Korábbi Hiéna felhívásunkban azt kértük, hogy mindenki nézzen körül, hogy mi a legöregebb DOT-szám a környezetében. A DOT-jelölést 1980-tól használták három számmal, 2000-től néggyel. Az igazán koraiakat tehát a háromszámos nevezettek között kellett keresni, 0-ás vagy 1-es végződéssel.
Eberhard von Kuenheim, a BMW igazgatótanácsának elnöke a francia Paul Bracq-ot és a Bertonénél dolgozó Marcello Gandinit (tudják, aki a Shamalt is rajzolta) kérte fel, hogy tervezzék meg az első 5-ös BMW-t. A formaterv sokat merített Gandini korábbi kétajtós, kupé koncepciójából, a 2200ti Garmisch-ból. A fejlesztés a 60-as évek végén kezdődött és 1971-ben már készen is voltak az E12-es működő prototípusai.
Egyszerre vicces és bizarr videót szúrt ki a Jalopnik egy 1993-as ausztrál Supercars futamról. A videó maga is kilenc éve került a netre, de eddig valahogy nem fedeződött fel, pedig egy parádés bakit és annak következményét követi végig a Sandown 500-ról.
Olyan pickup-ot kerestem, ami legalább nem gyengébb, mint a Ford (200 LE), így a Mercedes X V6 és az Amarok V6 jöhetett szóba. A Mercibe beleülve nagyon szűkösnek éreztem a kabint, és a Navarra rokonság sem igazán motivált. Az Amarokot sikerült kipróbálnom egy rövid próbaúton és annyival jobban ment és lassult, mint a Ranger, hogy azonnal depressziós lettem, mert addig azt hittem, hogy a legjobb pickupban ültem.
Persze azért az Amarok közel sem tökéletes, mert az utaskabin viszont kevésbé komfortos, mint a Rangeré. Kisebb a lábtér a hátsó ülésnél, a hátsó támla is meredekebb, nincs hátul kihajtható könyöktámasz, de leginkább a légkondival hűtött első könyöktámasz alatti nagy rekesz és a pakoló helyek hiányoznak a Ranger után. És a kb. 1,5 millióba kerülő bőrös, komfort üléscsomag sem igazán éri meg az árát. De a menet tulajdonságok annyival jobbak a Rangernél, hogy könnyen beáldoztam a komfortot.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Nem lehet felmérni sem, hogy a gazdasági és emberéletekben mérhető kár mellett mekkora lelki, érzelmi terhelést, sérüléseket okoz a járvány. Családi tragédiák, létbizonytalanság támad sokakat, és azok is küzdenek a bezártsággal, akik amúgy szerencsés helyzetben vannak. Úgyhogy nem csoda, hogy új, online helyeken keressük a közösségi élményeket
Amennyiben azon elmélkedünk, hogy milyen autókat látnék szívesen a garázsban, vannak viszonylag könnyen megmagyarázható tételek, mint a Porsche 911-es vagy a BMW E46 M3. Ha már megvan a lendület, akkor elkezdek áradozni arról, hogy mennyire eszeveszett mód kéne egy kétszínű Lancia Thesis vagy egy olyan sárga gombóc, mint az A2-es Audi. A méltatlanul mellőzött, mágikus masinák közül viszont a Maserati Shamal mozgat meg a leginkább.
Még az év első napján került egy kanadai folyó jeges vizébe ez a szerencsétlen Chevrolet Silverado, amit szűk két hónappal később vágtak ki a vastag jégpáncélból. A mentőcsapat a napokban kiszórt néhány fotót a mentésről, és a jéggel együtt kivágott pickupról.
Itt a tavasz, itt az ideje a téli gumit ledobni, jöhet a nyári. Ha használt gumiról van szó, a következő mondatban biztos előkerül a DOT-szám. A DOT az a szám, ami megmutatja a gumi gyártási idejét. 2000 előtti gumiknál az utolsó három, 2000 utániaknál az utolsó négy számjegy mutatja a gyártás idejét. A három számjegyűek első két számjegye a gyártás hetét, utolsó számjegye pedig a gyártás évszámának végét jelenti. Ez márpedig azért fontos, mert 6-7 évesnél öregebb gumit profilmélységtől függetlenül érdemes cserélni.
Érdekes videók keringenek a neten egy kínai völgyben kanyargó autós hídról, ami lényegében egy egyirányú pontonhíd, de mivel egy zárt állóvízen lebeg, szép kiterjedt hullámokat lehet indítani róla, ha egy nehezebb jármű gurul végig rajta. Például egy kisbusz:
A lengyel rendőrség adott ki a napokban egy januári felvételt egy autósüldözés bizarr jelenetéről. Egy akciófilmes értelemben klasszikus vonat előtt átférős, rendőrautót így lehagyós jelenet látható a videón egy ráadás mázlival.
Szüksége volt a show-ra, visszanyúlt hát a legjobb hagyományához a NASCAR, és 1970 óta először elhagyta a tükörsima aszfaltot. Illetve aszfalt nyomokban volt az amerikai autósport legnagyobb múltú szériájának hétfői versenyén, mélyen a több ezer köbméter salak alatt, amivel beterítették a bristoli ovált. Az eredmény:
Pénzügyi és arculati problémákkal nehéz 80-as évek elé nézett a Peugeot és Jean Boillot, a márka vezérigazgatója. Ekkoriban a Peugeot konzervatív márkának számított és már szükség lett volna valami átütő újdonságra, ami széles tömegeket szólít meg. Ebben az időben hagyott fel a navigátorkodással Jean Todt is, akit azonnal felvettek a Peugeot Talbot Sport első emberének. Utána a Scuderia Ferrari F1-es csapathoz ment, 2009-től pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke.
Szóval E12 1.6 benzines Corollám volt előtte, leginkább ehhez tudok viszonyítani. PErsze az azért jóval régebbi konstrukció (2002-es). Ezen kívül hosszabb-rövidebb ideig ültem, ill vezettem sógorom 3-as Focusát, és céges Skoda Rapidot, Opel Insigniát. Na ezeket már inkább lehet az I30-hoz mérni, évjáratban hasonlóak. Legelső megjegyzésem: az I30 valamennyi felsoroltnál finomabb, minőségibb, kisebb-nagyobb mértékben.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Van az a vicc a tollról és a német nyelvről: angolul pen, svédül penna, spanyolul pluma, franciául stylo, németül meg KUGELSCHREIBER. Na, a szállítmányozási célszerszámoknak is megvan ez a torz, eltitkolt unokatestvére: a Schnibbelwagen.
Nem volt nehéz legendává érnie, hiszen az első M3-as azt az utat járta be, mint minden igazán híres sportautó. Homologizációs céllal készült, hogy a BMW megverhessen mindenkit a DTM-ben, vagyis a Német Túraautó Bajokságban. Ebben az időben tele volt velük a pálya, ellenfélnek pedig ott volt a Mercedes-Benz 190E Evo II.
Láttak már műbőr bevonatú autót? Nem? Pedig létezik, de a Mohs Safarikaron ez a legkevésbé meglepő részlet.
A fékportól megszabadulni nem ördöngösség, és ha egyszer eltávolítottad az évek alatt ráégett mocskot, után évente ismételve már sokkal könnyebben fog menni, és mennyivel szebb a kerék, ha nincs a küllők tövében a barnás fekete kosz. A gumiápolás sem rakéta tudomány, de sokan nem csinálják meg, mert az átgumizással járó kapkodásban nincs rá idő, utána meg elfelejtődik.
Az elektromos autóknak egyik nagy problémája a rövid hatótáv, a másik pedig az, hogy a villamos energia a termelők összetételétől függően (pl. szénerőművek nagy aránya) akár ugyanolyan szennyezőek is lehetnek, mint a hagyományos motorral szerelt példányok. Ám mivel a címben említett szigetcsoport hosszában csupán 130 kilométer, az úthálózata pedig összesen 1042 kilométer, a hatótáv-para erősen indokolatlan, vagyis egy pipa már megvan. Hála az árapály-erőművek táplálta EV-töltőknek - amelyeket nemrég telepítettek - , viszont már a második problémát is kihúzhatják a shetlandiek, mivel teljesen megújuló forrásból tölthetik az elektromos autóikat.
Egy digitálisan felújított (színezett, 4K-s felbontás, 50 képkocka/másodperc) felvételsor jött ki nemrég az emberiség máig legnagyobb repülő szerkezetének, a Hindenburg léghajónak 1937-ben történt tragédiájáról. A darabos, fekete-fehér képeken is drámai katasztrófa így átélhető igazán, de nem csak a hajó színes tűzhalála miatt érdemes végignézni a felújított képkockákat, mert legalább annyira magával ragadó a 30-as évek New York-ja a hajó alatt, vagy a kormos roncskupac a videó végén.
A márkakupák jó oldala, hogy a - szűk határok között - egyenlő technika gyakran eredményez szoros meccseket. Az olyan abszurd mértékben szoros befutó, mint amilyen a Global MX-5 Cup hétvégi, sebringi versenyén történt viszont még ebben a műfajban is példátlan. Ilyen az, amikor 13 ezred másodperc van az első és a harmadik autó között:
Lehetetlen menőbb BMW-t találni az eredeti 8-asnál. Mert kényelmesebb, gyorsabb és jobban vezethető van bőséggel és megbízhatóbbat sem nehéz találni, de az E31-est elég csak meglátni és rögtön megvan, hogy ez valami olyan, amiben sem tréfát nem ismertek, sem határokat.
Minden sorozatnak kell egy jó pilot, vagyis az az epizód, ami felveti a problémát, megteremti a feszültséget, vagy csak meghozza a kedvet a további nézéshez. Azt hiszem, a Tulaj a Pályán sorozatunkhoz kellően erős neveket hoztunk össze: az első epizódban Michelisz Norbi, aztán a Becsületesnepper, Karotta, majd Ágó Béla mutatta meg, mennyi idő alatt érnek körbe a szlalompályánkon.
Viszont ez egy népi játék, és az egész felvetés alapja az, hogy ti, az olvasóink és a nézőink gyertek el, és érezzétek jól magatokat. Így egy szerencsésebb napon kivonultunk a Groupama Tanpályára, és felvettünk 18 lelkes jelentkező futamát, ezeket mostantól minden hétfő este hatkor láthatjátok a Totalcar.hu címlapján, és a Youtube csatornánkon. Lesznek ritka, és érdekes autók, valamint teljesen átlagos, lakossági gépek. Lesznek őrületes körök gyenge autókkal, és kevésbé gyorsak nagyon erősekkel. Honda NSX, Tesla Model 3, Ford Focus RS, Suzuki Ignis... lesz miért izgulni.
Amikor 2019 áprilisában megvettem a 330 kabriót, még sehol nem volt a világot home officeba száműző kórság, könnyű volt csillogó szemekkel, tejszínhabszerű felhők alatt kanyargó utakon, madárcsicsergős suhanásokat vizionálni minden alkalommal, amikor ránéztem. Olyan kacifántos út vezetett a 330-asig, hogy ezt a kifejtős kérdést majd egy másik esti gépelésre hagyom. Hiába volt már meg lassan tizedik éve a 316i, a hathengeres kabrió a polgári kínálat ellenkező fele, egy teljesen másik karakter. Szóval ötletem nem volt, milyen BMW-t veszek megint a nyakamba.
Az első ülések támláját teljesen leengedve és a hátsó üléseket hátratolva ággyá alakíthatóak (a hátsó ülések kb 40 fokban dönthőek hátra). Ezt már ki is próbáltam, két napot töltöttem el így a Balaton mellett. Nagyon hangulatos és meglepően kényelmes. A csomagtartó alja egy összecsukható asztalt rejt, 3 NDK-s székkel kiegészítve, ment is a piknik nyáron.
A terepjáró képességeit csak finoman teszteltem, sárban csúszkálástól kapcsol az összkerék, és tud mosolyt csalni az ember arcára.:) A tél folyamán volt szerencsém a hegyekben havas úton elakadt autóstársat is kihúzni szorult helyzetéből.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Geraldine Elisabeth Carmichael, született Jerry Dean Michael történetében az a döbbenetes, hogy nem kitaláció. Vannak ilyen sztorik, és az utóbbi időben nagyon ráálltam arra, hogy a forgatókönyvírás primkó sémáiból kiszakadva valóban megtörtént történeteket nézzek. A másik szempont: mivel nem rendelkezem végtelen idővel, fontos, hogy egy sorozatnak legyen vége. A mai sorozatok esetében a következő a helyzet: ha sokan nézik, soha nem lesz vége, ha kevesen, akkor meg félbehagyják. Ha pedig eleinte sokan, majd egyre kevesebben, akkor egészen sok évad után engedik el a gyártók a fenébe a történetet. Na kis barátaim, nekem erre nincs időm, hogy a végén jól átverjetek, inkább felfedeztem magamnak a minisorozat műfaját, ami röviden annyit tesz: ez egy olyan sorozat, aminek van vége. És azt is tudod, hogy hány epizód múlva.
A fenti módszernek van egy hátránya: gyakrabban kell gondolkodni, hogy mit nézzen az ember. Pont egy ilyen gondolkodásnál jött szembe az HBO Go nyitóképernyőjén a Hölgy és az autó (eredeti címe: The Lady and the Dale) című minisorozat, csak négy epizód, ez kell nekem! A képen egy furcsa nő egy furcsa autóval, a ruhák tiszta hetvenes évek. És dokumentumfilm egy autógyárról? Egy autógyár, amiről nem is hallottam? Micsoda? Nézzük csak!