Az egyik biztosítással foglalkozó szakportál felmérése szerint a casco biztosítások díja ugyan vagy 40%-ot esett az elmúlt három évben, az autósok többsége azonban nem tud erről. Sőt, azok sem, akiknek már van ilyen biztosításuk.
Hiányzik az egységes szabályozás a gépjárművek üzemanyagköltség-elszámolására vonatkozó jogszabályból, így sok autóst hátrányos megkülönböztetés ér, és az adminisztráció is fölöslegesen bonyolult – állapítja meg közleményében Szabó Máté ombudsman.
Eddig sem volt titok, hogy a BMW fejest ugrott a környezettudatos autók fejlesztésébe, épp csak a végeredmény maradt ismeretlen mind a mai napig. Most azonban teljes valójában megismerhetjük az i3-ast és az i8-ast, amelyek hibátlan BMW-séget ígérnek minimális környezetszennyezés mellett.
A brit terepjárógyártó pályafutása 1947-ben a traktornak is használható primitív terepjáróval kezdődött, amely az azóta elmúlt évtizedekben alig változott valamit. A Defender évtizedek óta gondot okoz a Land Rover tulajdonosainak, hiszen egy élő legenda, de hasznot már nemigen hajt.
A kék Bentley Azure sofőrje tovább erősítette a női sofőrökről szóló, nyilván borzasztóan túlzó városi legendát. Ha nem Monte Carlo szívében tör össze néhány másik autót, talán nem is figyelnénk fel rá, de így sikerült beletrafálnia az autóipar legszebb és legdrágább mesterműveiből rögtön négybe is, nem számítva a saját autóját.
Hivatalosan augusztus végén tartják a Lada új népautójának premierjét, de már most minden lényeges adatot közzétettek a Grantáról, amely a jövőben a márka alapmodellje lesz.
Eddig is sejtettük, hogy a kamiontól félni kell, de az ADAC videóján meg is láthatjuk, miért. Két személyautóba gázolt bele a teherkocsi, és egyikben sem élt volna túl senki.
Lehet, hogy Európában vagy Észak-Amerikában kinevetnék, Kínában viszont szinte bármelyik presztízs-szedánból érdemes nyújtott változatot készíteni, hisz ezeket keresik leginkább.
Afrikának szüksége lenne egy járműre, amivel megoldhatók a közlekedési nehézségek. Erre a célra készült ez a fura motorizált szekér, amelyet egy brit üzletember talált ki, de Kenyában gyártják majd.
Autóból is több fogyott, mint korábban bármikor, és keresni is többet keresett a Daimler AG, mint a korábbi negyedévek bármelyikében. 2011 második negyedéve eddig az abszolút csúcs.
A 80-as évek második felében a Maruti-Suzuki 800-as volt néhány évig a legjobb Trabant-alternatíva itthon. Indiában sokkal fontosabb szerepe volt: ez lett az első igazi népautó, sőt, ma sincs gyakrabban látható modell a szubkontinensen. Most egy korszerűbb változaton dolgozik az indiai Suzuki leányvállalat, de a lényeges pontokon nem változtatnak.
A Twingo már nem mai gyerek, így megérett az idő egy nagyobb átalakításra. Az új modellt már tesztelik, és az álcázással sem vacakoltak sokat, így egész jól látható, hogy mivel próbálják eladhatóbbá tenni a kisautót.
A baltával faragott CTS-V kupé a számítások szerint akár 370 km/h-val is száguldhat majd, persze azután, hogy az autó nagy részét kicserélik.
A Spark eleve nem túl iszákos gép, de a vadiúj, háromhengeres dízellel tovább csökkentették az étvágyát. Ráadásul nem is túl drága, bár nem tudni pontosan, hogy mikor érkezik meg Európába.
Az osztrák italgyár persze nem épít saját autógyárat, bár talán még ezt is megtehetné, inkább F1-es partnerével, az Infinitivel – illetve anyavállalatával, a Nissannal – végezteti el a munkát.
Nemrégiben maga a gyár mutatta meg az álcázott tesztautókat, most pedig – mintegy véletlenül – hibátlan, nagy felbontású fotók kerültek nyilvánosságra az újdonságról. A 911-esnek így szinte már nincsenek is titkai, bár a látszat kedvéért néhány részletet még elrejtettek a szemünk elől.
A kiskocsikkal a gyártók sokszor még mindig csak a női vásárlókat célozzák, így gyakran próbálják bájosan bumfordi formával segíteni az eladásokat. Néha akad azonban egy-egy üdítő kivétel, mint ez a vadiúj Daihatsu.
A Bowler szinte észrevétlen kis angol cég: évente 15-20 autót építenek csupán, azokat is egyedi megrendelésre, néhány tereprali-megszállott kedvéért. Az új tulajdonosnak azonban nagy tervei vannak: megtízszerezné a gyártást, és piacra dobna egy olyan szupersport-terepjárót, amely a gazdag autórajongókban is vágyat ébreszthet.
A Mercedes ugyanazt a receptet követi, mint a BMW: középső SUV-juk, az M osztály lesz az alap, ahogy a szomszéd az X5-ösre építette az X6-öst, erre kerül a lendületesebb vonalvezetésű karosszéria, amely a CLS-nél már bevált stílusában készül majd.
A mai biztonsági rendszerek is elég komolyan beavatkozhatnak a vezetésbe annak érdekében, hogy életeket mentsenek, de a jövőben teljesen átvehetik az irányítást az autó felett. Hogy jó-e ez? Amíg minden tökéletesen működik, biztosan.
A Porschék kezdetben alig voltak többek, mint egy VW Bogár, pillekönnyű kétüléses karosszériával. Most úgy néz ki, ismét előveszik a régi receptet, hátha újra beválik.
A Honda az elmúlt évtized közepe táján mintha eltévesztette volna az irányt a formatervezésben: elhitték, amit a Ssangyong és néhány más gyártó tervezői is, hogy a furcsaság elég a sikerhez.
BMW: Bayerische Motoren Werke, vagy busz, metró, villamos? Az utóbbiról eddig azt gondoltuk buta és gyerekes szóvicc, de a bajorok most ránk cáfoltak.
Újabb érdekességgel, ezúttal egy átalakított Maserati GT-vel rukkolt elő a DMC. A motorhoz, a felfüggesztéshez, és több külső-belső elemhez hozzányúltak a német tuningcégnél.
Kiábrándító, ahogy a Renault a Gordini névvel bánik mostanság. Legutóbb arra kaptuk fel a fejünket, hogy már egy közönséges, dízelmotoros Twingo is a mester nevével ékeskedik, most pedig az alap Clióra is rákerül a két fehér csík.