A Vel Satis ugyan nincs többé, de a franciák könnyen pótolhatják egy igazi nagykocsival. Az új típus méretben az 5-ös BMW-hez és az A6-os Audihoz mérhető, igaz, még nem tudni, hogy valóban bevetik-e Európában.
A TF gyártásáról most már végleg lemondtak, az utód pedig még csak ígéret. A megfizethető angol sportautók rajongói lassan csak kis manufaktúrák termékei közt válogathatnak.
Még savba is merítették az MX-5-öst, hogy gyorsabb legyen, és elverhessék vele a legdrágább sportkocsikat. Aston Martinok, Porschék, Lotusok és BMW-k ellen bizonyíthat az angol hosszú távú sportkocsi-bajnokság futamain.
Állítólag ostromolják az érdeklődők a brit sportkocsigyártót, pedig a cég hajtáslánca még csak nem is erős.
A Maserati Quattroporte lassan pályafutása végéhez érkezik – nem csoda, végülis hét éve tartja a frontot, így eljött a váltás ideje.
Lehet, hogy ronda varrógéphangja lesz, de az ereje miatt biztosan nem kritizálhatják: a háromhengeres a TwinPower Turbo rendszert kapja meg, amelyet a BMW nagyobb motorjairól már ismerhetünk.
Azt hihettük eddig, hogy visszahozzák az Alpine márkanevet, de nem így lesz. A franciák sport-részlegük nevét használják majd leggyorsabb modelljeiken: a Renaultsport önálló márkává válik.
Nehéz elképzelni, hogy valaki 350-es tempó mellett szeretne üzleti ügyeket intézni, ahelyett, hogy mondjuk imádkozna az életéért, de a lehetőség most már adott.
Tizenöt év alatt kétszer bukott bele a General Motors luxusmárkája az európai bevezetés kísérletébe, de nem adják fel: ismét nekirontanak a kőfalnak, akkor is, ha már kiderült, milyen kemény.
Nem is kártevő, sőt, igazán hasznos lehet, ha megvalósul: ez a Colorado a Chevrolet következő pick-upjának prototípusa.
Talán a legértelmetlenebb luxusautó manapság a BMW kupé-SUV öszvére, mégis megtalálta a célközönségét. Éves szinten bő 40 ezer példányt tudnak eladni belőle, ekkora közönségért pedig már az Audi is lehajolhat.
Úgy néz ki, fejlettebb sem, már az utcai sportkocsik közt. Akár három literrel is elmegy száz kilométert, de 320-szal is száguldhat.
A Minihez és a Fiat 500-ashoz hasonló retro-kiskocsival próbálkozik a Renault is, legalábbis a pletykák szerint.
Két dunai hidat is lezárnak a héten a tavaszi nagytakarítás jegyében. A Váralagút és a városligeti Milleniumi híd szintén szép tiszta lesz.
Miután a Mercedes – teljesen nyíltan, leplezetlenül, gyári képeken – bemutatta a C-osztályos kupét, szinte várható volt, hogy hamarosan az AMG változat fotóival is teleszórják az internetet. Így is lett.
Ismerik önök ezt az embert? Így talán nem is, de ha azt mondom, hogy ő Richard Hamann, a Hamann Motorsport alapítója, úgy már jó eséllyel fejéhez kap mindenki.
Sajnos pár nappal ezelőtt (március 17.-én) hosszú betegség után elhunyt, 54 évesen távozva ebből a világból, melyben kétségkívül megtalálta - és megérdemelte - a helyét.
Mert, amit sokan nem tudnak, Richard Hamann nem csak annyit tett, hogy 1986-ban létrehozta saját tuningcégét, hanem azon kevés tuner-királyok közé tartozott, aki nem csak ugatta a vezetést, hanem pontosan tudta, milyen a jó autó.
Persze óhatatlanul is eleget tett a mindenkori piac elvárásainak, jó és ügyes menedzserhez illően mindig képes volt továbblépni és borzalmas műanyag kitek árán is, de fenntartani a céget. Sokan csak ezt az oldalát ismerték, a magazinok címlapjain szereplő show-autókat, a csillogást és a nagy felniket. Pedig az igazán hozzáértők jól tudták, hogy a Hamann Motorsport műhelyeiben kőkemény versenytechnika és világsznívonalú részegységek: motorok, futóművek készültek. Ezek aztán nem egyszer utat találtak egy-egy bivalyerős BMW-be vagy Mercedesbe, Porschéba.
Hamann maga is versenyző volt (20 éven keresztül) és maradt is örökre. A zabolázatlan nyolcvanas években megállta helyét az ultrakemény DTM-ben, háromszoros túraautó-bajnok lett az M1-es BMW-vel, a Gruppe C-prototípusaiban és a Formula 3-ban is otthon érezte magát. Hétszáz rajtból háromszázszor került a dobogóra. Ráadásul több száz győzelmet és trófeát halmoztak fel azok, akik az általa felkészített autókkal álltak rajthoz.
Vállalkozása kezdeti nehézségei után egyre jobb nevet szerzett magának a piacon, látják, önök is tudták, kiről is van szó, és sok más, nagynevű kollégájától eltérően, ő sosem keveredett tisztességtelen helyzetekbe, kétes kimenetelű üzletekbe.
Richard Hamann egyszerűen értette a dolgát. Az utcán és a versenypályán is. Nyugodjék békében!
Ahogy a radioaktív sugárzás terjed Amerika nyugati partjai felé, úgy válnak egyre gyanakvóbbá az Államok polgárai. A japán autógyárak vezetői levélben biztosították vásárlóikat arról, hogy nincs mitől tartaniuk.
Sokan hiszik, hogy a német használtautó jobb, mint az új magyar. Pedig a nepper kint is nepper – a német rendőrök a héten egy jól előkészített akció során háromszáz autót foglaltak le, nagy valószínűséggel visszatekert kilométerórával.
Számos európai autógyár mellett a Hyundai is adakozik Japán újjáépítéséért. A katasztrófa sújtotta területeken elhelyezkedő gyárak (a Honda, a Mazda, a Nissan és a Toyota) gyorsabbak voltak, ők már a múlt héten jelentős összegekkel segítették országukat.
Közel 280 ezer darab Hyundai Elantrát hív vissza a gyár: két szenzor is meghibásodhat bennük, mely a légszákok rendellenes működéséhez vezethet.
Ezen a héten gördült le a négymilliomodik Dacia a gyártósorról. A jubileumi autó egy összkerékhajtású, barna Duster, 1,5-ös dízelmotorral, és Romániában, a Mioveni mellett található gyárban készült el.
Változik a világ, változik a piac, a következő Mitsubishi Lancer Evo is változik, méghozzá nagyon durván.
Több tízezer autót hív vissza a Honda az Egyesült Államokban.
Februárban már volt egy hasonló, világszerte 700 ezer járművet érintő akciója a cégnek.
Március 25-27-én ismét a Carstyling.hu Tuning Show nyitja meg az idei autós szezont. A hatodik életévébe lépett gigashow nem csak hazánk, hanem a Kelet-Közép Európa legnagyobb hasonló jellegű rendezvénye. A kiállítás három napja alatt a hazai, valamint nemzetközi tuning és hifi élet legütősebb alkotásai, termékei és vállalkozásai mutatkoznak be, fergeteges látvány és új programok kíséretében.