Az elektromos autók és a feleslegesen nagy hobbiterepjárók korában annyira elszaporodtak a komikusan erős autók, hogy már szinte csak legyintünk a 400, 600, sőt, akár 1000 lóerős teljesítményre. A valóság azonban az, hogy utcai autóban már 600 lóerő is annyira felfoghatatlanul sok, hogy azt a legtöbben el se tudják képzelni.
A Lancia versenyautói a ralizás legdicsőbb korában gladiátorként küzdöttek a B csoportban a többi, hasonlóan elvetemült szörnyeteg ellen. A Delta S4 és a 037 a versenysport két hatalmas ikonja még úgy is, hogy a Deltához köthető Henri Toivonen és Sergio Cresto tragikus halála, így a B csoport vége is.
Több baleset is történt az M7-es autópályán a köd miatt. Egyes információk szerint nem csak a köd, hanem egy, a közelben kigyulladt állattartó telep füstje is előidézhette a rossz látási viszonyokat.
"AZ ORSZÁGOS MENTŐSZOLGÁLAT KÉRDÉSÜNKRE MEGERŐSÍTETTE, HOGY EGY HALÁLOS ÁLDOZATA IS VAN A BALESETNEK." - írta az index.hu
Összeszedtük az ország útjain történt legfontosabb híreket az utinform.hu jóvoltából.
Az eredeti Renault 4 rendkívül fontos állomása az autós történelemnek, hiszen sokak szerint a világ első tömeggyártott hatchbackje volt. A Renault úgy döntött, az elektromos korszak küszöbén feléleszti az ikonikus nevet, persze a modern kor elvárásihoz igazodva.
Sokan menet közben fel sem fogják, hogy egy vizes útszakasz hány nagyságrenddel veszélyesebb, mint egy száraz. Ha hirtelen elfogy a tapadás, akkor már nagyon nehéz összeszedni a sodródó autót, hamar baj történhet.
A TC Tréningeken egyébként pont ilyen szituációkra készülhetsz fel:
A március elsejével bevezetendő új tarifarendszerrel a kerékpárszállításra vonatkozó díjszabást is átalakította a MÁV, amivel a kerékpáros szervezetekben komoly ellenérzést váltott ki. Az eredeti elképzelés szerint a kerékpárral utazók 9450 forintért válthattak volna egy hónapra érvényes kerékpáros országbérletet. A felháborodás oka az volt, hogy a kerékpárosok más bérletet nem is válthattak volna, még akkor sem ha a vármegyét se akarták volna elhagyni.
A Mercedes még 2022 márciusában jelentett be egy új ultra-luxus almárkát, mellyel a gazdagok közül is a leggazdagabbat célozzák meg. A Mythos nevű brandről azóta nem sokat hallottunk, de a német gyártó pénzügyi jelentéséből végre kiderült: 2025-ben számíthatunk az első modellre.
Ismeretlen bejelentő értesítette a rendőrséget a napokban, hogy kilenc fiatal, ugyanennyi luxusautóval megállt egy waukeshai benzinkúton, Wisconsin államban. Hamar kiderült, hogy mind a kilenc járművet egy közeli Jaguar-Land Rover kereskedésből lopták el, így a rendőrök azonnal kimentek a helyszínre.
A ritka betegségek világnapjáig, február 29-éig speciális díszkivilágítást kap a Megyeri-híd, írja a Magyar Közút közösségi oldalán. Szökőévente, február 29-én rendezik a Ritka Betegségek Világnapját, amelynek elsődleges célja a figyelemfelhívás. A kezdeményezés keretein belül számos középület kap zöld-kék-rózsaszín-lila díszkivilágítást, ehhez csatlakozott idén a Magyar Közút.
Teljes szélességében lezárták az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalát Győr térségében a 111-es kilométerkőnél, miután egy kamion és egy kisbusz ütközött. A kisbuszba egy ember beszorult, őt a győri hivatásos tűzoltók mentették ki.
A lezárás hozzávetőleges helye
Tavaly 122-szer akadt el a 74-es a Dohány utcában autók miatt, ezért a Színes Erzsébetváros Egyesület más szervezetekkel petíciót indított, hogy megszűntessék a kétoldali parkolást az érintett utcában.
Rettenetesen megosztó, ezáltal pedig egy nagyon ismert autó lett a Tesla különc pickupja, a Cybertruck. Ennek köszönhetően sokan próbálgatják őket különböző körülmények között és volt már olyan akadály, amin nem jutott túl. Ám a mély víz úgy néz ki, hogy nem ilyen.
Százból egy személyautó tisztán elektromos.
Jim Ratcliffe brit multimilliárdos pénzégető autós vállalkozása, az Ineos Automotive kőkemény terepjárókat gyárt Franciaországban, a volt Smart-gyárban. A Grenadiert és a Quartermaster pickupot viszont a Magna tervezte Ausztriában, míg a dízel- és benzinmotorokat a BMW, a váltókat pedig a ZF szállítja az Ineosnak. Az új Fusilier is a Magnánál készül majd, az elektromos G-osztály szomszédságában.
Az elektromos autók iránti kereslet az elmúlt év második felében látványosan gyengült, aminek következményei az idei év elején kezdenek igazán láthatóvá válni. Lépett a Mercedes is.
Az európai utcaképet elnézve nehéz elhinni, hogy az egykor nálunk is domináns Fiat globálisan továbbra is az egész Stellantis csoport legnépszerűbb márkája tud maradni. 2023-ban 12 százalékot nőttek a Fiat eladásai, és bár az olasz piac lassul, a török és a brazil eredmények mindenért kárpótolják az idén 125 éves autógyártót.
IM, mint Intelligent Mobilty. A kínai SAIC Motors az Audi helyi partnere, a nálunk is erősen terjeszkedő MG anyacége, illetve az IM Motors alapítója is a Zhangjiang Hi-Tech és az Alibaba társaként. Az új IM L6 elvileg egyszerre lesz kapható az akár hagyományosnak is mondható lítium-ion akkumulátorral, vagy az új szilárdtest technológiával a nagyobb hatótávolság és a gyorsabb töltés érdekében.
Néhány gyártó komolyan küzd azért, hogy átcsábítsa a vásárlókat a belsőégésű motorral szerelt modellekből az elektromos autókba. Ezt olyan eszközökkel szeretnék elérni, amivel utóbbi képes imitálni az előbbit. De hát tudjuk, hogy a vegán hús sem hús csak azért, mert annak hívják, a Dodge mégsem adja fel.
Bár az eredeti Alpine A110-ről bizonyára sokan hallottak, a Le Mans-i 24 óráson vitézkedő A220 már nagyrészt a feledés homályába merült. Bár ez a gyenge versenyeredmények miatt talán nem meglepő, hódfarokra emlékeztető, a hatalmas lecsatolható farokrész miatt mégis van miért emlékezni az A220-ra.
Egy 49 éves férfi nyolc hónap leforgása alatt közel 4500 liter üzemanyagot tankolt volt munkáltatója kontójára. A biharkeresztesi rendőrök befejezték a nyomozást.
Durva baleset történt egy amerikai vasúti átjárónál még 2021-ben. Egy Alexander Evans nevű Amazon futár nem vette észre a gyorsan közeledő vonatot, és óvatlanul a sínekre hajtott. Mivel az átkelőnél sem sorompó, sem fényjelzés nem működött, semmi sem figyelmeztette a közeledő veszélyre, ő pedig nem nézett rendesen körül.
Ikonikus jószág lett az első Fiat 500-as és még ma sem nehéz szép állapotú példányt találni, bár egyre inkább megkérik az árát. Ha te ezzel mégsem vacakolnál és a kéthengeres pöfögőt is kihagynád a képletből, akkor most vehetsz elektromos restomod 500-ast.
Így bánik el a hóval a Nio ET9.