Mint ismert, a Fisker jelenleg igen messze áll saját terveitől is. Annyira, hogy a csőd szélén áll. De (még) nem kell aggódni, ugyanis Henrik Fisker már tárgyal egy nagy autógyártóval - A Reuters cikke szerint a Nissanról van szó.
2024 március 9-e és 11-e között, tehát szombattól hétfőig Budapesten demonstrációt tartanak a mezőgazdasági termelők és a méhészek - írta meg az Economx. A tüntetés miatt több helyszínen is forgalomkorlátozásra kell számítani.
Nagyszabású, összehangolt akciót tartott a rendőrség Budapesten 2024. február 26. és 29. között. A X., XVIII., XIX. és XXI. kerület kapitányságai összefogva járták a város déli részét, de a munkájukat polgárőrök és önkormányzati rendészek is segítették.
Bár az autósok egy része nem igazán kér a sebességkorlátozásból, ám a baleseti statisztikák ellenük dolgoznak.
Például a körforgalmakba történő be- és kihajtást segíti az egyik új megoldás.
Míg sok gyártó betűkből és számokból álló kódokkal jelöli a típusait, a Volkswagen nevezéktana sokkal érdekesebb. A németek néha szelekről és áramlatokról (Passat, Scirocco, Golf), hibrid állatokról (Tiguan), vagy konkrétan a művészetről (Arteon) nevezik el a modelljeiket. Bár ezek a nevek nem pozicionálják egyértelműen az adott típust a felhozatalon belül, sokkal több személyiséget kölcsönöznek egy autónak, mint a betű-szám kombinációk – legalábbis szerintünk.
Egy 16 éves fiatal rokonlátogatás közben ellopott egy autót, majd 800 méter után beütött, hogy nincs jogosítványa és egy patakmederben kötött ki.
Verstappen lassúnak találta, a brit gyártó pedig tett ellene.
Valaki nem bírt a Tesla Cybertruckkal Hollywoodban és az ikonikus Beverly Hills Hotel táblája bánta a balesetet. Na, meg a Cybertruck. Meg picit a helyi parkolószolgálat a félinformációk miatt.
Hiába tudja mindenki, hogy alkohol hatása alatt veszélyes és tilos vezetni, még mindig a kelleténél többen ülnek ittasan a volán mögé. Győr-Moson-Sopron Vármegye rendőrei például egyetlen hétvége alatt 10 ittas sofőrt szűrtek ki a forgalomból.
A Hyundai N divíziójának már számos élvezetes modellt köszönhetünk, ez pedig az elektromos korszak beköszöntével sem változik. Albert Biermann legalábbis mindenképpen ebben reménykedik.
Alig lett vége a leginkább kínai márkákkal megtöltött Genfi Autószalonnak, a szervezők már bejelentették, hogy jövőre is lesz, ugyanis a mostani „sikeres és ígéretes volt”.
Bemutatkozott az új Dodge Charger, mely a pletykáknak megfelelően tisztán elektromos hajtásláncot kapott – igaz, később belső égésű motoros változatok is érkeznek, ezekről azonban keveset tudunk. A Dodge szerint egyébként teljesen mindegy, mi hajtja a klasszikus izomautó nyolcadik generációját, mivel nem az üzemanyag, hanem az élmény a lényeg.
Nagy átalakulásra készül a Jaguar, emiatt pedig áldozatokat kell hozni. Az autógyártó ezért „heteken belül" leállítja az XE, az XF és az F-Type modellek gyártását, így a kínálatban kizárólag olyan SUV-k maradnak, mint az I-Pace vagy az E-Pace.
Az utóbbi években az egyre nagyobb érintőképernyők átvették az uralmat az autók műszerfala felett – egyre több funkciót csak ezeken keresztül lehet elérni. Ez azonban biztonsági kockázatot jelent, melyre fokozatosan a közlekedésbiztonsági szervezetek is felfigyelnek. A probléma, hogy míg egy fizikai gomb helyét könnyű megtanulni, a benyomásához pedig oda sem kell nézni, az érintőképernyőkön való tapicskolás sokkal több figyelmet igényel a sofőr részéről.
Egy 28 éves sofőr úgy gondolta jól meghajtja járművét a bécsi Hernalser Gürtelen hétfő este. Az esti csapatás jól sikerült, 114 km/órával kapta le a traffipax, amivel az extrém gyorshajtás kategóriájába sorolták és a nemrég bevezett törvény értelmében nem csak a jogosítványát, hanem az autóját is bukja.
Vannak balesetek, amik egy szabálytalankodó miatt történnek, míg más esetekben az időjárás, vagy egyéb külső tényező a ludas. Ebben az esetben viszont semmi ilyenről nem beszélhetünk: ezt bizony simán csak benézte a sofőr, nem is kicsit.
Ugorjunk egy kicsit vissza az időben, egészen a 2023-as F1-es Szaúd-arábiai nagydíjig. Ezen futam egy mára talán elfeledett mozzanata volt, mikor a versenybírók elvették az Aston Martin színeiben versenyző Fernando Alonso harmadik helyét, mivel a spanyol nem megfelelően töltötte le 5 másodperces büntetését.
Bár a villanyautók eladásai továbbra is növekednek, ez jelenleg a vártnál lassabb ütemben történik. Sok autógyártó döntött hát úgy, hogy késlelteti a teljes elektromos átállást és egy darabig még ellavíroz a benzines és hibrid modellekkel. Akadnak azonban olyan márkák és szakemberek, akik szerint ez hatalmas hiba.
Gerhard Berger számára az 1995-ös San Marinói Nagydíj mondhatni szokásosan indult. Az akkor épp a Ferrarinál versenyző pilóta beült a piros F512M-jébe, elment a pályához, majd a verseny végén az autójának már csak a hűlt helyét találta, ráadásul csapattársa, Jean Alesi F355-esével is ugyanez történt. Az ellopott autókat pedig nem találták meg, egészen mostanáig.
A Hyundai 2021-ben mutatta be a nagyvilágnak a mai napig koncepcióautókra hasonlító Ioniq 5-jét. A modell pedig sikeres volt és nem is vártak sokat a facelifttel. Csaknem kereken 3 év elteltével itt a frissített verzió, ami csak ott újít, ahol igazán szükségesnek érezték.
Rendületlenül folytatódik tovább az árverseny az elektromos autók kínai piacán, a Tesla próbálja átvenni a kezdeményezést, de minden árcsökkentésre hasonló választ kap ottani versenytársaitól. Az amerikai piacon viszont pont az ellenkezőjét csinálta az amerikai gyártó.
Vámospércsen kigyulladt a Bzmot 223 (új számozás szerint 117 223) pályaszámú motorkocsi. Az állomáson szolgálatot teljesítő vasutasok, a tűz keletkezésekor az utasokat leszállították a vonatról, majd leakasztották a motorkocsival közlekedő pótkocsit és azt biztonságos helyre vitték. Ezután a kigyulladt motorkocsi teljesen megsemmisült a tűzben. A nagy lángokkal égő Bézét végül a vámospércsi tűzoltók oltották el.
Az akkumulátortöltő hálózat hézagossága az egyik legnagyobb akadálya az elektromos autók gyorsabb elterjedésének, amin nagyot változtat, hogy a Tesla gyorstöltői szabvánnyá válnak Amerikában.