A március 14-én tartott Festivals of Speeden mutatták be a Kia Stinger GT-C-t, amit az orlandói Kia City megrendelésére készített a cég saját Motor Vehicle Performance részlege. Állításuk szerint csak egyszeri promó-darabnak szánták a modellt, de az elejtett félmondatokból - amelyek szerint tesztelésre szorul még - , akár egy kisebb széria legyártása/átalakítása sem elképzelhetetlen.
Novoszibirszkben kemény a víz - főleg télen. A Bajkál-tó - Urál-hegység - Ürümcsi háromszög közepén található város már vastagon Szibéria, másfél millióan lakják, tehát olyasmi Budapestnek lehet elképzelni, ahol állandóan tél van és minden kerület Kispest. Normál esetben nem nagyon emlékeznénk meg róla, ámde helyben székel az egyik leghíresebb orosz Youtube-csatorna, a Garage 54. Ők azok, akik ólommal öntik fel a gumikat, Colgate-et tesznek a motorba olaj helyett, plexiből gyártanak olajteknőt, satöbbi, szóval egy Lada-bázisú, autós Állítólagként (МытхБустерс!) működnek.
Vannak az autókereskedelemben különböző ágak, van, aki személyautókat árul, van, aki 3.5 tonnás kisteherautókat, van, aki nagy teherautókat, kamionokat, darus autókat, stb. Ezek között az ágak között nem nagyon van átjárás, minden ágnak megvannak a maga sajátosságai, és ezeket csak az tudja, aki napi szinten benne van. A legkevésbé ismert a vetaránozás. A veteránoknál sokszoros különbségek tudnak lenni az állapot miatt, nem mindegy melyik évjárat, egy fényezés jelenthet nagyon speciális kiadásokat, amik sokkal többet érnek, de rengeteg egyéb buktatója is van. Óriási pénzeket lehet rajtuk keresni és bukni is. Vannak ebben az üzletben is profik, akik egy autón tudnak másfél millió eurót keresni.
Az emírségek beli rendőrségek milliárdos flottáiról teljesen nyilvánvaló, hogy csak hivalkodásra vannak, a sejkek presztízsének emelésén kívül semmire nem valók a Bugattik, Astonok, Ferrarik, és nem, a nagy sebességű üldözések sem ezekkel történnek. Persze van a sportautóknak nobilis felhasználása is, Olaszországban például Lamborghini Huracánnal szállítják a transzplantációra szánt szerveket, és most a portugál kollégák is hasonló projektbe fogtak.
Sokan nem ismerik el, de ha az érzelmeket kivesszük az egyenletből, a villanymotorok egyszerűen jobbak a belső égésű társaiknál. Meglepetésre egy egészen váratlan helyről érkezett most ez a beismerés: a Lamborghini ezután inkább a kezelhetőségre és a jobb vezetési élményre fog fókuszálni a nagyobb végsebesség és jobb gyorsulás hajhászása helyett.
Elektromos autókra szabott kategóriát indít Amerika egyik leghíresebb off-road versenye, a Mint 400, amit Hunter S. Thompson korszakos könyve, a gonzóvanabík kiskátéja, a Félelem és reszketés Las Vegasban ismertetett meg a világgal. A levédetett nevű “Great American Off-Road Race” esemény Amerika veleje, a járdán satnya papucsos szajhák, portugál fotósok és szelfi-bloggerek között emberek tízezrei nézik a Fremont Streeten és a Stripen felvonuló versenyautókat, mielőtt azok beleerőszakolnák magukat a 400 mérföldnyi szálló porba.
Michael Jordan minden idők legsikeresebb és legismertebb kosarasa, ez kétségtelen. Ő az, akiről még az is tudja, hogy kicsoda és mit csinált, aki soha nem nézett rá egy labdára vagy háttal ült az NBA meccsnek, amikor a tévében ment. Nekem is leginkább az 1996-os Space Jam után volt meg Jordan, aki akkorra már egyértelműen a csúcsra ért.
Több ízben is megénekeltük már Gordon Murray T.50 XP2-es prototípusát, de eddig vagy csak képeket és rajzokat láthattunk róla vagy mellette állva beszélt róla maga a főmérnök, és magyarázta el a különböző aerodinamikai és egyéb zaftos technikai megoldásokat. Most viszont végre a Top Gearből ismerős dunsfoldi tesztpályán is megjáratták a T.50-est, igaz, egyelőre kesztyűs kézzel bántak vele.
Hely az hatalmas benne. A spórolás viszont nagyon látszik. Minden burkolata műanyag. Igaz, újrahasznosítható, a gyerekkezek és lábak miatt nekem kicsit szimpi is, mert nagyon könnyű takarítani. Az ablakemelő gombjai nem világítanak, de az izzó és a kábelezés benne van, egy pár érvégsaruval és darab vezetékkel 5perc alatt megoldható.
Tolató lámpa csak egy oldalon van, a másikon pedig ott az üres búra a foglalattal, kábelezés nélkül. A kormány mögötti vezérlőszervek Clioból jöttek, a világítás kapcsoló nem kapott relét, a teljes áram keresztül megy rajta, emiatt gyakori probléma az, hogy elolvad. Ezt a Lodgy csoportban láttam már többször is. Utólagos kapcsoló relé beépíthető, kb 5000 HUF.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Az Auto Union versenysikereivel a II. Világháború előtt tele volt a világsajtó, azt azonban kevesen tudják, hogy a program, ha más keretek közt is, de a háború után is folytatódott. Ferdinand Porsche tervezett egy utolsó középmotoros versenygépet, amely azonban meg sem próbálhatta betölteni eredeti küldetését, megverni a világ leggyorsabbjait.
Elterelte a figyelmem. Amikor megvettem, a felfedezett hibák a fagyott vízfelszínen lévő nádasként hevertek előttem, és mire lerágtam szinte az összes szálat, nem gondoltam arra, hogy kitavaszodhat. Így aztán mikor már azt hittem, hogy minden hibát bekebeleztem, beszakadt alattam a jég, ledöglött az eddigi legdrágább autóm. A szégyenérzetet fokozza, hogy egy luxusautóról van szó, enyhítő körülmény, hogy az első tulajdonosa még egy dinoszaurusz lehetett.
Az autó egyedi alváza a felkoncolt Porsche karosszériát és a turbós, 6.75 literes Bentley V8-ast is befogadja. A motor egy Bentley Mulsanne Turbóból származik, és 300 lóerőt küld az automata váltón keresztül a hátsó tengelyre. A hajtást, a felfüggesztést és az autó alkatát figyelembe véve nem a másodpercek faragása volt a cél, mint inkább a művész önkifejezése. Az autó stílusa is ennek megfelelően tömény automotív eklektika, nemzeti vegyes: a karosszéria német, a motor brit, a hot rod mivolt amerikai, az építő pedig francia.
Tudom, sokan elintézik annyival, hogy ez a ronda Megane. Tudod, a kacsaseggű, aminek olyan hülyén van vége, egyszerre hirtelen és lejtősen. Tudom én, hogy furcsa és szokatlan, de pont ettől nagyszerű. Kevésbé célszerűen, mint a Multipla, ez tagadhatatlan, de a Megane szerintem őrület jól néz ki a maga vagány avantgardságával. Az RS-ben pedig pont azok vannak benne pluszban, amitől egyszerűen kell.
Nálunk Magyarországon nagy hagyománya van annak, hogy minden menthetetlen roncsot eltákolunk a következő műszakiig, aztán ha már tákolással se vizsgázik le, akkor jön a jó öreg húszezres. Biztos meg tudnám találni azt a vizsgabázist, ahol ez is levizsgázott volna, de én ezt nem próbálom meg. Ennek a kocsinak most van vége, de csak az utcai forgalomban. A következő 24 órás versenyen egy három ajtós Swifttel indulunk, oda még tökéletes lesz alkatrésznek, és csak dicsőségesebb kimúlás az, ha a versenysportban végzi, mint bekockázva öntödei alapanyagnak. Nézzük meg milyen állapotban van a donor.
A Fiat 124-est... akarom mondani, a VAZ-2101-et jól ismerjük, csak épp Ezerkettesnek hívjuk. Szeretjük is, luxussal azonosítani viszont a legjobb indulattal is nehéz, egy bolgár csapat viszont az autó 50. születésnapjára igyekezett ezen változtatni: négy hónap alatt olyan belteret épített az eleve hibátlan állapotú példányba, hogy a bíborbanszületett bentley-s potentátok is megirigyelhetik.
Egy brazil reptéren lecsapó villám mutatja, milyen kárt képes okozni egy istennyila még egy olyan vastag és jó minőségű aszfaltozással is, mint amilyen a reptér futópályája. Önmagában ritkán videózott jelenség az ilyen sík területen földet érő villám, ami viszont külön érdekes, az a fotó az eredményéről.
A világ egy leginkább hidegvérű országában, Kanadában játszódott le egy egészen furcsa, biztonsági kamerák által jól lekövetett akciójelenet nemrég. Történt, hogy egy eddig ismeretlen tolvaj bekérezkedett egy M4-esbe, majd úgy hajtott ki onnan, hogy nem törődött az elsodort, majd autóba kapaszkodó kereskedővel, aki aztán így több mint egy kilométert lovagolt a BMW orrán.
Gianfranco Mantovani - becenevén Wainer - műhelyében gyakran készültek mindenféle Alfa Romeok, köztük sok versenyautó is, épp ezért többször dolgozott együtt Carlo Chitivel, az Autodelta alapítójával. Wainer az olyan versenyekre szeretett volna egy ütős gépet készíteni, mint a Targa Florio vagy az annál is keményebb afrikai Safari Rally.
Érdekes közös munkába kezd egy angol városban a mesterséges intelligencia és a helyi hatóság. Egy kamerarendszerrel kezdik figyelni az autóból szemetelőket, akiket a Littercam néven futó rendszer ér majd tetten és jelent fel az illetékes szervnél.
Kaptunk egy levelet Sándortól, aki a Debreceni Egyetem PhD hallgatója, és egyben a Hortobágyi Nemzeti Park munkatársa. Sándor arra kért minket, hogy segítsünk a kérdőíve terjesztésében, ami a közlekedés természetkárosító hatásaival foglalkozik. Fontos téma, és tudjuk, hogy minél több ember válaszol, annál pontosabb eredményeket kap a kutató, ezért biztatunk mindenkit, hogy töltse ki Sándor kérdőívét ezen a linken.
1956-ban John Wyer, az Aston Martin akkori vezérigazgatója megállapodott a milánói Touring karosszériás műhellyel, hogy ők készítik majd az új modellt, mely a DB2/4 utódja lesz. Ebben a projektben pedig a britek mérnökei is részt vesznek, köztük Harold Beach alváztervező és Tadek Marek motortervező. A korábban használt, mindig finomított alapokat már meghaladta ekkorra a világ, ezért úgy döntöttek, hogy a DB4-est a nulláról kezdik és nem csak a technika, de a formaterv is látványosan más lesz, mint az eddigi Astonok.
Igazi ős-mém az M62-es mozdony és a rakétaszállító teherautó házasságából létrehozott szerkezet, amely állítólag csupán néhány métert vánszorgott saját erejéből egész pályafutása során, viszont látványosságnak nagyszerű volt.
Két év után hatótávcsökkenés nálunk egyelőre nincs. Abban is különbözik az akku a többi EV-től, hogy amikor 0%-ot mutat a műszerfal, még mindig 20 km-t lehet vele menni a BMS beállításai miatt. A Nissan Connect (telefonos töltésvezérlés, programozott előfűtés, előhűtés) program működése (helyesen inkább halódása) azért finoman szólva nem válik a Nissan becsületére!
Alapvetően amire mi vettük, kiválóan megfelel, a napi 2x városi dugóban araszolás (főleg emelkedőn felfelé) már abszolút stresszmentes ezzel az autóval. Feleségem is imádja.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Rideg szürkeség, rozoga infrastruktúra, tájba simuló UAZ-452 – nehéz lenne ennél a videónál jobban egy percbe sűríteni Oroszország komor arcát. Akár egy megelevenedett mély szovjet Jerofejev történet, olyan ez a félresikerült víztoronydöntés, aminek a felvétele a napokban kezdett el terjedni a neten.
Aki járt már optikában, a Guccik és Hugo Bossok mellett biztos észrevette azt a néhány hűvösen dizájnolt szemüvegkeretet, amin az állt, Porsche Design. Nemsokára ugyanez játszódhat le a prémium tüzépeken is: bejelentették a Wienerbergerrel közösen alkotott Tondach V11-et, amit a szemüvegekhez és meglepően sok más tárgyhoz hasonlóan szintén a Porsche F. A. Studio tervezett.