A valaha készült egyik legmenőbb repülőgép kétségtelenül az SR-71 Blackbird. A Lockheed különleges és titkos projektjeivel foglalkozó Skunk Works-nél készült SR-71 szinte a létező összes aspektusában király: például olyan irgalmatlan gyors volt – bőven Mach 3 fölött tudott stabilan hasítani –, hogy simán lehagyta még a rá kilőtt rakétákat is, miközben pofátlanul jól is nézett ki.
A tavasz és a kedvező időjárás beköszöntével megkezdődtek az utakon a szintrehozási munkálatok. Ennek keretében a hazánk autópályáinak nagy részét karbantartó MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.) a mai napon bejelentette: április 16-án vasárnap az M7-es autópályán négy, az M3-ason pedig egy helyszínen építenek ki tereléseket, hétfőn pedig a felújítási munkákat is elkezdik mind az öt szakaszon.
A Lancia bemutatta a Pura HPE fantázianevű koncepcióautóját. Bár a HPE régen a High Performance Estate (nagy teljesítményű kombi) megnevezést rövidítette az új Lanciák esetében ez High Performance Electricre (nagy teljesítményű elektromos) módosul.
Vasárnap, a holokauszt áldozatainak emléknapján rendezik az Élet menetét Budapesten. Az emlékező séta idén a VIII. kerületi Koltói Anna térről indul és a VII. kerületi Bethlen Gábor térre érkezik.
A projekt célja egyébként hivatalosan az volt, hogy kihozzák a maximumot, amit az aktuális X5-ből ki lehet. Itt érdemes megjegyezni, hogy az első X5-ről, vagyis az E53-ról van szó, amit 1999-ben mutattak be, a rettenetesen túltolt változata se sokkal később, 2000-ben érkezett.
Timothy Luskin egy olyan csávó, aki abból él, hogy hegeszt. Ezzel sokan vannak így, de nem mindenki pörget ehhez egy remek Youtube-csatornát is, ahol néha elborultabb, néha pedig kimondottan csodás munkákat mutat be. Hála az égnek Tim nem lazázza el, és kiváló kontenttel látja el a nézőket.
Nehéz eldönteni, hogy az Audis vagy az Octaviás a nagyobb tahó. Elmúltak már a régi szép idők, amikor egy márkához lehetett kötni a legtöbb szabálytalankodást.
Hosszú betegség után, 57 évesen hunyt el Szabó Attila motorversenyző, az Autó-Motor egykori újságírója.
Tovább folytatja a konkurens gyártók módszeres kivéreztetését a Tesla. Az amerikai villanyautó óriás már eddig is olyan mértékben csökkentette árait, hogy azzal az autóipar más szereplői már csak nehezen tudják tartani a versenyt.
Súlyos baleset történt a napokban Felsőörspuszta térségében: egy Passat landolt az árokban. A Volkswagen 29 éves gárdonyi sofőrje a 1105-es úton haladt Szomor fele, amikor egy nagyobb sor előzését kezdte meg.
Életét vesztette a Hyundai WRC csapatának pilótája, Craig Breen. A 33 éves ír a Horvát Ralira készülve, tesztelés közben szenvedett balesetet: autója lesodródott az útról, majd egy oszlopnak csapódott, amit a versenyző nem élt túl. Navigátora, James Fulton sokkos állapotban, de sérülések nélkül szállt ki a járműből.
Ahogy fokozatosan közeledünk a belső égésű motoros autók forgalmazásának 2035-ös betiltásához, úgy csökken utánuk a kereslet, mely Nagy-Britanniában különösen a dízelekre igaz. A BMW után most a Vauxhall is bejelentette, hogy csökkenti elérhető dízelmotorral szerelt modelljeinek számát a szigetországban.
Költségeik növekedése és a koronavírus-járvány után visszatérő utasok arra késztetik az amerikai légitársaságokat, hogy zsúfoltabbá tegyék repülőgépeiket. A gondok az európai légi ipartól sem idegenek.
Csupán száz-száz készül globálisan a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio 100th Anniversary modellekből is, hiszen a négylevelű lóherés zöld versenylogó épp száz éve született. Van mit ünnepelni.
Tovább folytatja a konkurens gyártók módszeres kivéreztetését a Tesla. Az amerikai villanyautó óriás már eddig is olyan mértékben csökkentette árait, hogy azzal az autóipar más szereplői már csak nehezen tudják tartani a versenyt.
A japánok egyelőre nem igazán a elektromos autókban látják a jövőt, inkább a hibridekben és a hidrogénhajtásban, ám emiatt könnyen lehet, hogy néhány autógyártójuk követheti a kihalásban az autóipar számos korábbi ismert márkáját.
Rengeteg videó kering a neten nem túl eszes autósokról, akik meggondolatlanul próbálnak áthajtani elárasztott utcákon és utakon. A forgatókönyv általában ugyanaz szokott lenni: valahol félúton az autó vizet szív, lefullad, a tulajdonosra pedig minimum egy költséges javítás, vagy akár teljes motorcsere vár.
Régóta tudjuk, hogy az Aston Martin 770 Ultimate néven még egy utolsó, minden eddiginél durvább változatot fejleszt a DBS-ből, melyből összesen 300 kupé és 199 kabrió változat készül. Előbbit még Januárban leleplezte a gyártó, ám a nyitott tetejű modell csak most érkezett meg. Megérte rá ennyit várni.
Autós üldözés zajlott nemrég Csepelen. Április 7-én délután három körül egy ezüst színű Renault Megane-t próbáltak leinteni a rendőrök, mely már ismerős volt a hatóságok számára: korábbi közúti ellenőrzések során kábítószerfogyasztás miatt kellett intézkedniük az autó utasai ellen. A Megane-t ezúttal egy ismeretlen fiatal férfi vezette, aki a rendőri karjelzés ellenére továbbhajtott.
Negyedmérföldes gyorsulási rekordot készül dönteni a Ford, mégpedig egy erősen átalakított, 1800 lóerős Mustang segítségével. Az egészben a csavar, hogy a Ford Mustang Super Cobra Jet 1800 névre hallgató szörnyeteget egy brutális V8 helyett két elektromos motor hajtja.
Pest vármegyében akadt horogra két nagyobb fogás is. Mindkét esetben lakott területen belül ment pofátlan tempót egy-egy autós: az 50 km/h-s sebességhatárra jócskán ráduplázott mindkettő.
Cserkuti József, akit mindenki csak Öcsiként ismert, bátyja, Cserkuti László motorversenyző műhelyében, szerelőként kezdte karrierjét, majd amikor testvére átült egy NSU-ba, navigátorként részt vett vele élete első autóversenyén, az 1967-es Taurus Rallye-n. 1971-től már önállóan indult ralikon és hegyi futamokon. Egy idő után utóbbira specializálódott, és az 1000 köbcentis NSU-ját is ennek megfelelően készítette fel a csapat, a pécsi versenyen már az első évben abszolút győzelmet aratott.
Egy versenyjogi panasz nyomán Brüsszel megkezdte a magyar sztrádakoncesszió értékelését és tájékoztatást is kért a magyar kormánytól a portfolio.hu értesülése szerint.
Az Egyesült Királyságban leállították az úgynevezett okos autópályák bevezetését szolgáló projektet, miközben számos európai országban továbbra is ezen dolgoznak a hatóságok.
Egy ideje már tudjuk, hogy a Bentley egyedi, 6 literes W12-esének már nincs sok ideje hátra. Bár a végső cél, hogy a márka 2030-ra teljesen elektromos palettával rendelkezzen, az egyre szigorodó emissziós szabályozások miatt már az átállás előtt is fenntarthatóbb megoldásra van szükség.