Július 27-28-án Nyirád ad otthont a Rallycross Világbajnokság egyik futamának (RV), ahol eddig csak Európa-bajnoki futamokat rendeztek.
Furcsa esetről számolt be az ügyészség.hu. A történet főszereplője egy középkorú borsodi férfi, aki egy köteg pénzzel próbálta megvesztegetni a rendőröket – sikertelenül.
A Porsche Taycan és a Tesla Model S között komoly rivalizálás alakult ki a legjobb Nürburgring Nordschleife köridőért. Bár mindkét gyártó tartotta már a rekordot, a németek egy előszériás Taycan verzióval vették át a vezetést még januárban, mely 7:07,5-ös idejével 17,6 másodpercet vert a Tesla Model S Plaid legjobbjára.
A Porsche nem kötődik annyira a belső égésű motoros Panamerához, mint a 911-hez, így elképzelhető, hogy a jövőben tisztán elektromos meghajtású (is) lesz. Így viszont feltevődik a kérdés, hogy mennyire lesz létjogosultsága a Taycannak. Vagy fordítva.
Az orosz Állami Hírügynökségnek (RIA Novosztyinak) adott interjút a hadiiparért felelős Rosztek állami vállalat vezérigazgatója Szergej Csemezov, aki elmondta, hogy egyelőre nem tervezik az Armata harckocsik sorozatgyártását, mert annak előállítása túl sok pénzébe kerülne Oroszországnak.
Az autóbemutatók és az előszezoni teszt után a Bahreini Nagydíjjal ténylegesen kezdetét vette az idei Forma 1-es szezon. Bár a futam papírforma szerint zajlott – a Red Bull Max Verstappen vezetésével kettős győzelmet aratott, a dobogó harmadik fokára pedig Carlos Sainz állhatott fel – bőven akad beszédtéma a szezonnyitó után.
Majdnem a folyóba zuhant egy teherautó az egyesült államokban, Louisvilleben. A kamiont vezető nő a hídon haladva elvesztette uralmát járműve felett, nekiütközött néhány autónak, majd átszakította a híd korlátját, félig lelógva állt meg a hídszerkezetébe szorulva.
A gázolaj ára most nem változik.
Balesetet fényképezni, videózni nem túl jó ötlet.
A főváros felé vezető oldalon ütköztek a járművek.
A Lexus vezető a rangsort a Toyota és a Mini előtt.
A Nvidiának és a Huaweinek dob kesztyűt a Geely-csoporthoz tartozó chipgyártó.
A Dacia 2021 óta árulja Európában a Springet, a kontinens egyik legolcsóbb elektromos autóját. Az észszerű, megfizethető autóiról ismert márka azonban már javában tervezi a következő elektromos modellt, melyről Denis Le Vot CEO árult el részleteket.
A körforgalmak különösen egyszerű forgalmi szituációkat teremtenek, ám úgy tűnik, hogy még mindig vannak, akiknek gondot jelent a szabályok értelmezése. Ebbe a csoportba sorolható a képkockákon látható Honda és Opel vezetője is - egy 40 tonnás kamionnal ráadásul kifejezetten nem okos dolog szórakozni.
Hamarosan véget ér a kínai márkákkal telített Genfi Autószalon, ahol a Lucid is képviselteti magát a vezérigazgatójukkal karöltve, ezáltal megtudhattunk pár érdekességet és elképzelést a gyártótól.
Napjaink autópályás kúposztói egyébként is a céges Skodák (legalábbis azt hiszik), ez a kombi Superb azonban teljesen más ligában játszik. Belelógatták a VW csoport benzines, 5 hengeres motorját és felhúzták 720 lóerőre. Egészen elképesztő gyorsulási adatokra képes a családi kombi, ám ami a legszebb az egészben, az az öt henger zsíros morajlása - egyszerűen zseniális.
A British Racing Green szín és az arany felnik már csak hab a tortán...
Facebook oldalán tette közzé a Blinkee.city azt a hírt, miszerint beszüntetik robogómegosztó szolgáltatásaikat Budapesten. Az információk alapján a robogók bizonytalan ideig továbbra is bérelhetőek lesznek, egyéni bérleti konstrukciók keretein belül, illetve kedvezményes áron meg is lehet őket vásárolni.
Gyorsan körbejárta az egész autós világot, hogy az új Tesla Roadster akár egy másodperc alatt felgyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Emiatt mindenkiből előbújt a fizikus/mérnök, hogy ez miként érhető el, már ha elérhető egyáltalán. Mate Rimac, a Rimac vezérigazgatója kijelentette: elérhető. Csak van pár "probléma".
Még nincsenek nagyon messze azok az idők, amikor a Hyundai és a pláne a Kia lesajnált dél-koreai autómárkáknak, japán klónnak halvány minősültek Magyarországon is, ám ez végképp a múlté
Lesújtó számokat tett közzé nemrég Henrik Fisker cége, a Fisker Inc. A villanyautó startup 463 millió dolláros, azaz 167 milliárd forintos veszteséget könyvelt el a negyedik negyedévben, így amellett, hogy komoly leépítéseket jelentettek be, a vállalat jövője is veszélybe került.
Az olcsó kínai autók érkezésével a nagy európai autógyártók versenyfutást kezdtek az idővel: nekik is képesnek kell lenniük hasonló áron villanyautókat gyártani, ez azonban hatalmas kihívást jelent. Ez különösen a kisautók szegmensére igaz, melyben eleve nagyon szűk haszonkulccsal számolhatnak a márkák.
A napokban érkezett a hír, miszerint az Apple tíz évnyi fejlesztés után végül törölte saját elektromos autó projektjét. A Project Titan kódnéven futó modellről korábban lesújtó hírek érkeztek, így a kukázás ténye nem meglepő. Bár eleinte csal találgattuk, mi ment pontosan félre a projekt körül, a The New York Times most további információkat hozott nyilvánosságra a kudarc okáról.
Nem egyértelmű, hogy csupán paranoiás képzelgés vagy valódi veszély-e, hogy az okos vezetéstámogató eszközökkel ellátott kínai autók kémkedhetnek azokban az országokban, ahol értékesítik őket.