Diego Maradonát minden idők egyik legjobb játékosának tartják. Kétségtelenül ő az, akinek a nevét az is tudja, aki focilabdát is csak képen látott. 2020 év végi halála után háromnapos nemzeti gyászt hirdettek Argentínában és ravatalozását több tízezer ember kísérte. Állítólag minden argentin kocsmában volt fenntartva neki egy szabad asztal és ez a hatalmas tiszteletet köztudott drogproblémái sem tudták elhomályosítani.
Jack Boyd Smith Jr. sikeres befektető és imádja a veterán autókat. Van neki egy halom ritka vagy csak simán gyönyörű autója, amikkel rendre megjelenik a Pebble Beach Concours d’Elegance-on, a világ egyik legnevesebb autós szépségversenyén. Mind közül egyértelműen az 1933-as Packard Twelve Coupé a kedvence. Ilyen autóból összesen ötöt gyártottak, de csak kettő létezéséről tudnak.
Minden terepezős videó sajátja a zaj: a Utah beli Hell's Revenge-en V8-as Wranglerek, Szibériában Land Cruiserek és UAZ-ok, az Öböl menti dűnéken turbós Patrolok zúgnak, így joggal zavarja az embert a Rivian elektromos pickupjából jövő csend. Csak a kerekek és a szétszórt kövek csapnak zajt.
Steep grades. pic.twitter.com/3kClLD4rAF
— RJ Scaringe (@RJScaringe) February 13, 2021
Ausztrália ásványkincsekben meglepően gazdag ország, a világ évente feldolgozott vasércének mintegy 40 százalékát odalent bányásszák. A foglalkoztatottak 2 százaléka dolgozik az ágazatban, ám a közelmúlt kezdeményezései alapján úgy tűnik, hogy a munkások egy részének veszélyben a megélhetése: több, az országban működő bányatársaság úgy döntött, a megterhelő és monoton járművezetői munkahelyeket automatizációval váltják ki. Szerencséjükre ennél többről van szó.
Alig futott LaFerrari, Enzo és F50-es is van abban a Ferrari-gyűjteményben, amit a négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel kisöpör éppen a garázsából. Nehéz nem szimbolikusnak látni a lépést azután, hogy a német egy csúnya szakításon van túl az olaszokkal.
Pár nap híján sikerült a balatoni hummeresek legendás jégbeszakadásának kilencedik évfordulójára időzíteni ezt a hasonló eredménnyel végződött vagánykodást. Egy holland csatornában hozta össze a felvétel főszereplője, akinek hála nagyjából sejthetjük, hogyan nézhetett ki, amikor 2012 egy februári napján nekimentek a Balatonnak a H2-esekkel.
Ugyan sem a tömegbaleset, sem a szoros befutó nem idegen az oválpályás versenyektől, a NASCAR vasárnapi futamán, a Daytona 500-on mégis olyan történt, ami Amerika imádott szériájában se gyakran esik meg. Két csoportos bukás is jutott az utolsó körökre, a második épp az utolsó kanyarokban érte a mezőnyt. A legelejéről indult és szoros befutót szült.
Az angol money.co.uk keresőszavak alapján végzett elemzést a luxusautók népszerűségéről, amiben arra jutottak, hogy nem az olyan hagyományos márkák modelljei a legvágyottabbak a piacon, mint a Rolls-Royce vagy az Aston Martin, hanem a Tesla, azon belül pedig a Model S.
Hetes erősségű földrengés rázta meg Japán észak-keleti részét február 13-án. Bár a 2011-eshez hasonló katasztrófa nem történt, a driftvilágot azért érte némi megrázkódtatás: földcsuszamlás rongálta meg a sport Fukushima prefektúrában található szentélyét, az Ebisu Circuit-et.
Ha ilyen autót szeretnél vásárolni, sajnos nehéz őket megtalálni, nagyon sok szerencse és kitartás kell ahhoz hogy meg tudj vásárolni egyet magadnak. Én is jó fél-egy évig kerestem mire megtaláltam a sajátomat, nagyon szűk a kínálat, ugye egyrészt lassan 30 éves autókról beszélünk tehát sajnos elég sok a bontóban végzi esetleges vadkár/GTK stb miatt, vagy ugye mert nem kívánja eladni az adott tulajdonos mert nem talál nála jobbat.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
A Lotus 900-as sorozatú motorjainak Wikipedia oldalán jártam a minap – nyilván valami adat kellett, vagy munkához vagy szórakozáshoz. Ott akadtam bele egy szűkszavú utalásba, amely szerint a sok sportkocsi mellett egy szedán is készült ezzel a motorral.
Ameddig az autók javarészt létravázra épültek, addig a karosszériaépítő műhelyeknek is több feladat jutott, hiszen mindig volt egy igényei szerint megrajzolt formatervre vevő tehetős úr. Aztán jött az önhordó karosszéria és a gondosan megtervezett, egyre hatékonyabbá és egységesebbé tett sorozatgyártás, hozzá a rengeteg típus és valahogy az az egész csak ódon úri huncutságnak tűnt.
A fogyasztási adatok, mióta világ a világ, köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Emlékszem azokra az időkre, amikor egy négy literes V8-as motorhoz ki merték írni a 90 km/h-nál a 7l/100km fogyasztási adatot, de városban sem ment a fogyasztás 12l/100km fölé. Természetesen papíron. Nekem volt ilyen autóm, a valóság ezzel szemben az volt, hogy vegyes használat mellett 15-16 litert evett az autó, ha tojás volt a lábam alatt, akkor evett tíz litert száz kilométeren. Napjainkra azonban egyértelműen kijelenthető, hogy az autók fogyasztása drasztikusan csökkent az elmúlt évtizedekben. Lássuk mennyit iszik meg egy modern plugin hibrid valós körülmények között.
Messze nem pajtakincseket, inkább csak egy erdő cserjeszintjében rohasztott roncsokat talált egy hazai videós, aki alaposan körbejárta a sajátos hangulatú helyszínt, ahol a szociautók és egy szegény Nissan mellett a MIÉP szellemének tárgyi emlékei pusztulnak csendben.
Az amerikai iSeeCars.com 660 ezer, 1981 és 2005 között gyártott autó alapján vizsgálta meg, melyek azok a típusok, amiket az első tulajdonosuk a legtovább, de legalább 15 évig megtartanak.
Kispénzű emberek kicsi országa lévén minimális divatja van nálunk a lakóautózásnak, bezzeg az USA-ban kisebb szalagtelkekre szerelnek kereket, és úgy járják a prérit. Azért egy-két név a távolság ellenére is átszivárgott az óceánon, az Airstreamek valóságos dizájn-ikonok, a Winnebagókról pedig az internet süldő korában elhíresült Winnebago Man miatt tudhatunk.
Megannyi kérdés vetődhet fel sokakban, de talán a legegyszerűbben egy savanyú, reménytelen miért foglalja össze leginkább mindet. Mert látott már hasonlót az internet, csak abban valahogy megvolt a kellő sportérték és a vagányság. Mihail Litvin legutóbb azzal tűnt fel, hogy egy mezőn állva felgyújtotta Mercedes-AMG GT 4 doorját, most pedig érdemben használatba se vette az autót mielőtt használhatatlanná tette. Az áldozat szerepében ezúttal a Porsche Taycan Turbo S.
Az úgy volt, hogy egyik reggel összevesztem a tizenhárom éves fiammal, és az apai szigor aznapra eltiltotta a suli utáni játéktól. Tehát bekapcsolta a tévét, és mivel nagy híve a Halálos iramban sorozatnak, feldobott neki a Netflix egy friss filmet, valami Asphalt Burning. Mire hazaértem, már csak azt vettem észre, hogy fetreng a gyerek a röhögéstől, miközben a képernyőn tuningolt Mustanggal és Cadillac halottassal (Bumbi, remélem figyelsz!) keverednek idióta norvégok egyik kalamajkából a másikba, csinálnak hülyét magukból meg a rendőrökből, és bár minden poént ezerszer láttunk már, valahogy mégis őrülten vicces az egész. Úgyhogy bekapcsolódtam valahol a huszonötödik perc körül, és nem bántam meg.
1966-ban megrendezik az első Táncdalfesztivált, amit a Magyar Televízió közvetít, a Le Mans-i 24 óráson pedig a Ford hármas győzelemmel bosszantja fel Enzo Ferrarit. Modenában májusra elkészül a 8535-ös alvázszámú 330 GT 2+2, ami hónapokkal később érkezik meg a Franco-Britannichoz. Párizsban, a diadalívtől induló Kléber sugárúton volt a kizárólagos importőr szalonja, itt vette át első tulajdonosa a 330-as Ferrarit és járkált vele még szűk egy éven át a városban.
A két éve vásárolt Audi A4-esemről tavaly írtam legutóbb, akkor egy teljes esztendő számvetése során kiderült, a látszólag hibátlan használt autóra is lehet költeni bőven, ha szeretnénk üzembiztosnak, biztonságosnak és vizsgaképesnek tudni a kocsit. Futás tekintetében már az első évben bejött az, amire számítottam, gyorsan belepörgött a húszezer kilométer a TDI-be. Ezután azonban jött a koronavírus, így a mögöttünk hagyott tizenkét hónapban kevesebbet autóztunk, nagyjából 13 ezret mentünk.
Ne aggódj, mással is előfordul, hogy soha nem ér oda időben a gyerek a suliba, az edzésre, aztán te is űzött vadként rontasz be a melóba és az egész család úgy elkésik az ebédről a nagyinál, ahogy kell. Mindenki azt mondja, hogy a megfejtés végtelenül egyszerű: el kell indulni időben. De te tudod, ha csak ennyi lenne, nem táncolna az óra mutatójának kattanása a rongyos idegszálaidon.
Pár éve már írtunk az Alauda (pacsirta) Racing repülő versenyautójáról, de a cég azóta komoly szponzorokat szerzett (pl. DHL), és csendben továbbfejlesztette a prototípust. A most bemutatott modelljüket Airspeeder Mk3-nak hívják, és ígéretük szerint még idén kiküldik a jövőbeni csapatoknak, a 2022-ben induló versenyen viszont már a következő generációt használják.
A rali-világbajnokság YT-csatornájára került ki ez a videó a január végén rendezett Monte-Carlo-raliról. A szezonnyitó tizenkettedik szakaszának első két helyezettjének fedélzeti kamerás videóját vágták egymás mellé, hogy látható legyen, mennyire kiélezett az élmezőny a ralisport csúcsán. Ogier (balra) és Neuville között a célban 0,7 másodperc volt a különbség, mindezt egy 13 kilométer hosszú, hólével áztatott hegyi szakaszon különböző autóval (Ogier Yaris WRC-vel, Neuville i20 WRC-vel), és ahogy az ívhasználatot figyelve látni, nagyon eltérő vezetési stílussal.
Jómagam beérném egy random kisorsolt 911-essel is, de aki olyan szerencsés helyzetben van, hogy válogathat, neki sincs könnyű dolga. Lehet sportos túragép vagy eszeveszett gyors kabrió, esetleg kőkemény pályagép. Mégis akadnak olyan kombinációk, amikre igény van, de még nem léteznek. Sokáig ilyen volt a 911 Turbo kabrió is.
Szürreális felvétel készült a szuperképességről, amiben a Tesla ma még messze a nagy gyártók előtt jár. Ez a távolról, netes hálózaton keresztül végezhető szoftverfrissítés, ami nem csak a tulajok garázsában álló Teslákkal esik meg, de a még otthontalan autókkal is, akár egy halomban, egy gyártelepen. Egy ilyet látni itt éppen.