A hobbiterepjárók létezése tele van ellentmondásokkal: magas, robosztus felépítésük és nagy tömegük miatt sokat fogyasztanak, miközben érdemben nincs bennük több hely, mint egy kombiban. Terepjárós mivoltuk ellenére terepezési képességeik sokszor igen szerények, nagy hasmagasságuk és súlyuk miatt a túlnyomó többség viszont aszfalton sem nyújt kellemes vezetési élményt. Bár sokan biztonságosabbnak gondolják őket egy átlagos személyautónál, amint kiderült, ez sem feltétlenül igaz. Nem csoda, hogy az SUV sokak szemében szitokszóvá vált, ám a kategória népszerűsége ennek ellenére is egészen döbbenetes.
A BMW X5 és X6 páros jelenlegi formájában már 2019 óta velünk van, így várható volt a modellfrissítés, ami most meg is érkezett. A BMW nagy hobbiterepjárói eddig is a márka hagyományos arculati elemeit használták, ebben most sem történt változás.
Beugrott a járőröző zsaruknak, hogy korábban már intézkedtek azzal a fiatal nővel szemben, akit Budakalászon újra vezetni láttak 2023. február 5-én. Újra, és pont ez volt a gond: a rendőröknek beugrott, pont azért jártak el vele szemben nem is olyan régen, mert jogosítvány nélkül, a vezetéstől eltiltás hatálya alatt ült volán mögé. Mindenképpen szerették volna megérdeklődni a kishölgytől, változott-e a helyzet azóta, de ő a kék villogó és a hangjelzés ellenére sem mutatott nyitottságot ennek a beszélgetésnek a lefolytatására.
Amikor Gajdán Miki az új Prius legelső, statikus bemutatóján arról kérdezte Harold Patont, a Toyota közepes és nagy méretosztályú típusaiért felelős igazgatót, hogy mutat-e sportos képességeket az autó, ő kerek-perec megmondta, hogy nem. Később Miki is meggyőződött róla, hogy van ereje az új hibridnek, de nem csak altatta az igazgató. Ez viszont nem azt jelenti, hogy egy kis Gazoo Racing-féle törődéssel ne lehetne kihozni belőle a csibészséget.
Ruszin-Szendi Romulusz, a Magyar Honvédség parancsnoka látványos videóban jelentette be, hogy a hazai katonák hamarosan használatba veszik az új Gidrán harcjárműveket. Ezeket a török eredetű moduláris járműveket 2020-ban kezdte el beszerezni a Magyar Honvédség egy haderőfejlesztési program keretében.
Elsőbbséget nem megadni veszélyes bunkóság. Elsőbbséget rendőrnek nem megadni önkéntes látogatás a pofoncenterbe. Zöld suzukis autós társunk pont így járt el, a helyzetet felismerve szépítő fékezéssel próbálta helyrehozni a manővert, de akkorra már lefőtt a kávé. A sofőr már csak a helyszíni bírság átvétele után mehetett a dolgára.
A szilárdtest-akkumulátorok egyelőre kecsegtető ígéretek csupán. A jelenleg is fejlesztés alatt álló technológia, - mely folyékony helyett szilárd szeparátort és elektrolitot használ - hatalmas előrelépést hozhat a villanyautózás világában. Elméletben ezek az újfajta akkuk jóval biztonságosabbak lehetnek hagyományos társaiknál amellett, hogy nagyobb az energiasűrűségük, gyorsabban tölthetők, nem utolsó sorban pedig gyártani is jóval olcsóbban lehet őket.
Valtteri Bottas és Zhou Guanyu ezzel a piros-fekete autóval vág neki a 2023-as évadnak, ami az Alfa Romeo szerint karcsú, morcos, és abszolút gyönyörű. Kár, hogy az utolsó Alfa Romeo Sauber is egyben, hiszen jövőre már az Audival folytatja a svájci csapat.
A tavalyi év után 2022-ben is a Toyota maradt a világon legtöbb autót értékesítő vállalat. Még a COVID-járvány utóhatásai és a mindenkit érintő félvezetőhiány ellenére is közel 10,5 millió járművet értékesítettek világszerte.
Súlyosan megszenvedte az orosz autópiac az Ukrajnával szemben indított háború következményeit. A 2022-es adatok szerint 58,8 százalékkal vásároltak kevesebb autót az oroszok, mint 2021-ben, és a nagy nyugati márkák hiányában a legjobban fogyó autók márka- és típusjelzései is beszédesek.
Az európai autógyártók szakmai szervezete szerint kifejezetten káros lenne az Euro 7-es károsanyag-kibocsátási norma bevezetése az Európai Unióban.
A motor1.com szúrt ki néhány érdekes részletet a Ferrari legutóbbi pénzügyi jelentésében. A dokumentum szerint a maranellóiak négy új modellt terveznek piacra dobni a 2023-as évben.
Látványos a benzinkutakról érkező legújabb bizonyítvány. Az ársapka eltörlése miatt decemberben véget ért a tempós növekedés.
A tűzoltóságok, egyéb rendvédelmi és készenléti szervezetek kommunikációját segítő Lánglovagok Egyesület a KRESZ módosítását kezdeményezi. Az egyesületnél összegyűlt információk szerint állandósult probléma magyarországi parkolási rendben, hogy sokan a föld feletti tűzcsaphoz túl közel várakoznak, a föld alatti tűzcsapok aknájára pedig ráparkolnak.
A Honda bemutatta következő-generációs üzemanyagcellás technológiáját, melyet a General Motors-szal közösen, valamint teherautós felhasználásra az Isuzu és a Dongfeng közreműködésével fejleszt. Ennek örömére Észak-Amerikába is megy majd az a hidrogénes plug-in hibrid Honda CR-V, ami már ezt a rendszert használja majd.
Egy friss becslés szerint sokkal nagyobb környezetvédelmi hatása lenne, ha sebességkorlátozást vezetnének be a német autópályákon, mint azt korábban gondolták.
Nem lehet őket parkolni, sokat fogyasztanak, veszélyesek másokra nézve, de ez mindegy, mert az emberek magasan akarnak ülni, miközben nagyobb autót is akarnak, mint a szomszédé. A japán belpiac tehát kap egy Century SUV-t a Lexusnál legyártva Toyota alapokra, a Lexus pedig az eredetileg Kínának kifejlesztett luxus minibuszt viszi Japánba is. A Porsche eközben az egész világnak szánja az elektromos, három üléssorral érkező, egyelőre K1 kódnevű 2026-os SUV-t.
A Common Tactical Truck (CTT) programot tavaly nyáron indította el az Amerikai Védelmi Minisztérium. A program célja egy olyan taktikai, páncélozott, nehéz teherautó kiválasztása, amelyet az amerikai hadsereg összes haderőneme használni tud majd. A tervek szerint az új jármű lesz majd az Oshkosh HEMTT, az M915, az M1088 és a PLS járművek váltótípusa. A teljes CTT programra az USA Védelmi Minisztériuma 5,1 milliárd dollárt, azaz megközelítőleg 1836 milliárd forintot(!) irányzott elő.
Rejtélyes bejegyzés tűnt fel nemrég a Ford Instagram oldalán. A képeken csupán egy gigantikus füstfelhőből kikandikáló jókora hátsó szárny látható, van azonban egy erős tippünk, mire is utalhat mindez.
Olcsóbb lett az olaj, a forint sem gyengült a dollárral szemben. Így kutakon is lejjebb mehetnek az árak.
A Lamborghini legalább olyan ügyes a szénszálas karosszériák változatos legyártásában, mint a milliárdos gyűjtők legombolásában. Az Invencible és Autentica páros sem sokkal több, mint egy-egy Aventador LP 780-4 Ultimae, mégis úgy odacsap, ahogy egy szívómotoros V12-es különkiadástól azt elvárjuk.
Frissítés! A BKK közölte:
"Megnyitották a Rákóczi hidat, azonban továbbra is mindkét irányban sávlezárásra kell készülni a budai hídfőnél a műszaki mentés miatt. Az 1-es villamos helyett pótlóbusz közlekedik Kelenföld vasútállomás M és a Népliget M között. Az M2-es, az M3-as és az M4-es metró, illetve a Nagykörúti, a Fehérvári úti és a Bartók Béla úti villamosok igénybevételét is ajánljuk."
A reggeli órákban elszakadt a villamospálya egyik felsővezetéke a Rákóczi hídon, a javítás idejére a hidat várhatóan teljesen le kell zárni - írja a Police.hu.
Meglepő üzenettel találkozott autója kijelzőjén egy BMW i4 tulajdonos, aki a fedélzeti rendszer szoftverét szerette volna frissíteni. A kijelzőn megjelenő értesítés szerint ugyanis a túl meredek parkolóhely miatt nem kezdődhetett meg a legfrissebb szoftver telepítése.
A Bloomberg számolt be egy hatalmas érdeklődést kiváltó autóhirdetésről: egy kínai Porsche márkakereskedés 124 ezer jüanért, azaz körülbelül 6,5 millió forintnak megfelelő összegért hirdetett meg egy új Porsche Panamerát. Vajon szándékos átverés történt, vagy csak hibáztak a hirdetés feladásánál?