2021. május 8., 09:20 Módosítva: 2021.05.11 18:33
224
1 hozzászólás

Enzo Ferrari szeme előtt csak a versenyzés lebegett és hiába vágytak a sikerek után Ferrarira a pénzzel tömött zsebű vásárlók, nem mindenki kapta meg a jobbik modorát mellé. A Commendatore tett is gőgös kijelentéseket és sokáig az orrmotoros versenyautót sem engedte el, éppen ezért a középmotoros 250 P-k mellett a 330 LMB-k is rajthoz álltak az 1963-as Le Mans-i 24 órás versenyen. Négy 330 LMB, vagyis Le Mans Berlinetta állt a startnál, de csak egy fejezte be a futamot, az is az is az ötödik helyen. Ezek közül csak egy autó volt jobbkormányos és ezt szerette volna újra elkészíteni a Ferrarikért rajongó Edward Carte. A projekthez 2010-ben vett egy 330 GT 2+2-t, de az elkészültét már nem élte meg.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 7., 17:03 Módosítva: 2021.05.10 06:07
230
6 hozzászólás

Balatonakalitól néhány kilométerre északra, a festői fekvésű Dörgicsén helyezkedik el a Kaáli Autó-Motor Múzeum, amelyben az alapító Kaáli Nagy Géza professzor úr egy kivételes gyűjteményt állított össze. A látogató megcsodálhatja az ötven-százéves motorokat, autókat, mindezt igényes, hangulatos környezetben, profi vezetéssel. Minket Kaáli professzor és a kollégája, Nagy Péter kalauzolt el a kis túránkon. Ha kedvet kaptak a múzeum megtekintéséhez, kattintsanak ide időpont egyeztetésért. Higgyék el, nem bánják meg, mi biztosan visszamegyünk még! Tartsanak velünk!

6 hozzászólás
2021. május 6., 10:54 Módosítva: 2021.05.08 15:53
326
0 hozzászólás

Idén lesz húsz éve, hogy a 2001-es rali-világbajnokság véghajrájában, egy walesi erdőben rommá törte Ford Focus WRC-jét Colin McRae. A skót világbajnoktól nem volt ez szokatlan akkoriban, az viszont nem megszokott, hogy egy ilyen baleset törött alkatrészeit évtizedeken át őrizgessék. McRae navigátora, Nicky Grist megtette: eddig az irodája díszei voltak, most eladja őket. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 4., 10:05 Módosítva: 2021.05.08 07:19
3809
0 hozzászólás

Az utóbbi években sok építészeti rekord jött Kínából, nem egy közülük épp abból a Kujcsou tartományból, ahol hegyvidéke miatt szül érdekes megoldásokat az autópálya építési láz. Ez itt most a kommunista diktatúra legújabb büszkesége, egy hegyoldalba épített hurok.

2021-05-04 07 47 58-Totalcar - Belsőség - Ez lesz abból, ha viss
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 3., 17:42 Módosítva: 2021.05.08 07:19
222
3 hozzászólás

Már elavult forma volt a DB6-os, amikor az 1965-ös Londoni Autószalonon bemutatták, de talán ez senkit sem lepett meg, hiszen az Aston Martin már akkoriban sem a forradalmi dizájnról volt híres. Azért akadtak látványos különbségek a James Bond-filmekből ismert DB5-ös után, mint a hosszabb tengelytáv és a német Wunibald Kamm után elnevezett aerodinamikus Kammback fenék, mindkettő stabilabbá tette az autót.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 2., 18:11 Módosítva: 2021.05.06 20:58
98
3 hozzászólás

Jaguar - mert megérdemlem... :D

51709

Az autó egy totális véletlen következménye. Minden álmom egy BMW 740i-730i volt az E38 as szériából. Meg is néztem párat mind bontószökevény. Jó magyar módra minimum 2 autóbol összegányolt és hibátlannak hirdetett.

Elkezdtem összegyűjteni mik is álmaim netovábbjainak fő tulajdonságai. Legyen minimum 6 hengeres, csakis benzines, hátsókerék hajtású, és minimum 5 m hosszú. Nem árt egy kis bőr és valódi fa a beltérben.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 2., 11:38 Módosítva: 2021.05.08 07:19
901
10 hozzászólás

Egy chilei benzinkút biztonsági kamerája vette fel ezt a parádés jelenetet a magában tankoló autós és az őt kifosztani érkező furgonos banda csatájáról. A találékony önvédelem oktatóvideója lehetne a mutatvány, ahogy lefagyás helyett szétkergeti a srácokat. 

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 2., 00:07 Módosítva: 2021.05.06 06:27
2753
0 hozzászólás

Gyanútlanul futottam bele a Youtube-on egy szürreális járműről szóló 1953-as híradóbetétbe. A Rolligont akkor elsőként az amerikai hadsereg fejlesztői tesztelték egy öttonnás teherautó alá szerelve. A nagy ballonokon a jármű gyakorlatilag bármilyen akadályon átjutott, sőt, úgy hajtott át a feltalálóján, hogy annak közben mosolyogni is volt kedve, és persze simán túlélte a kalandot.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 1., 14:20 Módosítva: 2021.05.04 06:14
1562
8 hozzászólás
A Magyar Suzuki Zrt. 1991 áprilisi születése óta eltelt 30 év alatt a vállalat esztergomi üzeméből több mint 3,6 millió kész autó gurult ki: a jól ismert modellek (Swift, WagonR+, Ignis, Splash, SX4, Jimny, SX4 S-Cross, Vitara) mellett Subaru Justy-k, Opel Agilák és Fiat Sedicik is készültek itt, amik valójában persze átcímkézett Suzukik vagy közös tervezések voltak. Az évfordulóra a kötelező sajtóanyag felmondása helyett salátaformátummal készültünk: a válogatott szemelvények zöme a márka belföldi vonatkozásairól szól (illetve életkép); ám mivel a hazai gyártmányok lenyomatai ott füstölnek minden magyar retináján, a képekkel inkább a vállalat globális palettáját mutatjuk be, azt, hogy a Suzuki több, mint amivel mi itt, a kicsiny magyar ugaron azonosítjuk.

“Németh Miklós bejelenti, hogy Magyarország és a Szovjetunió hamarosan megállapodást köt a szovjet csapatok mielőbbi kivonásáról."
"Aláírják a Suzuki és az Opel gépkocsik magyarországi gyártását megalapozó szerződéseket.“

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 30., 18:17 Módosítva: 2021.05.08 07:19
277
1 hozzászólás

Sokan hallották már a gyári fényezés kifejezést, de nagyon kevesen tudják, hogy mit is jelent ez a kifejezés. Hogy lehetséges, hogy egy autó kétszer le van fújva, mégis gyári a fényezése.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 29., 17:04 Módosítva: 2021.05.02 13:15
1336
6 hozzászólás

1989 nyarán az ausztrál Wheels magazin címlapján keresztelték Godzillának a Nissan Skyline GT-R-t, és ez a név azóta is rajta ragadt. Meg is volt rá az okuk, hiszen akkoriban egyszerűen mindent megevett a versenypályán a turbómotoros, G-szenzoros összkerékhajtású japán kupé. Aztán teltek az évek, jöttek a számítógépes játékok meg a Halálos Iramban és a Skyline több generációnak égett be.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 28., 15:19 Módosítva: 2021.05.02 11:39
673
6 hozzászólás

Enzo Ferrarinak a versenyzés volt a szívügye és ezért azt is megtűrte, hogy még az autózást csak ugató, módos urak vigyorognak az ágaskodó lovacska mögött. Persze, kissé gőgösen állt hozzá, de Commendatore már csak ilyen. Juan Manuel Fangioból csak egy volt, a többiek pedig nem csak gyorsan, hanem kényelmesen is szerettek volna utazni, méghozzá a csomagjaikkal, ezért a Ferrarinak szüksége volt egy mindennap használható túraautóra.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 28., 14:56 Módosítva: 2021.05.03 06:14
403
0 hozzászólás

Korábbi posztunkban azt kértük, írjátok meg azokat a vicces/tanulságos/érdekes/emlékezetes történeteiteket, amikor nem indult a kocsi. Kaptunk egy nagy csokorral (Köszi!), majd a legjobbakat kiválasztva átadtuk a végső döntést, hogy melyik két író nyerjen Osram akkutöltőt vagy gyorsindítót. Íme a nyertes történetek, jó szórakozást!

A kép illusztráció
A kép illusztráció
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 28., 10:58 Módosítva: 2021.05.04 06:14
200
7 hozzászólás

Méghozzá nem is akárki, a Ferrari korábbi versenyzője, Jean Alesi ült a 312 B3-ban, amikor egy Lotus 77-tel falnak lökték Monacóban. 

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 27., 16:08 Módosítva: 2021.05.03 06:14
748
11 hozzászólás

A garázsfeljáró fölötti kihasználatlan térnek álmodtak luxus-funkciót a brazíliai Vitóriában, de a kivitelezés nem bizonyult éppen tartósnak: a három éve, 2018-ban épült ingatlan medencéjének alja teljes egészében, szinte egy darabban, egy csapásra leszakadt, a benne levő víz pedig elöntötte a garázst. 

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 27., 10:46 Módosítva: 2021.05.03 06:14
3089
28 hozzászólás

"Miért forduljak jobbra, ha balra megyek tovább?" – Ha még emlékszel, milyen volt, amikor életedben először hajtottál be egy körforgalomba, talán átérzed annak az amerikai kisváros autósainak helyzetét, akiknek most jött el az a bizonyos első alkalom.  

28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 26., 12:41 Módosítva: 2021.04.29 14:59
642
0 hozzászólás

A megújuló energiaforrások képezik a zöldebb jövő (és a fenntartható elektromos-autózás) alapját, az ehhez elengedhetetlen tiszta erőművek telepítése és továbbfejlesztése viszont sok esetben akadályokba ütközik: a svájci magashegységek ugyan ideális terepet biztosítanak a vízerőműveknek, ám ezek többsége a 20-30 tonnás munkagépek számára szinte megközelíthetetlen.

limmern transport.gif
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 25., 12:48 Módosítva: 2021.04.29 14:59
121
11 hozzászólás

Megállt már alattam Lada, de hát az normális, meg azon nem múlt semmi. Azonban Dolores O'Riordan sajnos fogta magát 2018. január 15-én, és meghalt. Szomorú dolog ez, mindig nagyon kiváló csajnak tartottam, aki ráadásul nemcsak kellemes számokat írt, de ír is volt, tehát nyilván jókat lehetett volna vele iddogálni. És egyszer amúgy találkoztunk is. Nem hiszem, hogy ő emlékszik rá, mert a színpadon állt, én meg pár méterrel előtte, úgyhogy csak a hangulat hágott, méghozzá tetőfokra. És bár neki nem ez a nap volt valószínűleg az utolsó gondolata, nekem bizony ez volt az első a halálhíre hallatán, mert elég emlékezetes nap lett az a bizonyos 2002. november 2. Főleg, mert a találkánkat majdnem meghiústotta egy fehér Opel Corsa A.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 25., 00:03 Módosítva: 2021.04.29 14:59
109
8 hozzászólás

Februárban Ms Halliwell sikerrel vette a TAP forgatás akadályát, bár nekem azóta is viszket a tenyerem, hogy száraz aszfalton is mehessek egy mért kört. Azon a hideg, hónedves-esős napon ugyanis nem csak a locsolt gyantán, de mindenütt csúszott a kocsi, szó szerint úgy küzdöttem, mint malac a jégen. Azóta szerencsére volt alkalom megtanulni, hogy száraz időben egészen más a szitu – a megfelelő körülmények között úgy tapad, hogy győzzek kapaszkodni. Pedig ezek nem is valami világraszóló gumik.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 24., 15:13 Módosítva: 2021.04.29 14:59
123
0 hozzászólás

A Top Gear készített egy egyórás interjút Gordon Murray-vel az autó-gyűjteményéről, ami olyan ritkaságokból és versenyautókból áll, hogy a mezei autórajongó tudása is összeesne alatta. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 24., 10:26 Módosítva: 2021.04.29 14:59
122
2 hozzászólás

Tagadhatatlan, hogy az öregített Porsche 911-es nem új műfaj. Mára egyre többen vágnak bele ebbe projektbe, és most a Singer, a Kaege Retro és a DP Motorsport után itt az angol Theon Design is, mely szintén 964-esekből épít retró hangulatú, de modern megoldásokkal és tuningolt motorral szerelt 911-est. Persze, hogy súlyosan jól néz ki ez is.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 23., 17:01 Módosítva: 2021.05.08 07:19
138
0 hozzászólás

A munkám során látom, amikor mutatom a képeket az embereknek, hogy mennyire volt sérülve az autó, hogy sokan egy horpadt sárvédő és ferdén álló futóműtől lobogó hajjal elszaladnak, pedig a sárvédőnek semmilyen tartó szerepe nincs egy kasznin, futómű alkatrészeket pedig amúgy is szoktunk cserélni, hiszen elkopik. A következő videóban azt magyarázzuk el Ágó Bélával, hogy mi számít komoly sérülésnek és mi nem.

Szólj hozzá!
2021. április 22., 17:12 Módosítva: 2021.04.29 14:59
75
6 hozzászólás

Korábbi felhívásunkban azt kértük, írjátok meg kommentben azokat a sztorikat, amikor nem akart indulni az autó. Rengeteg jó történetet kaptunk (köszi!), ezek közül választottuk ki a számunkra 7 legjobban tetszőt. Olvassátok el őket és szavazzatok a poszt végén. A 2021.04.26. délig legtöbb szavazatot összegyűjtő két történet írója Osram akkumulátortöltőt vagy lítimuos gyorsindítót nyer!

jv
6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 22., 16:25 Módosítva: 2021.04.26 06:47
152
15 hozzászólás

Ezt a posztot a Hősök köztünk élnek munkacímen kezdtem írni, miután szembe jött velem a kiváló Kókány sufni tuning FB csoportban Zoltán bejegyzése, amiben egy 15 éves történetet elevenített fel, és így szólt:

 "Nem tudom, most hogy jutott eszembe ez a 2006-os eset, de íme egy saját kókányolás. Szombat reggel indulás a 80 km-re lévő telekre füvet nyírni. Trabant 1.1 kombi, benne a fűnyíró, és - szerencsére - a benzin. Mire odaértem, leszakadt az eső. Kis tipródás, hátha eláll, de nem. Indulás haza. A Trabi a szakadó esőben 100 méter után megállt.



Vizsgálódás, ázás, hibamegállapítás. AC pumpa kampó. Szombat, eső, 80 km. Ihlet! Az ablakmosó csövet lehúztam a helyéről, kifolyattam a tartályból az ablakmosót. Lehúztam a benzincsövet a porlasztóról, a helyére ráment az ablakmosó cső. Az ablakmosó tartályt felöntöttem benzinnel, és kész volt az ejtőtartályos üzemanyagellátás. Igaz, hatszor álltam meg tankolni, de hazaértem."
15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. április 21., 12:22 Módosítva: 2021.04.26 06:51
1092
3 hozzászólás

Mindig üveges tekintettel nézem, amikor egy újabb rég elfeledett autót húznak elő egy pajtából, évek óta lakatlan ingatlanból vagy a ház mellett lerakott konténerből, mint ezt a piros Porsche 550 Spydert. 1955-ben készült el a 69-es számú 550-es Stuttgartban, és hosszú utat járt be mielőtt pihenőre ítélték.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még