Több nekifutás után a NASA április 19-én végre megreptette marsi helikopterét, az Ingenuity-t. Egy óvatos, három méter magasra emelkedéssel írta be magát az apró űreszköz a történelembe: ez volt az első repülés, amit egy másik bolygóról indított az emberiség.
10 éve jelent meg a Rozsdakupac első száma. A főként hazai hobbiautókat és veteránokat bemutató nyomtatott újság kéthavonta jelent meg és üde színfoltot jelentett az autós magazinok között témaválasztásával, csodálatos hangulatfotóival és a hazai kultautós világ arcainak lelkes bemutatásával. A nyomtatott sajtó hanyatlásával a Rozsda' is kimúlt mint újság és a srácok inkább a nemzetközi piacon próbáltak szerencsét a Rusty-val, ami már bőven túlmutatott az autós újság kategórián.
Majd videós formában tértek vissza Imiék a hazai közönséghez, így született meg a HUSZONEGYNULLAÖT:
Az autóért felelős Marcos Engineering egy 1959-ben alapított sportkocsigyártó volt, ami egészen 2007-ig produkálta az apró brit manufaktúrák minden tünetét: csődök és feltámadások, pillekönnyű, V8-as prototípusok és kit carok, majd a valós üzleti modell nélküli lassú enyészet. A Mantis XP-t elnézve viszont hiba lenne elfelejteni a márkát, hiszen nem gyakori, de annál érdekesebb a fából készült, acélcsöves segédalvázakkal támogatott, középmotoros felépítés.
Ha racsingolni akarsz, te vagy a Fittipaldi unokaöccse típusú utcai hülyegyerek, akkor ez nem a te autód. Eleve nem könnyű, hiába fogyasztottak rajta vagy másfél mázsát. De a valódi probléma, hogy a lóerők fejére raktak egy környezetvédelmi norma feliratú betonlapot és lenyomták őket, mint a bélyeget. Ha hirtelen gyorsítanál, akkor először a motorvezérlés esik gondolkodóba, hogy mit is akartál. Utána a váltó hív össze konferenciát, hogy milyen folyosói pletykát hallottak.
Példa: gurulsz az úton, beszorultál kamion mögé, majd szabaddá válik az út. Szép óvatos kultúrember módjára lepadlózod. Nem történik semmi. Elkezd a motor gondolkodni, hogy mi van. Még mindig semmi. Majd kinyitja a pillangószelepet, elkezdi szívni a levegőt. Kis idő múlva körbeér a levegő, elkezd rátüsszögni a turbó turbinakerekére. A turbó elkezd forogni, eltelnek tizedmásodpercek, mire felpörög. Akkor elkezd tölteni. Majd jön a váltóban a bizottság, hogy mi legyen. Visszavált egyet. Majd még egyet. Néha egy harmadikat is. És még mindig nem történt semmi. És amikor a váltó döntött végre, a turbó felpörgött végre, akkor hirtelen elszabadul a pokol és elkezd menni, mint egy barom. Attól kezdve húz és megy, csak mire megjön a kedve, addigra rendes autóval végeztél az előzéssel.
Hozzáteszem, én túra módban szoktam használni, az a legtohonyább módja. Azt is eléggé sokára tartott megtanulni, hogy nem az számít, hogy mennyire nyomom be a gázpedált, hanem az, hogy milyen gyorsan. Ha szépen, udvariasan nyomom be, mint amit megszoktam az elődjén, akkor kb. nem történik semmi a következő pártkongresszusig. Ha paraszt módon "felrúglak az égbe" módszerrel koppanásig padló, de úgy, hogy tényleg rendesen koppanjon, akkor elég hamar elindul.
Csikós és a GrandSport Insignia
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Kíváncsiak vagytok én hogyan éltem meg a versenyt? Szeretnétek látni, hogy miért volt a sok képernyő nyomkodás? Tényleg lemerült és haza kellett tolni? Megnéznétek, hogy milyen amikor nem egy amatőr, hanem egy profi terelgeti a pályán a Teslát? Ha bármelyik kérdésre igen a válasz, akkor az én epizódom nektek készült. Egy biztos, én nagyon élveztem és bármikor visszamennék! Ugyanitt egy szett kukaérett 20-as gumit keresek. - Bérczi Balázs
Ezen a linken éritek el Balázs csatornáját.
Virágkorukat élték a poszterautók a 80-as és 90-es évek környékén, hiszen ott volt a Bugatti EB110-es, a McLaren F1 meg Porsche 959-es és a Ferrari F40-es is. Ebből a körből nem akart kimaradni a Jaguar sem, ezért mérnökök egy maroknyi csapata elhatározta, hogy tervez egy olyan autót, mely komoly ellenfele a többi szupersportautónak és esetlegesen egy újragondolt B csoportos versenygépnek is bevethető.
Furcsa hagyaték Bermuda múltjából az a híd, aminek közepe 56 centiméter szélességben felnyitható. A hajót autóra váltó helyiek ma már úgy gurulnak végig rajta, hogy sokan talán nem is tudják, a két bermudai szigetet összekötő Somerset híd a felvonóhidak között világrekorder.
Jó dolog egy veteránmotor, de egy veterán autó még jobb! Hiszen abba belefér az asszony is, a gyerek is, így együtt kirándulgathat a kis család. Ez volt az elhatározás könnyebbik fele, de most jött a nehezebbik. Mégis milyet? Nézegettünk ezt, nézegettünk azt, azután szokás szerint a véletlen segített. Híre jött, hogy egy távolabbi kolléga megválna a rokonságtól megörökölt közel ötvenéves, egytulajos Fiat 850-esétől, méghozzá jutányos áron.
Don Vesco úgy emlékszik vissza már a gyerekkorára is, hogy “az első dolog, amire emlékszem, hogy triciklikkel meg robogókkal versenyeztünk a háztömb körül. Gyerekkori játékainktól kezdve a versenyzés az életem része.” Nem véletlen, hogy a kaliforniai üzletembert mindenki a Utah állambeli Bonneville sós síkság meghatározó alakjának tartja.
Tavaly decemberben akartam kimenni, de először becsípődött a derekam, utána bekaptam a Covidot az egész családdal együtt. Szerencsére senkinek nem lett nagyobb baja, túléltük. A feleségem ízlelését ecetes cseresznyepaprikával teszteltem, úgy ette mint az almát, pedig alapesetben ránézni sem tud. Februárban végre ki tudtunk menni, nézzük mi lett a zsákmány.
Elfordítod a kulcsot/megnyomod a megfelelő gombot és optimális esetben már indul is a motor. Kivéve amikor nem. Várakozás, izzadás, reménykedés, ötletelés, hogy mi történhetett. Valami titokban leszívta az akkut? Mi lehetett az? És mi jön most? Betolás? Vontatás? Új akku? Feltöltés? Hol van egy gyorsindító?
Willy König hétvégente gyakran kérte el anyja Ford Taunusát, aki abban a hitben adta oda fiának az autót, hogy hétvégi kirándulásokra megy vele. Mindeközben Willy valóban közel volt a természethez, de annál is közelebb jutott a hegyi versenyekhez, amiken rendszeresen elindult. Egészen addig tudta titokban tartani, amíg a dobogó legtetején integető Willy képe bele nem került egy helyi újságba.
A világkereskedelem egyik fő átjáróját, a Szuezi-csatornát márciusban 6 napra és 7 órára lebénító Ever Given giga konténerszállító történetének leghíresebb mellékszereplője lett az a markoló, amely az első óráktól kotorta a homokot az óceánjáró orra körül. A reménytelennek tűnő munka gúnyos mémek ezreit szülte, és még ha végül nem is egyedül a markolós áldozatos munkájának hála szabadult ki hajó a csatornából, szomorú fejlemény, hogy egyelőre semmi ellenszolgáltatást nem kapott a rengeteg plusz munkáért. Viszont elmesélte, hogyan élte meg ő a nagy napokat.
Az R32-es Skyline GT-R-jéből Magyarországon alig található néhány példány, és mobile.de-n is csak 4-5 darabot kínálnak belőle, szóval nem egy népautó, de mivel készült belőle vagy 44 ezer darab, nem is egy olasz versenyautó-szintű gyűjtői ritkaság. Hacsak nem a HKS Zero-R-t nézzük, mert abból összesen négy darab van az egész világon, amivel bőven túltesz az olyan szintén ritka, de ismertebb változatokon, amilyen mondjuk az R400 vagy az R-Tune.
Vagy száz éve rájöttek már az autótervezők, hogy személykocsiba nem nagyon érdemes 6-8 literesnél nagyobb blokkot építeni, mégis rendszeresen akad valaki, aki felrúgja ezt a szabályt.
A Mazda gyémánt-kontenttel ünnepli egyetlen, bolygódugattyús motorral aratott Le Mans-i győzelmének 30. évfordulóját. A márka hivatalos Youtube-csatornáján megjelent videókban többek között maga az 1991-es versenyt megnyerő Johnny Herbert megy egy kört a Le Mans-i pályán (legalsó videó), emellett a versenyen készült fotósorozattal mesélik el a győzelem sztoriját, ráadásként a legendák homályából előbújó, eleven japán mérnököket is láthatunk, amint az évforduló alkalmából blokkig bontják, majd újjáépítik a 787B-t.
Bődületesen megy! 300Le, 700Nm 6,4mp 0-100, és ezt tudja is Német autópálya 240 és érzésre még volt benne craft! ( itt a fogyasztás 16~17l, de ha menni kell, hát menni kell). Csendesen suhan, és vadállat módon megy. A váltója szépen észrevétlenül teszi a dolgát.
Szoftverfrissítés??!
A telefon tükrözést nem tudja, a márkaszerviz nem tudja telepíteni azt a szoftvert ami képes rá!!! Németországban viszont igen! nem is értem, hogy lehetséges ez!!! Én azt hittem ez EURÓPA. Lehet, hogy odaát másképp látják.
Bolla Gyuri is barátkozott a nagymacskával
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A 037-es egy kicsit későn érkezett, de így is elég jó volt egy márkavilágbajnoki címhez. A maga módján klasszul kinéző versenygépnek azonban volt egy elődje: ez a szedett-vedett prototípus, amelyben a típus összes szokatlan megoldása benne volt, de formatervező még nem látta.
Itt a Totalcarnál csak olyan rendezvényekre megyünk el, amiről írunk is, mert különben minek? De senki se higgye azt, hogy ezzel mindenki így van: egy csomóan nem is fotóznak (nálunk kvázi kötelező), így vagy a gyári fotósok munkájára hagyatkoznak, vagy csak simán jól érzik magukat, és utána tesznek az egészre.
Az ilyen csávóknak nagy könnyebbség, ha kapnak legalább egy oklevelet, mert van egy icipici emlékük egy olyan rendezvényről, ami esetleg jó volt – ha már ott voltak, és voltak olyan hülyék, hogy egy fotót sem csináltak. Ma már könnyebb mindenkinek, mivel a telefonokban egészen kiváló kamerák laknak, de régen ehhez még tényleg cipelni kellett egy fényképezőt a tégla-Nokia mellé.
Bár már én is túl vagyok a 25 éves évfordulómon és nem szoktam kidobni ezeket a szuveníreket, viszonylag kevés gyűlt össze belőlük. Ahogy a fiókomban turkáltam, még találtam egy-két olyat, amire nem is emlékeztem, sőt, még az irodában is hevert pár olyan oklevél, amiről elfeledkeztem. Kitúrtam hát az oklevelekhez tartozó eseményeket, nézzük, melyiket volt érdemes megtartani.
2003-ban mutatták be Az olasz melót, amiben már Mark Wahlberg, Jason Statham és Charlize Theron játszik, az egykori csapattagból főellenséggé előlépett figurát pedig Edward Norton alakítja. A film valójában az 1969-es, Peter Collinson rendezte változat amerikai remake-je, de ez senkit ne tartson vissza attól, hogy megnézze.
Nem puszta passzióból született a gumiégetés (burnout), versenykörülmények között többrétű haszna volt/van: magasabb hőmérsékleten a slickek tapadása is nagyobb, a gyorsulási versenyeken pedig így a legegyszerűbb felmelegíteni a gumikat. Ezzel párhuzamosan a pályára is bőven kenődik gumi, ráadásul a futófelületre ragadt kavicsok, csikkek és törmelék nagy része is eltűnik a művelet közben. (Alábbi videón, hogyan kell csinálni.)
2020 februárjában kiment ez a videóm a Youtube-ra, amit a Carvertical erőteljes megjelenése után csináltam. Azóta közel 600 ezer megtekintésnél jár. A videó után megkeresett a Carvertical, hogy szeretnének megismerni, de közbeszólt a Covid. Az azóta eltelt több mint egy évben időnként előkerültek, és folyamatosan presszionáltak, hogy reklámozzam őket. Minden videóba beágyazott reklámvideóban alaposan dokumentált jelentések vannak, sérült autók fényképeivel, a weboldalon a próbajelentésben is egy ilyen van, az ember jogosan gondolhatja, hogy ő is egy ilyen jelentést fog kapni. Most lekérdeztem pár autót, hogy önök is lássák, mire számíthatnak valójában, ha megrendelik a szolgáltatást.
Bár a Bajkál-tó jege a téli hónapok alatt úgy megvastagszik, hogy egy részén még márciusban is autózható marad, áprilisban már csak az önveszélyes őrültek hajtanak rá. Sok ilyen akad minden évben, sok autó, teherautó végzi emiatt a világ legmélyebb tavának fenekén, de ezekről a drámai eseményekről nem szokott felvétel készülni. Nem úgy annak a ZIL-nek a drámájáról, ami a napokban szakad jégbe a tavon.
A pótkocsikról sokféleképpen el lehet tüntetni az ömlesztett rakományt: a szeneskocsikról még lapátoltak; az önürítő vasúti kocsik a hasukon át eresztik a zúzott követ, kokszot, vasércet; a kamionok/teherautók pedig oldalra, vagy hátra döntve szabadulnak meg a tehertől. Nálunk valamivel kevésbé ismert, de borzasztó hatékony módszer, ha egyenesen a járműszerelvényt emelik fel mindenestül.
Az új M3/M4 testvérpár leleplezése után sokan azt várták, hogy a megosztó első lökhárító és a függőleges (dupla-koporsó) vesék jó alapot adnak majd a tuner cégeknek ahhoz, hogy az eredetinél jóval ízlésesebb, de minimum visszafogottabb dizájnokkal álljanak majd elő. Ám egyelőre pont a fordított helyzet látszik megvalósulni, már két olyan átalakításról is keringenek fotók az interneten, amiken az M3/M4 arcát varrták rá korábbi generációs BMW-kre. Egyik sem biztató, csak remélni tudjuk, hogy nem ragályos.