Az ötajtós, kompakt MG5 lehet a brit márka húzómodellje, és már nem csak Kínában: a márka a napokban kezdi európai offenzíváját, amelytől évente sok tízezer új vásárlót várnak.
Ha az Artic Trucks terve sikerül, akkor rövidesen egy, a felismerhetetlenségig átalakított Toyota pick-up lesz a déli sarkkörön túli kietlen vidék leggyorsabb szárazföldi járműve: az a terv, hogy az új géppel megdöntik az eddigi, 21 óra 21 perces rekordot.
Ha a lóerők önmagukban nem is elég félelmetesek, egy merev hátsó tengelyes kupéban biztosan hajmeresztő.a kompresszoros V8-as ereje.
A Volkswagen alacsony árakkal próbálja megfogni az amerikai vásárlókat, de a spórolásnak ára volt – a tesztelőknek érthető módon nem tetszik a változás.
Az Audi szépen kidolgozott autókat készít, de a kreativitás továbbra sem erőssége: ismét itt egy modell a megszokott formákkal, csak más méretben.
Az összeállítás ugyanaz, mint az 1981-es San Remo Rallyn: a legendás pilóta ismét a Porsche 911 SC raliautóval áll rajthoz, és egykori navigátora, Christian Geistdörfer is mellé szegődik egy kis nosztalgiázásra. Csak a helyszín változott: ezúttal Tasmániában száguld a legendás trió.
Ha valamivel, hát ezzel meg lehet szorongatni az Audi A3-ast, sőt, talán az 1-es BMW vásárlói közül is el lehet csábítani néhányat. Az új Mercedes A osztály egyelőre ugyan tanulmány, de ha a szériaváltozat is ilyen lesz, a konkurenciának van mitől félnie.
Már a Ford is az étvágytalan autók második generációjánál tart: az előző Focusból is készült Econetic kivitel, és az újból is készül ilyen. A jól bevált trükköket használják itt is, egy kicsit továbbfejlesztve, hogy a fogyasztást, és vele a szén-dioxid-kibocsátást minél alacsonyabban tartsák.
Három hónap késés az autóiparban nem nagy dolog, hacsak nem valami erősen szezonális termékről van szó, például egy sítúrákhoz ajánlott autóról. A Dacia ezt most csúnyán benézte.
Megdöbbentően gyorsan kukába kerül a kompakt Subaru aktuális változata: 2007-ben mutatták be, de már most leleplezik az utódját, amely sokkal formásabbnak ígérkezik az első fotó alapján.
Ismert tény, hogy a jó akkumulátor, sőt, még a rossz is, pokoli drága, és a kisszériás gyártás sem alkalmas a profithalmozásra. De ennek ellenére sem gondoltuk, hogy ekkora bukás ma elektromos autót gyártani.
Ha minden igaz, az LF-Gh a Lexus GS sorozat utódjának prototípusa. A japánok egyelőre csupán két részletet mutattak belőle, és ha csak a képeket látnánk, arra tippelnénk, hogy a tervek Németországban készültek.
A Kraken Opus kiadó különleges kiadványa igazi nehézsúlyú, 852 oldalas és 37 kilogrammot nyom, ráadásul több mint 2000 fotót tartalmaz a Ferrari múltjából. Az ötvenmilliós árat azonban nem indokolná semmiféle tartalom – ehhez már a borítónak is különlegesnek kell lennie.
Az utóbbi években félelmetes tempóra kapcsoltak a német luxusautó-gyártók. Újabb és újabb modellekkel próbálnak eddig kiaknázatlan piaci réseket találni, ahol további növekedésre látnak esélyt. Mostanában az Audi és a BMW is igen aktív ezen a téren, de a stuttgartiak sem szeretnének lemaradni. Nem is csoda, a céljuk 2015-ig 1,5 millió Mercedes személyautó eladása évente.
Az Országos Mentőszolgálat kénytelen az előírások ellenére is tovább használni a kiöregedett rohamkocsikat: ha lecserélnék mindet, hirtelen tartalék nélkül maradna a flotta. Azt ígérik, még az idén megjönnek az új autók.
Láttuk már kémfotókon, és több gyári előzetes is napvilágot látott, de most már tényleg lerántják a leplet a Bogár harmadik generációjáról. A bemutatót 18-án tartják, három helyszínen egy időben: Berlinben, New Yorkban és Sanghajban, ahol mintegy mellesleg épp a világ egyik legnagyobb autószalonja folyik a Beetle premierjének idején.
Az új nanorost-technológia könnyebb, erősebb és kopásállóbb alkatrészeket eredményezhet, illetve csökkentheti a kőolaj-alapú műanyagok mennyiségét az autóban.
Olcsóbban sehol nem készülnek személyautók, mint Indiában, ezért furán hangzik, hogy a Tata Romániába hozná a gyártást. Mégsem mondanánk, hogy az ötlet képtelenség: lehet, hogy az indiaiaknak megéri az EU határain belülre költöztetni az összeszerelést.
A Peugeot sokáig megelégedett azzal, hogy az átcímkézett Mitsubishi Outlandert árusítja, de úgy néz ki, mostanra beindult az SUV-tervező gépezet a cégen belül. A legújabb magasított modellt Sanghajban mutatják meg először a közönségnek, nem is véletlenül.
A koreaiak láthatóan sokat tanultak a japán autógyártóktól: az egyik ilyen trükk a játékautó-fazon, amellyel leginkább a Tokyo Motor Show tanulmányautóin szembesülünk eddig. Mostanra azonban a koreaiak is hibátlanul hozzák a stílust, legalábbis ezt mutatja a Kia legutóbbi tanulmányautója, amelyet nemrég lepleztek le Szöulban.
A SIM-LEI tervezésekor persze sokadlagos szempont volt az esztétikum, hiszen a cél egy élhető villanyautó elkészítése volt. Ez pedig az adatok szerint sikerült: kétszer akkora a hatótávja, mint a Nissan Leafé, miközben akár sportos közlekedésre is alkalmas. A karosszéria viszont egész képtelenül néz ki – mint valami átalakulás előtti ebihal, amely lábak helyett valami baleset folytán kerekeket növesztett. Ha egy szóval kéne jellemezni, talán a démoni lenne a megfelelő kifejezés.
Több mint huszonöt éve létezik az M5-ös. Saját kategóriát teremtett, négy generáció alatt legendává vált. Egyik sem volt visszalépés elődjéhez képest – ez sem lesz az.
A tavaly ősszel bemutatott formatanulmány iránt hatalmas volt az érdeklődés, így – bár eredetileg csak az ős-Quattro születésnapjára szánták közönségcsalogató látványosságnak – az Audinál megindult a komoly fejlesztés. A kész termékig azonban még nagyon hosszú út vezet.
Új üzletágat indít a Tesco Angliában: a Tescocars az interneten kínálja a jellemzően keveset futott, pár éves autókat – szokatlan feltételekkel.
Bár a Samsung jól csengő márkanévnek számít a szórakoztató elektronikában, autókkal még nem érdemelték ki Európában az elismerést. Éppen ezért nem valószínű, hogy a frissen bemutatott SM7-est Európába is elhoznák, de könnyen lehet, hogy Renault emblémával visszaköszön még.