Idén több népszerű autó- és motorgyártó kerek évfordulót ünnepel. A BMW például az M5-ös, a Kawasaki pedig a Ninja harmincadik születésnapját. A sorba most beáll a Škoda is: ők már negyven éve gyártják a sportos RS modelleket.
A szombati időmérőkön Marco Wittmann érte el a legjobb eredményt, az 1:36.518 perces idővel két tizeddel előzte meg márkatársát, Timo Glockot, így a két német versenyző rajtolhat az első sorból. A harmadik legjobb köridőt az audis Miguel Molina futotta, a spanyolt egy BMW-s, a belga Maxime Martin követi a listán, ők ketten indulhatnak a második sorból.
Számos új sebességkorlátozással találkozhatnak a közeljövőben Párizs utcáin az autósok. A francia főváros áprilisban megválasztott polgármestere, Anne Hidalgo ugyanis a település jelentős részén bevezetné a 30 km/h-s határt.
Sokszoros túljelentkezéssel fogadták Európában az új Ford Mustangot. Az előrendelést a május 24-i labdarúgó Bajnokok Ligája-döntővel egy időben nyitották meg (a Ford ugyanis évek óta támogatója a sorozatnak). Az ötszáz darabos első szállítmány harminc másodperc alatt elkelt.
Jövőre már nem készül turbómotorral a Hyundai Genesis Coupe. A koreaiak sportkocsija jelenleg kétféle motorral kapható. Az egyik a 3,8 literes szívó V6-os, a másik pedig a sornégyes kétliteres turbós. 2015-től azonban csak előbbi szerepel majd a kínálatban.
Úgy tűnik, napjaink egyik legdurvább sportkocsija, a LaFerrari sem kerülheti el, hogy utánzat készüljön belőle. Az olasz gyártó csúcsmodelljét egy kínai műhelyben másolták le, ahol minden apró részletre igyekeztek odafigyelni.
A gumiabroncs, ha nem is túl nagy tempóban, de azért fejlődött, mióta 1888-ban szabadalmaztatták, viszont a Dunlop szerint a következő évtizedekben alapvetően változhat meg.
A japán mérnökök a Swift 1,2 literes alapmotorját reszelték tovább, amely így két lóerőt veszít a csúcsteljesítményéből, cserébe viszont nem csak a fogyasztása javul, de a nyomatékleadása is barátságosabbá válik.
Ezek az első fotók, amelyek alapján sejthető, hogy fog kinézni a Fabia következő generációja, bár még van a dologban egy kis átverés.
Újabb különlegességet mutattak meg a Porsche múzeum hatalmas gyűjteményéből. A 911-esből kialakított kísérleti autón a légellenállás csökkentésének módszereivel kísérleteztek, nem is eredménytelenül.
Nem nagyon meglepő, hogy az Auditól minden szükséges, vagy legalább elképzelhető utazási kellék beszerezhető. Ma már nincs autómárka kerékpár, bőröndkészlet vagy akár karóra nélkül, de akadnak olyan kiegészítők is, amelyek speciálisan a nyaralási szezonra készülőket célozzák.
Az 1960-as és 70-es évek fordulójának izomautói még mindig a legelérhetőbb klasszikusok közé tartoznak. A típusok zömét néhány tízezer dollárért be lehet szerezni, akár egész jó állapotban – ám akadnak kivételek. A képen látható Plymouth Hemi Cuda Convertible ugyanis – elődeivel szemben – korlátozott példányszámban készült, ebből a 71-es, négysebességes változatból konkrétan csak kettő készült.
A brit felmérés eredménye eléggé egybevág a közvélekedéssel: a tizenéves autóvezetők baleseti aránya kirívóan magas más korosztályokhoz képest.
Don Panoz, aki korábban is versenyautók és sportkocsik építésével szerzett magának hírnevet, amár a kezdetektől beállt a szokatlan Deltawing koncepció fejlesztése mögé. Eddig elsősorban a versenypályán bukkantak fel a minimális első, de annál nagyobb hátsó nyomtávú autók, most azonban utcai használatra alkalmas, négyszemélyes változaton dolgozik Panoz és cége, amely ehhez a projekthez új partnert keres.
A koreai gyártó az elmúlt évtizedben meglehetősen sok vásárlót veszített a luxusautók piacán, elsősorban Dél-Koreában, ahol egyre többen vásárolnak német luxusautókat a viszonylag magas importvám ellenére. A válasz az AG nevű típus, amely a fronthajtású Grandeur műszaki alapjaira épül, de annál határozottan németesebb karakterűnek szánták.
Az elektromos hajtású feltöltőkkel sokan próbálkoztak már, de sorozatgyártásra is alkalmas változatot eddig senki nem készített. Az Audi most egy lépéssel közelebb került a technológia kifejlesztéséhez: van egy működő prototípusuk.
A szmog egyre égetőbb probléma Kína nagyvárosaiban, és úgy néz ki, a kiadható rendszámok mennyiségének korlátozása nem segített igazán. Pekingben már a légszennyezés 31%-át okozzák az autók, így valami komolyabbat kellett kitalálni.
A Wörtherseetreffenre, a legnagyobb európai VW tuning-találkozóra a vállalatcsoport legtöbb márkája eddig is készített egy-egy látványos járművet – az idén a haszonjármű-üzletág is beszáll a buliba.
A Google egy ideje már kísérletezik az önvezető autóval, de most először nem csak a vezérlőrendszert ültették egy már meglevő járműbe. Építettek egy prototípust, amely egyelőre meglehetősen nyers, de jól mutatja, hogy mit szeretne elérni a vállalat.
Új típusú félvezetőt fejlesztett ki a Toyota, amellyel állítólag tíz százalékos fogyasztáscsökkentést tudnak elérni a Priusnál és a többi hibrid modellnél.
Meglepő értesüléssel dobta fel a napot a Focus.de: állítólag egy Boxsternél kisebb, könnyebb és olcsóbb roadstert fejlesztenek a Porschénél.
Egészen biztosan amatőrök fotózták le az alig álcázott Fabia prototípust a cseh autópályán, különben nem lennének ilyen borzalmas minőségűek a képek. Legalább nem egy szándékos kiszivárogtatásról van szó.
A Volvo megmutatta a hamarosan érkező XC90-es belterét. Feltűnően kevés benne a gomb.
Szinte minden Audi modellből készül sportváltozat S jelzéssel – a négyajtós S3-asba például kétliteres turbómotor kerül, méghozzá 300 lóerővel. Ennél azonban több lehetőség rejlik a négyhengeresben, és ezt az ABT tuningmesterei igyekeztek is előcsalni belőle.
Egyelőre csupán a maláj lapok értesüléseire hagyatkozhatunk, ezek szerint viszont már az is tudható, hogy Tony Fernandes, a Caterham tulajdonosa mennyit kérne a sportkocsigyárért, a fejlesztőközpontért és a Formula 1-es csapatért.