A Lamborghini a múlt héten jelentette be: Sant' Agata-i gyárukban épp a tízezredik Gallardót szerelték össze, és adták el. A napsárga LP 560-4-es modellt először a shanghaji Lamborghini Napon állítják ki, majd leszállítják tulajdonosának, aki szintén Kínában él.
Július elsejétől szigorodnak a gépjármű-adásvételi szerződések tartalmára vonatkozó szabályok, így hiányos szerződés alapján az okmányirodák meg sem indíthatják az átírási eljárást.
Azért ne keverjük össze a Kicherer által módosított SLS AMG Mercedest a 2013-ra várható, gyári Black Series modellel. Az egy, a gyár által készített versenyautó lesz, míg a fenti Black Edition egy optikailag felpofozott, kicsit megpiszkált AMG Merci. Annak viszont tökéletes.
Nem csupán apróbb változtatásokkal, kisebb ráncfelvarrásokkal várja a Range Rover a 2011-es modellévet: egy teljesen új fejlesztésű, 4,4 literes V8-as dízelmotorral szélesítik a palettát. A kedvezőbb emissziós értékek mellett ez a motor lesz az eddigi leggazdaságosabb a Range életében.
Egy percre sem nyugodhat a Toyota. A pár héttel ezelőtti, a Lexus Ls modellcsaládot érintő, annak kormányzásban felfedezett hiba miatti visszahívásnál már mindenki azt hitte, hogy ez volt az utolsó pofon, vége. De nincs. Most Lexus HS250h luxus hibrideket rendelnek vissza – összesen tizenhétezer darabot –, illetve leállították azok gyártását, mivel az üzemanyagtankra vonatkozó biztonsági előírások nem feleltek meg az NHTSA által végzett törésteszten.
Még az idén leváltják a japánok a kétliteres TDI-ket saját fejlesztésű csodadízeljükkel. 1,8 literes létére egész erőteljesnek tűnik a DI-D elnevezésű négyhengeres, amelyet már az idén több típusban is viszontláthatunk.
A vezetés közben sms-t író sofőrök közül többen vannak a felnőttek, mint a frissen jogosítványt szerzett tinédzserek – derül ki a Pew Research Center közvélemény-kutatásából. Az amerikai cég összesen 2 252 embert kérdezett meg a két napos teszt során.
Egy ember meghalt, tízen pedig megsérültek abban a szándékosan elkövetett gázolásban, mely a Mazda japán, ujinai üzemében történt június 22-én. Az elkövető korábban maga is a gyár alkalmazottja volt: állítólag kirúgták, ezért lett dühös, de a gyár szerint magától, személyes okokra hivatkozva mondott föl mindössze nyolcnapnyi munka után 2010 áprilisában.
Távoli rémálom már csupán a Saabnak az elmúlt fél év küzdelme, amit szó szerint a túlélésért folytattak. A svéd gyár a jövőbe tekint, bizakodóak, és ha minden úgy alakul, ahogy számolják, pár év múlva Kínában nyithatnak gyárakat.
Képzeljük el, hogy a New Beetle nem drága divatcikk, hanem az, amivel az ős-Bogár a hírnevét szerezte: olcsó, stílusos kisautó. Egy brazil formatervező, Eduardo Oliveira annyival jár előttünk, hogy fel is vázolta, hogy képzelné el a tömegeknek szánt stílusos kisautót.
Nagy tűzijáték várható az idei Pikes Peaken, a világ leghíresebb hegyi felfutóján: az ambiciózus Rhys Millen és a címvédő Monster Tajima is rajthoz áll, persze nagy gyári pénzekből, hogy 10 perc alá szorítsák a pályarekordot.
A J. D. Power felmérése szerint a stuttgartiak sportkocsijaival van a legkevesebb baj, de akad még meglepetés az eredményekben. A BMW és az Audi például az ipari átlag alá, a Volkswagen és a Mini pedig a sereghajtók közé szorult.
Az XKR 75-ben benne van minden, amit a britek jelenleg sportkocsiban nyújtani tudnak, az eddigi legerősebb kompresszoros motorjuktól a luxuskivitelű bőrbelsőig. Hatékony gyári tuning, brit visszafogottsággal.
A Nissan GT-R-ben még rengeteg a kiaknázatlan tartalék, legalábbis ezt mutatja az amerikai Switzer Performance legújabb szörnyetege.
A Patriot Sport potens terepjárónak ígérkezik, és az ára sem veszélyes, de ki fizeti ki egy rendes autó árát az orosz technikáért?
Egyetlen típuson próbálták ki a különös stílust, de a felújított Mazda 5 lesz az utolsó is, amely a hullámzó éleket magán viseli. Talán nem is baj.
A legjobb motornak ismét az 1,4 literes TSI-t választották, de a BMW kapta a legtöbb díjat az idén.
Hiromu Naruse már az égi versenypályán köröz – 47 évet húzott le a Toyota sport- és versenyautóinak tesztelésével.
A maláj tulajdonosok profilváltást szeretnének: az Elise-hez hasonló, könnyű és egyszerű élményautók helyett a drága, nehéz és villámgyors sportkocsikat helyeznék előtérbe a Lotusnál.
Maranellóban is felgyorsul a munka: négyévente cserélni szeretnék a teljes modellpalettát. A sportkocsigyártókra eddig nem volt jellemző ez a fajta felpörgetett modellcsere, így a Ferrari számára hosszabb távon akár komoly piacnyerést is hozhat a modellváltások sűrítése.
Lengyelország helyett Olaszországban fogják gyártani a következő Pandát, miután a pomiglianói Fiat-üzem dolgozói beleegyeztek jogaik kurtításába.
A Bitter veszi kezelésbe a rüsselsheimi csúcsmodellt, így presztízsben is, árban is közelebb férkőzhet a 3-as BMW-hez és a Mercedes C osztályhoz.
Majdnem pontosan egy éve híreszteli a Mercedes, hogy az Audi e-tronhoz hasonló elektromos szupersportkocsit fog csinálni az SLS-ből. A prototípus el is készült, működik, de még két év, amíg kapható is lesz.