Aki járt már optikában, a Guccik és Hugo Bossok mellett biztos észrevette azt a néhány hűvösen dizájnolt szemüvegkeretet, amin az állt, Porsche Design. Nemsokára ugyanez játszódhat le a prémium tüzépeken is: bejelentették a Wienerbergerrel közösen alkotott Tondach V11-et, amit a szemüvegekhez és meglepően sok más tárgyhoz hasonlóan szintén a Porsche F. A. Studio tervezett.
Van egy öreg Audi A3 1.9 PDTDI-m, sokan tudják, hogy azzal járok ki a bevásárló körutakra. Az autónak semmi baja, hibátlanul működik, keveset fogyaszt, de az Euro 3-as motorral nem lehetne behajtani a német városok környezetvédelmi zónáiba. Persze bemegyek, mert ha ott van a cím, akkor be kell mennem. Amíg nem állok meg addig nincs vele baj, de tavaly meg kellett állnom egy parkolóban, mire visszaértem, már ott vártak a közterületesek. Elővettem a meggyőző képességem, az egyik ember már megvolt, a másikat is elbizonytalanítottam, de betelefonált a központba, és onnantól végem volt. Százharminc euróval később ismét úton voltam, de eldöntöttem, hogy frissítek egy újabb autóra.
Szép korszak az a BMW-nél, amiben a Z3 M is született. Ekkoriban már adottak voltak a jó karakterű, sorhatos szívómotorok, de kellően kulturált felszereltségű, élhető belterű autók születtek. A Z3 bizonyos értelemben mégsem lett egyértelmű siker, de a sneaker formájú Z3 M kupé egy másik univerzum.
Egy újpalotai lakótelepről kaptuk ezeket a fotókat egy odakozmált lábosról, és az áldozatáról, egy Audi TT-ről. Az előzményeket sejtjük, de ettől még nem értjük, miért az ablakon repült a tüzes fazék, és hogy aztán miért nem ment érte, aki kihajította.
Robin Friend angol fotós a fényviszonyok okozta kihívás miatt kezdett el bányákban fényképezni, de a Wales-ben található Ceredigion közelében nem várt témára bukkant: több emelet magas földalatti roncstelep pihent az elhagyott palabányában.
Valami roppant izgalmas kompakt szabadidő-autó bemutatója volt, amikor az orrom elé tolta Zoli ezt a videót és valamikor a vacsora után, amikor vissza tántorogtam a szobámba, nyugodtan meg is tudtam nézni. Aztán megnéztem még egyszer. Meg elindítottam harmadjára is. Ezt itt alább:
A Check Engine néha elaludt, majd megint felvillant. Ekkor a motor járása is más lett, alsó tartományban nem volt ereje. Elvittük a környékünkön az egyik "legjobb" szerelőhöz, aki kapásból rávágta, hogy Vanos kerék, 180 ezer. Mondtuk, hogy ez azért nem így megy, majd ő azzal hálálta meg a kitartásunkat, hogy másfél hónapot porosodott szegénykém nála az udvaron, majd kiderült, hogy egy 5 forintos problémája volt. A Vanoshoz vezető olajfuratok el voltak tömődve a rossz olajcsere periódus miatt állítása szerint.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Le Mans nagyágyúi vitathatatlanul a prototípusok: az autók, amik közelebb állnak az űrhajókhoz, mint bármi más a versenyen. Az igazi csata viszont az olyan kategóriákban van, mint a GTLM, ahol már utcai autók szénné reszelt változatai futnak. Sokkal emberközelibb az egész és ezért szinte azt érezzük, bármikor beülhetünk egy veszettül ordító 911 RSR-be vagy Corvette C7.R-be. Ha kellően felhizlaltad a malacperselyt, akkor utóbbi akár össze is jöhet, mert a Bring A Traileren most felbukkant egy.
Ha nagy kerekű behemótokról van szó, a LeTourneau név ismerős lehet. Ők azok, akik a sarkköri posvány meghódítására terveztek gigászi teherszállító járművet, és ők felelősek az Amerikai hadsereg szintén hatalmas, 100 tonna teherbírású kétéltűjéért, a LARC-LX-ért is.
A Briggs & Stratton név leginkább kerti kisgépekből lehet ismerős, de a fűnyírók és kapálógépek benzinmotorjain túl is alkottak említésre méltót, például egy hatkerekű benzin-elektromos autót, a Briggs & Stratton Hybridet 1980-ban. Igaz, hogy csak egy 300 ezer dolláros promó-terméknek szánták, amivel a 18 lóerős kéthengeresüket reklámozták, de mivel a későbbi hibridek sem térnek el túlzottan a cég bő 40 éves koncepciójától, érdemes róla megemlékezni.
A Valentin-napi őrület juttatta eszembe ezt a csodát: ez az egyetlen olyan autó, amelyről biztosan tudom, hogy egy hölgynek készült ajándékba, és eléggé szeretem ahhoz, hogy másoknak is megmutassam.
Idahóban, az északnyugati krumplitermesztő állam egy eldugott farmján találták meg a 80-as évek kultsorozatának egy jelentős mellékszereplőjét, KITT mobil bázisát, a sorozatban használt GMC General teherautót. Állítólag az elmúlt 15 évben nem sok törődést kapott, ami meg is látszik az állapotán.
Vagyunk néhányan, akik nem nézzük a guminyomást, csak észrevesszük, hogy lapos a kerék, de akkor már csak egy bar nyomás van benne. Furcsán kopik a gumi, és nem tudjuk felidézni, hogy mikor volt beállítva a futómű utoljára. Ezekkel a dolgokkal az a baj, hogy amikor már észleljük, hogy baj van, addigra a gumin olyan állapotváltozások következnek be, hogy csak a csere segít, az pedig nem esik jól, pláne, ha nemrég vettük az új gumit. A következő videóban bemutatjuk, hogy milyen gumikopások, sérülések minek a következményei.
Ahogy a brit autópiac, úgy a brit motorsport nemrég még büszke oválpályája, a Rockingham Motor Speedway sem a legjobb hónapjait éli. Így történhetett, hogy a 2,4 kilométeres ovál, a belső pálya, és szinte minden aszfaltozott terület a 250 hektáros komplexumban használt autókkal van most tele.
Habár a Citroën DS19 formájában és megoldásaiban is korszakos autó volt, a szintén kiemelkedő ára miatt szükség volt belőle egy olcsóbb verzióra. Ez volt az ID19, amibe a drágább testvérhez képest hat lóerővel gyengébb motor, és a finom szervók helyett hagyományos mechanikus kormányzás és váltó került, így 25%-kal sikerült a DS alá lőni az árát. Két ilyen ID19-et indítottak a 1958-as Riverside Raceway-en rendezett NASCAR 500-ason, az autóval a Los Angeles-i Bill Jones kategória-győzelmet aratott, a szintén LA-ből származó Ralph Rorberts pedig másodikként ért célba.
Nyolcévesen apja Triumph 2000-esét vitte el pár körre a házuk melletti mezőn, aztán néhány évvel később már a legjobb 17 év alatti pilótának választották. Richard Burns, a brit raliversenyző tapasztalt pilóta volt, amikor a ‘90-es évek elején a Subaru ralicsapatához került. 1996-tól két éven át Mitsubishi Lancerrel indult a WRC-ben, 1999-ben azonban visszatért a Subaruhoz. Ennek örömére épp úgy limitált szériás modellel ünnepelték meg, mint Tommi Mäkinent a Mitsubishinél.
Több szempontból is történelmi videót adott ki a NASA a Perseverance marsjáró múlt csütörtöki landolásáról. Már önmagában a tény történelmi, hogy mozgókép rögzült egy marsi landoláson, de készült mindez egy folyamatában is teljesen újfajta, sikeres landolás közben. Az amerikai űrügynökség hétfőn a hétperces landolás utolsó három és fél percének képeit tette közzé pazar minőségben.
Kényelmetlen beszállni, nem lehet kilátni belőle egyik irányba se, az ablakán nem fér be egy nyomorultabb sajtburger és a motor időnként mindent megfőz maga körül. Ennek ellenére a Lamborghini Countach csodálatos autó és bármikor szívesen tolatnék vele a küszöbén ülve, hogy aztán órákig nézegessem. Marcello Gandini megrajzolta ezt a végtelenül egyszerű ék alakú autót és te minden alkalommal széles vigyorral nézegetted a Turbo rágó kopottas képén. Ferruccio Lamborghinit viszont nem volt olyan könnyű rábeszélni.
Városi használat során számomra elegendő volt a motorteljesítménye, a beépített lágyhibriddel, ha kell szedi a lábát, ha viszont nem sietsz, fogyasztásban szépen meg tudja hálálni. Autópályán nyugodtan számolhatsz azzal, hogy 120 felett már dolgozni fog, legalábbis az 1.2-es szívómotor 5. sebességben már bőven 3000 felett pörög, és hát szomjas is lesz... Már ha annak lehet nevezni pályán az 5.7-5-2-es fogyasztást 130nál.
Mi? Ja, hogy hibrid? Ja hát azt felejtsd el. Annyit takar a lágy hibrid, hogy amikor gyorsítasz, belehajt a motorba, és evégett "kevesebb" üzemanyagot fogyaszt. Hidd el, nem fog. Csupán annyit érzel helyette, hogy... hogy mondjam, laikusként... ha van az akksiban töltés (erre még kitérek) akkor jobban húz gyorsításnál...
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Egész eddigi életemben ahhoz szoktam hozzá, hogy fülelek vezetés közben a gép zajaira. Figyelek, és ha valami gyanús hang üti meg a fülem, rögvest bajt szimatolva kezdem kutatni, mi mehetett tönkre. Ez még a modern, de hozzám tizenéves használtként kerülő kocsikon is működik, viszont mikor életemben először vadonatúj autóm lett, az volt talán a legkiemelkedőbb élmény vele kapcsolatban, hogy végre nem kell figyelnem. Hiszen nem fog meghibásodni, ha meg mégis, hát garanciális. Na, ha van ennek a számegyenesnek ellenpontja, azt a karácsony előtti péntek délután éltem meg, amikor először indítottam be az ismét közlekedésre alkalmasnak nyilvánított Minit.
Az ipar, a gyártástechnológia mindig az egyszerűsítésre törekszik, de ennek ellentmondani látszik az egyre gyakoribb osztott lámpadizájn: egy külön csíkba költöztetik a nappali menetfényt, és egy alacsonyabban elhelyezett egységbe a fényszóró maradékát. Bár a megoldásra példaként a Citroën ugorhat be elsőre, a terjesztéséből minden náció és márka kiveszi a részét: a Hyundainál egészen avantgard lámpákat rajzolnak manapság, a Nissannál a Juke jeleskedett, de a Mitsubishi is kezd ebbe az irányba mozdulni, lásd az új Outlandert.
A minap írtunk a fejlesztésének végén járó Rivian pickup könnyed terepezéséről, a közvetlen konkurens Lordstown Motors viszont még távol van ettől a fázistól: hóban, jégen rodeóznak az Endurance nevű pickup karosszéria nélküli platformjával. A cég CEO-ja, Steve Burns rögtön a videó elején elsorolja a tervezés-gyártás szakaszait (prototípus, alfa, béta, előgyártott, gyártásra kész), és kiemeli, hogy ők épp az alfa változatnál járnak, ahol a tartósságot tesztelik. A videó is ilyen gyilkos szellemiségben készült.
Egy korábbi epizódban mutattuk már Borsa kollégám felrobbant Skyline motorját, amitől nem volt túl boldog akkor. Utána megjött az autó Japánból importált új motorja, ami egy legendás Toyota 1JZ, soros hathengeres turbó motor. Ebben a részben nemhogy bekerült a helyére, de meg is szólalt, nem is akárhogy!
A Passat-történetet ott fejeztem be, hogy végre működött a sok évig használt 1,8T helyére vásárolt egyhatos szívó, amellyel több gond volt eddig, mint a bonyolultabb turbóval. Végül is sikerült egy éven belül kinyírni, igaz nem pont úgy, ahogy számítottam rá, és a megoldás sem a tervezett lett. Pár ismerősöm már jelezte, hogy nagyon beakadt nálam ez a Volkswagen Passat B5.5 téma, megakadt a tű a lemezen, hogy mindig újrajátszom. Hajthat az észszerűség, a kíváncsiság, vagy, hogy legyen miről cikket írni, ami akárhogy is, de tapasztalattal szolgálhat minden Passat 5.5 tulajdonosnak, sőt használtautó-tulajdonosnak, mert mindenféle történet megeshet velünk, hiszen az autók gépek, amelyek elromolhatnak, és emberek szerelik őket, akik hibázhatnak.
Diego Maradonát minden idők egyik legjobb játékosának tartják. Kétségtelenül ő az, akinek a nevét az is tudja, aki focilabdát is csak képen látott. 2020 év végi halála után háromnapos nemzeti gyászt hirdettek Argentínában és ravatalozását több tízezer ember kísérte. Állítólag minden argentin kocsmában volt fenntartva neki egy szabad asztal és ez a hatalmas tiszteletet köztudott drogproblémái sem tudták elhomályosítani.