Amióta autók vannak, azóta próbálkoznak kétéltűek építésével. Arra a kérdésre, hogy tényleg szükség van-e ezekre, nem egyértelmű a válasz, mindenesetre azóta is sokan fejlesztenek ilyesmit, több-kevesebb sikerrel.
Az ACEA ( Európai Járműgyártók Szövetsége ) tegnapi közlése szerint 6,6 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban az első félévben, mint egy évvel korábban. A huszonhét tagországban összesen 6,2 millió új autót adtak el a gyártók, ez 1993 óta a legalacsonyabb darabszám.
Egy japán magazin oldalain tűnt fel először a Mazda 2-es: a gyártó többi modellje után erre is felkerült az új hűtőmaszk. A fotó alapján az autó többi része változatlan marad, tehát inkább csak modellfrissítésről lehet szó.
Egy nagyon rövid videón már megmutatta a Mercedes az új S63 AMG-t, de a műszaki tartalomról akkor még nem tudtunk meg semmit. Nem kellett sokáig várni, most minden részletet elárultak az eddigi legerősebb S-osztályáról, sőt, megérkeztek a gyári fotók is.
A kaliforniai Guy Newmark a legtöbb 356 tulajdonossal ellentétben nem garázsban tartja kedvencét: az elmúlt 40 év folyamán 1 560 000 kilométert tett meg a kis léghűtésessel. Nem is meglepő, hiszen az autó még mindig napi használatban van.
A Lexus mindenképp versenyben akar maradni a BMW-vel azon a piacon, amit eddig az M3-as uralt, ezért már javában fejleszti a saját erős kupéját. A modellel a hamarosan bemutatkozó M4 vásárlóit szeretnék elcsábítani, de ehhez nem lesz elég egy szép kasztni.
Januárban készült el az első, kizárólag Magyarországon gyártott CLA, de a Mercedes Mexikóba költöztetné a következő generáció gyártósorát.Az új CLA valószínűleg már a mexikói Nissan-gyárban készül majd, a két cég együttműködésében.
A tengerentúlon már több mint egy éve kapható a Chevrolet Aveo, vagy ahogy ott hívják, Sonic RS változata. Ha igaz a pletyka, hamarosan hozzánk is eljöhet.
Még meg sem száradt a festék az új S osztályon, de máris készül az AMG változat. Az alig 17 másodperces videóból nem derül ki érdemi információ, de az szinte biztos, hogy az E osztályból már ismert biturbós V8-as kerül az autóba, legalább 550 lóerővel.
Talán azért, mert nem jellemző szereplője a forgalomnak, de szinte még új autónak tűnik a Ghost, pedig már öt év telt el azóta, hogy a Bentley Continental sikerein felbuzdulva, piacra dobta a Rolls-Royce is saját kisebb modelljét. Az ötéves kor pedig elég indok egy ráncfelvarrásra.
Gát György Morganjének ütközött a kettes villamos. A pesti oldalon, a felső rakparton közlekedő villamos a Széchenyi téri megállónál lévő kereszteződében ment neki a filmrendező - producer angol sportkocsijának.
A Nissan 2012 elején jelentette be, hogy visszahozza a Datsunt a köztudatba. A 30 éve megszűnt márka új modelljeit elsősorban Indiába, Dél-Afrikába és Oroszországba szánják.
A Sin első, R1 névre keresztelt szupersportkocsiját a nagyközönség a goodwoodi Festival of Speeden láthatta először. A német Sin Cars és az angol ProFormance Metals közös fejlesztését ugyanaz a GM V8-as, 6,2 literes, 525 lóerős motor hajtja, ami a Corvette-t. Az erőt a Porsche 911 GT2-ből ismert Graziano gyártmányú 6 sebességes kézi váltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Nem hangzik rossz párosításnak.
A 16Vampir becenévre hallgató 1000 lóerős kettes Golf híre bejárta a világot. Most itt az utód, ami ha lehet, még betegebb.
Nem takargatta tovább, és jóval a szeptemberi bemutató előtt megmutatta a Rapid Sportbacket a Skoda. Bár az autó identitása továbbra sem tiszta, egy érdekes kísérletnél ígéretesebb.
Néhány vadhajtástól eltekintve a belső égésű motor ugyanúgy működik, ahogy Felix Otto megálmodta 137 éve. Ezzel megy most szembe Gary Waissi, az Arizonai Állami Egyetem professzora.
Szinte már úgy tűnt, még a Land Rover is letett róla, hamarosan zöld utat kaphat az Evoque kabrió termelése. Bő egy évvel a vászontetős bemutatása után, döntés előtt áll az angol-indiai vállalt.
Időnk sem volt megbarátkozni a Vühl 05-tel, máris itt egy újabb mexikói sportautó, a Ron RXX. Egyelőre csak a képek árulkodnak az apróság képességeiről, de az első benyomások ígéretesek.
Goodwoodban mutatkozott be az a Bentley, amivel a sportos eleganciájáról ismert brit luxusautó-gyártó visszatér a pályaversenyekre. A Continental GT3 jövőre FIA-futamokon szerepel majd.
Közel harminc éve jött elő vele a Peugeot, de még ma sem tudni igazán, hogy milyen céllal. A Goodwood Festival of Speeden járt a ritkán látott Proxima Concept.
Autóárverések esetében rekordot jelentő 19,6 millió fontért (6,7 milliárd forint) cserélt gazdát pénteken a Mercedes egy szép emlékű versenyautója a dél-angliai Goodwood Festival of Speeden.
A Citroen tavaly a szezonról éppen lecsúszva, csak az őszi, Párizsi Autószalonon mutatta be a DS3 Cabriót. Bár az autó már a 155 lovas, 1,6 literes THP motorral sem okozott csalódást, a franciák nem érték be ennyivel, és elkészítették a Racing-változatot is. A tanulmányt a július 12-14. közt megrendezett goodwoodi Festival of Speeden már megvillantják, de a hivatalos bemutatóra még várni kell.
Az már nem újdonság, hogy a Renault-Nissan lett az AvtoVAZ részvények többségi tulajdonosa, néhány hete pedig Carlos Ghosn ülhetett az orosz autógyár elnöki székébe. Az átrendeződés befejeztével akár fel is gyorsulhatnak a fejlesztések a Ladánál: egyelőre a Dacia kifutó modelljeit próbálják valamelyest átszabni, így korszerűsítve a kínálatot.
A Peugeot tavaly ősszel, Párizsban állította ki először az RCZ R-t, de csak idén júniusban vált biztossá, hogy sorozatgyártásba is kerül a francia gyártó valaha volt leggyorsabb utcai autója. A lepel lehullt, itt a Peugeot kupéjának csúcsváltozata.
Az autógyártók gyakran mindennél jobban igyekeznek takargatni egy-egy új modellt, ha pedig már elérkezett a közúti tesztelés ideje, elég komoly álcával szerelik fel az autót, és rosszallóan néznek arra, aki megpróbálja lencsevégre kapni.