Élt 2001-től 2010-ig - mondhatnánk, de ez csak a kissé hosszúra nyúlt gyártási periódusa. Négyezer-kilencvenkilencet készítettek a Lamborghini Murciélagóból, amivel a kiérdemli a márka legnagyobb számban gyártott tizenkéthengerese címet. Az utolsó, Arancio Atlas fantázianevű narancssárgára fújt példányt egy svájci ügyfél vette meg.
Ijesztően kicsi ahhoz képest, hogy milyen gyors, és közben ijesztően gyors minden máshoz képest. A Vortex Motors F1 a legjobb angol sportkocsi-építési hagyományokat eleveníti fel, pedig ízig-vérig amerikai.
A szlovén kipufogó-specialista kezelésbe vette a 458 Italiát, amely ettől úgy dalol, mint Pavarotti óta senki. Hallgassák csak!
Egy kevéssé ismert német cég állítólag elkészítette a tökéletesen használható null-emmissziós személyautót. Az adatok megdöbbentőek: az A2-es Audi a DBM Energy Kolibri fantázianevű akkumulátoraival 605 kilométert tett meg 80 km/h-s átlaggal, és 6 perc alatt újratölthető a megfelelő forrásból.
Az új rendszerre való átváltás zavaros helyzetet eredményezett – lehet is biztosítót cserélni, meg nem is. Az a fontos, hogy tudjuk, mikor, és kinek kell fizetni a díjat.
Az alkuszok és a biztosítók ugyan egymásra licitálva biztatnak mindenkit a biztosító-váltásra, de van vagy félmillió autóhasználó, aki nagyon rosszul jár, ha hallgat rájuk.
Az új közlekedésellenőrző eszköz nem csak a gyorshajtókat szűrné ki, de a füstölő autókat, a bekötetlen utassal közlekedőket és a kis követési távolságot tartókat is, méghozzá külső segítség nélkül. Így hamar visszajöhet a fejlesztés támogatására költött 8,2 millió eurónyi EU-s pénz.
58 év után előszedték és felújították a Harley-motoros triciklik terveit – hátha ismét sikerre vihetik a régimódi koncepciót.
A Tata Nanónál is sokkal olcsóbb járművet terveztek az olaszok, és azt mondják, Európában is kapható lesz.
Miután sikerült valamelyest gatyába rázni a céget, az amerikai állam megpróbál visszakapni valamit a GM-be ölt milliárdokból, így tőzsdére viszi a céget.
Van benne villanymotor is, de csak alibiből, hogy passzoljon a kategóriába a rekorddöntésnél – a Volvo Mean Green nevű szörnyetegét elsősorban mégis a dízelmotor segítheti győzelemhez.
A jövő luxusautóinak is jól kell szólniuk, még akkor is, ha a motor már nem kelt hangot. Az Audi azonban meg sem próbálja utánozni a belső égésű motorok zajait jövőbeli elektromos járműveinél, inkább új hangminták kikeverésével próbálkoznak a német tervezők.
Úgy néz ki, a franciák két-három éven belül megszerezhetik az orosz autógyártó részvényeinek többségét. Végleges megállapodás még nincs, ám az orosz állam szabadulna az AvtoVAZ-tól, amely eddig mintegy 75 milliárd rubelt nyelt el a fejlődés mindenféle jele nélkül, a Renault pedig nem zárkózna el a vásárlás elől.
Sokáig úgy tűnt, az Eos kiütötte a nyeregből, mégis elkészítik a Golf nyitott változatát, ott, ahol az összes elődjét is, Osnabrückben.
Borzalmasan néz ki, de egy Rolls-Royce Phantom sem nyújt akkora teret és kényelmet, mint ez a túlméretezett Toyota egyterű.
Egy turbófeltöltő még az erőtlen hibriddel is csodákat művel, igaz, itt a pici villanymotor már tényleg csak dísz, a fogyasztás pedig aligha szempont.
Szegény mester annak sem örült volna, ha tudja, hogy a neve már csak két fehér csíkot jelent, de hogy a dekorációja alatt dízelmotor kerreg, az végképp kiverte volna a biztosítékot.
Tíz éven belül a jelenlegi kétszeresére, évi 1,2 millióra növelné autói gyártását a Skoda. A VW csoporthoz tartozó cseh autógyár elsősorban Ázsiában, a kínai és az indiai piacban lát terjeszkedési potenciált, Oroszországban pedig a Volkswagennel közös üzemeiben szeretnék fokozni a termelését.
Talán a várva várt kupé prototípus, talán a jövő Imprezája, de mindenképp valami teljesen új, már ha hihetünk az ígéreteknek.
Az orosz elnök már utalt rá, hogy ismét modern, orosz luxusautót szeretne a feneke alá, és most néhány ígéretes terv is elkészült. Az persze még bizonytalan, hogy mikorra lesz a tetszetős virtuális vázlatból kézzel fogható jármű.
A legjobb sportkocsik Angliából, Németországból és Olaszországból származnak, de van, hogy másutt is elsül a tervezők keze. Például Belgiumban, ahol az apró Gillet műhely működik.
Aki a múlt héten a Megyeri hídnál járt, rácsodálkozhatott a terelésre, amely a négy középsőből a leállósávba irányította a közlekedőket. Ugyanerre számíthatunk november 15-éig, viszont csak a nappali időszakban – esténként megszüntetik a lezárást.
Ahogy már megszokhattuk, hét autót válogattak be az Év Autója választás döntőjébe. Az idén néhány különlegesség is akad a listán: a tisztán elektromos Nissan Leaf, a szuperolcsó SUV, a Dacia Duster, illetve az öngyilkos ajtókkal gyártott Opel Meriva – a többi modell közt is akadnak azonban masszív esélyesek.
New Mobility Concept – már a név is nagyszerű újításokat sejtet, és a Nissan városi járműve valóban nem mindennapi darab. Ha valakinek mégis nagyon ismerős lenne, az nem téved nagyot: megmutatták már ezt az autót, csak akkor még Renault Twizynek nevezték.
A cégvezetés még korainak tartaná egy presztízslimuzin kifejlesztését, előbb nyereségessé akarják tenni a vállalatot.