Az Englong SC7-RV jelzésű furcsaság valóban emlékeztet a brit fővárosban cirkáló taxikra – legalábbis arányaiban, és talán egy kissé stílusában is – ami nem véletlen: a fekete bérkocsikat gyártó Manganese Bronze nevű cég kínai partnere az elkövető.
A 2013-ra várható Enzo-utód visszahozza a legendás F40-es karakterét: a legjobb versenyautó-technikát teszi elérhetővé, viszont a teljesítmény-versenybe nem áll be. Bár a Ferrari is tudna 1200 lóerős utcai autót készíteni, azt mondják, ez nem cél.
Hétfőn elindult a termelés a japán autógyártó óriás Toyota valamennyi szigetországi gyárában, ugyanakkor az alkatrészhiány miatt csupán a teljes kapacitás felével dolgoznak.
Fura vadhajtásai vannak a világban dúló fegyveres konfliktusoknak: az egyik ilyen a páncélozott járművek reneszánsza egyes országokban. Ilyen például Mexikó, ahol mostanság véres drogháború folyik – az ország egyes részein az utcára kimenni is életveszélyes.
A new york-i autókiállításon leplezi le a Nissan a Leafből készült versenykoncepciót. A Nismo csak az alapjait tartotta meg a villanyautónak: a végeredmény egy sokkal könnyebb, mozgékonyabb, stabilabb, gyorsabb autó lett.
Egyre több autógyár tekinti semmisnek azt a megállapodást, miszerint 250 km/h-ra korlátozzák szériaautóik végsebességét. Most az Opel is bemutatta a limiter nélküli Insigniát, OPC Unlimited fantázianévvel.
A Skodák következő generációja az érzelmekre jobban ható, szívhez szóló formatervvel készül majd, ugyanakkor karakteresek is lesznek, és ugyanolyan jók és megbízhatók, mint eddig - mondja a fődizájner. Egy új Volkswagent akarnak, Alfa Romeo vonalakkal, Skoda emblémával.
Lapértesülések szerint a Saab a közeljövőben megveszi a most kifutó Mini platformját a BMW-től. A svédek ugyan a csőd szélén vergődnek, de szentül hiszik, hogy menthető lenne a helyzet, ha a prémium kompakt autók mezőnyében is képviseltetnék magukat.
Az Európai Bizottság szerint nagyobb tömegeket szólítana meg egy környezetbarátabb, a jövő emissziós normáihoz jobban passzoló Forma1. Jean Todt, a FIA elnöke rajta van az ügyön, az első lépéseket 2013-ra ígéri.
Kész csoda, hogy a Land Rover Defender máig túlélt. A létravázas, alumínium karosszériás puritán terepjáró egy itt felejtett konstrukció a múltból, de talán épp ezért vannak megrögzött rajongói. Most mégis azt pusmogják, hogy hamarosan itt az utód.
Megelepő módon visszautasította a Lotus kölcsönkérelmét az illetékes minisztérium, pedig a cég munkahelyeket hozna létre az összegből. A pénz hiányában azonban megdőlhetnek az ambiciózus tervek.
A birminghami haszonjármű-kiállításon mutatták be a Volkswagen 2011-es sablonarcával bámuló Caddy versenyváltozatát – hol is jutna eszébe a teherautós részlegnek, hogy dobozos áruszállítóból faragjanak pályaautót, ha nem Angliában?
A General Motors néhány éve intenzív dízelmotor-fejlesztésbe fogott, aminek most kezd meglátszani az eredménye. Eddig valahogy kihúzták a Fiattól és a WM Motoritól örökölt, illetve átvett dízelekkel, de lassan elkészülnek az első saját fejlesztésekkel is.
A Chevrolet Malibu eddig csak Amerikában és a Közel-Keleten volt kapható, de a következő generáció már globális modell lesz, nálunk a kissé már avétos Epicát váltják le vele.
Korábban, amíg csak a vázlatokat láttuk, a Peugeot tanulmányautója csak egy újabb hobbiterepjárónak tűnt, de senki nem gondolta, hogy a francia gyártó, amelynek még egy valamire való luxusautója sincsen, ennyire saját közönsége fölé lő.
Annak idején csodásan sikerült az Aston Martin visszatérése a sportkocsiversenyek világába. A DB9 versenyváltozatával, amelyet a Prodrive készített fel, a győzelemért harcolhattak, de ennek már hat éve, és ez a versenysportban matuzsálemi kornak számít.
A benzinmotor, úgy tűnik, még nem teljesen lejárt lemez. Az olasz nevű, de amúgy amerikai Scuderi mérnökiroda talált még 15-20 százaléknyi hatásfokot, miközben a nyomatékát a dízelek szintjére hozták. Ja, és egy végtelenül egyszerű kiegészítéssel akár olcsó hibridként is működhet.
A GM által hagyott űrt most legalább részben a VW csoport töltheti ki, hisz a Suzuki után az amerikaiak egy másik egykori partnerére is szemet vetettek.
A márkaazonosság nyilván csak véletlen, bár a Mercedes most köztudomásúan igen intenzív fejlesztésben van, hogy frissen tartsa, illetve tovább bővítse a kínálatát.
A Suzuki a gazdasági válság, valamint a Japánt ért természeti katasztrófa miatt a beszállítóitól 3 százalékos árcsökkentést kért - közölte Pata József, a nevét viselő és jelentős Suzuki beszállító gépipari Kft. tulajdonos ügyvezető igazgatója az MTI-vel. A fajszi gazdasági társaság ügyvezető igazgatója elmondta: a beszállítói értekezleten a Suzuki vezetői arra kérték őket, hogy 3 százalékos csökkentést adjanak az általuk gyártott termékek árából. "Ezt megértettük, hiszen a gazdasági válság és a Japánt sújtó katasztrófa miatt a Suzuki nehéz helyzetbe került, ezért nekünk még abból az összegből is támogatnunk kell, amiért keményen megdolgoztunk" - tette hozzá.
A március 11-ei földrengés és szökőár óta nagy veszteségeket szenvedtek a japán autógyártók, és a szám egyre csak növekszik.
Valahogy természetesnek vesszük, hogy egy autógyár a boldogulás keresése közben eljut az autósportig, hisz egy szép győzelem általában hoz néhány százaléknyi vásárlót. De itt egy kivétel: a Kia 37 éve gyárt autókat, de eddig még soha nem aratott autóversenyen egyetlen győzelmet sem.
Egy időben úgy tűnt, csak egy újabb hamvába haló terv a szocialista sportkocsigyártóból Lotus kereskedővé lett Melkus család ötletéből. Az első tervek óta lezajlott egy pénzügyi világválság, így magunkban el is temettük a keletnémet próbálkozást. Kár volt.
Az Audi tovább bővíti hobbiterepjárókból álló Q sorozatát, ezúttal a Volkswagen Tiguan alapjaira épített 3-assal. A premiert Sanghajban tartja az Audi, szűk egy héten belül, de már most lelőtték a poént: mind az autó képeit, mind a lényegesebb adatokat nyilvánosságra hozták.
Az Audi single frame hűtőmaszkját már eddig is sokan másolták, és úgy tűnik, most – a Rover és a Mitsubishi után a Lexus is rákapott az ízére. Igaz, elég érdekesen adaptálták a nagy első légbeömlőt.