék be használtan Németországból. Kérdésem lenne, hogy milyen költségekkel és milyen időráfordítással lehet számolni egy ilyen esetben.
Válaszát előre is köszönöm:
Balázs
Kedves Balázs!
Egyben vagy bontva? Amennyiben mopedautót hoz be, az viszonylag olcsó, csak lassan ér ide. Ha nagy hengerűrtartalmú autót hoz be, azzal lehet gyorsan jönni, csak lényegesen költségesebb. A traffipaxot nem számoltam. Az, hogy mennyiért veszi az autót, nagyon érdekes, de csöppet sem fontos a feltett kérdéseknél.
Egyébként regisztrációs adóval és a forgalomba helyezés költségeivel kell számolni. Időráfordításnál arra gondol, mennyi idő alatt ér be az autó? Vagy a behozataltól a forgalomba helyezésig mennyi idővel lehet számolni? Ez nagyon változó. A regisztrációs adó megfizetésére, a rendszám kiváltására elég sok idő van, ez mind attól függ, hogy Önnek mennyi ideje van, mikorra kap időpontot a vizsgahelyektől. Reális időráfordítással kb. 1 hónap alatt forgalomba helyezhető egy külföldről behozott jármű.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Egy külföldi forgalomban levő Jeep Cherokee-t szeretnék Magyarországra vinni. 1996-os évjárat, 3960 cm3, benzines, 208 lóerő ,2540 kg. Hol találhatok bővebb információt a forgalomba helyezés menetéről, lépéseiről és költségeiről? Van-e különbség a jobbkormányos kocsik forgalomba helyezésében? A költségek a fiatalabb kocsiknál nőnek?
Köszönettel:
Zoltán
Kedves Zoltán!
A külföldi az EU-n belülit vagy kívülit jelent?
A forgalomba helyezés menetértől a Nemzeti Közlekedési Hivatal weboldalán találhat több információt.
Minél fiatalabb az autó, annál nagyobb a regisztrációs adó. 30 évnél idősebb autóknál nincsen regisztrációs adó. Ezekkel az adatokkal, ennél az autónál kb. 1 400 000 Ft a regisztrációs adó. A jobbkormányos kocsiknál egy lámpatestcsere szükséges, ha a világítás szögét nem lehet állítani. A műszaki vizsga, forgalmi engedély, rendszám ára kb. 100 000 Ft.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Érdeklődnék, hogy svájci papíros Suzuki Swift GTI, 1300 ccm, 1992.12. autóra mennyi lenne a regisztrációs adó.
Válaszát köszönöm!
Máté
Kedves Máté!
Erre az autóra jelenleg a regisztrációs adó kb. 160 000 Ft lenne.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Svédországban vásárolt autót szeretnék Magyarországon forgalomba helyezni. Vissza lehet igényelni valamilyen módon a regisztrációs adót? Céges autó lesz, a benzint a cég fizeti, ahol dolgozom, de az autó az én nevemen lesz.
Köszönettel:
GTI
Kedves GTI!
Akkor lenne az autó céges, ha a cég nevén lenne. Értem, hogy a cég fizeti a költségeit, de ennyi, ha jól értem. A regisztrációs adó visszaigénylésére nincsen mód.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Érdeklődnék, hogy egy 1998-as, 3200 cm3-es, benzines, Euro 3-as kategóriájú autónak mennyi lenne a regisztrációs adója.
Köszönettel:
P.B.
Kedves P.B.!
Kb. 2,5 millió Ft a regisztrációs adó erre a járműre. Ezen a weboldalon Ön is pontosan ki tudja számolni.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Haza szeretném vinni a kocsimat Észak-Írországból, és az lenne a kérdésem, hogy mennyibe kerülne: 2004-es Rover 75, 2.0 dcti, balkormányos.
Válaszod és segítséged előre is köszönöm!
Casper
Kedves Casper!
Áfát és vámot nem kell fizetnie, mivel uniós tagországból hozza be a gépjárművet. Az autó regisztrációs adója kb. 700 000 Ft, a forgalomba helyezéshez szükséges műszaki vizsga, forgalmi engedély és rendszám összesen kb. 100 000 Ft.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Angliábol vinnék haza egy 1999-es Opel Corsát, 1.2, 1000 cm3. Szeretném megtudni, milyen költségeim lennének, ha a továbbiakban Magyarországon szeretném használni az autót.
Köszönöm.
Kedves Kérdező!
Amennyiben az autót Magyarországon szeretné használni, akkor forgalomba kell helyezni. A forgalomba helyezéshez a regisztrációs adó megfizetése, műszaki vizsga és forgalmi engedély+rendszám kiváltása szükséges.
El kéne dönteni, hogy 1000 cm3-es motorról, vagy 1.2-es motorról (1200 cm3) beszélünk.
A regisztrációs adót a motor mérete nagymértékben befolyásolja. Ettől függően a regisztrációs adó 200 000 Ft és 350 000 Ft között van. A forgalomba helyezés költsége 80-100 000 Ft.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
A mopedautókat 2009.06.01-ig forgalomba kell helyezni. Az eljárás során regisztrációs adót kell fizetni. Mennyi a regisztrációs adó egy 1998-as évjáratú mopedautóra, amennyiben a közlekedési felügyelet segédmotoros járműnek minősíti?
Üdvözlettel:
László
Kedves László!
Ez valóban így van. A regisztrációs adó kiszámításához pontos adatokra lenne szükségem. Ezek hiányában sajnos csak egy oldalt tudok ajánlani, ahol Ön is ki tudja számolni a regisztrációs adó összegét.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Szeretném megkérdezni, hogy a tulajdonomban lévő, angol rendszámú Fiat Brava 1.2 sx 2001-es évjáratú autómat milyen költségek terhelnék, ha Magyarországon üzembe szeretném helyezni. Milyen "extra" költségek vannak a regadón kívül?
Tisztelettel:
Ervin
Kedves Ervin!
A regisztrációs adón felül a forgalomba helyezés költségeivel kell számolni. A műszaki vizsga, az eredetiségvizsga, a rendszám és a forgalmi kb. 120 000-150 000 Ft.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Ha van egy 16 éves Oltcitom − amely teljesen normálisan és érvényes papírokkal üzemben van tartva itthon −, és a szerb rokonaimnak szeretném odaadni, akkor hogyan járjak el?
Amit tudok: adásvételivel, rendszámmal és egy eredetiségvizsgálattal bemegyek az okmányirodába, ahol kapok Z-s rendszámot és az új tulajra szóló papírokat. Az új rendszámra kötök 30 napos biztosítást.
Kivihetem így az országból, van még más kötelezettségem/fizetnivalóm?
Köszönöm válaszát:
János
Kedves János!
Rossz fát tettek a tűzre a rokonok és így áll bosszút? :)
Ön szinte mindent tud a kivitelről. Egy dolgot felejtett ki: be kell mennie a Vám- és Pénzügyi Hivatalba, ahol kap egy vámpapírt. Nem kell fizetnie, csupán ezzel a papírral tudják kiléptetni az autót a határon.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Ausztriában dolgoztam 19 évig, 2008 karácsonyán mentem nyugdíjba. 2004 decemberében Ausztriában vásároltam egy Mazda 626 2.0 DITD '99 Euro 2 személygépkocsit. Mivel most már nyugdíjas vagyok, és véglegesen itthon is élek, behoznám az autómat. Érdeklődnék, van-e valami kedvezmény azoknak, akik ennyi időt kint dolgoztak, illetve az autó behozatalának menetéről szeretnék tanácsot kérni.
Előre is köszönöm a választ:
József
Kedves József!
Kedvezmény nincsen a munkaidő után. Mivel uniós országról beszélünk, hazatelepüléskor nem kell se áfát, se vámot fizetnie. Az autó forgalomba helyezéséig néhány lépés van:
1. A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál műszaki vizsgát és eredetvizsgálatot kell csináltatni. Ott kap egy műszaki adatlapot.
2. A műszaki adatlappal, a kocsi és az Ön személyes okmányaival, valamint egy regisztrációs adó adatlappal el kell mennie a Vám- és Pénzügyi Hivatalhoz. Ott kap egy papírt, ami alapján be kell fizetnie a regisztrációs adót.
3. A regisztrációs adó megfizetése után az okmányirodában igényelhet rendszámot és forgalmi engedélyt. Ha az autó 2004-es, akkor kb. 800 000 Ft a regisztrációs adó. A forgalomba helyezés kb. 120 000 Ft.
Itthon ez az autó kb. egymillió forintért megvásárolható. Gondolja át, hogy nem lenne-e jobb kint eladni az autót, és akkor megspórol magának egy csomó utánajárást, az eladásból származó pénzből pedig itthon vehet egy hasonló autót.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Én egy 1982-es évjáratú Mazda RX-7-hez akarok tömítéskészletet behozatni Amerikából, ami 295 USD-be kerül. Azt szeretném kérdezni, hogy ezt milyen vámköltség terheli (áfa, postaköltség stb.)? Hogy működik a díjszámítás?
Köszönöm segítségét.
Kedves Érdeklődő!
Az árut 20% áfa terheli, és az adatok alapján 3,5% vám. A csomagon talál majd egy vámtarifaszámot (súlytól, anyagtól függ), ez mutatja meg pontosan, hogy terheli-e vám. és ha igen, akkor mekkora a mértéke. A vám és az áfa a csomag értékének és a szállítási költségeknek az összegére terhelődik. Kéretlenül is tanácsolom Önnek, hogy ha nincs gyakorlata a kinti rendelésben, bízzon meg egy ezzel foglalkozó céget, lényegesen kevesebb haja fog kihullani az alkatrész beérkezéséig.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Az interneten hiába böngészem a hivatalos szervek oldalait, nem találtam kérdésemre választ. Konkrétan a "P" és az "E" rendszámok közötti különbség érdekelne. Ismerek olyan autót, ami pár hónap "P" rendszámos használat után már 2 éve jár "E" rendszámmal. Külföldről behozott autóról van szó.
A kérdés konkrétan arra vonatkozik, hogy mennyi ideig lehet használni "E" rendszámot, milyen költségekkel jár ez, meg kell-e újítani időközönként? Hallani olyat, hogy "P" rendszámmal nem szállítható személy, csak egy sofőr mehet az autóval. "E" rendszámnál azt hallottam, hogy nem mehet külföldre az autó. Igazak ezek a korlátozások? Van ezeken kívül egyéb korlátozás?
Köszönöm válaszát!
Üdv:
Péter
Kedves Péter!
Az „E” rendszámot fél évig lehet használni, de maximum december 31-ig. A rendszám+forgalmi engedély ára 13 250 Ft. Személyi korlátozás nincs. Külföldre valóban nem lehet „E” rendszámmal menni. Viszont ezt csak abban az esetben lehet igényelni, ha az autó műszaki engedélye megvan, de a származás ellenőrzése és a regisztrációs adó befizetése még nincsen. Ha ezekből bármelyik megvan, akkor nem igényelhet ilyen rendszámot.
A „P” rendszámot cégek igényelhetik, akik igazolják, hogy a cég tevékenységi köre indokolttá teszi a rendszám igénylését. Ennek az ára 29 000 Ft, egy évre lehet kiváltani. Hosszabbítani nem lehet, de évente lehet igényelni. Személyek száma korlátozva van, de lehet ez alól mentességet kérni.
Mindkét rendszámhoz kötni kell kötelező biztosítást.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Azt szeretném megkérdezni, hogy egy Jaguar S-type (jobbkormányos, 1999-es évjárat, 3000 cm3, benzines, sedan, 238 LE) behozatala menyibe kerül pontosan. És egy BMW X5 (3000 cm3, benzines, 2001-es évjárat, 231 LE)?
Előre is köszönöm.
Kedves Érdeklődő!
Gondolom, mivel jobbkormányos autóról van szó, Angliából jönne. Mivel EU-s tagállamról beszélünk, behozatalkor nem kell fizetni se áfát, se vámot. A Magyarországi forgalomba helyezéshez regisztrációs adót kell fizetni. A Jaguar esetében ez kb. 1 millió és 1,3 millió, a BMW 1,3 és 1,6 millió között van. Mivel a regisztrációs adót az autó motorjának adatai határozzák meg, nincs különbség, hacsak az árban nincs nagy különbség, mert akkor a vám és az áfa is változik. A műszaki vizsga, rendszám, forgalmi engedély kb. 100 000 Ft-ba kerül. Jobbkormányos autó esetén a lámpatesteket is ki kell cserélni, ha nem lehet állítani, hogy merre világítson.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Nemrégen azt hallottam a rádióban, hogy nem kötelező elfogadni a kiszámított regadó összegét, és ekkor egy szakértő fogja megállapítani a regadó pontos összegét a gépjármű megtekintése után. Illetve ha az általam behozott autót P-s rendszámmal használnám, kell-e fizetnem regadót?
Tisztelettel:
Tamás
Kedves Tamás!
A regisztrációs adó kiszámításánál az autó pontos adatait veszik figyelembe. Egyik szakértő sem állapíthat meg mást, mint ami a tény, vagy ha igen, az csalás. P-rendszámot csak cégek vehetnek igénybe, akik tudják igazolni, hogy jogos a kérelmük a rendszám iránt. A P-rendszám használata során az autó után nem kell regisztrációs adót fizetni, mert ilyenkor nincsen forgalomba helyezve.
Javaslom, hogy válasszon egy olyan utat, amely nem jár csalással. Vagy hozzon be olyan autót, ami után nem kell regisztrációs adót fizetni (30 évnél idősebb), vagy válasszon itthon egy autót, vagy vállalja a regisztrációs adót, ami valóban sok pénz, de egyes típusoknál talán megéri.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Az USA-ból szeretnék megvásárolni és behozatni egy 1970-1976 között gyártott (tehát több mint 30 éves) autót, amit Magyarországon veteránként (OT rendszámmal) szeretnék forgalomba helyezni. Külföldön nem veterán, én hoznám ebből a célból.
Kérdésem: a vételáron – kb. 10 000 USD – és a szállítási díjon kívül milyen vám, áfa, regadó egyéb költséggel kell számolnom?. Jobb megoldás-e, ha ugyanezt a márkát és évjáratot Angliában veszem meg, akkor milyen egyéb tételekkel kell számolni?
Tisztelettel köszönöm válaszát.
Kedves Kérdező!
Amerikai behozatal esetén a vám 10%-a, az áfa 20%-a a vételárnak. Regisztrációs adót veterán korú autóra nem kell fizetni. A Muzeális Minősítés kb. 25 000Ft, a műszaki vizsga kb. 70-80 000 Ft, a forgalmi engedély és a rendszám kb. 20 000 Ft, és az éves biztosítás díja kb. 15 000 Ft.
Mivel Anglia uniós ország, ebben az esetben nem kell vámot fizetni behozatalkor. Áfát csak akkor kell fizetni, ha kereskedőtől vásárol, de akkor külföldön kell befizetni. Magánszemélytől vásárlás esetén áfafizetési kötelezettsége sincs. Ha Angliából választ autót, akkor lehetőség szerint balkormányost válasszon. A Muzeális Minősítés során mentességet kapnak a fényszórók miatt is, de a magyar közlekedésben is sokkal előnyösebb egy balkormányos autó.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Mercedes E 290, 1999, TD, Euro 2-es kategória. Mennyibe kerül a regadója?
Kedves Levélíró!
A regisztrációs adó az adatok alapján kb. 1,3 millió Ft. Ez a honosításhoz szükséges többi folyamat összegét (pl. műszaki vizsga) nem tartalmazza. Azt ajánlom, hogy inkább adja el az autót, és itthon vehet egy ugyanilyen kategóriás autót, amit már 2 millió Ft alatt találhat.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Azt szeretném megtudni, hogy 49, 50 cm3 új, külföldről behozott robogó után kell-e valamit fizetnem (pl. regadót). Milyen papírok kellenek hozzá, ha megveszem? Kereskedésben veszem, azt mondta az eladó, adja a külföldi adásvételit is. Ja, és rendszám kell-e rá, vagy egyéb, pl. forgalomba helyezni stb? Lehet, hogy hülyeségeket kérdezek, csak nem szeretnék utólag meglepődni.
Mihamarabbi válaszát megköszönném.
Tisztelettel:
Ibolya
Kedves Ibolya!
Robogót (50 cm3 alatt) nem kell forgalomba helyezni, így nem kell regisztrációs adót se fizetnie. Rendszám nélkül lehet használni egyelőre (függőben van). Ha külföldi adásvételit is kap, az nagyon jó. Ha Unión kívülről hozták be, akkor vámpapírt és külföldi számlát is kérhet. A papírokkal együtt el kell vinni a robogót a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz, ahol ütnek bele egy azonosító kódot, majd biztosítást kell rá kötni, és használhatja is a robogót.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Lenne egy autóm (Mazda 323F BA, 1996, 1500 ccm), amit jelenleg Angliában használok, de nyáron szeretném hazavinni (véglegesen). Milyen díjakkal kell számolnom, hogy magyarországi rendszámot kapjak rá? Az autó itt forgalomba van helyezve, adó, biztosítás és műszaki is van rajta. Egyáltalán érdemes hazavinni az autót? Régebben úgy hallottam, hogy a regisztrációs adó eszméletlen magas, ezért nem is nagyon érdemes ilyen kategóriás autót bevinni Magyarországra. Igaz ez?
Tisztelettel:
Jonatán
Kedves Jonatán!
A jó hír, hogy hazatelepüléskor Ön vámmentességet élvez. A rossz hír, hogy a magyarországi forgalomba helyezéshez regisztrációs adót kell fizetni, ami ennél az autónál nagyságrendileg 700 000 Ft lenne. Utána jön a műszaki vizsga, de ha az autó jobbkormányos (gondolom), akkor először lámpatestcserét kell csinálni, hogy a vizsgán átmenjen. Majd a forgalmi engedély és rendszám kiváltása következik. A műszaki vizsga és az okmányirodai ügyintézés kb. 100 000 Ft.
Azt javaslom Önnek, hogy kint adja el az autóját, és a kapott pénzből itthon vegyen egy hasonló kategóriás autót.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Érdeklődni szeretnék egy Simson 425 Sport + pótkocsi (1961-es gyártmány) behozataláról Romániából és forgalomba helyezéséről. Mi a teendőm, és anyagiakban kb. mennyibe kerül?
Köszönöm a segítséget!
Tisztelettel:
András
Kedves András!
Mivel Románia EU-s tagállam, ezért nem kell vámot fizetni. A motor veterán korú, ezért a forgalomba helyezés a muzeális minősítés után lehetséges. A minősítés ára motorkerékpár + pótkocsi = 12 960 Ft + 7840 Ft. Utána műszaki vizsga kb. 30-40 000 Ft. Az okmányirodában forgalmi engedélyt és rendszámot kb. 20 000 forintért válthat ki.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Azt szeretném kérdezni Öntől, hogy ha külföldön vennék 2007-es Ford Mustangot, akkor mennyi lenne a behozatali díja (ha kell fizetni), és ha külföldi rendszámmal hozatnám be, úgy olcsóbb lenne, vagy ugyanaz az ár? Ha kell, akkor köbcentire (4000 köbcentis) kell fizetni, vagy súlyra?
Előre is nagyon szépen köszönöm.
Kedves Levélíró!
A 10% vámnak és a 20% áfának a vételár az alapja. A szállítás díja nagyon változó. Már több cég is foglalkozik behozatallal, ez kb. 500 000 Ft-tól 1 000 0000 Ft-ig terjed.
Ha magyar rendszámmal szeretné használni, akkor kb. 2 millió Ft a regisztrációs adó. A forgalomba helyezés nem akadálytalan, mivel nincsen európai megfelelője az autónak. Ha amerikai rendszámmal használja, akkor regisztrációs adó nincs, de amerikai lakcímmel kell rendelkeznie, és azautó adóit és biztosítását kint kell fizetnie.
Üdvözlettel:
KeSMustang
Kedves Vámszakértő!
Jobbkormányos autót szeretnék behozni, Landrover Freelander, 2000-es évjárat, 1.8-as motor. Érdeklődnék, mennyi lenne rá a regadó.
Előre is köszönöm válaszát:
Attila
Kedves Attila!
A regisztrációs adó kiszámításához 4 adatra van szükség:
1. benzin- vagy dízelüzemű
2. hengerűrtartalom
3. évjárat
4. környezetvédelmi besorolás (Euro 1, 2 stb.)
A meglévő adatok alapján a regisztrációs adó nagyságrendileg 1 millió környékén van +/− 300 000 Ft eltérés lehetséges.
Üdvözlettel:
KeSMustang