Régóta beszélnek róla, hogy a Renault újra belevágna a luxusmodellek gyártásába – már a márkanevet is elárulták, Initiale Paris lesz a csúcsmodellek jelzése – de eddig csupán egy tanulmányautót láthattunk ezen a néven. A legújabb hírek szerint azonban még az idén bemutatják az első, gyártásra kész Renault luxusmodellt.
Az első X6-os merész kísérlet volt a bajorok részéről, ami végül annyira bevált, hogy már a riválisok is másolják. A második ezzel szemben a bevált recept divatos átdolgozásának látszik.
Évtizedek óta halljuk, hogy a kabrió mennyire biztonságos műfaj lett. A felpattanó bukókeretek és a karvastagságú A oszlopok világában nem is gondolná az ember, hogy még veszélyben lehet egy nyitott modellben utazva. A német autóklub tesztjéből azonban egész más derül ki.
Az ORFK közleménye szerint egy nagy nemzetközi ellenőrzési akció részeként vezénylik az utakra a rendőri állomány egy részét a péntektől hétfőig tartó ünnepi időszakban. Azt ígérik, kiemelt figyelmet fordítanak az ittasan vagy bódult állapotban vezetők kiszűrésére.
Úgy tűnik, két generációnyi különcködés után a Mini is beáll a sorba. Az ötajtós kivitel lényegében egy újabb Renault Clio, vagy VW Polo riválisnak tekinthető.
Az EuroNCAP, amely eddig elsősorban normál személyautók tesztelésével foglalkozott, új keresztes hadjáratot indított, ezúttal a nehéz kvadrociklik – az EU területén L7e kategóriába sorolt járművek, közkeletű nevükön a mopedautók – biztonságának növelése érdekében.
A General Motors története egyik legkínosabb visszahívási ügyét nyögi éppen. 2,6 millió autót hívnak vissza, miután a hibás gyújtáskapcsolók miatt legalább 13-an vesztették életüket az elmúlt években. Sajnos efféle időről időre előfordul az autóiparban, de olyan baklövésről, amilyet a GM komplikált gépezete most elkövetett, még nem hallottunk.
Az Egyesült Államok energetikai minisztériumának támogatásával készítette el a Ford kutatási részlege ezt a közönséges Mondeónak – vagyis Fusion-nek, hisz ez az ottani változat – látszó nagykocsit. Az autó tömegét 1195 kilogrammra szorították le, de ehhez persze az alkatrészek nagy részét ki kellett cserélni.
Az Ariel autógyár maga fejlesztette ki az Atom PL jelzésű, rendőrségi sportkocsit, amely nem sokban különbözik egy széria Atom 3.5R-től.
A Boxsterben biztosan felhasználják majd az új turbós négyhengereseket, de az sem lehetetlen, hogy a 911-esben is felbukkannak majd az új bokszerek.
Bár az autónak még csak néhány részletét tették közzé, így az összképet nem ismerhetjük, az már most sejthető az adatok alapján, hogy pokoli gyors gépet tervezett és épített az Elemental nevű vállalkozás, hisz az egy tonnára jutó teljesítménye 620 lóerő.
Ha lehet, még fontosabb a június 11-ére ígért modell, mint a Pulsar, amellyel az alsó középkategóriába tér vissza a japán márka.
Most, hogy a Jeep a kínálat puhítása irányába mozdul el, a Ford csoporthoz tartozó brazil Trollernek akár módja is nyílhat rá, hogy nemzetközi karrierbe kezdjen az új T4-essel. A típust tanulmányként két éve már bemutatták, és azóta nem sokat változott: egy egész jó kiállású Jeep-utánzat enyhe Hummer beütéssel.
A Mitsubishinél módszeresen kiirtottak mindent, ami miatt figyelemre méltó volt a márka. Nincsenek már rali- és tereprali-versenygépeik, sőt, az Evo X az utolsó a Lancer alapú utcai sportmodellek közül is. Ez azonban nem jelenti, hogy a japán tervezőknek ne volna elképzelésük arról, mivel lehetne újra elkápráztatni a közönséget.
Bár a Ford egyelőre nem tette közzé a következő Mustang minden adatát – többek közt a típus tömegéről is hallgatnak – az egyik nagy beszállító, a Steeda révén kiszivárgott, hogy az új izom-kupé tömege sokat növekszik az elődjéhez képest. Ez pedig minimum meglepetés, ahhoz képest, hogy manapság minden gyártó a tömeg csökkentésén igyekszik.
Nem ez az első alkalom, hogy egy autógyártó egyszerűen kölcsönvesz egy típust a Mitsubishi választékából. A japán gyártónak korábban a Peugeot-Citroennel volt efféle kapcsolata – a franciák kínálták a Mitsubishi Outlandert, és ma is kínálják az i-MIEV és az ASX-et saját márkajelzésükkel – de úgy tűnik, most a Fiattal is hasonló megállapodásra jutottak.
A tavalyi év azonos szakaszához képest mintegy tíz százalékkal csökkentek a Volkswagen tengerentúli eladásai a 2014 januártól áprilisig tartó időszakban. A németek visszafordítanák ezt a folyamatot, a megoldást pedig az új modellek gyors bevezetésében látják.
Idén több népszerű autó- és motorgyártó kerek évfordulót ünnepel. A BMW például az M5-ös, a Kawasaki pedig a Ninja harmincadik születésnapját. A sorba most beáll a Škoda is: ők már negyven éve gyártják a sportos RS modelleket.
A szombati időmérőkön Marco Wittmann érte el a legjobb eredményt, az 1:36.518 perces idővel két tizeddel előzte meg márkatársát, Timo Glockot, így a két német versenyző rajtolhat az első sorból. A harmadik legjobb köridőt az audis Miguel Molina futotta, a spanyolt egy BMW-s, a belga Maxime Martin követi a listán, ők ketten indulhatnak a második sorból.
Számos új sebességkorlátozással találkozhatnak a közeljövőben Párizs utcáin az autósok. A francia főváros áprilisban megválasztott polgármestere, Anne Hidalgo ugyanis a település jelentős részén bevezetné a 30 km/h-s határt.
Sokszoros túljelentkezéssel fogadták Európában az új Ford Mustangot. Az előrendelést a május 24-i labdarúgó Bajnokok Ligája-döntővel egy időben nyitották meg (a Ford ugyanis évek óta támogatója a sorozatnak). Az ötszáz darabos első szállítmány harminc másodperc alatt elkelt.
Jövőre már nem készül turbómotorral a Hyundai Genesis Coupe. A koreaiak sportkocsija jelenleg kétféle motorral kapható. Az egyik a 3,8 literes szívó V6-os, a másik pedig a sornégyes kétliteres turbós. 2015-től azonban csak előbbi szerepel majd a kínálatban.
Úgy tűnik, napjaink egyik legdurvább sportkocsija, a LaFerrari sem kerülheti el, hogy utánzat készüljön belőle. Az olasz gyártó csúcsmodelljét egy kínai műhelyben másolták le, ahol minden apró részletre igyekeztek odafigyelni.
A gumiabroncs, ha nem is túl nagy tempóban, de azért fejlődött, mióta 1888-ban szabadalmaztatták, viszont a Dunlop szerint a következő évtizedekben alapvetően változhat meg.
A japán mérnökök a Swift 1,2 literes alapmotorját reszelték tovább, amely így két lóerőt veszít a csúcsteljesítményéből, cserébe viszont nem csak a fogyasztása javul, de a nyomatékleadása is barátságosabbá válik.