2021. június 7., 14:24 Módosítva: 2021.06.10 22:23
2 hozzászólás

Emlékszem, hogy amikor megjelent a Bugatti Veyron, én csak fintorogva néztem rá a lapított Volkswagen Bogárnak kinéző istennyilára. Ezt kicsit bánom is utólag, mert a Veyron nem csak a 2000-es évek mérnöki csodája, hanem a régi Bugattik vonalait nézve egy nagyon szépen újragondolt formaterv is. Nem mellesleg őrületeset szólt a motorja és a sebessége.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. június 6., 13:31 Módosítva: 2021.06.10 22:23
663
7 hozzászólás

1963. március 9-én készült el a Ferrarinál a hatvanötödik 250 GT/L Berlinetta Lusso, méghozzá visszafogottan elegáns, ezüst színben és fekete bőrbelsővel. Első tulajdonosa egy szép júliusi napon vette át az autót Torinóban, a város hivatalos Ferrari kereskedőjénél, a Garage Fontanella & Co-nál.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. június 6., 11:36 Módosítva: 2021.06.10 22:23
115
0 hozzászólás

Elképesztő felvételek készültek pénteken a Spa-i versenypályáról, aminek a vízelvezető rendszere nem bírt a környékre zúduló esővel. Az ardenneki fekvése miatt kedvelt nagy múltú pályára a lelátókon át, a helyoldalakról ömlött be óriási mennyiségű hordalékos víz. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. június 5., 18:59 Módosítva: 2021.06.10 06:12
52
0 hozzászólás

Elképesztő, de 1994 óta döbbenti meg az embereket a Beckmann-Manta. Akkor még nem volt annyira szokatlan látvány az Opel-kupé, de mikor 2012-ben megláttam a 24 órás mezőnyében az öreg Opelt, majdnem eldobtam a fényképezőgépet. Persze, akkor már egy ilyen Manta mindenhol feltűnő volt, de az biztos, hogy a prototípusok, nagy gyárak által világ pénzéért megépített hi-tech versenyautók közt látni a pályán, na az azért rendesen lefagyasztotta az agyamat. Természetesen sokkal lassabb volt a nagyon komoly gépekhez képest, de azért akkor az összetettben is megvolt az 53. hely.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. június 5., 16:13 Módosítva: 2021.06.10 22:23
243
3 hozzászólás

Japánban volt egy közmegegyezés az autógyárak között, hogy 280 lóerőnél nem gyártanak erősebb motorokat. A katalógusban nem is szerepelt több, mindenki ennyit írt bele. De a pletykák szerint az 1JZ, és főleg a 2JZ jóval többet tudott ennél. Lássuk a lényeget.

3 hozzászólás
2021. június 5., 13:03 Módosítva: 2021.06.10 07:36
211
12 hozzászólás

Csak néhány éve került elő az a három félelmetes, szélesített Toyota MR2 prototípus, amelyeket eredetileg arra szántak, hogy domináns szereplővé tegyék a Toyotát a ralisportban. Pedig szó sincs róla, hogy újak lennének: ezeket a gépeket még 1984-ben kezdte építeni a Toyota európai sportrészlege, és 1985-ben már készen álltak a bevetésre.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. június 4., 16:32 Módosítva: 2021.06.10 06:12
430
0 hozzászólás

Kézenfekvő, mégis ritkán alkalmazott módszerhez nyúlt az egyre gyakoribb és egyre pusztítóbb jégesők ellen egy coloradói autókereskedés, miután a sok jégkár miatt öt év alatt több mint ötszörösére nőtt a telep biztosítási díja: az egészet befedték fémhálóval.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 30., 17:27 Módosítva: 2021.06.02 06:10
159
10 hozzászólás

Helga - Mercedes Benz W126

57270

2008-ban érett meg bennem az elhatározás, hogy kell a kis Peugeot-om helyett egy nagy, régi, klasszikus Mercedes. Először W123 240D-ben gondolkodtam. Sokat olvastam róluk itt a Népítéletben és fórumokon. Tudtam, hogy ezek kiváló, megbízható kocsik. Csakhogy nehéz belőlük szépet találni, többségüket össze-vissza barkácsolták, leélték. 2009. januárban elmentem megnézni egyet. A helyszínre érve kiderült, hogy 280-asból lett dízelesítve, most pedig egy 200D motor van benne, de hiányoznak a porlasztócsúcsok. Így beindítani nem tudtuk. Kezdtem megérteni, amit a hátrányokról olvastam. Ezt a kocsit felejtsük el, gyerünk tovább. Mindenképpen szerettem volna legalább egyszer vezetni, kipróbálni egy ilyet. A környéken nem volt akkor eladó 240D, a legközelebbi 40 km-re volt, egy 200D. Mondom sebaj, tesztelésre jó lesz. A tulaj a lehetőségeihez képest karbantartotta, azonban így is lett volna bőven mit javítani rajta. Aztán mentünk egy kört. Ezután elhatároztam, hogy nekem nem kell W123. Lehet, hogy a 123-as rajongók meg fognak kövezni, de számomra a vezetési ergonómiája borzasztó, Ladákat és Daciákat idézi az elejének a magassága. Előfordulhat, hogy valakinek pont ez tetszik benne, de nekem nem jött be.

Szóval felmentem a netre 124-eseket keresni. Na de milyen motorral? Tapasztalatok olvasása után a 250 szívódízelre voksoltam. Néhány megtekintése után kikötöttem ennél a példánynál. Pesti rendőr árulta, nála két éve volt. Ahogy beleültem, az tetszett meg benne, hogy a km-számláló 300000 fölötti értéket mutat. Nem úgy, mint a korábban megtekintettek 200-250 ezres állásai, illetve volt egy 600 ezres is, ami pesti taxi volt és cserélték már a motorját, ettől inkább menekültem. Gondoltam, a 300 ezrest nem nagyon tekergethették (később kiderült, hogy igen, kb. egy százast). Első alkalommal ezeket vettük észre rajta: szélvédő repedt, jobb első lámpa vak, vezetőülés a szokott helyen kiülve, illetve sérült volt a baloldala. De megnéztük, tornyot nem ért, látható rohadás nincs, vonalak futnak, nem lehetett vészes a dolog. Műszaki ekkor egy hónap volt rajta. 

Dízel mercik egymás közt

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 30., 09:44 Módosítva: 2021.06.03 17:52
249
0 hozzászólás

Most, hogy egekben van a katalizátorokban használt nemesfémek ára, világszerte lendületre kapott a katalizátorlopás. A Police.hu-n is egymást érik a hazai lopásokról szóló hírek, de az USA-ban is egyre több ilyen bejelentés van, a mohóbb/kreténebb tolvajok pedig akár világosban, egy sűrűn lakott kertváros utcájában is nekiállnak kiszedni, ahogy ennél a kaliforniai példánál látható (0:21-től nagyjából teljes hosszában a felvétel).

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 29., 08:08 Módosítva: 2021.06.03 17:52
670
8 hozzászólás
Ez a poszt csak arról szól, hogy láttam három videót három autóról, és még mindig keresem az állam. Sokszor vagyok úgy vele, hogy mindent vezettem már, nincs miért irigykednem, de ettől a trilógiától olyan sárga vagyok, mint egy citrommal megdobált pesti taxi.

Henry Catchpole talán a kedvenc autós előadóm. Igen, előadó, mert több mint egyszerű videós, az általa készített anyagok bőven túlmutatnak a videókon, amik review-ként futnak a Youtube-on. A 195 centis torzonborz angol nem viccekkel, nem látványos trükkökkel, és még csak nem is polgárpukkasztással ér célt, egyszerűen csak beszél. Sőt, tulajdonképpen motyog, de már Anonim MC is megmondta, hogy azért beszél halkan, hogy csak az értse aki figyel.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 28., 17:34 Módosítva: 2021.06.11 20:12
380
1 hozzászólás

Nagy reményekkel, sok címmel vágtunk neki az útnak, de mintha a minden összeesküdött volna ellenünk. Ahogy haladtunk előre, úgy estek ki a kocsik, adták el őket, nem értük el az eladókat. Na, majd legközelebb...

1 hozzászólás
2021. május 28., 10:21 Módosítva: 2021.06.01 10:45
471
0 hozzászólás

Csak sejteni tudjuk, hogy mit látunk, de még ebben a homályban is nagyon rákívántunk a folytatásra. Amit biztosan látunk, az egy kínai srác, aki egy tesztpályán pofoz a halálba egy  mopedautónál valamicskét komolyabb kisautót. Valamit, ami azon túl, hogy egy béna Bugatti-klón, vélhetően egy olcsó módja a közlekedésnek, és helyben sem különösebben népszerű. Szóval egy ilyet küldenek el egy olyan buckajárásra, amit persze egy Bugatti Chiron sem köszönne meg, ez itt viszont nem egy feszesre húzott csúcssportautó.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 27., 14:18 Módosítva: 2021.06.01 10:45
281
2 hozzászólás
dks

Bosznia-Hercegovina nemzeti kincse a Dubioza Kolektiv nevű zenekar ami... hát, őőő... ska, punk, hiphop, folk és metál elemekkel rendesen díszített zenét játszik. Amiért igazán szeretem, az az, hogy annak ellenére, hogy a történelem nem kímélte a népüket, olyan korlátlan életszeretet árad a zenéjükből, amit kevés más banda tud. Humoruk talán a gyökereik miatt keserédes, de leginkább cinikus, ezzel együtt is vegytiszta balkáni karnevál, tulajdonképpen olyan Kusturica filmek zenéit csinálják, amiket sosem forgattak le.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 27., 07:56 Módosítva: 2021.06.01 10:45
533
15 hozzászólás

Különös vandalizmusról ír az orosz sajtó. Ismeretlenek összefirkálták a szovjet űrsiklókorszak kevés megmaradt hagyatékának egy darabját, a kazah sztyeppén, egy bajkonuri hangárban pusztuló Buran egy példányát. 

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 26., 13:24 Módosítva: 2021.06.01 10:45
127
7 hozzászólás

Számítógépes grafikák, kutatási elemzések és temérdek táblázat mellett már könnyű megmondani, hogy érdemes-e belefogni egy modell fejlesztésébe, de még ma is megkerülhetetlen az agyagmodell a véglegesítéshez. Innen nézve azért a prototípus építéséig eljutni felér egy masszívabb gátfutással. Tipikus mérnöki szabadidős projektnek indult az E36 M3 Compact is, de bőven volt mögötte magyarázat. Ennek ellenére nem lett belőle soha több egy prototípusnál.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 26., 11:51 Módosítva: 2021.06.01 10:45
887
9 hozzászólás

Walter Röhrl még 16 évesen kezdett egy olyan cég kereskedelmi igazgatója mellett, mely többek között törvényesen képviselte a regensburgi püspököt és idővel a főnök sofőrje lett, így évente nagyjából 120 ezer kilométert vezetett. 1968-ban indult el első raliján, aztán pár évvel később már jöttek azok a sikerek, amik legendává emelték, mindez azokkal az autókkal, amiknél durvábbak azóta sem születtek. Walter Röhrl generációk gyerekkori hőse és a mai napig szívesen ül be új sportautókba vagy akár olyan régi versenygépekbe, mint a Porsche 924 Carrera GTS.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 25., 16:37 Módosítva: 2021.05.31 06:15
1176
3 hozzászólás
Tarcsai László, ismertebb nevén Jakó, egy vele született mozgásszervi betegségben szenved, immáron 72 éve. Mindezek ellenére 45 éve részese a tokodi futball életnek, intézi a csapat ügyes-bajos dolgait. Sajnos önerejéből lehetetlen volt számára, hogy feljusson a Hegyeskőre, ezért a Tokodi Önkéntes Tűzoltó Egyesület tagjai segítettek neki, hogy mégis lenézhessen a csúcsról.

Az akciót Bánhidi László, Tokod polgármestere, önkéntes tűzoltó találta ki, ő így emlékszik:

Az egyik helyi turista posztolt egy képet a Hegyeskőről és az alá kommentelte Jakó bácsi, hogy szeretne egyszer feljutni. Ő már 71 éves, de egy vele született mozgásszervi betegség miatt kerekesszékben tölti a napjait, pár lépésnél többet képtelen sétálni. Ezért találtam ki, hogy segíteni kéne neki, írtam az egyesületünk tagjainak, akik persze egyből benne voltak. Kitakarítottuk az utat a sziklás szakasz aljáig, és a Piliscsabai önkéntesektől kértünk egy könnyűfém hordágyat, amivel onnantól el tudtuk vinni a csúcsig. Jakó bácsi nem tudta, mire készülünk, felhívtam a túra előtt, hogy otthon lesz-e, mert beszélnünk kell, nagyon meglepődött, amikor megjelentünk a terepjáróval és a tűzoltóautóval. 

A többit mondja el a videó, amit mindenképpen látni kell: 

3 hozzászólás
2021. május 25., 14:03 Módosítva: 2021.05.29 09:07
512
26 hozzászólás

Amíg a net erre fogékony fele évek óta a hírhedt durhami skalpoló híd alá szorult teherautókat számolta, Anglia mélyén, egy Nottinghamshire-i park mellett újra és újra feldagadó gázló elképesztő tempóban kezdte gyűjteni az áldozatait a lepukkant furgonoktól a drága prémiumautókig. Ez a videó itt egy kora májusi nagy eső után készült, és rögtön három szerencsétlenül járt BMW-vel indul.

26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 24., 07:35 Módosítva: 2021.05.28 18:38
1036
1 hozzászólás

Richard Burns reményei a világbajnoki címre végleg eloszlottak a 2000 augusztusában történt finn futam nagy balesete után, de a szezonzáró nagy-britanniai futamon, a Port Talbot melletti Margam Country Parkban hazai közönség előtt győzelmet aratott. Kilencedik WRC diadalát ezzel a Subaru Impreza S6 WRC-vel, amihez azóta sem nyúltak hozzá.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 24., 07:34 Módosítva: 2021.05.28 18:38
824
26 hozzászólás

Nem értek az autókhoz, de sajnos kedvelem őket. Életem jelenleg egy merő káosz, ilyenkor szokás az embernek lelassítania és kapaszkodókat keresnie, de engem nem ilyen fából faragtak. Ha az élet citrommal kínál, akkor nyílt sebre kérem, lassan csorgatva. Különben is, ha boldog vagyok, autót veszek. Ha szomorú vagyok, autót veszek. Mivel úgyis mindenképp autót veszek, vettem egy autót.

26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 17:58 Módosítva: 2021.05.27 19:32
301
19 hozzászólás

Egy tökéletes autó egy tökéletlen világban - BMW 335D

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Hol is kezdjem... Az E92 coupe formája szerelem első látásra. Évtizedek múltán is büszkeséggel fogom mutogatni az unokáknak, hogy nekem volt ilyenem. Ha megtehetném, tartanék egy M3-at harmadik autónak.

Ha már lúd legyen kövér, gondoltam. Sajnos a legnagyobb benzinesek, pláne az M nem fért bele akkoriban. Így kötöttem ki egy biturbó dízel példánynál és abszolút nem bántam meg.

Te mit választanál?

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 17:00 Módosítva: 2021.05.27 19:32
1074
9 hozzászólás

Régen maga mögött hagyta a hülyegyerek korszakot az E30-as BMW, a korai darabok meg javában veteránná értek. A legnagyobb kincs mind közül az első M3-as, ami köré olyan vastag legendából húztak falat, hogy esélye sincs elkerülni az ikon státuszt meg az üveges tekintetű rajongókat. Hogy a BMW indulhasson a DTM-ben és az A csoportban, 5000 darab homologizációs autót kellett legyártaniuk, amit bőven sikerült megugrani, mert az M3-as egyértelmű siker lett.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 12:27 Módosítva: 2021.05.28 18:38
244
25 hozzászólás

Ha egy alapvetően határozatlan ember néz szembe egy borzasztó méretű kínálattal és egy szűkre szabott büdzsével, jól jön neki a tanács. Az ember én vagyok, a tanács meg a belsős levlistán az előzetesen felparaméterezett kollégáktól jött. Csak az olvashatóság miatt nyúltam bele, amúgy változtatás nélkül közlöm a beszélgetést, okuljon belőle, aki akar:

/Fotó: Macsuga János
/Fotó: Macsuga János
25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 07:36 Módosítva: 2021.05.27 19:32
7029
0 hozzászólás

A BT harckocsik történetéről keresgéltem információkat a neten, amikor beleakadtam ebbe a furcsa kis járműbe. A Battle of Khalkhin Gol wikipédia-oldalon jött szembe, ami az oroszok és japánok csatározásairól szól a mandzsu-szovjet határon 1939-ből. Ahhoz képest, hogy milyen komoly harci eszközökkel illusztrálták az angol szöveg nagy részét, egész meglepően hatott ez a cuki kis kétüléses, vászontetős, bütykös kerekű roadster-szerűség, ami alatt magyarázó szövegként az állt, hogy „Zsákmányolt Type 95 felderítő autó.”

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
2021. május 23., 07:31 Módosítva: 2021.05.25 19:24
117
2 hozzászólás

Aki aktívan követi az ex-Top Gear műsorvezetőinek működését, rettentő türelmetlenséggel fogadhatta a Grand Tour negyedik évadát, amelyet váratlanul a koronavírus akasztott hasba: az első és a második rész premiere között egy egész év telt el, a harmadik forgatása pedig még el sem kezdődött. A showbiznisz viszont a karanténban sem szűnt meg, csak átalakult: a hatvan körüli Jeremy Clarkson megmaradt a majd 1000 Nm-es nyomatékú, összkerekes Lamborghiniknél, csak épp a setup nem egy V12-es sportautót takar, hanem egy sorhatos turbódízel traktort mezőgazdasági vontatót, egy R8 270 DCR-t, hogy egész pontosak legyünk.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még