Igyekszem nem minden őrült Facebook-csoportnak tagja lenni, de van pár, amit valamiért elém dob az FB, és bár korábban fel sem merült az ötlet, hogy valami hasonló tematikájú csoportot keressek, mégsem bírok ellenállni neki. Az egyik ilyen csoport a Régi Brit Rendőrautóké („Old UK Police Cars” - tudom, nem teljesen pontos a fordítás, de azért ha érteni akarod a lényeget, szerintem érted). A másik hasonló, a „Rallye Service Vans” csoportbeli tagságomat könnyű megmagyarázni: perverz vonzalmam az Mk1 és Mk2 Ford Transitok irányába teljesen egyértelművé tette, mikor megláttam valahol, hogy van ilyen csoport, hogy be kell lépnem. Mert hogy a hatvanas évek végén, meg a hetvenes-nyolcvanas években számtalan gyári és privát csapat ilyen csőrös Tranyókra púpozta a gumikat, dobálta tele a rakterüket alkatrészekkel, aludtak benne a szerelők, pilóták. Persze nem csak ralikon, gyakorlatilag mindenféle versenyen ott álltak a legendás Csőrösök. És ha az embernek van csőrös Transitja, több is, akkor számára egy ilyen csoport tele van imádni való korabeli fotókkal.
Brit rendőrautóm ugyan nincs (jobbkormányos Transit mentőautóm viszont de :) ), ugyanakkor tudom, hogy a briteknél sok olyan járművet használtak a rendőrök, amik gyenge pontjaimra tapintanak. Például Transitokat, ugye. A nyolcvanas évek híradóiban kétféle brit rendőrautót láthatott az ember rendszeresen: a tüntetésekre kivezényelt, páncélozott, gumiszoknyás, rácsos ablakú Land Rovereket, meg a szintén, kívülről rácsozott „Riot Van”-eket („Zavargás Furgon”?), amik általában csőrös Transitok voltak. És hát volt sok Sierrájuk, Minijük, Caprijuk, Roverjeik, meg egy rakás baromi érdekes járgányuk. Roverről jut eszembe, aki nem olvasta anno a posztunkat a híres Rover-rendőrautós londoni száguldásról, a „Liver Run”-ról, az kattintson, szerintem imádni fogja.
Elég lesz-e a hatótáv, tudom-e majd tölteni az autómat, mit csinálok, ha minden töltő foglalt? Ezek a kérdések fogalmazódnak meg az emberben, mikor elektromosautó vásárláson töri a fejét. Bennem is felmerültek ezek a gondolatok, ezért örültem, hogy kaptam majd egy hétre egy Volkswagen ID 3-at. Már régóta ki akartam próbálni, hogy mire képes egy elektromos autó a mindennapi használatban, mennyire nehezíti meg az ember életét a benzinkúthoz képesti hosszú „tankolás”, mennyire lesz nyűg használni.
Virágkorukat élték a sebességrekordok a 80-as években, amivel sokan próbálkoztak vagy kicsiben a Bonneville sós síkságon vagy nagy tétet tettek rá máshol. Reeves Callaway sem tett másképpen, de ő inkább olyan veszettül gyors autót szeretett volna építeni, ami nem csak egyenes vonalban megy irdatlan módon, hanem hétköznap is használható marad, tehát rajta maradhat a rendszám.
Csak pár kanyarig tartott az FIA gokart Európa-bajnokságának idei első versenye, aztán kirántották a mezőny java alól az aszfaltot. Konkrétan az OK-Junior kategória futamán történt az alábbi jelenet, amikor a hirtelen jött nagy eső egy kanyar alatt lenullázta a bajnokság mezőnyt.
A villanyautók egyik sajátossága, hogy szinte teljes csendben üzemelnek, ám a gyalogosok védelmében sok helyütt - így az EU-ban is - követelmény, hogy valamilyen mesterséges hanggal hívják fel magukra a kallódó figyelmet. A gyártók ezzel együtt az utasokat sem hagyja cserben, nekik is jut valamennyi audio-élmény.
A konzuli szolgálat honlapja így ír Dél-Afrikáról: “... közbiztonsági helyzete a nemzetközi összehasonlításban a legrosszabbak közé tartozik. (...) A rablások, betörések, gépkocsi eltulajdonítások nagy részét fegyveresen követik el, melynek következtében az ilyen esetek gyakran járnak személyi sérüléssel és vezetnek gyilkosságokhoz.” Bár a konzuli szolgálat gyakran túloz, az alábbi videófelvételen épp egy ilyen szituáció bontakozik ki: egy pénzszállító autóvá (CIT - cash-in-transit) alakított Toyota Land Cruiser 70 Series-t ér támadás a Johannesburgtól nem messze található Pretoriában, délelőtt fél 11 körül.
20-as éveim elején jártam, egyetem után munkába járáshoz kerestem autót. Nekem az volt az alapelvem, hogy élethelyzetnek megfelelő autót kell választani. Akkor egyedül voltam, vidékre jártam dolgozni autópályán, városba nagyon ritkán akartam használni, így egy kis diesel autó mellett döntöttem. Tisztában vagyok az "idősebb" és a "modern" autók adta előnyökkel és hátrányokkal, de én a modern autók híve vagyok, így évjáratba max. 5 évet határoztam meg. Végül egy szerelő ismerősöm a Peugeot 208-ast javasolta, így e mellett döntöttem. Az internetet böngészve fájó szívvel konstatáltam, hogy javarészt 1.4-es HDI-ből van a legtöbb, ami meg van 1.6, az jóval drágább volt, így a kisebb lőerős (68) változat lett. A nagyobb lóerőnek jobban örültem volna, de első autónak ez is tökéletes, akkor azt gondoltam: majd a következő (így is lett :D).
Ilyen volt a 2015-ös ráncfelvarrás
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Bár a meghekkelt Colonial Pipeline-on a napokban újraindult az ellátás, a rengeteg önveszélyes üzemanyaghalmozóról készült vírusfotó után ezt a rövid felvételt még nézd meg a műfaj királyáról és értetlenkedjünk együtt.
V8. Azt, hiszem, elegendő csak kimondani ezt a betű-szám párost, és sokunknak máris nagyot dobban a szíve. Hallatán megigéző hangú, bivalyerős autók képe sejlik fel előttünk, és korántsem alaptalanul, hiszen szinte kivétel nélkül izgalmas típusok kaptak ilyen hajtást. Exkluzív BMW-k, Mercedesek mellett sportautók és – hogyan is lehetne kihagyni őket – amerikai típusok kaptak V8-ast. Csak, hogy talán a legismertebbeket említsem, a Chevrolet Corvette és Camaro, és persze a Ford Mustang.
Megint virágzik a 80-as évek, és nem is nehéz rácsúszni a témára, hiszen zenében ott a synthwave, a Netflixen meg már évadok óta hódít a Stranger Things, és az emberben rögtön felvillan a kék alapon rózsaszínben úszó neon reklám. Meg aztán ott egy rakat legendás pilóta és ikonná érő autó a rali B csoportból, ekkor kezdődött a DTM aranykora, és talán semmi nem foglalja annyira össze a korszakot, mint a Ferrari Testarossa.
Az USA déli felének jellegzetes embertípusa a redneck: a fogalom onnan ered, hogy a sok és kemény, szabadban végzett munka miatt vörösre ég szerencsétlen földművesek nyaka. Azonban a fogalom ma már egészen mást jelent, nagyjából a déli suttyó szinonimájává lépett elő. Előítélesen egyszerűsítve: fegyverek, lokálpatriotizmus, Trump, freedom.
Robert Opron még 1965-ben kezdett el dolgozni a Citroën 2CV, vagyis a Kacsa utódján, aminek projektje EN101 néven futott és az elődjéből átemelt kéthengeres bokszermotor hajtotta volna. Az előzetes jövendölések szerint öt évvel később már tömött sorokban jelentkezhettek volna a 0,32 légellenállási együtthatójú kisautóra a vásárlók, de a célcsoporttól záporoztak a negatív kritikák.
Sokan olvasgattuk a Csík vasárnapi szereléseit, néztük, ahogy felújítja a különböző öreg járműveit. Most egy olyan műhelybe látogattunk el, ahol főként olasz autókat újítanak fel üzemszerűen. Sokan gondolják, hogy van egy egész jó állapotú veteránjuk, csak kellene rá egy tisztasági festés, aztán kiderül, hogy az autó vasoxidból, gittből és évtizedeken átívelő tákolásból van. Jöjjenek velünk, nézzék meg miként dolgoznak a restaurátorok.
Érdekes fotókat szült az Egyesült Államok keleti partvidékének államaiban kialakult üzemanyaghiány. Konkrétan az attól kialakult félelem okozott pánikszerű felhalmozást a napokban, ami sokszor nem szakszerű, nem ritkán pedig ön- és közveszélyes.
Nem meglepő módon a villanyautókra évek óta mindenkinél jobban rákapott norvégoktól jött egy lehetséges megoldás a villanyautózás egyik legnagyobb problémájára: a nehéz oltásra. Egy norvég cég, a Bridgehill fejlesztett egy oltótakarót, amivel a leghevesebb villanyautós tüzeket is el lehet fojtani, de legalább kontroll alatt lehet tartani, amíg jön a szakszerű segítség. Egy ilyen lepel akár harminc tűzre is jó lehet.
A Mohó Hiéna ezúttal igazán értékes nyereményt tartogat, de nem lehetetlen megszerezni, csupán néhány LED és pár jól meglőtt fotó szükséges hozzá. A feladat: világítsd meg LED-ekkel az autód, fotózd le és töltsd fel Instagramra! Íme egy extrém példa inspirációnak:
Nincs nagy titok az alábbi, Hollandiában felvett videó mögött. Amit látni, az egy tipikus példája annak, ahogy egy hátul hajtó 700 lóerős autót össze szokás törni fogalmatlanul. A 488 Pista sofőrje jól láthatóan meglepődött, amikor eltűnt a tapadás hátulról, pedig ez lesz abból, ha visszaváltást nagy gáz követ. A motor legnagyobb nyomatéka ugyanis 770 Nm, és kikapcsolt segédletek olyat kapott a két hideg gumi, amihez már nem volt elég a tapadás.
A Matchbox 1953 óta létezik, az első jelentősebb játékautó-gyártó a világon. A név Matchbox = gyufásdoboz az autók méretére utal. Itthon ráadásul nyugati termékként sokáig nehéz volt hozzájutni, ami szintén hozzájárult, hogy igazi játékikonná váljon.
A semmiből lett az internet balekja Andrew Brenner, Ohio állam egyik szenátori körzetének képviselője. A politikus egy videókonferenciára jelentkezett be látszólag az otthonából, de gyanús lett, hogy időnként jobbra-balra néz, és hogy az ingének feszül egy biztonsági öv.
This Ohio State Senator thought he was slick, using a Zoom background of his home office while driving... debating a bill for harsher penalties for distracted driving https://t.co/XfangsLaHX pic.twitter.com/r55ti7bsma
— Brody Logan (@BrodyLogan) May 6, 2021
Az eredeti Honda/Acura NSX már a maga idejében is a gyártó dicsfénye volt, ennek megfelelően vált azóta a gyűjtők kedvencévé: 15 millió forint körül jár a kínálat alja, de nem kell sokat kutatni a 100 millió forint fölötti darabokért sem. Ám nem minden példány kelendő: ha valaki szakértelem nélkül nyúl hozzájuk, nem csak az értéküket csökkenti, de a rajongói szívekben és látóidegekben is kárt okoz.
2010 környékén már bőven lehetett érezni az amperszagot az autóipar levegőjében és erre a Mercedesnek volt egy nagyon látványos válasza. Fogták az akkori sportautójukat, a sirályszárnyas SLS AMG-t és kidobták belőle a V8-as motort. A helyére elektromos hajtást pakoltak azzal a céllal, hogy megmutassák, lehet izgalmas autót csinálni abban a jövőben is, amiben nincsenek dugattyúk és kipufogóhang. Kezdetben csak koncepció volt, aztán a 2011-es Párizsi Autószalonon megjelent az innovátoroknak szánt változat.
Épp Balló Marci Mercijét fotóztuk, amikor a nepperek gyöngye hamiskás mosollyal felpattintotta a csomagtartót, hogy láttam-e már ilyet? Számítottam én dinnyétől kezdve cukorrépán át mindenre, de az iPhone közvetlen anyai ági felmenőjére nem. Mert ugye amikor ezt a 123-ast gyártották, még nem volt facebook, hogy ráírjunk a haverokra, ha lerobbantunk az út szélén. Akkoriban még helyben kellett megoldani a felmerült gubancot, és bár a többség ilyenkor egyszerűen megpróbált leinteni egy másik autót, az igazi urak egyszerűen üzentek, hogy: hallod, hozz már benzint légyszi!
Nem nehéz elképzelni, hogy Roman Abramovich mérgében egy Makarovval a plafonba ereszt néhány golyót, mert holmi nyomorult mediterrán hullámok miatt a középső lyukba kanyarodott a fekete nyolcasa. Bár az igazi sikk a márvány, a fa és a bőr, a Bugatti magára vállalta a feladatot, hogy modern anyagokkal és technológiával segítsen a kétségbeesett milliárdosokon: karbon biliárdasztal kínál 300 ezer dollárért (89 millió forint), ami automatikusan vízszintben tartja magát.
Kevesen tudják, de nem a Wartburg motoros Melkus volt az első keletnémet sportkocsi: ez a cím a Lindner Coupénak jár, amelyet a korabeli 356-os Porschék mintájára készítettek: összesen 13 ilyen autó készült, és bár a nagy részük mára elveszett, két működő példányról biztosan tudunk.
Enzo Ferrari szeme előtt csak a versenyzés lebegett és hiába vágytak a sikerek után Ferrarira a pénzzel tömött zsebű vásárlók, nem mindenki kapta meg a jobbik modorát mellé. A Commendatore tett is gőgös kijelentéseket és sokáig az orrmotoros versenyautót sem engedte el, éppen ezért a középmotoros 250 P-k mellett a 330 LMB-k is rajthoz álltak az 1963-as Le Mans-i 24 órás versenyen. Négy 330 LMB, vagyis Le Mans Berlinetta állt a startnál, de csak egy fejezte be a futamot, az is az is az ötödik helyen. Ezek közül csak egy autó volt jobbkormányos és ezt szerette volna újra elkészíteni a Ferrarikért rajongó Edward Carte. A projekthez 2010-ben vett egy 330 GT 2+2-t, de az elkészültét már nem élte meg.