Vidám kis méregzsák a Corsa OPC, de az Opel úgy gondolta, ráférne egy kis keményítés. Vagy egyszerűen csak a modellciklus végét próbálják feldobni a Nürburgring Editionnel.
Hivatalosan még nem jelentették be, de a Bloomberg úgy tudja, Bernie Ecclestone törölni fogja a 2012-es isztambuli Formula 1-es futamot. A török lapok már siratják is a hazai versenyt, hiszen az illetékesük berágott Ecclestone ajánlatára.
A Sanghaji Autószalonon mutogatták ezt a fura négykerekűt, amely az Icona Fusalage nevet kapta. A sirályszárnyas négyüléses egy fura kezdeményezés eredménye: olasz formatervezők Kínában próbálnak stúdiót alapítani.
Az év elején elég nagy visszhangja volt a két Lotus F1-es csapat huzakodásának: mindkét társaság más úton jutott a névhez, látszólag legálisan. A maláj érdekeltségű Team Lotus azonban nincs nyerő helyzetben – talán ezért is vetettek szemet a Caterhamre.
Hosszú hónapok óta szédíti a világot a japán gyártó a nagyszerű, fantasztikus, utolérhetetlen Skyactiv rendszer ígéretével, de lehet, hogy öngól lesz ebből. Olyan újításokat próbálnak csodaként eladni, amelyeknek más gyártó sokszor külön nevet sem ad.
Így is majdnem ingyen jutott hozzá az olasz gyártó a Chryslerhez, pedig most 1,3 milliárd dollárt fizetnek 16%-nyi részvényért, ami egy kisebb vagyon. A többi 35%-ot viszont szinte ingyen kapták cserébe a legkisebb detroiti gyártó jövőjének biztosításáért.
A downsizing kifejezést másutt arra értik, amikor a kétliteres helyére 1,4 literes turbómotor kerül, de az AMG-nél más dimenziókban gondolkodnak. Itt a 6,2 literes V8-ast váltja az 5,5 literes, ikerturbós szörnyeteg. A teljesítmény marad, a fogyasztás csökken, mindenki boldog – legalábbis elvben.
A Chrysler is megcsinálta a saját izom-terepjáróját, ahogy a legtöbb, Észak-Amerikában érdekelt nagy gyártó. A Grand Cherokee SRT8 persze már földúton közlekedésre is alkalmatlan, cserébe ez a leggyorsabb tégla a Jeep kínálatában.
Azok után, hogy az év elején láttuk a tanulmány-változatokat, már csak idő kérdése volt, hogy megmutassák, milyenek lesznek a végleges Civicek. Csak a szedán és a kupé új változatairól cibálták le a lepleket, az Európában gyártott három- és ötajtós űrkompok egyelőre maradnak.
Ilyet sem láttunk még: a Jaguar elkészítette a tökéletes autót, aztán a szériagyártásra átalakították, majd most, a modellfrissítéskor visszatértek az eredeti formához. Pedig az XF esetében épp ez történik, az idei felújítás során ugyanolyan résnyire nyitott lámpákat kapott a típus, amilyeneket az előzetesként bemutatott C-XF-en láttunk évekkel ezelőtt.
Bizonyos sablonok mindig bejönnek: egy vaskos, szép ívű hátsó sárvédő-lemezzel és egy lendületes tetővonallal csodákat lehet tenni. A Toyota is ezekhez az eszközökhöz nyúlt, és ha kitartanak a gyártásig, nem is fogják megbánni.
Korán örültünk: a Subaru nem cserélte le a formatervezőit, pedig egyre inkább az az érzésünk, hogy itt volna az ideje. Az új Impreza jobban passzol a Legacyhoz, és egy hangyányival talán kellemesebb látvány is, mint az elődje, de szépnek nevezni azért költői túlzás volna.
Ki gondolta volnak, hogy a következő luxus-kisautót nem Európában vagy Japánban tervezik, hanem Dél-Koreában? Méghozzá a mifelénk inkább kedvező árairól és hosszú garanciaidejéről ismert Kiánál.
A Mercedes R osztályhoz hasonló felépítésű batárt az Infiniti JX-nek nevezi, és azt remélik, hogy ezzel is sikerül növelni a márka népszerűségét, elsősorban Észak-Amerikában. Az optimizmus azonban korainak tűnik.
Az új Nissan Micra nem valami érdekes járgány – különösen az elődjéhez képest – de a gyári mérnökök most egy olyan változatot mutattak, ami könnyen megtalálhatja az utat a hot-hatch megszállottak kívánságlistájának csúcsára.
A Kizashit itthon alig ismerjük, bár már kapható nálunk is, Észak-Amerikában viszont ez a Suzuki kínálat egyik legfontosabb modellje. A sportos szedán azonban messze van attól, hogy tüzet okádjon – 178 lóerő másfél tonnára, fokozatmentes váltóval kevés ehhez – és erősebb változatot másutt sem kínálnak. A japánok ezért komoly erőfeszítéseket tesznek, hogy a tuningcégek foglalkozni kezdjenek a típussal – most például az Apex segítségével készítettek egy tanulmányt, amely a Kizashi potenciálját hivatott bemutatni.
Egy darabig úgy tűnt, a Nissan már teljesen felhagy a hagyományos autók fejlesztésével, és átáll a terepjárókra, illetve crossoverekre, de láthatóan az anyavállalat, a Renault vezetése is rájöhetett, hogy ezzel a lépéssel meggyilkolná a japán márkát. A felismerés eredménye a szokatlanul sokára, de mégiscsak bemutatott új Tiida, amelyből várhatóan a világ minden részére jut majd.
Amikor bemutatták a Rolls-Royce Ghostot, azt hangsúlyozták, hogy ez a Roller azoknak készült, akik maguk szeretnek vezetni. Erre most beletoldottak, hogy hátul nagyobb legyen a lábtér.
Az M5-ösbe V10-es helyett V8-as turbó került, a V8-asokat feltöltött sorhatosokra cserélgetik, a kétliteres, négyhengeres TwinPower motor elkészültével pedig a hathengereseknek is lassan reszeltek a kisebb kasznikban. Az X1-es után a Z4-es is megkapja a 245 lóerős sornégyest.
Mindenki a camarós hátsó lámpájával azonosítja, pedig tisztességesen összerakták az egész limuzin formatervét: a Malibu mindent tud, amit kell a sikerhez. Ha az ára is stimmelni fog, keményen megizzaszthatja a konkurenciát.
Új csúcsszedánjuk előfutárát tisztelhetjük a Universe tanulmányautóban - állítja a Volvo. Hogy az öregedő S80-ast váltanák le az ortopéd ábrázatú behemóttal, vagy fölé szeretnék pozicionálni, nem teljesen világos.
Egész szép kis családot hozott már össze az Audi az e-tron márkanév alatt, de mindössze víziókról van szó: a számos tanulmányautót eddig nem követte szériamodell. Az A3 e-tron concept áll eddig a legközelebb a realitáshoz.
Rácsaptak, mint a büdösbogárra, de nem nyúvadt ki, csak laposabb, szélesebb és hosszabb lett, meg kicsit kigúvadt a szeme. A marketingesek ezt úgy tálalják: uniszex lett az új Beetle.
Az az érzésünk, az autó érkezési időpontjához képest finoman szólva is elsiették a közlést a japánok: csak ősszel mutatják be a Minagi tanulmány szériaváltozatát.
A DS3 és a DS4 után sejthető volt, hogy lesz folytatás, és most meg is mutatták a DS5-öst, amely alacsony, nyúlánk hobbiterepjárónak épp úgy nevezhető, mint rövid, magas kombinak. A koncepció nem egyértelműen nyerő – legalábbis a korábbi, hasonló próbálkozások egy része csúnyát bukott – de ez nem jelenti, hogy a Citroennek ne sikerülne sikerre vinni.