Egyszerre autó és motor az 1925-ös SEAL, amelynek neve valójában rövidítés: Sociable Economical And Light (Barátságos Gazdaságos És Könnyű). A moutó (autor?) a manchesteri Seal Motors Ltd.-nél készült, és a két járműforma előnyeit ötvöző családi motorbicikliként próbálták eladni, de sajnos az autó kényelme és a motor gazdaságossága sem győzte meg a publikumot.
Ültem már erős, gyors autóban, kanyarodtam már szerintem gyorsan, ültem már olyan autóban, ami nagyon tapad a kanyarban. Most abban a szerencsében volt részem, hogy Turán Frici VW Polo R5-ös versenyautójában ülhettem, megmutatta mitől tud ő annyira gyorsan menni, és vitt vele pár kört a Kakucsringen. Ha már ott voltunk, én is odaadtam neki a Hacsimat, hogy üljön végre egy rendes autóban is.
Különleges helyet foglal el az autótörténelemben az Audi RS2, és most éppen ezt a modellt ünnepli egyik friss videójában a Porsche. Igen, a Porsche – a német sportkocsigyár szakemberei az RS2-t tartják a valaha volt legjobb Audinak. Nyilván nem véletlenül, elfogultságuk érthető: közösen fejlesztették az Audi 80, vagy talán még pontosabban az S2 Avant alapjaira. Tették ezt úgy, hogy az RS2 végül mégis csak egészen más kávéház lett.
A Goodwood Festival of Speed abból a szempontból különleges rendezvény, hogy a gyakran több millió dolláros versenyautók és sportkocsik nem csak álldogálnak egy helyben, hanem a Lord March-hoz tartozó Goodwood House melletti, 1,86 km hosszú pályán mennek végig, és a legtöbb sofőr egyáltalán nem kíméli az autóját, hisz mért sprintek vannak.
Ritkán mozgatnak meg a szupersportautók, elvégre lehetetlenül drágák, aggasztóan gyorsak és irgalmatlanul drágák. Annyira messze esnek a kézzel fogható világtól, hogy utcán is csak ritkán látni ilyesmit. Ahogy pedig telik az idő, úgy növekszik folyamatosan az értékük, aztán temperált garázsból járják a különböző gyűjteményeket. Ahelyett, hogy versenypályán hajtsák hétvégente vagy legalább pojácáskodnának vele egy tetszőleges világváros legmenőbb utcáján.
1.2 liter, 90LE, autópályán, emelkedőn jól be kell osztani melyik ló mit csinál, főleg rakott csomagtartóval. Svájcba, Ausztriába, hegyekbe így csak korlátozottan ajánlom. Cserében, most 5.4-et mutat, de ha sok volt a sietős fuvar akkor 6-7 is lehet.
A csomagtartó tágas, 530 liter, viszont a szája szélességben és magasságban is kicsi. Annyira, hogy egy komolyabb MTB kerékpár elforgatott kormánnyal fér csak be. Viszont a nagy csomagtartó ellenére sem a tengelytáv, sem a hátsó túlnyúlás nem nagy, így városban, szűk parkolóhelyen nem okoz gondot a beállás.
A rozsda sajnos már megjelent a hátsó rendszámtábla-világítás burkolata alatt. Viszont egy Magyarországon szocializálódott használt autó tulajdonosnak nem okozhat gondot egy kis csipa -> ecset, rozsdakonverter.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Az 1980-as évek egyik hálátlan Formula 1-es történetét juttatta az eszembe, amikor a minap felbukkant ez az aranyszín hengerfejes Alfa Romeo V10-es, a V1035-ös. Utoljára tinédzser koromban olvastam róla egy újságban, akkor a technika csúcsának tűnt. Ám később kiderült, hogy győztes versenyek helyett a feledés lett a sorsa: a korszak autóipari politikájának esett áldozatul, annak ellenére, hogy évtizedes divatot teremtett a versenymotor-építésben.
Még csak tizennégy éve vannak együtt, de már másfél millió közös mérföldön is túljutott Mike Neal és Toyota Tacumája. Ez napi átlagban közel 800 kilométer, és a kórházról kórházra járó páros jó tempóban gurul a világrekorderek közé.
2017-ben a legendás trió után került be a Top Gear egyik műsorvezetői helyére Chris Harris, ami baromi jól hangzik, hiszen eddig olyan neves autós magazinoknál írt, mint az Evo vagy az Autocar, majd a fantasztikus minőségben felvett Youtube-videók után jött a világ egyik legismertebb autós műsora. Szép karrier, de Chris Harris korábban egy interjúban is kifejtette, mennyire megterhelő időszak volt ez, mennyire nehéz volt leküzdeni azokat a kommenteket, akik szerint Clarkson, Hammond és May után már sosem lehet igazán jó. Pedig Chris Harris igazi őrült autóbolond, és ezt az olyan autók is megmutatják, mint a tákolt E34 M5 Touring.
Kánikulában, a tűző napon kemény fizikai munkát végezni önmagában pokoljárás, de még fokozható. A Közút mutat is egy példát, konkrétan egy aszfaltozási munkát a hőkamera szemén át. Nálatok hány fok van? Nálunk van, ahol 140!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Mazda MX-5 első (NA) és második (NB) generációja beillik abba a képbe, ami sajnos kialakult a Mazdákról: szinte bárminél jobban tudnak rohadni. Mára ez a kép megváltozni látszik, de ezeket az idősebb autókat évek óta már meg se nézem Németországban, mert a drágán árult példányok is rozsdásak, csak a korrózió mértéke a kérdés. Elindult vadul felfelé az áruk mindenhol, a rozsdamentes példányok kezdenek aranyárban menni. Nézzük, mit találtam.
A B is for Build eddig sem csak tessék-lássék módon tupírozta az autóit: épített már M5 motoros 240Z-t, klasszikusra visszafaragott Mustangot, Lamborghini Huracánból is ők építették az első kéziváltós verziót, de a mostanit végképp kiforgatták a bőréből.
Jó drága a szervíz, de 20 000 km-ként van előírva. Az teljesen átlagos dízeleknél. A 40 000-es szervízen elöl féktárcsát kellett cserélni, de az a dízelmotor súlya, meg az autópályás fékezések miatt (TILTSÁK KI A KAMIONOKAT A BELSŐ SÁVBÓL!!!) nyugodtan kivállasodhatott ennyi idő alatt, viszont úgy tűnik, hogy a mostani garnitúra megéri a 100 000 kilométert. (Update: nem érte meg, 90.000-nél cserélni kellett, most vadiúj).
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Ennek a posztnak nincs különösebb célja, csak megmutatni, mi is zajlik egy Totalcar vezetéstechnikai tréningen a Groupama Tanpályán. Az esemény egy kánikulai szombaton, június 26-án volt, de aki azt hinné, hogy egy strandon hűvösebb, az téved. Illetve mindenkinek annyira volt melege, amennyire nem működött a klímája – volt is ilyen a kocsik között. A fényképek nem mindig adják vissza a mozgást, íme videón is pár rántópados menés:
Itt pedig a fotógaléria, pár szebb pillanatról:
Erre az érve tervezünk még tréningeket, amint tudunk dátumot, ki is hirdetjük!
Lassan a finisébe érkezik a labdarúgó Európa-bajnokság, ezen a hétvégén már a negyeddöntőket játsszák. A helyszínek közt ott volt Budapest is, a magyar válogatott pedig zsinórban másodszor jutott ki a tornára. Sőt, mit kijutott? Óriási lelkesedéssel, szervezetten játszva bár kikapott a címvédő portugáloktól, azonban döntetlent ért el a világbajnok franciák és a németek ellen.
A mieinknek ezzel ugyan véget ért a torna, de a még versenyben lévő csapatok számára a tét egyre fokozódik, a döntőt július 11-én rendezik. Mi most nem a sportszakmai részben mélyülünk el, hanem az autós vonatkozásokat kutatjuk. Az Európa-bajnokság sztárjai közül ugyanis sokan igazi autóőrültek, és meg is tehetik, hogy megvegyék maguknak álmaik luxuskocsiját. Vannak, akik komoly gyűjteményt őrizgetnek, de a sok pénzhez nem mindig társul jó ízlés. Nézzük, mivel járnak a sztárok.
Bevett gyakorlat a méregdrága klasszikusoknál, hogy már az autó megtekintését is banki igazoláshoz és személyazonosításhoz kötik, de nem sokan gondolták volna pár évvel ezelőttig, hogy erre a szintre elérjen egy kétajtós Peugeot.
A Norfolk-sziget nem sokkal nagyobb, mint Csepel, cserébe a világtól nagyjából elzártan, Új-Kaledóniától és Új-Zélandtól is bő 1000 km-re fekszik. Közútból 140 kilométernyi van rajta, közlekedési lámpából egy, kialudt vulkánból szintén egy, tehénből pedig jó 150. A sebességkorlátozás egységesen 50 km/h. A száraz tények felől nézve a sziget nem egy autórajongó-paradicsom, de jobban utánajárva a dolognak kiderül, nem ilyen egyszerű a történet.
Akárhányszor látok Ferrari Testarossát, valahogy nem bírom ki, hogy ne legeltessem rajta hosszasan a szemem. Annyira elképesztően vonzó, hogy ennyire lapos és közben igazából szögegyszerű ék formája, valamint hátrafelé egyre szélesedő karosszériája, amire leginkább a széltében terjengős hajtás miatt volt szükség. Elvégre a 180 fokos hengerszögű V12-es nehezen férne el máshogy. A legmegragadóbb eleme viszont kétség kívül az oldalsó légbeömlő és a sűrű lamellái.
Az elmúlt napokban nem csak a friss, illetve az alkalmi retró anyagokat tettük ki a Facebook oldalunkra, hanem több, régebbi cikket, videót is. Hogy miért?
Ha nagy hagyománya nincs is, időnként feltűnik a neten valaki, aki egy extrémdrága sportautóval nem sportautóknak való helyeken csapatja. A helyzet ritkasága és abszurditása miatt ez így már önmagában egy értékelhető tartalom, pláne az autós világban, így gátlások nélkül osztjuk meg ezt a nyolcperces videót, amin semmi érdemi nem történik azon túl, amit már leírtunk a címben is.
Felszereltsége már "norma" szinten is megfelelő, de a "Lux" egészen kiváló. Gyenge pontja lehet a meglehetősen lomha 1,6-os szívó benzines ami mellett erősen vissza kell országúti előzéseknél kapcsolgatni, a rendkívül lassú multimédia fejegység és a hidegen fulladozásra hajlamos motor. Kiváló választás mindazoknak, akik kevés pénzért különlegességre vágynak, viszonylag keveset autóznak, hétvégi telekre / nyaralóba járó autónak stb. Nem való a régi Ladák vezetési élményét keresőknek, általában az országúton / autópályán sokat közlekedőknek, és a lóerők szerelmeseinek.
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Amikor hosszas fejlesztés és temérdek pénz elköltése után a Mercedes bemutatta a 190-est, akkor már tervben volt, hogy a raliban is sokkal inkább helye volna, mint a nagy, nehéz és elavult SL-nek. Az összkerékhajtású Audi Quattro és a többi turbós rettenet viszont megnehezítette volna a Mercedes dolgát, ezért az angol Cosworth-szal fejlesztett motort inkább a DTM-ben vetették be. Ennek az egésznek a legmagasabb pontja tagadhatatlanul a 190E Evo II-es.
Az Ever Given giga-konténerszállító márciusi blamája után jutott még erre az évre érdekes óriáshajós mozzanat. Egy brazil kikötőben csúszott neki a dokknak a Cap San Antonio teherhajó néhány napja, és hogy mivel jár, ha egy 118 ezer tonnás, 333 méter hosszú szerkezettel érintőre veszik a partot, azt több kamera is megörökítette.
1969-től létezik GT-R és még ennél is korábban Skyline, mégis a legtöbbeknek egyértelműen az R34-es égett be a számítógépes játékok és a Halálos iramban filmek nyomán. Égig emelő kultusz nőtt köré, pedig a története, a versenysikerek és a rettenetes magasságokba hergelhető motor önmagában is elég lett volna ahhoz, hogy legenda legyen belőle. Nekem - és még sokan másoknak - minden változat közül ez a legszebb, a csodálatos, Midnight Purple II színű V-Spec.
1930-ban született és most hétvégén versenyzőként ott lesz a rali-világbajnokság következő versenyén a lengyel Sobieslaw Zasada. A világbajnokság új korrekordere fénykorában Európa egyik legjobbja volt, most egy R3-as Ford Fiestával indul a Szafari-ralin.