Ősztől a nagyobb Volvók már a vadonatúj, Drive-E motorcsaláddal érkeznek, amely idővel leváltja az összes jelenlegi Volvo-motort. Ez egyben azt is jelenti, hogy elbúcsúzhatunk az öt-, hat- és nyolchengeres Volvóktól.
A Volkswagen 1950-ben hozta ki a Typ1, azaz a Bogár mellett a Typ2-t, a Transportert. Az első generáció a T1, az osztottablakos, ormányos busz mára az egyik legkeresettebb veteránná vált, az áraik napról napra magasabbak. 1967-ben jött ki a T2, amit egészen mostanáig gyártottak.
Utálni vagy imádni lehet a Wiesmann-okat, középút nincs. A húsz éve BMW-technikát újracsomagoló német vállalat mindenesetre elkottázhatott valamit, szerdán ugyanis csődeljárás alá vonták a céget.
Ugyan gyenge minőségű képeken, de mégiscsak láthatjuk azt a modellt, amelyre az aktuális 3-as sorozat bemutatása óta várunk: az új M4 kupét. Ez a modell nem a korábbi M3-as továbbfejlesztése: a BMW itt, nagyrészt a megváltozott körülmények miatt, visszatér a soros hathengeres motorhoz, amelyet egy generáció erejéig V8-asra cseréltek.
Néhány évente újabb divat üti fel a fejét az autóiparban. Tizenöt éve mindenki az üzemanyag-cellás hidrogénhajtástól várta, hogy leváltja a benzin- és dízelmotorokat, most pedig az elektromos hajtásról hirdeti ugyanezt a fél autóipar. Persze egy-egy ilyen divatból néha valóban hasznos megoldások lesznek: ilyen volt a dízelek előretörése az 1990-es évek közepétől, vagy a hibrid modellek máig tartó divatja, amelyet a Toyota és a Honda indított ugyanebben az időszakban. A VW szerint a következő sláger a sűrített földgáz lehet – vagy legalábbis mindent megtesznek azért, hogy az legyen.
Tavaly nagy csinnadrattával harangozták be az új kínai-izraeli autómárkát, amely európai szakemberek bevonásával az európai vásárlókat is meg szeretné hódítani. Eddig háromféle modellt mutattak be: egy szedánt, egy kombit és egy hobbiterepjárót. Ezt az ötajtóst viszont még nem láthattuk, annak ellenére, hogy ez lehet a majdani húzómodell a kínálatban.
A texasi Hennessey szinte mindenből képes és hajlandó még nagyobb teljesítményt kihozni. Már készült náluk ezer lóerős Dodge Viper és hasonlóan erős Corvette, de a Lotus Elise és egy amerikai V8-as összeházasításából született szupersportkocsi, a Venom is az ő kezükhöz tapad. Most az utolsó nagyobb mennyiségben gyártott középmotoros Ferrari, a 458 Italia került a kezük közé, és ha már arra járt, tettek a motorjára két turbófeltöltőt.
A Hondának sokáig viszonylag egyszerű dolga volt a sportmodellek előállításával. Betették a kétliteres VTEC motor aktualizált változatát a Civic újabb generációjába, némi optikai- és futóműtuninggal, és ki is pipálhatták a gyors autók rajongóit, hisz garantált volt a siker. Most azonban egy kicsit komolyabb a feladat, és talán a megoldás is az lesz.
A Bentley Mulsanne-ben ott a lehetőség, hogy sportosan vezessék, de ez a típus nem erről szól. Legalábbis eddig ezt gondoltuk – a gyáriak azonban egy sportváltozat kiadására készülnek. A Le Mans Edition legalábbis határozottan sportos próbál lenni.
A 2010-ben bemutatott Quattro sorozatgyártásáról ugyan lemondott az Audi, de az ötletről nem. Jövő hónapban láthatjuk a második nekifutás eredményét: az új Quattro még nagyobb és erősebb – az sem kizárt, hogy néhány év múlva ezzel váltják a kínálatban az R8-ast.
A Yeti egyike azoknak a modelleknek, amelyek megalapozták a Skoda jó hírét Európában: divatos, célszerű, és megfelelő minőségű családi modell. Ám az idén már négy éves a típus, így kell neki némi frissítés, hogy állja a versenyt az egyre erőteljesebb konkurenciával.
Az Infiniti márka eddig nem sok vizet zavart Európában, de úgy néz ki, a Renault-Nissan luxusrészlegénél intenzív munka folyik, hogy ez megváltozzon. Már készül egy ötajtós kompakt modell, most pedig egy kupétetős nagykocsi vázlata is nyilvánosságra került.
Mintha egyre jobban belejönnének a Mercedes tervezői az elsőkerék-hajtásos modellek rajzolásába – legalábbis ez az érzésünk a bemutatók sorára visszanézve.
Nem először látjuk, hogy az Alpina felvállalja, amit a BMW nem tart kifizetődőnek. Bár az M550d-ben bemutattak egy sport-dízelmotort 381 lóerővel, ez eddig nem került be a 3-as sorozatba, és úgy hallani, nem is fog. Ám aki mégis sportos 3-as dízelt szeretne, mostantól megrendelhet egy D3-ast.
Ausztráliában mutatta be a Ford legújabb autóját – nevezzük prototípusnak, hisz nem titkolják, hogy a gyártására készülnek – de nagy rá az esély, hogy a végleges típus nem csak az ötödik kontinensen lesz elérhető.
A Suzuki autós részlege elsősorban kedvező árú kisautóiból él, de volt egy érdekes kíruccanásuk a sportkocsik világába. A Cappuccino egyike a legkisebb szériagyártású roadstereknek, amelyet valaha kapni lehetett, és bár már rég nem kapható, kialakult körülötte egyfajta kultusz. Nem csoda, hogy felmerült a típus utódlásának lehetősége.
A japán gyártó egykor sportkocsi-nagyhatalom volt, manapság viszont inkább a takarékos hibrid modellek apostolaként ismerik. Ám úgy néz ki, készült egy autó a kölni Toyota Motorsportnál, amely egyszerre félelmetesen gyors, mégis rendelkezik a hibrid hajtás minden előnyével.
Kevesen tudnak róla, de minden autógyár alaposan teszteli fejlesztés alatt álló, még titkos autóit lehetséges vásárlók egy szűk körén. Volt olyan típus, amely az ilyen zártkörű felmérések miatt végül soha nem került gyártásba , pedig készen állt rá, most pedig úgy hallani, az Audi volt kénytelen áttervezni a Q7 SUV következő generációját a válogatott közönség lesújtó véleménye miatt.
Elon Musk, a Tesla Motors és a SpaceX űrhajózási vállalat alapítója és igazgatója újabb közlekedési eszközt építene. Ezúttal azonban tömegeket szállítana nagyon gyorsan, és nagyon olcsón. A Hyperloop tervéről már korábban is hallhattunk , de a vasút-szerű jármű működési elvről most beszélt először a sikeres befektető.
A Jaguar bajban van: 2020-tól a gatyáját is kifizetheti bírságra, ha nem akar kivonulni az európai piacról. Egy megoldás lenne: bővíteni a választékot, méghozzá sok vonzó kisméretű modellel. Úgy hallani, erősen gondolkodnak rajta.
Autópálya-használati díjat kell kivetni a külföldi autósokra Németországban - szorgalmazta egy vasárnapi interjúban a bajor konzervatív CSU elnöke, Horst Seehofer hangsúlyozva, hogy pártja nem vesz részt a következő német kormány munkájában, ha annak programjában nem szerepel ez az intézkedés.
Gyártónként változik, hogy hogyan próbálják felcsigázni a közönség érdeklődését egy-egy újdonság iránt. Van ahol leplek alatt mutogatják a járművet, másutt sötét sziluett-fotókkal operálnak. A Mercedes most egy harmadik megoldást választott: a kis GLA hobbiterepjáróról néhány vázlatot mutattak a tervezés egy korai szakaszából.
A PSA eddig teljesen párhuzamosan futtatta egymással a Peugeot és a Citroen márkákat. Legfeljebb a stílus jelentett némi eltérést, de sok modellnél csak a jelvény különbözött. Most azonban megpróbálnak valami mást, hátha így többet kereshetnek.
Nyolc évvel ezelőtt mutatta be a Spyker a D8-at, más néven a P2P, Peking to Paris szabadidőautót. Akkor a cég pénzügyi háttere nem tette lehetővé, hogy megvalósuljon a tanulmány, most talán sikerülni fog.
Mire használja egy átlagember az autót? Elhozni valakit az állomásról, kimozdulni a városból, költözni, gyerekekért menni az iskolába, elvinni a kutyát, és még napestig sorolhatnánk. Ezzel szemben mire lehet használni egy versenyautót? Semmire. Az Audi új reklámjában a mindennapi teendőket egy R18 E-tron Quattro-val, azaz egy LeMans-ra épített versenyautóval hajtják végre anyukák, horgászok és más átlagos emberek.