A meglehetősen agresszív médiakampánnyal lezajlott esküvőn már túl vagyunk. Lenyomták a torkunkon, amit lehetett. Ennyi volt, vége. A vendégek épp a lagzi hangulatát heverik ki, mi pedig ilyenkor kapjuk az első érdekes infókat a felhajtásról.
Egy különc német kerékpártervező, az El Diablo művésznéven ismert Didi Senft legújabb járművét is a brit királyi esküvő ihlette. Az érdekes hibrid hátsó fele Trabant, az első fele pedig bicikli.
A közigazgatási bírság maximuma ugyan 300 ezer forint, de azt semmi nem garantálja, hogy valaki ne fusson bele kétszer a traffipax-sugárba. Hősünknek sikerült.
Amerika autózási szokásai mellett nem véletlen, hogy gyakran taposnak el olasz sportkocsikat figyelmetlen sofőrök. Odaát boldog-boldogtalan két tonna feletti dögökkel furikázik, nem ritkán több száz kilométert egyhuzamban, egy Ferrari pedig, hiába fürge, mégis más súlycsoport, mint a nagy SUV-ok.
A Honda január és március között fele akkora nyereséget szerzett, mint a korábbi előrejelzésekben szerepelt. Három hónapra 545 millió dollár nem is rossz profit, de ha figyelembe vesszük, hogy korábban 1,15 milliárd dolláros nyereségről volt szó, az eredmény egyáltalán nem lelkesítő.
A Fiat irányítás alatt működő Chrysler nyár közepéig próbálja visszafizetni azt a gigantikus kölcsönt, amelyet a válság idején az amerikai és a kanadai kormánytól kapott a működőképesség fenntartása érdekében. Nem lesz könnyű feladat, de a cégvezetés optimista.
A kínaiak egyes autó-próbálkozásai mosolyogtatóak, de akadnak igazán ígéretes ötleteik is. Ilyen a Geely McCar, amely tökéletes városi kisautó is lehetne, ha nem csak egy tanulmány volna.
Évekkel ezelőtt már hallottunk a Z4-es kistestvérének tervéről, aztán elhallgattak a pletykák – csak hogy most ismét feltámadjanak. A Z2-es kicsi és egyszerű kétüléses lehet, persze a BMW-hez illő áron.
A Fiat és a Chrysler házassága már eddig is több furcsa eredményt hozott, de a TZ3 Stradale az első sportkocsi, amely az amerikai technikát és az olasz stílust egyesíti. A projekt a Zagatóé, de aligha használhatnák az Alfa Romeo jelzéseit a gyáriak beleegyezése nélkül, azaz a Viper alapú olasz sportautó ötlete valószínűleg a gyáriaknak sincs ellenére.
A fejlesztés már elkezdődött – ennek az egyik részeredménye az IBX tanulmány – de a végleges modell legkorábban 2012-ben érkezhet meg.
A magát természetvédőként definiáló szerveződés 2000 oldalas dokumentumot nyújtott be az észak-dunántúli környezetvédelmi hatósághoz, amelyben a környezethasználati engedély visszavonását kérelmezik. A beadvány szerint az engedélyezés során több eljárási hibát is ejtettek, egyebek közt nem készült el a teljes körű vizsgálat a lehetséges alternatív helyszínekről, de a beadvány készítői azt is kétségbe vonják, hogy a terület növény- és állatvilágának áttelepítése sikerrel járhat.
Volt olyan időszak, amikor a Cadillac nagyobb és drágább autókat kínált, mint bármely vetélytársa, de manapság már csak árnyéka egykori önmagának. A luxusautó-piacot a Mercedes, a BMW és az Audi uralja világszerte, Cadillacet pedig csak Amerikában vesznek. A GM vezetése azonban szeretne ezen változtatni, így két drága és igényes nagykocsi fejlesztésének terve is napirendre került.
A GT3 RS 4.0 ugyan nem a legerősebb utcai Porsche, de kétségtelenül ez áll majd a legközelebb a nyers versenytechnikához. A gyűjtőkön túl alighanem a pályanapok rendszeres látogatói közt lesz népszerű.
A Luxgen szinte ismeretlen márka mifelénk, de úgy néz ki, nem csak a Népi Kínában készülnek egyre korszerűbb autók. Az egyelőre még jelentéktelennek tűnő tajvani autógyártó a Neora tanulmánnyal bizonyítja, hogy komolyak a szándékai, és a szaktudás sem hiányzik.
Az új S60 és V60 változatok az eleve félelmetes T6-oson alapulnak, de találtak még 26 lóerőt a turbós sorhatosban, és a futóművet is a várható felhasználáshoz igazították.
A Beijing Auto hazavitte ugyan a Saab 9-3-as felújítás előtti változatának gyártásához az összes gépsort és műszaki leírást, de a kínaiak mégsem egyszerű utángyártásban gondolkodnak. Talán tanultak a Rover 75-ös esetéből, amely kínai feltámasztása után sem lett slágertermék.
Az idén egyetlen negyedév alatt keresett annyit a vállalatóriás, mint máskor egy év alatt. Úgy néz ki, a Ford lassan talpra áll, sőt, ha így folytatja, rövidesen a hiteleitől is megszabadul.
Az Opel ugyanazzal próbálkozik, mint annak idején a Fiat a Stilo esetében: tulajdonképp teljesen különálló modellként fejlesztették ki a háromajtós Astrát. A stílus ugyan felismerhető, de egyetlen részlet sem stimmel. A Fiat annak idején belebukott a próbálkozásba, az Opelnél azonban hisznek a sikerben.
Az amerikai biztosítótársaságok által pénzelt IIHS törésteszten vizsgálta a Nissan Leaf, és a különös módon szintén villanyautóként hirdetett, bár inkább hibridnek tűnő Chevrolet Volt passzív biztonságát. Úgy tűnik, mindkét gyártó érezte, hogy az új technológiához illik biztonságos karosszériát tervezni – végülis tudják, hogyan kell, és így sem lesz egyszerű megetetni a népekkel a drága, és korlátozottan hasznos járműveket.
Nehéz megmondani, hogy csak önigazolás szülte, vagy tudatos stratégia, de a Nissan amerikai komunikációs igazgatóhelyettese szerint a legolcsóbb modelljük vásárlóinak nem kell érdekes, fiatalos vagy sportos autó, elég, ha megbízható, tágas és takarékos gépet kapnak. Az új Versától nem is nagyon számíthatnak egyébre, azt azonban, hogy ennyi elég lesz-e a sikerhez, most még csak találgatni lehet.
Az arisztokratikus hozzáállás és jó harminc éves műszaki lemaradás pont elég volt egy rövid, de fájdalmas csődhöz, ám ahogy sejteni lehetet, a Bristol márkanévben még mindig látnak fantáziát. A sors úgy hozta, hogy egy hipermodern hajtásokat fejlesztő cég tette rá a kezét az ultrakonzervatív gyártó maradékaira, így nagy változások várhatók.
Hatalmas kampányolás előzte meg az 1-es M BMW leleplezését: a németek az M3 gyorsaságával vetekedő autót ígértek, mely a legendás E30-as M3 hangulatából építkezik, csak sokkal kényelmesebb annál. A teljesítményadatok már papíron is finomak voltak (340 lóerő, 1500-4500 ford./percig rendelkezésre álló 500 newtonméteres nyomaték), a 4,9 másodperces 0-100 km/h-s sprint is okot adott a reményre. Azt azonban nem lehetett tudni, hogy éles bevetésen hogy muzsikál a legkisebb M.
Amíg egy típus új, nem kell különösebben ügyeskedni, ha jó, veszik azt magától. De ha eltelik néhány év és lankad az érdeklődés, frissítgetéssel, különleges kiadásokkal kell trükközgetni, hogy vigyék még az avíttas gépet. Bár a Bugatti szeretne más kategóriába tartozni, mint a kommersz autók, ugyanezt játsszák el vele.
Új modellt mutatott be a Brilliance, a BMW kínai partnere a Sanghaji Autószalonon: bár nem indigós koppintás az 530-as számon futó limuzin, nehéz lenne letagadni, honnan kaptak ihletet a tervezői.
Ha autóval megy rokonlátogatásra, locsolni, érdemes gyorsan végigfutnia az alábbi listát. Ezeken a helyszíneken tervezi a rendőrség, hogy kiáll az út szélére a kukkerrel. Persze nem csak itt, máshol is készülhet sztárfotó, jobb óvatosan közlekedni – abból ritkán van baj, ha mindenhol betartja a sebességkorlátozást.
Nem tudnak lejönni a tuningmesterek a Mercedes SLS-ről, megszámlálhatatlan készletet gyártottak már hozzá. Lassan az az érzésünk, többet fuserálnak el a műanyagszobrászok, mint amennyi megmarad gyári állapotban.