A Volvo nagy szabadidő-autója messze nem hibátlan autó, de a passzív biztonságára ezúttal is nagyon figyeltek a tervezők. Ez derült most ki az amerikai biztosítótársaságok által működtetett intézet,az IIHS kis átfedéses töréstesztjén, amelyen korábban több, igen biztonságosnak kikiáltott prémium-modell is elvérzett.
A VW csoport vezérigazgatójából nem csak elnök nem lesz, de úgy tűnik, még ki is rakhatják a cégtől a felügyelőbizottság vezetőségének péntekre tervezett ülésén. Az ürügy persze a TDI szoftverrel kapcsolatos botrány, de a szituáció láttán óhatatlanul az az érzés keríti hatalmába az embert, hogy itt van még valami a háttérben. Vagy még inkább valaki.
Azt már az első pillanattól sejteni lehetett, hogy a környezetvédelmi teszteket meghamisító szoftver sokba kerül majd a Volkswagennek, de a gyártó csak most tett közzé konkrét számokat. A gyártó 6,5 milliárd eurót különített el a visszahívásra és egyéb, az üggyel kapcsolatos kárenyhítésre.
A Wall Street Journal híre szerint az Apple autójára rábólintott a cég vezetése, most már jöhet a fejlesztés. Ez alapján úgy néz ki, 2019-re el is készülhet az Apple első elektromos négykerekűje.
Bár a Peugeot nyakig van a kulimászban, azt jól tudják, hogy az autósport reklámértéke felbecsülhetetlen, így a francia versenyautók 2016-ban is a hosszú távú tereprali-futamok stabil résztvevői lesznek.
Az Észak-Amerikában, Dél-Koreában és Kínában forgalmazott óriás-Passat eddig nem igazán felelt meg a VW csoport várakozásainak, és nem valószínű, hogy ez a modellfrissítés csodákat tesz. Sőt, a TDI botrány miatt gyengébb eladásokra számíthatnak a következő évekre.
Bár egy ideje már nem gyártanak Wankel-motoros autót a Mazdánál, a cég vezetője elmondta, hogy egy tervezőcsapat még mindig dolgozik azon, hogy a kompakt, de nem épp takarékosságáról ismert motortípus hátrányos tulajdonságait felszámolják.
Pista küldte ezt a néhány képet a Rulettkerék 2 expedícióról: a Nürburgringtől mintegy nyolcvan kilométerre találkoztak az álcázott autókkal, amelyek valószínűleg a GM európai fejlesztőközpontjából indultak útjukra. Legalábbis erre enged következtetni a GG kezdetű rendszám.
A Mini Clubman már nagy jóindulattal sem nevezhető kisautónak: a 4,2 méter hosszú és 1,85 méter széles ötajtós simán összemérhető egy VW Golffal, legalábbis az eddig megismert adatok szerint. A márka alelnöke szerint viszont az sem biztos, hogy ez marad a legnagyobb Mini.
Állítólag a Mercedes egyik kínálat-tervezőjétől származik a hír az új, az AMG GT-nél nagyobb, erősebb, drágább sportkocsiról. Ezzel a németek ismét a csúcskategóriában versenyezhetnének a Lamborghini és a Ferrari legerősebb autóival.
2013-ban, a bécsi Motor Szimpóziumon jelentette be a Volkswagen, hogy dupla kuplungos váltójának tízfokozatú változatán dolgozik. Most azonban kiderült, hogy lemondtak a projektről. Úgy tűnik, egyszerűen túl drága lett volna, és úgy döntöttek, inkább másra költik ugyanazt a fejlesztési pénzt.
Bentayga Speed néven jöhet, és a Frankfurtban bemutatott hatszáz lóerős alapra is ráverhet teljesítményben és végsebességben a márka első SUV-jának sportváltozata. A főnök maga pletykált róla az Autocarnak.
Nincs visszaút, menthetetlenül az utakra kerül a legújabb Zotye. A márka óriási lendületben van, lassan megszámolni is nehéz, hány VW-csoportos klónt találni a kínálatukban. Ez itt a Z700-as, ami kívülről sem egy teljes értékű egyéniség, de ami odabent van teszi a kínai klóntörténelem szégyenteljes produktumává.
Amíg a világ autókra nyitott szemei Frankfurtra figyeltek, a kínai kereskedők nagyot mentek autós kiegészítő fronton. Elbújhat az autóipar minden feltalálója: itt a felfújható autós szexmatrac.
Elektromos hajtásláncot kaphat a Red Bull utcai sportkocsija. Az eddigi hírek még azt sugallták, hogy az Aston Martinnal közösen fejlesztett gép a Mercedes-Benz AMG részlegétől kap motorokat, de most teljesen más irány tűnik valószínűnek.
Közösen fejleszthet szupersportkocsit a BMW és a McLaren. A hírek szerint az összeszerelést a britek végeznék, de az autóra a német gyártó logója kerülhet.
Több mint egymilliárd dolláros beruházást jelentett be a Mercedes-Benz. A német autógyártó az Alabama állambeli Tuscaloosában fejleszt, nagy szükségük van ugyanis a már meglévő üzem kapacitásának bővítésére.
A károsanyag-kibocsátással trükközött, így akár komoly büntetésre is számíthat a Volkswagen. Erre mutattak rá a nyugat-virginiai egyetem kutatói, akik az International Council on Clean Transport (Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa) nevű szervezettel dolgoztak együtt.
Maxime Picat, a Peugeot vezérigazgatója elegánsan írta körül, hogy a dízel-elektromos hibridek a kutyának sem kellenek.
Úgy néz ki, az Aston Martinnál már csak páratlan számokat használnak, legalábbis a következő csúcsmodell neve DB11 lesz.
A 77 éves formatervező-legenda, Giorgio Giugiaro, és fia, Fabrizio júniusban mindenkit meglepett azzal, hogy eladták az Italdesign-ból megmaradt 9,9%-os részesedésüket is, és kiléptek saját tervezőstúdiójukból. Ám úgy hallani, most új üzletet terveznek felépíteni.
Menetrend szerint jött a facelift a Santa Fén, csak azt nem látni, mi változott rajta. A Tucsonnál bezzeg volt látszata a frissítésnek, de ez a Santa Fe ugyanolyan, mint volt. A háttértörténet annyi, hogy a koreaiak is épp azon vannak, hogy egységesítsék a márkaarculatot. Mostanság nagyon dívik ez, de pont itt nem kellett már igazítani semmit sehova.
Ahogy az A4 sorozat többi tagjából, az Audi S4-ből is elkészült a következő generáció, és bár nagyon hasonlít az elődjére, a konfekció-formák alatt szinte minden megváltozott.
Borgward-Backwargd, Borgwartburg, Orkward – ahogy a frankfurti szalonon ülünk az Alfa-stand kanapéján, gépeinkkel az ölünkben, és a szomszédos, valamiért sokkal kevésbé frekventált Lancia-standról lopjuk a wifit (az Alfánál teljes a reménytelenség), kínunkban efféle szójátékok hagyják el a szánkat, persze velünk van a folyamatosan röhögő Dani, aki mellett nehéz megúszni az efféle agytornát.
A Focus RS-ről az év eleje óta csepegteti az adatokat a Ford – most végre a végére értek a kampánynak. Frankfurtban újra kiállították a kék szörnyet, amelyről már korábban elárulták, hogy 350 lóerős lesz, összkerék-hajtású, és lesz benne Drift üzemmód is, amely átmenetileg hátsókerék-hajtásúvá teszi az autót.