Az Audi tovább bővíti hobbiterepjárókból álló Q sorozatát, ezúttal a Volkswagen Tiguan alapjaira épített 3-assal. A premiert Sanghajban tartja az Audi, szűk egy héten belül, de már most lelőtték a poént: mind az autó képeit, mind a lényegesebb adatokat nyilvánosságra hozták.
Az Audi single frame hűtőmaszkját már eddig is sokan másolták, és úgy tűnik, most – a Rover és a Mitsubishi után a Lexus is rákapott az ízére. Igaz, elég érdekesen adaptálták a nagy első légbeömlőt.
Nem is olyan régen még a Mini volt az olcsó autó megtestesítője a brit autóiparban – a Rolls szakemberei bottal sem piszkálták volna. Azóta azonban nagyot fordult a világ: a Mini már nem olcsó, viszont BMW, ahogy a Rolls-Royce is, így lehetetlen bekövetkezett.
Az ötlet még a 70-es évekből származik, akkor készült az első Transit Supervan, még a Ford GT40 technikájával, középmotorral. Azóta időről időre készül egy-egy újabb versenyautó-furgon öszvér, bár mostanság nem veszik olyan komolyan a dolgot, mint a kezdetekkor.
A japán gyártó Kínában leplezi le az új tanulmányautót, amely azonban egész szériagyártmány-közelinek látszik. És bár nem árulták el, hogy pontosan mi ez, az az érzésünk, az Outback sorozat folytatódik, lefelé.
Az Anzom nevű tuningcég nem elégedett meg annyival, hogy a Fiat 500 Abarth motorját reszelgesse, ahogy a többi rivális: olyan gépet építettek belőle, amely bizonyos értelemben többet ígér, mint egy Ferrari.
Kicsit szobatudomány-ízű, és mint ilyen, igazán pozitív a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) programja, amelyet Élet úton címmel tettek közzé a mai napon. Az elképzelés alaposan megváltoztatná a közlekedéshez való viszonyunkat, már ha megvalósul belőle valami.
Az Audi, bár elveszítette a háziversenyt a Porschével szemben, azért nem állt le teljesen a sportkocsi-fejlesztéssel. Ha teljesen új modellt nem is mutatnak be, a meglevőket azért tovább csiszolgatják.
Más ország talán visszahívást rendelt volna el, de Kínában kemények a szabályok: a helyi minőségellenőrzési hivatal egyszerűen leállíthatja a forgalmazást, ahogy most a Jeepek kapcsán meg is tették.
A GM német leányvállalata kellemetlen helyzetbe került: legfontosabb modelljük jelentős késéssel érkezik, ami súlyos százmilliókba is kerülhet az Opel számára.
A Fiat csoport terveinek egyik kulcsmodellje a 159-es utódja, nem csoda, hogy a vállalat vezetése akár a késlekedést is vállalja, csak hogy jó legyen.
Nem hallhattunk még az Everus autókról, ami nem csoda: gyakorlatilag most alapították meg a márkát, és ez az első kézzelfogható modelljük. Elölről egy kicsit emlékeztet is a Dacia Loganra, az oldalnézet azonban elárulja, hogy régi ismerősről van szó.
A svéd autógyár eljutott a csőd szélére: a kifizetetlen beszállítók már nem szállítanak, a gyártósorok leálltak. Ennek ellenére még van remény a gondok megoldására: Vlagyimir Antonov, az orosz milliárdos pénzével megmenekülhet a vállalat.
A Caterham konzervatív, ez eddig sem volt kérdéses. Amikor megvették a Lotus Super Seven gyártási jogait, már akkor sem a legfrissebb modellt kezdték gyártani, hanem az eggyel korábbi változatot, és azóta is csak csiszolgatják a terveket. Úgy néz ki, az SP/300.R egy ritka kivétel, a legújabb Caterham, a Supersport megint a régi sémát eleveníti fel.
Hiába is várnánk mást, az Audinál az evolúcióban hisznek: az aktuális és a következő A3-as között minimális különbség fedezhető fel, pedig az új sok tekintetben egyértelmű előrelépést ígér.
Kiszivárgott az első kémfotó, melyet a faeliftelt Jaguar XF-ről csináltak. Az autóról eddig is folyamatosan érkeztek képek – volt olyan, amit maga a gyár küldött szét – azonban azok mindegyikén tokától-bokáig elmaszkolták a részleteket. Így utólag nem is értjük, miért.
A Tata megduplázza a Nano gyártását. Mindenképpen szenzációs hír ez, különösen annak fényében, hogy nem egészen fél évvel ezelőtt – amikor a vadonatúj, alig pár száz kilométert futott kisautók közül több is magától kigyulladt – tizenötöd annyi darabot tudtak belőle értékesíteni havonta, mint márciusban.
Végveszélyben a Saab. A svéd gyár hónapok óta egyensúlyoz a csőd szélén, az új modellek sem hozták meg az idénre előirányzott, a túléléshez szükséges minimális eladott darabszámot, amivel rentábilis maradhatott volna a cég. Mostanra teljesen leapadtak tartalékaik, a beszállítók azt mondták, nincs tovább.
Megérkeztek az első kémfotók a Mercedes legbrutálisabb kupéjáról, a C63 AMG Coupe Black Seriesről. A képeket a Nürnburgring mellett, a Merci egyik fejlesztőközpontja közelében lőtték.
A Fiat-Chrysler kényszerházasságának első gyermeke lett a Freemont, melyet családi egyterűnek pozícionál a gyár. Az autót a Dodge Journey alapjaira építették – a Fiat közleménye szerint épp annyit varázsoltak át az autó belsején, hogy az igénytelenség ne rettentse el az európai vásárlókat. A Freemontra a héten kezdték el felvenni Olaszországban az előrendeléseket, egyelőre két felszereltséggel lesz kapható.
Nem gondoltuk, hogy ez a pillanat is eljön: újraélednek a gyártósorok Longbridge-ben, és újra igazi nagyszériás modellek készülhetnek az egykori Rover gyárban.
Minimalista sportkocsiból van elég – az Ariel Atom mellett említhetnénk bármelyik Super Seven másolatot, vagy épp a KTM X-Bow-t – de a legtöbb egyelőre hagyományos belső égésű motorral működik. Arturo Arino azonban továbblépett, ha csak virtuálisan is.
Valójában nehéz megállapítani, hogy itt ki kinek a kiegészítője, de kétségtelenül minden kínai piacos autószépítő eszköznél jobban áll a Ferrarinak ez a fajta tuning.
A katonai járműveknek is megvan a maguk bája, különösen egy ilyen négytengelyes, ormótlan dögnek. A 8x8 ASV egyelőre fejlesztés alatt áll, de már közel a bemutató.
Az ötajtós, kompakt MG5 lehet a brit márka húzómodellje, és már nem csak Kínában: a márka a napokban kezdi európai offenzíváját, amelytől évente sok tízezer új vásárlót várnak.