Enzo Ferrari szeme előtt csak a versenyzés lebegett és hiába vágytak a sikerek után Ferrarira a pénzzel tömött zsebű vásárlók, nem mindenki kapta meg a jobbik modorát mellé. A Commendatore tett is gőgös kijelentéseket és sokáig az orrmotoros versenyautót sem engedte el, éppen ezért a középmotoros 250 P-k mellett a 330 LMB-k is rajthoz álltak az 1963-as Le Mans-i 24 órás versenyen. Négy 330 LMB, vagyis Le Mans Berlinetta állt a startnál, de csak egy fejezte be a futamot, az is az is az ötödik helyen. Ezek közül csak egy autó volt jobbkormányos és ezt szerette volna újra elkészíteni a Ferrarikért rajongó Edward Carte. A projekthez 2010-ben vett egy 330 GT 2+2-t, de az elkészültét már nem élte meg.
Balatonakalitól néhány kilométerre északra, a festői fekvésű Dörgicsén helyezkedik el a Kaáli Autó-Motor Múzeum, amelyben az alapító Kaáli Nagy Géza professzor úr egy kivételes gyűjteményt állított össze. A látogató megcsodálhatja az ötven-százéves motorokat, autókat, mindezt igényes, hangulatos környezetben, profi vezetéssel. Minket Kaáli professzor és a kollégája, Nagy Péter kalauzolt el a kis túránkon. Ha kedvet kaptak a múzeum megtekintéséhez, kattintsanak ide időpont egyeztetésért. Higgyék el, nem bánják meg, mi biztosan visszamegyünk még! Tartsanak velünk!
Idén lesz húsz éve, hogy a 2001-es rali-világbajnokság véghajrájában, egy walesi erdőben rommá törte Ford Focus WRC-jét Colin McRae. A skót világbajnoktól nem volt ez szokatlan akkoriban, az viszont nem megszokott, hogy egy ilyen baleset törött alkatrészeit évtizedeken át őrizgessék. McRae navigátora, Nicky Grist megtette: eddig az irodája díszei voltak, most eladja őket.
Az utóbbi években sok építészeti rekord jött Kínából, nem egy közülük épp abból a Kujcsou tartományból, ahol hegyvidéke miatt szül érdekes megoldásokat az autópálya építési láz. Ez itt most a kommunista diktatúra legújabb büszkesége, egy hegyoldalba épített hurok.
Már elavult forma volt a DB6-os, amikor az 1965-ös Londoni Autószalonon bemutatták, de talán ez senkit sem lepett meg, hiszen az Aston Martin már akkoriban sem a forradalmi dizájnról volt híres. Azért akadtak látványos különbségek a James Bond-filmekből ismert DB5-ös után, mint a hosszabb tengelytáv és a német Wunibald Kamm után elnevezett aerodinamikus Kammback fenék, mindkettő stabilabbá tette az autót.
Jaguar - mert megérdemlem... :D
Az autó egy totális véletlen következménye. Minden álmom egy BMW 740i-730i volt az E38 as szériából. Meg is néztem párat mind bontószökevény. Jó magyar módra minimum 2 autóbol összegányolt és hibátlannak hirdetett.
Elkezdtem összegyűjteni mik is álmaim netovábbjainak fő tulajdonságai. Legyen minimum 6 hengeres, csakis benzines, hátsókerék hajtású, és minimum 5 m hosszú. Nem árt egy kis bőr és valódi fa a beltérben.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Egy chilei benzinkút biztonsági kamerája vette fel ezt a parádés jelenetet a magában tankoló autós és az őt kifosztani érkező furgonos banda csatájáról. A találékony önvédelem oktatóvideója lehetne a mutatvány, ahogy lefagyás helyett szétkergeti a srácokat.
Notable..!!!!** falto el fósforo no mas... pic.twitter.com/fxGj07cDRQ
— osvaldo vega patriota ** (@Osvaldo04110700) April 29, 2021
Gyanútlanul futottam bele a Youtube-on egy szürreális járműről szóló 1953-as híradóbetétbe. A Rolligont akkor elsőként az amerikai hadsereg fejlesztői tesztelték egy öttonnás teherautó alá szerelve. A nagy ballonokon a jármű gyakorlatilag bármilyen akadályon átjutott, sőt, úgy hajtott át a feltalálóján, hogy annak közben mosolyogni is volt kedve, és persze simán túlélte a kalandot.
“Németh Miklós bejelenti, hogy Magyarország és a Szovjetunió hamarosan megállapodást köt a szovjet csapatok mielőbbi kivonásáról."
"Aláírják a Suzuki és az Opel gépkocsik magyarországi gyártását megalapozó szerződéseket.“
Sokan hallották már a gyári fényezés kifejezést, de nagyon kevesen tudják, hogy mit is jelent ez a kifejezés. Hogy lehetséges, hogy egy autó kétszer le van fújva, mégis gyári a fényezése.
1989 nyarán az ausztrál Wheels magazin címlapján keresztelték Godzillának a Nissan Skyline GT-R-t, és ez a név azóta is rajta ragadt. Meg is volt rá az okuk, hiszen akkoriban egyszerűen mindent megevett a versenypályán a turbómotoros, G-szenzoros összkerékhajtású japán kupé. Aztán teltek az évek, jöttek a számítógépes játékok meg a Halálos Iramban és a Skyline több generációnak égett be.
Enzo Ferrarinak a versenyzés volt a szívügye és ezért azt is megtűrte, hogy még az autózást csak ugató, módos urak vigyorognak az ágaskodó lovacska mögött. Persze, kissé gőgösen állt hozzá, de Commendatore már csak ilyen. Juan Manuel Fangioból csak egy volt, a többiek pedig nem csak gyorsan, hanem kényelmesen is szerettek volna utazni, méghozzá a csomagjaikkal, ezért a Ferrarinak szüksége volt egy mindennap használható túraautóra.
Korábbi posztunkban azt kértük, írjátok meg azokat a vicces/tanulságos/érdekes/emlékezetes történeteiteket, amikor nem indult a kocsi. Kaptunk egy nagy csokorral (Köszi!), majd a legjobbakat kiválasztva átadtuk a végső döntést, hogy melyik két író nyerjen Osram akkutöltőt vagy gyorsindítót. Íme a nyertes történetek, jó szórakozást!
Méghozzá nem is akárki, a Ferrari korábbi versenyzője, Jean Alesi ült a 312 B3-ban, amikor egy Lotus 77-tel falnak lökték Monacóban.
A garázsfeljáró fölötti kihasználatlan térnek álmodtak luxus-funkciót a brazíliai Vitóriában, de a kivitelezés nem bizonyult éppen tartósnak: a három éve, 2018-ban épült ingatlan medencéjének alja teljes egészében, szinte egy darabban, egy csapásra leszakadt, a benne levő víz pedig elöntötte a garázst.
"Miért forduljak jobbra, ha balra megyek tovább?" – Ha még emlékszel, milyen volt, amikor életedben először hajtottál be egy körforgalomba, talán átérzed annak az amerikai kisváros autósainak helyzetét, akiknek most jött el az a bizonyos első alkalom.
A megújuló energiaforrások képezik a zöldebb jövő (és a fenntartható elektromos-autózás) alapját, az ehhez elengedhetetlen tiszta erőművek telepítése és továbbfejlesztése viszont sok esetben akadályokba ütközik: a svájci magashegységek ugyan ideális terepet biztosítanak a vízerőműveknek, ám ezek többsége a 20-30 tonnás munkagépek számára szinte megközelíthetetlen.
Megállt már alattam Lada, de hát az normális, meg azon nem múlt semmi. Azonban Dolores O'Riordan sajnos fogta magát 2018. január 15-én, és meghalt. Szomorú dolog ez, mindig nagyon kiváló csajnak tartottam, aki ráadásul nemcsak kellemes számokat írt, de ír is volt, tehát nyilván jókat lehetett volna vele iddogálni. És egyszer amúgy találkoztunk is. Nem hiszem, hogy ő emlékszik rá, mert a színpadon állt, én meg pár méterrel előtte, úgyhogy csak a hangulat hágott, méghozzá tetőfokra. És bár neki nem ez a nap volt valószínűleg az utolsó gondolata, nekem bizony ez volt az első a halálhíre hallatán, mert elég emlékezetes nap lett az a bizonyos 2002. november 2. Főleg, mert a találkánkat majdnem meghiústotta egy fehér Opel Corsa A.
Februárban Ms Halliwell sikerrel vette a TAP forgatás akadályát, bár nekem azóta is viszket a tenyerem, hogy száraz aszfalton is mehessek egy mért kört. Azon a hideg, hónedves-esős napon ugyanis nem csak a locsolt gyantán, de mindenütt csúszott a kocsi, szó szerint úgy küzdöttem, mint malac a jégen. Azóta szerencsére volt alkalom megtanulni, hogy száraz időben egészen más a szitu – a megfelelő körülmények között úgy tapad, hogy győzzek kapaszkodni. Pedig ezek nem is valami világraszóló gumik.
A Top Gear készített egy egyórás interjút Gordon Murray-vel az autó-gyűjteményéről, ami olyan ritkaságokból és versenyautókból áll, hogy a mezei autórajongó tudása is összeesne alatta.
Tagadhatatlan, hogy az öregített Porsche 911-es nem új műfaj. Mára egyre többen vágnak bele ebbe projektbe, és most a Singer, a Kaege Retro és a DP Motorsport után itt az angol Theon Design is, mely szintén 964-esekből épít retró hangulatú, de modern megoldásokkal és tuningolt motorral szerelt 911-est. Persze, hogy súlyosan jól néz ki ez is.
A munkám során látom, amikor mutatom a képeket az embereknek, hogy mennyire volt sérülve az autó, hogy sokan egy horpadt sárvédő és ferdén álló futóműtől lobogó hajjal elszaladnak, pedig a sárvédőnek semmilyen tartó szerepe nincs egy kasznin, futómű alkatrészeket pedig amúgy is szoktunk cserélni, hiszen elkopik. A következő videóban azt magyarázzuk el Ágó Bélával, hogy mi számít komoly sérülésnek és mi nem.
Korábbi felhívásunkban azt kértük, írjátok meg kommentben azokat a sztorikat, amikor nem akart indulni az autó. Rengeteg jó történetet kaptunk (köszi!), ezek közül választottuk ki a számunkra 7 legjobban tetszőt. Olvassátok el őket és szavazzatok a poszt végén. A 2021.04.26. délig legtöbb szavazatot összegyűjtő két történet írója Osram akkumulátortöltőt vagy lítimuos gyorsindítót nyer!
Ezt a posztot a Hősök köztünk élnek munkacímen kezdtem írni, miután szembe jött velem a kiváló Kókány sufni tuning FB csoportban Zoltán bejegyzése, amiben egy 15 éves történetet elevenített fel, és így szólt:
Mindig üveges tekintettel nézem, amikor egy újabb rég elfeledett autót húznak elő egy pajtából, évek óta lakatlan ingatlanból vagy a ház mellett lerakott konténerből, mint ezt a piros Porsche 550 Spydert. 1955-ben készült el a 69-es számú 550-es Stuttgartban, és hosszú utat járt be mielőtt pihenőre ítélték.