Az MG autók gyártója, a SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation) és a Duna Motors Disztribúció Kft., az MG magyarországi importőre közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a kínai autógyártó és a magyar autópiac egyik vezető vállalata sikeresen megállapodott az importőri tevékenység kivásárlásáról, amely változást jelent az idén 100 éves márka hazai történetében.
Sokan átéltük már azt az érzést, amikor a buszon próbáljuk összekaparni az aprót a jegyre, mögöttünk meg ácsorog a többi felszálló utas, és épp nem vagyunk túl népszerűek. Mostantól viszont egyszerűbbé válik a helyzet, hiszen a MÁV-VOLÁN online jegyvásárlási lehetőségén felül az összes helyközi buszt felszerelik POS kártyaterminállal, a buszok háromnegyedén pedig már most is lehet kártyával fizetni.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium Kommunikációs Főosztálya sajtóközleményben beszélt az M30-as autópályával kapcsolatos problémákról és a lehetséges megoldásukról:
Az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtóközleménye szerint a z M30 autópálya Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakaszán az változó nagyságú és intenzitású burkolatrepedések, süllyedések jelentek meg, amely miatt 2024. február 17-én a Miskolc és Szikszó közötti szakaszt teljes szélességében lezárták.
Röviden:
A tavalyi debreceni szalonnyitás után most újabb mérföldkövet ünnepelt a Mercar Használtautó történetében, ugyanis egy új Mercar központ nyílt Budapesten. Az új szalon megnyitását pedig egy rendhagyó megnyitó partin ünnepelték meg.
Ha kigyullad egy elektromos vagy hibrid autó, sokkal nehezebb végleg eloltani, mint egy benzinest vagy dízelt. A problémát a hatalmas méretű akkumulátorcsomag okozza, ami több napig is képes égni, oltás után újra kigyulladhat.
A napokban tettük közzé a német ADAC várandós öveket vizsgáló tesztjének eredményeit, amelyből az derült ki, hogy az övek nem hozzák az ígért paramétereket, sőt, ütközéskor valójában nagyobb erőhatás érheti a várandósokat, mint normál övvel. A cikkre érkezett a BeSafe, gyermekbiztonsági termékekre specializált cégtől egy levél, ami árnyalja az eredményeket, változtatás nélkül közöljük:
Magyarországon folyamatosan nő a forgalomba helyezett járművek száma, ami elsősorban a személyautók bővülésének köszönhető. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból kiderül, hogy 2016-hoz képest tavaly közel 25 százalékkal több autó közlekedett az utakon, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai szerint pedig közel hatmillió élő kötelező gépjármű felelősség-biztosítási (kgfb) szerződés van hazánkban. Bár az autótulajdonosok egyre tájékozottabbak, a kgfb-vel kapcsolatban még mindig sok a tévhit. A leggyakoribb tévhiteket gyűjtötte most össze az Allianz biztosító.
A november elején kezdődő év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány még idén is közel 450 ezer személygépkocsit érint majd. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az év végi váltási időszakban 10-15 százalékos átlagdíj-emelkedésre és 80 ezer szerződésváltásra számít.
Az év végére vonatkozó tarifákat legkésőbb november 2-ig hirdetheti ki az érintett 12 biztosító. Az ezt követő kampányidőszakban egy hónapja van az év végi évfordulóval rendelkező ügyfeleknek arra, hogy a piacon elérhető lehetőségeket összehasonlítsák a meglévő biztosítójuk által megajánlott díjjal. Ez utóbbit a biztosítónak november 11-ig kell megküldenie postai úton vagy e-mailben. A meglévő szerződést december elsején éjfélig lehet felmondani.
Szeptember 26-án közzétett cikkünkben Dobi Istvánt, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnökét idézve azt írtuk, hogy mintegy ezer sofőr hiányzik a Volánbusznál. A Volánbusz képviselője lapunkhoz eljuttatott üzenetében nagyságrendi tévedésről ír: az említett közel 1000 sofőr helyett alig 238 főt keresnek a munkakörbe. Levelüket változtatás nélkül közöljük:
Lezajlott a V4 Rodeó, vagyis a Magyar Közút gépkezelőinek versenye, ahol hókotrókkal mérték össze a tudásukat a legjobb pilóták. Egy országos versenyről van szó, amit Szigetszentmiklóson rendeztek.
Nem hétköznapi járművek veszik birtokba az Aeroparkot szeptember 16-án, szombaton. A ferihegyi repülőmúzeumba tűzoltófecskendők, műszakimentő szerek, oldtimerek, régi rendőr- és mentőautók, helikopterek érkeznek, amelyek jó része folyamatosan mozogni fog és izgalmas bemutatókat tart. Számtalan eszközt kipróbálhatnak a látogatók, akik testközelből kóstolhatnak bele a különféle szolgálatok munkájába, melyek toborzást is tartanak.
A villanyrollerek száma sokszorosára nőtt Magyarországon, így a KRESZ-módosítása várhatóan ezeket a közlekedési eszközöket is érinti majd. Elképzelhető, hogy a 25 km/h-nál nagyobb sebességre képes rollerek segédmotor-kerékpárnak minősülnek majd, utóbbiakra pedig jelenleg is kell kötelező biztosítást kötni - derül ki a Netrisk összeállításából. Az még kérdés, hogy ehhez hasonlóan az erősebb rollerekhez is kell-e biztosítás, mindenesetre a segédmotorkerékpárokra 2018 óta több mint 82 ezer kötelezőt kötöttek a Netrisk adatai szerint. Az átlagdíjak is feljebb mentek, a 2018-as 3 ezer forinthoz képest az idén már 5 ezer forint felett volt ez az összeg.
A budapesti központú Commsignia bemutatta az OBU Lite nevű közlekedésbiztonsági eszközét, amely vehicle-to-everything (V2X) technológiával javítja a sérülékeny úthasználók, így például az elektromos kerékpárral és más mikromobilitási eszközzel közlekedők láthatóságát és biztonságát a közúti forgalomban. Az OBU Lite integrálásával a kerékpárgyártók jelentős mértékben növelhetik a kerékpározás biztonságát a közutakon.
A V2X - járműkommunikáció - előnye abban rejlik, hogy az ilyen technológiával felszerelt járművek vezetői akkor is értesülnek a többi közlekedő jelenlétéről, amikor nincsenek egymás látóterében. Ez nagyban segít valamennyi résztvevőnek, hogy több információ birtokában jobb közlekedési döntéseket tudjanak hozni.
Különleges repülőtéri járművekkel és oldtimerekkel, kivilágított pilótafülkékkel, hajtóműindításokkal, mesélő pilótákkal, pályaválasztási foglalkozásokkal és bemutatókkal, repülős talkshow-val, éjszakai reptérlátogatásokkal és szabadtéri mozival várja a látogatókat augusztus 12-én 15:00 órától éjfélig az Aeropark.
A régi hármason jövők-menők egészen biztosan fel fognak figyelni egy új aszódi körforgalomra, ami nem csak élénk piros színe miatt méltó a figyelemre. A város kivezető (vagy Budapest irányából közelítve bevezető) traktusában lévő, útelágazással megfejelt éles kanyar kombinációja számos baleset helyszíne volt korábban. Aki erre jár, mostantól biztosan eszébe jut majd: ez az ország legszemetebb körforgalma. Legalábbis abban az értelemben, hogy egészen konkrétan 9 tonna újrahasznosított műanyag hulladékból készült.
Te is észrevetted, hogy ma már a szokásosnál is több teherautó jár-kel szerte az országban? Ma? Saját, teljesen szubjektív érzéseimre támaszkodva mondom, hogy már tegnap is tele volt kamionnal az M0. A Magyar Közút szerint nem véletlen, sajtóközleményben adtak választ a kérdésre.
Sajtóközleményben hívja fel a figyelmet a használtautót vásárlók jogaira és kötelezettségeire Magyarország Ügyészsége. Ne ijedj meg, teljesen közérthető lett! A témát mi is számtalanszor feldolgoztuk. Csak az utóbbi időben írtunk belőle (több) cikket a nézelődéstől az alkudozás végpontjáig bezárólag, Anti készített videót arról, hogy mit nézz meg mindenképpen mielőtt kézbe csapsz, és podcastot is találsz az aktuális trendekről. Egy ügyészségi állásfoglalás azonban mindig érdekes, így a teljes közleményt alább, változtatás nélkül közöljük.
Vége a naptári télnek, itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy megkezdődnek a melegebb időben esedékes munkálatok az utakon. A Magyar Közút bejelentette, hogy március 16-ától véget ért náluk a téli üzem, ezért átállnak utak felújítására.
A Magyar Közút közleményben jelentette be, hogy 2023 január 20-án 19 órától lezárják a Kékestetőre vezető bekötőutat és az adótoronyhoz vezető mellékutat. A pénteken kezdődő teljes útzár január 22-én 19 óráig, vagyis vasárnap estig tart.
Kimondottan részrehajlóak vagyunk magunkkal, ha a vezetés során elkövetett hibákról van szó. Ez derül ki legalábbis a Magyar Suzuki és az Ipsos közös, reprezentatív felméréséből. Míg ugyanis magunkat az átlagosnál jobb sofőrnek tartjuk, a problémákért hajlamosak vagyunk többi közlekedőt vagy a környezetet okolni
A Facebookon jött szembe az alábbi hirdetés. Ami elsőre szemet szúrt, az a kicsit fura magyarsággal megfogalmazott szöveg, na meg, hogy nem hangos tőle a hazai sajtó. Gyorsan rákérdeztem telefonon a Molnál, mi az igaz ebből, és gyanúm beigazolódott, semmi!
A technika a korábbi xiaomis átveréshez hasonló, vagyis egy hirdetés, aminek a lényege, hogy kisebb összeget ki kell fizetni, hogy megkapd a hirdetett tárgyat. Alatta valós emberek igazolják, hogy ők bizony megkapták, és milyen boldogok, de ezek jellemzően lopott, feltört hozzáférések. Szóval a lényeg: mindig figyeljünk, hova kattintunk, és ha valami túl jól hangzik, ne sajnáljunk némi utánajárást, mert jó eséllyel kamu!
Közben megérkezett a MOL írásbeli válasza, amit változtatás nélkül közlünk:
"A napokban mi is értesültünk róla, hogy csalók élnek vissza a MOL Magyarország nevével, akik adatszerzési célokból, hamis módon, nem létező akciót kínálnak üzemanyagkártyáinkkal kapcsolatban Facebookon terjedő posztokban. Ezekhez az aktivitásokhoz, ajánlatokhoz vállalatunknak nincs köze. Mindenkit arra kérünk, hogy legyen körültekintő, a hivatalos ajánlataink minden esetben megtalálhatók a www.mol.hu weboldalon."