Stuttgartban tudják, hogy mindig van egy vásárlóréteg, amely mindig hajlandó többet fizetni még néhány lóerőért. Nekik szánják a Panamera S Turbót: 50 lóval erősebb, így valamivel nagyobb a végsebessége, és jobban is gyorsul, mint az eddigi csúcsváltozat.
A Wimmer RS nevű tuningcég ezúttal a Mercedes C63 AMG-t vette kezelésbe, amely alaphelyzetben is brutálisan erős a maga 457 lóerejével, de a 6,2 literes V8-as sportmotorban ennél sokkal több a tartalék. A nagyját ki is aknázták a tuningmesterek, és arról is gondoskodtak, hogy mindenki felfigyeljen a kezük közül kikerülő autóra.
A ralit is elhagyja az egykori F1-es bajnok, méghozzá ismét a zárt pálya kedvéért. A helyszín ezúttal Amerika.
A Toyota jó pénzért eddig is megosztotta a technológiáját más gyártókkal – például a Ford és a Nissan is a Priushoz kifejlesztett hajtási sémát használta – de kínai kézbe adni az aktuális Prius műszaki megoldásait így is bátor húzásnak tűnik.
Valószínűleg a Carrera 6 minden idők egyik legszebb versenyautója, amely most feltámadt poraiból. Pontosabban egyelőre egy példányt újítottak fel tökéletesen az arizonai Patrick Motorsport szakemberei. Így ez a példány újra olyan, mintha most jött volna a gyártósorról.
A Mercedes az SL-lel soha nem próbálta követni az autóipar felgyorsult ritmusát: az előző generáció 13 évig maradt a kínálat része, és az aktuális modell is a nyolcadik évét tapossa. A következő generáció fejlesztése azonban még bőven folyik – egyelőre alaposan álcázott prototípusokon.
A Seat évek óta veszteséggel működik, de ennek mindenképp véget akar vetni az anyavállalat, akár az eladások növelésével, akár a márka megszüntetésével. Azt persze a Volkswagennél is tudják, hogy növekedést csak új, sikeresebb modellekkel érhetnek el, így 2012-ben négy újdonsággal próbálják feldobni a modellpalettát.
Lehet akármilyen jó, egy típus, amely 2003 óta kapható, már nem versenyezhet az újabb riválisokkal. A Fiat így a Panda leváltására készül – már így is túl sokáig halogatták az elkerülhetetlen lépést.
Az élhetőbb, kevésbé környezetszennyező közlekedés kulcsát látja az EU közlekedési biztosa, Siim Kallas a klasszikus személyautók használatának korlátozásában.
Mi ugyan jót szórakoztunk, de aligha létezik olyan épeszű ember, aki ezeket látva megvásárolná ezt az öt éves Lada 2114-est – még akkor sem, ha a gazdája, talán nem minden szarkazmus nélkül azzal indítja a videót, hogy ez a valaha volt legjobb autó, öt év használat után.
Nézzék meg ezt a Mercedes Sprintert: kívül csak egyszerű, sötétített ablakos furgon, ami vihetné a pórnépet a Liszt Ferencre, vagy hozhatná a vecsési káposztát a Nagybani piacról. A Brilliant Transportation nevű cég pontosan ilyen Sprinterekkel képzeli el a modern, kényelmes, luxus körülmények között történő földi személyszállítást. A tágas tér, a felhasznált anyagok még az S-osztálynál is nagyobb kényelmet ígérnek.
Utcai tesztelés közben csípték el a vadonatúj Mini Roadstert. Az alig leplezett autó a jelenlegi Cabrio modellre épül, a jelenlegi Mini-család utolsó tagja lesz, 2012 márciusában debütál.
Visszavonul a munkától Jan Ake Jonsson, a Saab vezérigazgatója. Jonsson mintegy 40 éve dolgozik együtt a céggel, a legfőbb vezető pozíciót 2005-ben vette át; elmondása szerint teljesen kimerítették az utóbbi években történő, az autómárka jövőjét veszélyeztető bizonytalanságok, úgyhogy most elmenne pihenni.
Valószínűleg a német gyártót is meglepetésként éri, hogy az X1-es formatervét épp az a cég használja saját autójához, amely a BMW-k gyártását végzi Kínában. A jelenségre persze más magyarázat is létezhetne, de nem tartjuk valószínűnek, hogy a BMW egyszerűen engedné, hogy egy modelljének karakteres formái egy ilyen esetlen öszvéren jelenjenek meg.
Amíg a Porsche terepjárókat és négyajtós szedánokat fejlesztett, a sportkocsigyártás térképe megváltozott egy kicsit: kialakult egy kategória, ahol a Porsche nem tud ütőképes modellt kiállítani, legalábbis egyelőre.
A legújabb kihívó a dél-koreai Kia, amely lassan eljut arra a szintre, hogy ne csak a tömegmodellek fejlesztésére koncentráljon. A koreaiak eddig elsősorban a felzárkózásra koncentráltak, de lassan eljön az ideje, hogy a márka arculatát erősítő rétegmodelleket is bevessenek.
Az olasz Spada folytatja az őrült Corvette-átépítések sorát: ezúttal a Monza nevű szörnyeteggel folytatják a Codatronca sorozatot.
India csodálatos hely. Nem csak a Tata Nano és a Taj-Mahal szülőhazája, de rejtett tuning-tehetségek otthona is. Példának ott az Executive Modcar Trendz nevű vállalkozás csapata, akik képesek voltak összehozni az autóépítés két ellentétes pólusát: egy Ferrari F430-ast és egy Toyota Corollát.
A Fisker Karmát, amelyet tanulmányautóként már évekkel ezelőtt láthattunk, Finnországban, a Valmet Automoive-nál kezdték el gyártani a napokban, ugyanott, ahol a Porsche Boxster és Cayman modellek összeszerelése is folyik.
Nem törvényszerű, hogy valaki milliókat fizessen, ha csak ritkán van szüksége autóra. A BMW most azzal kísérletezik, hogy az ilyen alkalmi autósok igényeit is kielégítse.
A kispolszki-hang nem csak a legkisebb Fiatok kiváltsága lesz: az ősz folyamán több típusban is megjelenik az olaszok 900-as turbómotorja.
A Vel Satis ugyan nincs többé, de a franciák könnyen pótolhatják egy igazi nagykocsival. Az új típus méretben az 5-ös BMW-hez és az A6-os Audihoz mérhető, igaz, még nem tudni, hogy valóban bevetik-e Európában.
A TF gyártásáról most már végleg lemondtak, az utód pedig még csak ígéret. A megfizethető angol sportautók rajongói lassan csak kis manufaktúrák termékei közt válogathatnak.
Még savba is merítették az MX-5-öst, hogy gyorsabb legyen, és elverhessék vele a legdrágább sportkocsikat. Aston Martinok, Porschék, Lotusok és BMW-k ellen bizonyíthat az angol hosszú távú sportkocsi-bajnokság futamain.
Állítólag ostromolják az érdeklődők a brit sportkocsigyártót, pedig a cég hajtáslánca még csak nem is erős.