A Toyota elnöke, Akio Toyoda Thaiföldön mutatta be a Hilux Revo BEV concept tanulmányautót, a legendás pickup elektromos hajtású koncepcióját. Első ránézésre a koncepcióautó nem sokban különbözik az aktuális Hilux szériagyártású változatától, az első sárvédőn elhelyezett töltőcsatlakozó és a zárt hűtőmaszk tűnik a legnagyobb változásnak.
2016-ban Richard Rawlings, a Gas Monkey Garage tulajdonosa egy 2006-os Ford GT alapjaira épített egy autót, amivel a 300 mérföld per órás, vagyis 482 kilométer per órás sebesség elérése volt a cél. Akkor ez nem sikerült, ugyanis 471 km/h csúcssebességet értek el.
Idén szeptemberben mutatták be az új Ford Mustangot, amit előreláthatólag 2024-ben kapnak meg az első vásárlók. Megdöbbentő fejlesztésekről nincs szó, de minden aspektusában fejlődött a Mustang. A világ jelenlegi állása szerint meglepő, de pozitív fordulat, hogy marad az ötliteres, szívó V8-as a turbós négyhengeres EcoBoost mellett.
A Takata-légzsákokat működtető patron az idő előrehaladtával kémiailag instabillá válik, emiatt gyakorlatilag életveszélyes. A sztori régóta ismert és a gyártók is folyamatosan próbálják értesíteni a tulajdonosokat a cseréről, úgy tűnik, sokszor hiába. Összesen majdnem két tucat haláleset köthető a hibás alkatrészhez, nemrég egy 2002-es Honda Accord sofőrjével emelkedett tovább az esetszám, idén negyedszer. A Honda állítása szerint közel 300 alkalommal próbálta értesíteni a tulajdonost, aki 2008-ban vásárolta az autót.
Egy új tanulmány szerint a COVID-vakcinával nem oltottak 70 százalékkal nagyobb eséllyel okoznak közúti balesetet, mint az átlagos sofőrök. És akkor most álljunk is meg egy pillanatra!
A Toyota Celicáról elsőre az elsőkerekes, modern darabok juthatnak eszünkbe, de a típus már nagyon régóta a piacon van és sok generációt megélt. Az első Celicát 1970-től gyártották, az utolsó, hosszú csíklámpás változat pedig már a típus hetedik generációja. Most egy 1972-es, tehát első generációs darab került elő, ami ráadásul nem is teljesen gyári állapotú.
Ha valaha kérdés merült fel benned azzal kapcsolatban, mennyire volt unalmas az amerikai autóipar a kilencvenes évek elején, segítünk, hisz itt a totál elfeledett, gyártásba pedig sosem került Chrysler 300 koncepció, egyenesen 1993-ból. Csak Észak-Dakotáig kell menni érte.
Az egyre nagyobb számban készülő villanyautók legtöbbjének igen hasonló, vízcseppszerű alakja van. Elég csak ránézni például az új Priusra. Ez természetesen nem véletlen: a jellegzetes forma aerodinamikailag nagyon hatékony, így a hatótávgyilkos légellenállás alaposan csökkenthető vele. Felmerülhet azonban a kérdés: mennyit is számít ez a gyakorlatban?
A 2024-es modellévben - sok más gyártóval egyetemben a Jaguar is úgy számol, hogy az idei év második felétől már a 2023-as választékot gyűrjük - megerősíti az F-Pace P400e-nek, tehát a hibridnek az elektromos üzemű hatótávját. Ez az akkucsomag módosításával jár, ami nyolc helyett kilenc modulos rendszerré alakul, ezzel egyidejűleg a tárolókapacitása 19,2 kWh-ra nő.
A pletyka szerint Károly még walesi hercegként anyagilag is támogatta az 1953-as Land Rover restaurálását, mivel felismerte, hogy gyerekkorában ezzel köröztek a skót birtokon. II. Erzsébet idén szeptemberben szintén ott, a balmorali kastélyban hunyt el, így lett Károly hercegből III. Károly király.
Az orosz-ukrán háború miatt elrendelt szankciók nemcsak magát Oroszországot érintik, hanem számos orosz oligarchát és pénzembert is. A Mazepin-családot ráadásul egészen érzékenyen, a fiút, Nyikitát a Formula-1-es Haas istálló dobta ki, míg édesapjának, Dmitrijnek a vagyonát fagyasztották be több országban. Így Olaszországban is, ahol egyebek mellett luxusjachtja állomásozott. Csakhogy a hajó nyomtalanul eltűnt.
Autós körökben jól ismert film a 2000-ben bemutatott Tolvajtempó, de talán még több rajongója akad a mozi ikonikus 1967-es Ford Mustang Shelby GT500-ának, Eleanornak. A jellegzetes, fekete csíkokkal díszített ezüst színű szépség láttán sokak szíve megdobbant, azonban eddig különösen nehéz dolga volt annak, aki magának is szeretett volna egyet.
Gyanús utasra lettek figyelmesek a napokban az arizonai rendőrök az I-10-es autópályán, Avondale Boulevard közelében. Amikor megállították az autót, kiderült, hogy a jobb egyben nem egy igazi ember, hanem egy felfújható Grincs figura ült. Na, nem mintha ez önmagában tilos lenne, viszont a sofőr így már feljogosítva érezte magát a telekocsi sáv használatára.
Az a jó álhír, ami csak egy kicsit fals, aminek egyébként akár lehetne is alapja, sőt, ha még egy kis valódi igazságmorzsát is tartalmaz. Mi is belefutottunk egy téves információba, nem linkelem, hol, a lényeg, hogy értesülések szerint hamarosan napirendre kerülhet a zöld rendszámos autók ingyenes parkolásának megszüntetése.
Az Opel a Stellantis legújabb tagjaként fogta a Citroën Ami elektromos városi kisautót, és jól átcímkézte. Ez lett az Opel Rocks-e, majd jött egy dizájn pályázat, amit a Rocks e-xtreme nyert meg. Le is gyártják, hisz menő.
A 2023-as Honda Civic Type R számos érdekes és okos mérnöki megoldást tartogat. Ezek közül is kiemelkedik azonban egy apró részlet: az autó kerekein található szelepek nem szokásos módon egyenesen felfelé állnak, hanem 90 fokos szögben kifelé hajlanak.
A 72 éves új-zélandi Graeme Hebley 54 éve dolgozik újságkézbesítőként. 1968-ban kezdett bele a vállalkozásba, nap mint nap megteszi az Északi-sziget déli csücskében fekvő főváros, Wellington, valamint New Plymouth közötti távot. Ez durván 4 óra 45 percet jelent oda, ugyanennyit vissza, egy héten hatszor. És minden munkával töltött héten majdnem ötezer kilométert.
Hogy is mondta a keresztény rap-metál talán legsikeresebb bandája, a P.O.D. bő húsz éve? Bumm, itt jön a bumm. Valahogy így szól a dal szövege, csak az angol nyelv kaliforniai dialógusában, míg a videóklip a pingpongról szólt. Most viszont akár a Volvo elektromos teherautói is dalolhatnák: „Ez minden? Jöhet hát a legnagyobb dobásod!"
A Ford 2020-óta árulja a Godzilla nevű, 7,3 literes V8-asát, melyet bárki megvásárolhat ládás motorként. Idén szeptemberben azonban az amerikai óriás levédette a Megazilla nevet, melyről már akkor sejtettük, hogy a Godzilla még durvább változatát jelöli. Ez most beigazolódott, ugyanis a tegnapi nap folyamán a Ford bemutatta legújabb polcról levehető motorját, melyről néhány kép mellett számos információt is megtudtunk.
Egész egyszerűen imádom a Suzuki Jimnyt. Így hát ha tehetném, beparkolnék egyet a szintén csak az elmémben létező ND Mazda MX-5-öm mellé. Az olasz tunercég, a Z.Mode ellenben úgy látja, a gyári, immár kétülésessé butított terepjáró többet érdemel. Erőből, futóműből, védőlemezekből, valamint professzionálisan végzett flexelésből is.
Még 2020 októberében vette át a berlini tűzoltóság az első BMW hibrid hajtásrendszerrel szerelt Rosenbauer RT tűzoltófecskendőt. A Berlin belvárosában (Berlin-Mitte) működő tűzoltólaktanyában szolgálatot teljesítő járművet 2022. december 12-én egy balesethez riasztották, majd alig két utcányira a laktanyától a high-tech fecskendő balesetet szenvedett. Történt ugyanis, hogy a rendelkezésre álló információk szerint a megkülönböztető jelzéseit használó tűzoltónak egy diplomata rendszámú Mercedes GLC nem adta meg az elsőbbséget, ezért a személyautó az RT jobb elejének ütközött. A Mercedesben utazó hatéves kislány súlyos, a tűzoltóautó 56 éves parancsnoka pedig könnyebb sérüléseket szenvedett. A mentők mindkettejüket kórházba szállították.
A BKK nemrég bejelentette, hogy a jelenleg is felújítás alatt álló Lánchíd megkapta az ideiglenes engedélyeket, így december 16-án délután részlegesen megindulhat rajta a forgalom. Egyelőre azonban csak BKK-járatok, taxik, motorok és kerékpárok haladhatnak át rajta, autósok és gyalogosok még nem.
Személysérülés nélküli, pusztán anyagi káros balesethez riasztották a böhönyei körzeti megbízottakat. Két autó frontálisan ütközött Nemesdéden, de szerencsére nem volt súlyos az ütközés kimenetele. Nem úgy az a kihágássorozat, amit a vétkes sofőr elkövetett. Gyakorlatilag alig maradt olyan szabály, amit ne szegett volna meg a baleset előtt.
Nyolcvanezer euró kissé indokolatlannak tűnhet egy elektromos játékautóért, de ha azt nézzük, hogy a hozzá kapcsolt Bugatti W16 Mistral ötmillió euró volt, amíg lehetett kapni, beláthatjuk, hogy ennyi jár a gyereknek is.
Tegnapi cikkünk az új budaörsi mentőorvosi BMW-ről téves információkat tartalmazott. A kellemetlenségért elnézést kérünk, de most tiszta vizet öntünk a pohárba.
Magyarországon eddig nem volt jellemző az, hogy BMW-t használjanak a bajba jutott emberek megsegítésére. Most úgy tűnik, megtörik a jég, ugyanis a BMW Magyarország és a budaörsi Rack Autó Kft. jóvoltából a helyi mentőorvosok ezentúl a német prémiummárka egyik kombijával nyújthatnak segítséget. Az új autó egy összkerékhajtású, sorhatos, háromliteres, 285 lóerős 530d Xdrive. Ez ma az egyik legerősebb és leggyorsabb autó a hazai mentőorvosi kocsik között.