A fedélzeti kamera kifejlesztése már régóta időszerű volt. Képünkön a GoPro v0.1.
A kép forrása: http://asaucerfulofwheels.tumblr.com/
Hallottam olyat Fidesz-közeli szürke eminenciástól, hogy miért bántják ezt a Stohlt, amikor olyan rendes magyar ember, úgyhogy a felfüggesztetten sem csodálkoztam volna.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Kétség nem férhet hozzá, hogy a PSA-konszern az utóbbi évek legkomolyabb minőségi ugrását hajtotta végre. Most elérkezettnek látták az időt arra, hogy címmérkőzésre hívják ki magát a Volkswagent.
Vélemények az azonos című írásunkról.
...akkor mindenképpen érdemes félreállni egy pihenőhelyen és megpróbálni kideríteni, vajon mi történhetett. Lehet, csak egy gallyat húzunk magunk után, rosszabb esetben a vonóhorog szakadt le vagy a tetőcsomagtartó. Ezeket jó eséllyel észrevesszük. Fene tudja, mennyire észrevehető egy kardántengelyre tekeredett rugós matrac, nem túl magas nőnek egy gigantikus pickupból talán nem is annyira, oké, rendben.
De hogy még akkor sem, amikor az általa kilyukadt tankból elfolyt benzin miatt megállásra kényszerül? Igen, furcsa volt az autó hangja, - mondta a hölgy a szerelőknek odaát, a tengerentúlon. Minden további nélkül el is hisszük.
Prokee sztorija is hasonló, a képsorokat látva jutott eszébe:
Nekem volt egyszer egy garanciális vitám egy tagbaszakadt kopasszal, aki nem értette meg, hogy a féltengelyre tekeredett öleb és ruhája (!!!), póráza által a megtett kb. 550 km után okozott vibráció és rendellenes csapágykopás nem, azaz NEM tartozik a jótállás témakörébe, és bizony, ha ugyanez egy részeg csövessel történik meg, akkor sem.
Ma is úgy érzem, hogy nem győztem meg.
A képeket István olvasónk szállította, köszi!
Ha nem is lesz vége a szektornak, a japán földrengés utóhullámait még egy darabig érezni fogjuk. Európában is.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Meglepő, de a dízelmotorok fogyasztása jelentősen csökkenthető, gázosítással. Nem tévedés, kevés LPG-t kell tankolni a gázolaj mellé. Mellesleg nincs több korom.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Magukhoz tértek az emberek a vasárnap délelőttből, és így ebéd elmúltával kezd szombati zsúfoltságúvá válni a helyszín! Mindenki elszabadult a vasárnapi ebédről, hogy levezesse a kalóriákat egy kis áramlással. Sok minden történt már ma, az épülő VW Golf VI megkapta a fényét és már nagyban rakódik össze-felé, már látni a koncepciót és alakul szépen a jármű.
Átadták a Carstyling autó szépségverseny díjakat: a fődíj Oszlai Misi Seatjáé (totálisan magánautó! nem reklám), gratula neki. A legcsillivilibb külsőt egy szétglancolt airbrushos Citroen C2 nyerte – tavaly még csak imágó állapotban volt, de idénre beérett rendesen. A keleti blokk győztese a sárga faros Skoda, a legjobb tartalomé pedig a Trabant, mert amit az a srác beletett, az nagyon üt.
Nem meglepő módon az óraátállítás rendesen összezavart mindenkit, mert nem csak én érkeztem ki később a Tuningshow-ra. Ez annyiból előnyös, hogy nem volt várakozás se a beléptetésnél, se a parkolónál és a fotóművészek is nyomathatják, van hely, nem lép be mindenki a képbe. A hidegebb idő hátránya, hogy nem vetkőztek le a lányok, vagy elő sem kerültek, de így legalább a figyelem a show lényegére, az autókra összpontosul. A reggeli laza hangulat, azért ahogy így nézem, oszladozik.
Még a külső helyszínen, a lelátókon is van hely, így lehet fotózni, meg lesni a driftereket és a gymkhana-t. Ez utóbbi tényleg poén, kicsit egy felpörgetett kreszvizsgára hasonlít speedes sofőrökkel, de a látvány koncentrált, a feladatok huncutok. Szóval így, az elcsúszott reggel miatt egyelőre még mindenhez hozzá lehet férni, hát ideje kisietni.
Tényleg rendesen húsosfazék lett a pavilonból a Carstyling Tuning Show-n, annyi lett az ember. Még jó, hogy oszlik a figyelmük a színpadi-események, és a szabadtéri programok között, így vannak foltok, ahol éppen jobban lehet mozogni – és persze helyszínek, ahol ugyanakkor egy pézsét sem lehet leejteni. A káosz helyzet akkor jön, amikor mondjuk szünet áll be a driftelésben, az emberek megindulnak befelé, és a klotyó is csúcsüzembe ugrik. Szóval ez a szombat már olyan nagyon élő.
A fókuszált napot mutatja az is, hogy előkerültek a testfestett lányok, akik tegnap még bikinibe voltak, ma már pőrén. A színpadi előadások is szaporodtak, táncok, csajok, szépségverseny. Autós téma is dúsabb, mert már adtak át különdíjakat, így a már többször említett fehér Tatra megkapta az AutóBild legszebb külföldinek járó díját, egy zöld magyar VW Caddy meg az Autó-Motorét.Igen örültek a fejek. Közben a placcon kint összegyűltek a klubbos autók, és álltak sorban a hangnyomásversenyre várakozók. A Show végén kisorsolandó vadiúj VW Golf VI építése is jóval aktívabbá vált mint tegnap, pörögnek az események. Szóvak a tuningmóka tovább folyik és még jön egy vasárnap, ami ne feledjük, egy órával rövidebb lesz, így igyekezni kell ki a Show-ra!
Hosszú hétvége lesz a március 15-i, az egyetlen az évben. Használjuk ki az alkalmat, szereztem olcsó szállást Egerszalókon, menjünk el a gyerekekkel, jó? – vetette fel hű hitvesem valamikor január végén.
Hát persze, ezek a túrák mindig szuperek. Menjünk, naná. Egyik szál.
Szombat a beindulás napja a Tuningshow-n – ami eddig folyt, az most ömlik. Már a nyitásra szép tömegek jöttek, a Show első másfél órájában többen értek ki, mint pénteken egész nap. Gondolom, majd ebéd magasságában csillapul az embermennyiség, autós nagyfogyasztók, legalább nézelődés szintjén. Bár azért vásárolgatnak is, egyrészt a szokásos akciós lámpa, meg futómű, másrészt, ami érdekesebb, jött egy német brigád és elég érdekes frincem-francomot árulnak. Ez az árulgatás amúgy is megy, mert a magánautók között is minduntalan látni eladó cuccot (meg kocsit), megunt, lehordott felnit, eladás miatt kiszerelt rugót, ilyesmi portékát. Elég sok a kissrác, meg kisgyerek, jól felpörögnek, mint a tortaevéstől.
A külterületen is beindult jobban az élet, egyrészt a drift, meg motoros meg ilyen gumiszétcseszős dolgok mennek, másrészt megtelt a külső, de a nyílt kiállításhoz tartozó parkoló a tuning klubok autóival. A magyarok mellett itt is vannak osztrákok, meg más nációk is. Azt még nem tudom, hogyan jutok kajához, mert aranyáron megy itt bent a sültkolbász meg a szalámis zsömle, ki meg nem merészkedek, mert akkor nem jutok vissza. Legalábbis a bejövők legutóbbi beszámolói szerint, a kiállítói parkoló felé jönnek a kültelki tuning kocsik is, emiatt van egy kis összecsúszás.
Közben épül a Golf hatos, kárpitozzák, meg minden, most jobban nyüzsögnek körülötte, mint tegnap. Tegnap olyan pihenős volt a figura. Ma délután érdekes lesz a tuning autók tulajdonosainak, mert déltől jár körbe az álruhás zsűri, és értékeli a kirakott gépeket. Háromtól meg megy a díjátadó. Többféle millió kategóriában, hogy mindenki vigyorogjon. De hát végül is ez a lényeg, a vigyorgás. Érezd jól magad!
Tom érdekes problémával jött be. Micrájának az egyik akkusaruján szép nagy virágzás jelent meg. Mivel Motordoki pont itt volt a szerkesztőségben, csípőből mondta a választ: meleg szódát rá! Sőt, ez még a rézről az oxidációt is eltávolítja.
A kicsapódás egyébként az akkuból a vízpárával távozó ionok okozzák, értelemszerűen ez a probléma nem érinti a zárt, drágább akksikat. De Tomé nem ilyen.
Az Öveges-professzor emlékvideó készítéséhez már csak egy mobil vízforralóra volt szükség továbbá a céges szódagépünkből vittünk pár deci anyagot. A forralóban H2CO3 jóval hamarabb bugyborékolni kezd, mint ahogy felforrna, hisz szén-dioxid gáz távozik belőle. Tehát, kell kis türelem.
Tom alapos, kis ronggyal vette körül a sarut, hogy pl. ne folyjon a meleg szóda a biztosítékdobozra, és más kényes helyekre.
A csoda megtörtént. Gyakorlatilag az első pár csepp eltüntette a kivirágzást. Mivel viszonylag kevés szódát melengettünk, nem mentünk rá a saru teljes megtisztítására, de azért szépen előtűnt a fémtiszta réz is.
Csináltunk róla egy videót is.
Amikor a kísérletet csináltuk, már gyanítottam, és utánajártam. Hátha a víz is oldja. Elvégre az akkun belül vizes oldat van – logikus lenne. Rövid túrás után kiderült, hogy igaz: a víz is lehozza. Szóval, nem is kell ekkora hajcihő, bár akkor a saru nem tisztul meg ilyen szépen - gondolom. Sajnos nem volt a közel másik, megfelelően kivirágzott akksi. Tom Micráján a világ szeme, pár hónap múlva újra próbálkozunk.
A Totalcar OT Expós megjelenése körüli gépezet beindulni látszik. Eddig csak tömtük-nyomtuk tele ötletekkel a tankot, terveztünk és újraterveztünk. A hét elején már azonban beröffent a gépezet és lassan, de biztosan megmozdult, kérlelhetetlenül lendült, nincs megállás.
A hét elején megvolt a szokásos helyszín-bejárás és a kötelező tájékoztató. Ezen megtudtuk az alapvető információkat és változásokat a tavalyi évhez képest. Kimértük a stand helyét és örömmel fogadtuk a tényt, hogy legalább annyi terünk van, mint tavaly.
Ez már csak azért is jó, mert idén mindössze 6-7 járművet ill. motort állítunk ki, így könnyebben körbejárhatóak és jobban hozzáférhetőek lesznek, bár kétségtelen, hogy akad legalább kettő, melyeket körbe kell majd kordonoznunk, értékük elég nagy és világviszonylatban is nagyon ritkák. Két típusról még nem tudunk biztosat, de reméljük, hogy a jövő hétre már lefixálhatjuk azokat is.
Készülnek a pólók, a bögrék (használhatóbb űrméretben, mint tavaly) egy rakat más apróság, az egységes arculat idén ütős lesz, a részletek kimunkálásába lassan belebetegszik az egész szerkesztőség, de adunk a részletekre, érdemes.
Megkaptuk a standbeosztást, régi-új szomszédaink ismét az osztrák Lotus-klubosok lesznek. Nem ment azonban minden ilyen flottul és gyorsan, lényegében az egész kedd délelőttünk ráment a tervezésre és egyeztetésre, hiszen partnerünk, a Carrera számára is biztosítanunk kell egy jó helyet, azt hiszem, nem fog csalódni senki, aki egy jót akar majd játszani a két profi pálya valamelyikén.
Andrással, a főszervezővel aztán részletesen megbeszéltük az április 14.-i körversenyt a Millenáris Velodromon, ahol természetesen ott leszünk Csikóssal és a videós arcokkal, korhű ruhában, ahogy illik. Mi már nagyjából tudjuk, milyen autók, motorok és legendás pilóták lesznek ott és akkor, azt hiszem, megéri kinézni, semmibe sem kerül majd.
A nyitva tartás a következőképpen alakul majd:
• április 15. péntek: 13:00 - 22:00
• április 16. szombat: 9:00 - 22:00
• április 17. vasárnap: 9:00 - 18:00
Belépők:
Elővételben: Gyermek 6 éves kor alatt: ingyenes
Gyermek 6-14 éves kor között diákigazolvány felmutatásával: 900 Ft
Teljes árú (14 éves kor felett): 2300 Ft
Helyszínen: Gyermek 6 éves kor alatt: ingyenes
Gyermek 6-14 éves kor között diákigazolvány felmutatásával: 1000 Ft
Teljes árú (14 éves kor felett): 2800 Ft
Többen is érdeklődtek, mi lesz a sorsa a tróger Daihatsu kistehernek, nos, örömmel közölhetem, hogy megkezdődött a helyrepofozása. Csikós a minap (miután Winklerrel betoltuk a parkolóban) lepöfögött vele Árpád sógorához, Gajdó Ferihez Verőcére. Feri jómunkásember, erdélyi srác, nem a szájával dolgozik. Most pár napig nála lesz, aztán meglátjuk, mire jutott vele. Hamarosan jelentkezünk.
Kicsit már kezd a fejem ketté állni mert a kiállítók rágerjedtek a Tuningshow-ra és aki teheti már küldi a decibeleket, úgy összevissza, ahogy szokták.De persze ez hozzátartozik, mint ahogy a cicis-görlicék is, van felhozatal, de talán még érdekesebb, hogy autókból is szépen állunk. A fejek úgy látják, meg én is azt hiszem, hogy több a kocsi idén, mint tavaly, lehet a céges kiállítók rovására. De feltételezem a cégesek többsége is magánautókat tol a placcra, kevesen építenek maguknak milliókért demót.
Most is keresem a rejtett értékeket, meg persze megcsodálom a csillivilli gúnyákat is, egy csomó olyan, amit magamtól nem mernék építeni. A már tegnap említett Tatra, az a fehér, az nagyon. Képen annyira nem mutat, de élőben igazi hercegcsótány. A hangja meg mint a Verdákban a Dokinak, kicsit rekedt, kicsit dübölős, betojás. Szóval odatették magukat a gyerekek.
Atom sok a külföldi wágen, amiben az a kifejezeten jó, hogy a megbámulásukhoz nem kell átkelni a határon, amiben nem is a határ a gond, hanem mondjuk az idő meg a nafta. Tegnap este ennek a német bevonulásnak örültem. Lelkesítő látvány volt, ahogy a vendég-germánok behúzták a vasaikat a pavilonba, diszkrét-egyértelmű kipufogózaj mellett, egy hirtelen jött spontán felvonulás. Hoztak tavalyit is persze, de idei újat is, meg átfaragottat. Példul a tavalyi Hello Bitchy Crysler 300C idén már Smurf Police jelmezben adagolja. Finom.
Meglepődtem, mert volt Hell sajtótájékoztató is, kicsi huncut-ajándékos-zsákot ugyan nem kaptam, mert kiállító vagyok amúgy, ha médiakiállító is, de mégis az. Sebaj, kiscsibék csinosak, lufim és matricám nekem is van, és még van két és fél nap. Csak bírja az agyam!
-Misi-
Módosítják a sztrádákon a díjfizetés rendszerét: jön a kilométerdíj, s előbb-utóbb megy a matrica. A most még képlékenynek tűnő nagy rendszerváltás 2013-ban indul, de tíz évig is eltarthat. A változások még jó ideig nem érintik az autósokat, motorosokat.
Vélemények az azonos című írásunkról.
Tartsanak velünk az egyik legextrémebb sportfajtába – az újautó-fenntartás izgalmas, bugyogó, zűrös poklába!
Kommentelje az azonos című írásunkat!
Az óravisszatekergetés lassan nemzeti sport. Hétvégi hírünk és az azt megelőző publikáció eléggé felkavarta az állóvizet, de valahol ez is volt a cél. Semmi nem véletlen, rajta vagyunk a témán, ahogy azt az ATV reggeli műsorában is láthatták. (A képre kattintva az ATV honlapjára jutnak, ahol megnézhető a videó.)
Bandi tegnap még kimondottan kis szívvel fogadta el a meghívást, de ma reggel mindannyian büszkék voltunk rá.
Szép az autó, jó az autó és szinte új. Mindössze annyi a baja, hogy az árából simán futotta volna S8-asra is. Saját néven.
Vélemények az azonos című írásunkról.
A GAZ-69 es annak ARO-s mutációja a világ egyik legszebb autója. Markáns forma, férfias arányok, dögös kontúr és kiváló terepképesség – talán nincs is olyan falu az egykori szovjetbarát országokban, ahol ne találkozhatnánk eggyel.
Futnak rendszámosak a forgalomban, lehetnek lassú járművek, és nem kevés, amelyiken semmiféle azonosító sincs: a tanyák és erdők közti terra incognitán nem nagyon firtatják az okmányokat. Láttam már sokféle átépítést, próbáltam gyárit, tapostam cseremotorosat, de ilyen vérfagyasztó mutánst még sosem láttam.
A keménytető az igazi terepjárókon luxus. A GAZ/ARO évekig jól szolgál gyári vászontetővel, de ha szétszakad, kellemetlenné válik az erdőjárás. Ezt az átalakított példányt Verőcén találtam, miközben babakocsival és kutyával lófráltam a faluban. Egy pillanatra még az eb is megtorpant, a meglepetéstől elfelejtett a kerék tövére csurrantani – a Golf teteje megdöbbentő látvány egy orosz terepesen. Naná, hogy a méretek nem passzoltak, de a flex, a hegesztő és a táblalemez használata csodákra teszi képessé a mesterembert.
Tudom, hogy ez a megoldás inkább rusnya, mint kreatív, de tíz perccel az apokalipszis előtt, a Mad Max-világ küszöbén nagyon is jól mutat a toldozott-foldozott autó. Vadászni, erdőt kerülni és szolgálni a hegyi embereket jó – az eleganciát hagyjuk meg a városi terepjárósoknak.
A Baleno költségszámításait hadd kezdjem a kedvenc kommentemmel, amit valami használtautós cikkemhez írt be valaki. Aszondja: azért jó a regadó, mert a használtautóknak van ára.
Hát van, csesszék meg! Nálunk minden használt kocsi annyival drágább bármely más országhoz képest, amennyi a regadója lenne. A másik alternatíva, hogy ugyanannyiba kerül, de ugyanannyival szarabb/visszatekertebb/satöbbi. Mindig elámulok, milyen csodálatos dolog a nyitott piac és az áruk szabad áramlása.
Volt idő, amikor élen jártunk a járműiparban, és ezzel nem az Ikarusra gondolok, bár az ugrik be mindenkinek elsőre. A Magomobilok, Fejes Endre-féle lemezmotoros kocsik, Csonka postakocsik, Pannóniák sem voltak okvetlenül a csúcson, itt másról van szó. Egy kivételes képességű katonai gépről. A tizennégy személy árkon-bokron át történő szállítására, kis löveg, tábori konyha vontatására tervezett, 6+2 kerekes, négykerékhajtású Rába Botondról. Európa legjobb csapatszállító teherautójának tartották a maga idejében.
Árpádot néha elkapja a fotózhatnék. Olyankor szeméhez ragadt keresővel és a rettegett - házilag készített - körvakujával (mely egyébként csodásan működik) fut körbe a szerkesztőségben, majd éjszaka jön tőle egy képgaléria. Mint ez itt.
Az 1995-ben alapított Kirkham Motorsport egyszerű alapelvet követ: a világ legjobb Cobra-replikáit akarják építeni. Nem tudom, mennyire járatosak önök a Cobra-replika bizniszben, de ha nem tévedek, ez többé-kevésbé sikerül is nekik. Az alumínium-karosszériás 427-es, vagy akár a Coupé is csodaszépek és lényegében hibátlanok.
Ez a kis oktatófilm pedig megmutatja, hogyan lesz az egyszerű alumínium-tömbből Kirkham-motor. Azt hiszem, kijár a tisztelet annak, aki képes ezt így felprogramozni (illetve minden, profi CNC-snek). Vigyázat, videó csak erős idegzetűeknek!
Azt hiszem, ha végignézik a képeket, akkor talán önök is egyetértenek velem és Csikóssal, hogy az AC Ace-forma kortalan, klasszikus és arányaiban tökéletes. Ez maga A brit roadster. Az amerikai izom pedig még rátesz egy lapáttal.
És amiért egy kicsi keserű epét nyelünk vissza, az a tény, hogy odakint 12 millió forintba kerül egy új Kirkham 427-es. Ez:
Kéne hát.
Itt az új Focus-variáció! A családbarát megoldás. Mindene szép és jó, akár agyon is dicsérhetnénk. Feltéve, ha nem az egyetlen, fontos tényezőt hagyták volna ki a tervezéséből…
Vélemények az azonos című írásunkról.